Spočítejte si...

Zavřít

Sporotel nevedeme!

Čtrnáct dní přešlo stejně rychle jako babí léto a opět vám přinášíme hořkou zkušenost vás, čtenářů, s finančními institucemi. Služba SMS Sporotel České spořitelny je často zahrnována výtkami i pochvalami. Co ale dělat, když vám na pobočce ČS řeknou, že Sporotel nevedou?

Čtenářská zkušenost:

Zatoužila jsem po některém z produktů přímého bankovnictví, neboť mi činí velké problémy dostavit se v otvírací době do pobočky České spořitelny, která vede můj účet. Rozhodla jsem se pro SMS banking (Sporotel SMS).

Při mé první návštěvě v pobočce České spořitelny v Jilovém u Prahy mi pracovnice u přepážky sdělila, že tato služba již není k dispozici, ale nabídla mi její obdobu Servis 24, kdy podle informace pracovnice klient komunikuje s bankou také prostřednictvím zasílání SMS. Na můj dotaz, jaký je tedy rozdíl mezi oběma službami, nebyla schopna odpovědět, pouze se omlouvala, že to neví. S důvěrou jsem tedy podepsala smlouvu o telefonickém bankovnictví Servis 24, obdržela Obchodní podmínky a několikastránkovou Uživatelskou příručku.

Po prostudování obdržených materiálů jsem zjistila, že informace pracovnice pobočky byla mylná, služba Servis 24 nefunguje prostřednictvím zasílání SMS z mobilního telefonu, ale přímým telefonováním na číslo 0508 405 405, a to za standardní telefonní sazby za volání do pevné sítě.

Cítila jsem se podvedena, a proto jsem hned následující den šla do pobočky a trvala na sjednání služby Sporotel SMS. Pracovnice mne odbyla s tím, že mnou žádaná služba je nedostupná a že si budu muset počkat, až Servis 24 rozšíří svou nabídku o komunikaci s bankou prostřednictvím zasílání krátkých textových zpráv. Obrátila jsem se tedy na zelenou informační linku, kde mě přesvědčili o dostupnosti Sporotel SMS na každé pobočce České spořitelny.

Vyzbrojena informacemi jsem potřetí dorazila na pobočku v Jílovém u Prahy. Asi jsem působila víc než rozhodným dojmem, a tak tatáž pracovnice, která mi předchozí dny podávala mylné informace, bez jediného slova odporu smlouvu vystavila.

Nevím, co si o tom mám myslet, jen mě mrzí, že jsem kvůli sjednání jedné služby musela jít na pobočku třikrát (!).

Irena Placerová, Jílové u Prahy
(text prošel redakční úpravou)

Reakce České spořitelny:


Vážený pane,

k dopisu Vaší čtenářky mohu pouze vyjádřit omluvu za Českou spořitelnu a politování nad popsanou zkušeností naší klientky. Jde jednoznačně o pochybení naší pracovnice a Česká spořitelna z něj vyvodí důsledky.

Celou záležitost jsem předala k vyšetření kolegům, kteří řídí pobočku v Jílovém u Prahy a požádala jsem je o stanovisko k případu.

Podobné podněty jsou po nás velmi cenné a vítáme je, neboť nám pomáhají zlepšovat naše služby a vytvářet tak z České spořitelny klientsky orientovanou banku

Věřím, že i navzdory této jistě nepříjemné zkušenosti bude Vaše čtenářka a naše klientka se službou Servis 24 i s dalšími produkty a službami České spořitelny spokojena.

Za Českou spořitelnu, a.s.
Klára Gajdušková
Ředitelka odboru externí komunikace

Redakce

Tabulka č. 159
Pracovík na pobočce banky by měl mít dostatek informací, aby klientovi dokázal poradit. Pokud ale ani neví, jaké produkty jeho banka nabízí, je to přinejmenším zarážející. Pracovnice v České spořitelně nejen opakovaně odmítla zřídit požadovaný produkt s odůvodněním, že to není možné, ale nedokázala se ani omluvit, když svou chybu poznala. A to je neomluvitelné. Za své pracovníky nese zodpovědnost banka, proto České spořitelně udělujeme zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 4. 2002 16:33