Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Spravujeme finance z mobilního telefonu

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
19. 8. 2011 7:15 Nový

není potřeba

celé vlákno

Cituji hned první větu "Zřejmě nejjednodušším způsobem, jak efektivně spravovat finance, je zapisovat si příjmy a výdaje hned, jak nastanou."

a zásadně nesouhlasím!

To platí pro člověka co by všechny nebo většinu výdajů vydal hotově.

Naopak v dnešní době kdy jde drtivou většinu věcí platit kartou je to zbytečnost. A pokud se někdo začne přít, že u stánku na ulici nezaplatí kartou odpověď je jednoduchá - fakt má takový výdaj smysl evidovat? Kolik % z měsíčního příjmu se utratí za hotovostní operace, které OPRAVDU NEJDOU platit kartou? MINIMUM!

Naopak mě naprosto stačí podle výpisu z banky zapsat nejzásadnější výdaje (bydlení, různé platby za služby, velké platby kartou v sámoškách, benzín atd). Ty dvě stovky co utratím měsíčně někde na ulici hotově vůbec nemá smysl evidovat!

Takže reakce na článek je jasná - proč se otravovat zbytečně s takovými aplikacemi když stačí jen platit kartou??

.
. (neregistrovaný) ---.191.broadband6.iol.cz
19. 8. 2011 9:40 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Souhlasím. Ti co mají PC a zapracují vše do MS Money nebo do Quicken jsou v pohodě. Aplikace v mobilech jsou dobré tak pro hračičky na zabíjení času ve frontě u pokladny. Finance je třeba evidovat a řídit komplexním nástrojem.

Autor by mohl věnovat energii na srovnání dvou verzí MS Money a Quicken. Mohl by z toho vzniknout mega článek, který by byl pro spoustu lidí odrazovým můstkem pro vyzkoušení top programů a výběr vhodného.

Jinak autorovi děkuji, že píše na toto zajímavé téma. Snad to díky vzrůstající finanční gramotnosti ocení v čase více lidí.

Já
(neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 8. 2011 9:49 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Netřeba srovnávat či zkoušet. MS Money již není vyvíjen, takže Quicken 2011 je aktuálně jasná volba. Jen, kdyby v něm šly nastavit české znaky, český typ zadávání čísel (ne 13.34, ale 13,34) a třeba i přeložit program do češtiny. Pak by byl dokonalý.

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
19. 8. 2011 10:23 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Tak třeba pro mě by mělo smysl srovnávat. MS Money sice není vyvíjen ale nějak nevím co bych tam chtěl ještě vyvinout. Používám ho roky a umí fakt hodně.

Pokud opravdu Quicken 2011 umí víc tak JE to naopak argument pro článek!

Já
(neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 8. 2011 10:27 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Jako každý program, když není vyvíjen, začne mít problémy s komunikací s operačním systémem, ostatními aplikacemi atd. Prostě pokud bych měl investovat svůj čas do takového typu programu, tak určitě do toho, který je vyvíjen, aktualizován, opravován. Starý software nebrat.

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
19. 8. 2011 12:24 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Tak to je pěkná kravina. MS money není vyvíjen asi rok. Tedy bez problémů může fungovat klidně roky a roky do budoucnosti.

Zajímavé že jsem nedostal odpověď co umí Quicken navíc abych za něj musel vyhodit tolik peněz když Money je zadara!

Co jsem koukal na web tak ta aplikace vypadá proti Money hodně zjednodušeně.

Já
(neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 8. 2011 12:35 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Není vyvíjen asi 6 let, jen co jsem koukal na poslední verzi, kterou jsem si zrovna včera stáhl. Jsem ve fázi zkoumání obou programů, ale Quicken je prostě živý program, který se zlepšuje, Money je 6 let neaktualizovaný, takže u mě zatím prohrává. Extra funkcí jsem si nevšiml, oba jsou vesměs stejné. Nebo co konkrétně by měl Money umět tak extrovního proti Quicken či jiným?

Méďa Béďa aura:47
19. 8. 2011 12:41 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Máš to počítání času nějaké popletené...
Microsoft stopped selling Money on June 30, 2009. The last version (Money Plus, or Money 2008)....

Srovnání MS Money a Quicken:
http://financialsoft.about.com/od/reviewsfinancesoftware/tp/Quicken_vs_Microsoft_Money.htm

Já
(neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 8. 2011 12:51 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Popletené to nemám jen Vy máte problém s chápáním rozdílu mezi přestat prodávat a přestat vyvíjet.

Méďa Béďa aura:47
19. 8. 2011 16:14 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Aha... Money 2008... To "2008" tam asi bude dosazeno generátorem náhodných čísel, že?

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
19. 8. 2011 12:45 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Já netvrdím, že Money umí něco navíc! Money umí všechno co potřebuji naopak já chci slyšet co umí Quicken navíc! A to by toho musel umět sakra hodně abych za něj vypláznul 60 doláčů nebo kolik stojí.

Jinak k tomu "živý program který se zlepšuje" - jsou tři možnosti:

1) Quicken před těmi 6 lety uměl proti MS Money prd a teprve nyní ho dohání
2) Quicken uměl už před 6 lety to samé co MS Money a nyní už má desítky VYUŽITYELNÝCH funkcí navíc
3) Přece jenom se vyvíjí ale přidávají se nepotřebné kraviny, tedy víceméně to umí furt to samé.

Já bych to tedy tipoval buď na č. 1 případně časté bývá i č. 3.

A ani jedno z toho není důvod KUPOVAT Quicken když můžu mít kvalitní sw MS Money zadara. A nějaká "živost" je mi fakt ukradená nehledě na to že občas je opravdu na škodu!

Já
(neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 8. 2011 12:52 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Internet je plný srovnání obou programů. Zatím všude vyšel jako vítěz Quicken. Stačí použít Google, když Vás něco zajímá.

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
19. 8. 2011 14:39 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Dobře dal jsem si tu práci a hledal na googlu srovnání. Jenže rozdíly nacházejí jen ve věcech které jsou u nás nebo obecně stejně k ničemu:

- online platby
- stahování online výpisů
- obrázky k platbám
- online chat??
- různé další online funkce vhodné pro amíky
- quicken běží na jablku

A stále jsme u toho že mi tu nikdo nenapsal JEDINOU funkci která odůvodní přechod na Quicken a vydání nemálo peněz!
-

bob
bob (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 8. 2011 16:34 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Mimochodem - ROKY jsem používal Money 2003. Cca před rokem jsem přešel na poslední free verzi Money sunset.

Musím říct že jsem nenašel NIC nového, jen se to ovládá malinko jinak, ale i verze 2003 by mohla klidně plně sloužit.

Jediné co mi chybí jsou online stahování výpisů a online zadávání plateb, ale nejsme usa - to u nás asi nikdy fungovat nebude..

.
. (neregistrovaný) ---.191.broadband6.iol.cz
19. 8. 2011 18:43 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Chlape nerozčiluj se, nebo ti praskne žilka a sekneš sebou. :-)
Jsem rád, že alespoň ty uvažuješ prakticky. Lidi jsou zblblí a ženou se za nejnovějšími verzemi nových programů, aniž by uměli využívat starší verze. Je to prostě trend, hektičnost a bláznovství.

Můj názor je, že člověk si musí vybrat sám. Aby si mohl vybrat sám, musí být ochotný a schopný připustit alternativy. Logicky v počátcích sahnu po MS Money, který je od konce loňského roku zdarma. Když se s tím naučím a bude mi něco chybět, začnu hledat jiné možnosti a budu si průběžně dělat srovnání a pak se rozhodnu jak dál.

Je na tebe nějaký kontakt? Jsi konečně někdo kdo to má v hlavě srovnané a jsi praktik. Díky za tvé příspěvky a názory, které mají hlavu a patu na rozdíl od ...

bob
bob (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
22. 8. 2011 13:52 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

sova.filipZAVI­NACseznam.cz

K64
K64 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 8. 2011 11:47 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Jasně,jenže to jste takhle schopen zvládnout asi jako jeden z mála!Právě možnost platit dnes vše,i sebemenší částku kartou,je největším problémem pro většinu lidí,kteří tak nemají absolutně žádný přehled o svých výdajích!A ještě kolikrát přetáhnou do kontokorentu.
Samozřejmě,já si např. taky vše ohlídám,na nějaké nabídky a vnucování kontokorentů nereflektuji a stačí mi měsíční výpis.Jenže většina lidí takhle neuvažuje a prostě "jedou" a pak se diví!Pro banky jsou bezhotovostní operace krásnou možností,jak finančně "negramotného" dostat pěkně do problémů.Je to ale věc každého.

Rob
Rob (neregistrovaný) 83.142.230.---
19. 8. 2011 12:06 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

S tim zase zasadne nesouhlasim ja.

Platit kartou je bezva jen pokud clovek miluje svou banku a chce ji pres obchodnika nacpat spoustu penez pres poplatky (spoctete si 3% z obratu na karte a ptejte se sami sebe, jestli takove poplatky za pouziti karty chcete platit).

Dale, pro ucely vypisu vydaju se to nehodi, pokud si clovek vede udaje podrobneji rozdelene (napr. ja mam odlisene vydaje za potraviny od vydaju za alkohol - oboji to beru v jednom nakupu v supermarketu).

Vazne bych ocenil, kdyby poplatky za pouziti karty platil primo ten, kdo se kartu rozhodne pouzit - at vidi ve vypisu, kolik to stoji a pak se rozhodne, jestli to platit chce.
Takhle je to jen nepruhledne prevadeni penez bance. Skutecne svoji banku tolik milujete?

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
19. 8. 2011 12:21 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Kontrolní otázka - přijdu do sámošky a koupím si 20 rohlíků za 60 kaček.

A) Zaplatím kartou (a uvidím to na výpisu jako 60 Kč)
B) Zaplatím hotově (a na konci týdne už nevím kam mi zmizelo pětikilo z peněženky)

A teď ta otázka - kde v tomto srovnání zaplatím v případě A ty 3% navíc? Samozřejmě že NIKDE!

A tvrdit že pokud lidi platí kartou budou automaticky přesně o ten poplatek vyšší cena je samozřejmě hovadina. Ale pokud tomu někdo věří..

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 78.102.8.---
19. 8. 2011 13:09 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

No, vy evidentně milujete nejen banku (vydělá na vkladu hotovosti), ale i bezpečnostní služby, které hotovost střeží a sváží a pokladní v marketu, které dělají závěrku ;-) Neměl bych nic proti zohlednění nákladu na platbu kartou, když by byly zohledněny i náklady na platbu hotovosti :-D

(A poplatek 3% jsou spíš horní mez, v obchodech s malým obratem, velké řetězce jsou jinde.)

Tonda aura:71
20. 8. 2011 16:35 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Pokud by platba hotovostí znamenala, že zaplatím méně, tak budu platit hotově, jenže to v 99% obchodů není pravda i přesto, že zákon i karetní asociace přeúčtování nákladů a poplatků klientům povolují. Hotovost pro mě naopak znamená výdej za výběr z bankomatu (poplatek v blízkém cizím bankomatu nebo cestu k vlastnímu) a starost abych měl vždy v hotovosti dost peněz.

Obchodník sice zaplatí 1-3% bance, ale to se mu může vrátit ve zvýšeném obratu (viz. psychologie karet) a snížení nákladů na manipulaci s hotovostí, takže rozhodně nelze říci, že poplatky obchodníků za karty zdražují o tyto poplatky zboží.

Takže já platím kartou všude kde to jde a je to pro mě praktické.

A já bych zase ocenil, kdyby každý, kdo platí hotově, dostal naúčtovány odpovídající poplatky související s celým řetězem manipulace s hotovostí místo neprůhledného hrazení z daní (emise, činnost ČNB související s hotovostí) a křížového financování hotovostních operací z jiných zdrojů u komerčních bank nyní dokonce daného zákonem.

SRS
SRS (neregistrovaný) ---.gate.cable.virginmedia.com
19. 8. 2011 14:23 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Zrovna já jsem ten, který platí kartou všude, dokonce i u stánku na ulici (v USA běžné) a přesto je pro mě aplikace v mobilu jasná volba, už jen to, že vždy vím, kolik mi na účtu zbývá peněz - například na dovolené, kde se k PC nedostanu celý týden a mám u sebe jen mobil.

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
19. 8. 2011 14:31 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Mě třeba o zůstatku chodí SMS. :-) Klidně každý den..

SRS
SRS (neregistrovaný) ---.gate.cable.virginmedia.com
19. 8. 2011 14:51 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Taky možnost, vědět to jednou za den, já to vím vždycky, když se podívám do aplikace v mobilu, ukazuje mi totiž i zůstatek v budoucnu, takže když mám dneska na účtu nějaké peníze a zítra spoustu plateb, tak vím, kolik si můžu dovolit utratit dnes, aniž by mi za 2 dny přišla sms s tím, že jsem na účtu v mínusu. Zvláště na dovolené se to hodí nejvíce, navíc si takhle vedu i kreditní kartu a z kreditky mi žádné sms neposílají.

kapitán Nemo
kapitán Nemo (neregistrovaný) ---.zelena.cz
21. 8. 2011 9:22 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Chlape, vy máte na účtu věčně průvan, že potřebujete online znát stav abyste si mohl koupit pivko?
Zatím jsem nepochopil k čemu je něco takového OPRAVDU dobré

SRS
SRS (neregistrovaný) ---.gate.cable.virginmedia.com
22. 8. 2011 8:13 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Průvan je celkem dobré pojemnování, mám ho tam většinou v čase dovolených a služebních cest.

Jinak já aplikaci nikomu nenutím, pokud má někdo lepší způsob jak mít přehled o svých financích, tak prosím. Ale abych si vedl účetnictví a neměl přehled, protože data jsou někde na PC, ke kterému se dostanu až třeba za týden? To vážně není pro mě. Stejně tak s emailem, taky ho mám v mobilu a přitom bych si ho mohl číst třeba na PC. Ale pro mě se píše rok 2011 a v kapse mám celkem výkonný malý počítač, tak proč jej nevyužít. Proto se mě například netýkají nářky některých diskutujících, kteří se rozčilují nad tím, že jim banka posílá výpisy ke kreditní kartě pozdě. Stačí si vést účetnictví a mít to u sebe.

kapitán Nemo
kapitán Nemo (neregistrovaný) ---.zelena.cz
22. 8. 2011 22:00 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Nepotřebuji si vést podrobné detailní účetnictví, a už vůbec ne online
bohatě mi stačí 1x měsíčně výpis a tu a tam se mrknout do IB

Méďa Béďa aura:47
22. 8. 2011 23:25 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Někdo nepotřebuje auto, někdo nepotřebuje maso, někdo nepotřebuje souložit. Takže tvůj inteligentní příspěvek k článku "Spravujeme finance z mobilního telefonu" je asi tak relevantní, jako kdyby se někdo, kdo nemá auto a v životě neřídil, vyjadřoval k testu Chevroletu Aveo 1,4 na auto.cz.

kapitán Nemo
kapitán Nemo (neregistrovaný) ---.zelena.cz
23. 8. 2011 0:00 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Ona celá tahle diskuse je asi tak smysluplná jako když se za komančů trumfovali trabantisti s netrabantisty kdo má lepší auto :D

Zatím tady nikdo nevysvětlil k čemu je dobré mít zaevidován každý rohlík, každé pivko nebo nanuka. Pro rámcový přehled platí co jsem napsal výše

Méďa Béďa aura:47
23. 8. 2011 20:58 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

K čemu je to dobré? Třeba k tomu, abych viděl, že těch piv lemtám moc nebo že mne moc stojí opravy auta. Chápu, že jsou lidi, kterým nevadí, že dají v hospodě za polífku pětikilo, protože pak mají zadarmo třeba svatbu u arabášů, takže takový přehled nepotřebujou, Ale jiní ho prostě potřebujou, a k tomu ty programy slouží.

E-Ryc
E-Ryc (neregistrovaný) 193.165.112.---
23. 8. 2011 10:21 Nový

Re: není potřeba

celé vlákno

Taky bych bral kraj, jde se da hotove utratit jen 200/mesic, moje realita je neco pres 5000/mesic. A to uz za evidenci stoji. A abych byl konstruktivni, pouzivam EasyMoney a vcelku spokojenost.

jk
jk (neregistrovaný) 62.209.192.---
19. 8. 2011 10:50 Nový

Re: Spravujeme finance z mobilního telefonu

celé vlákno

Již rok používám EasyMoney a spokojenost. Nejde jen zapisování, ale i plánování plateb. Kdo tvrdí, že není potřeba evidovat, plácá nesmysly. :)

Richiarde
Richiarde (neregistrovaný) ---.koop.cz
19. 8. 2011 13:54 Nový

Re: Spravujeme finance z mobilního telefonu

celé vlákno

Taky a souhlasím. Zaujal mne Mint, který je zmíněn v článku, ale ten je pouze pro občany USA & Kanady, jelikož se na začátku volí banka. Já jsem žádnou tuzemskou v nabídce nedohledal. Jak to funguje?

Tonda aura:71
20. 8. 2011 16:39 Nový

Re: Spravujeme finance z mobilního telefonu

celé vlákno

Já to tedy tvrdit nebudu, jen řeknu, že neeviduji a že mi to nezpůsobuje žádný problém.

Tortugas
Tortugas (neregistrovaný) 199.67.203.---
19. 8. 2011 11:42 Nový

Re: Spravujeme finance z mobilního telefonu

celé vlákno

Kdyz jsme u toho, nevite nekdo jak suplovat klienta pro Quicken 2010 na Androidu? Jde mi o nejaky zpusob co nejpohodlnejsi synchornizace..

SRS
SRS (neregistrovaný) ---.gate.cable.virginmedia.com
19. 8. 2011 14:20 Nový

To jsem rád, že se to tady objevilo

celé vlákno

EasyMoney je výbroný, protože nabízí vedení účtů ve více měnách, což je pro mě důležité, Jediné, co bych programu vytknul je špatná podpora QIF formátu, taže import/export s MS Money jedině přes CSV,

na iPhone používám Account Tracker, taky nabízí vedení účtů ve více měnách a převody mezi těmito účty.

Těch aplikací je samozřejmě spousta, třeba PageOnce je dobrý, pracujete-li v USA a platíte tam účty.

pRaky
pRaky (neregistrovaný) 80.83.67.---
19. 8. 2011 14:55 Nový

Mint

celé vlákno

Můžu se autora zeptat, jak používá Mint?
Co jsem pochopil, tak to chce propojení přímo s online bankovnictvím a v ČR to nefunguje. Autor má tedy účet v USA? Nebo to nějak funguje v ČR? Nebo lze používat i Mint i jen jako evidenci?

Díky za odpověď.

Artbard
Artbard (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
21. 8. 2011 19:16 Nový

Ledgerist

celé vlákno

Ještě bych do seznamu přidal aplikací Ledgerist, je jednoduchá a přehledná. Podporuje opakování transakcí, pin, backup. Dobře se ovládá.

pavel
pavel (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
22. 8. 2011 21:46 Nový

to jsem rád že máte co evidovat

celé vlákno

kde nic není ani čert nebere
není co evidovat
až bude co evidovat pak to nebude třeba
protože je lépe peníze vyměnit za užitečné věci
které člověk vlastně ani nepotřebuje
než je stále dokola počítat
protože počítáním peněz se mnoho nezbohatne
k tomu je potřeba jiných dovedností
například práce spekulace na burze
výhra v loterii tvorba a prodej umění
žebrota atd

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem