Spočítejte si...

Zavřít

Tesco spouští slevový program, Billa kreditní karta nabízí dvojnásobek

Za nákup v obchodním řetězci můžete získat výhody nejen v podobě „lepících bodů“ do propagačních slevových letáků, ale i přímé finanční slevy na další nákupy. Pokud o sobě prozradíte více údajů.

Maloobchodní řetězce svádějí tuhý konkurenční boj o zákazníky již dlouho. Hodně vidět je to v našich schránkách a na místech určených pro odkládání reklamních tiskovin v obytných domech. Každý týden to jsou mraky letáků, které oznamují stále nové akční zboží.

Chtějí-li mít maloobchodníci masový úspěch, musí především šermovat nízkými cenami a ty lze ještě dále vylepšovat věrnostními programy. Průkopníkem na českém trhu byla Delvita, která ale nedokázala využít potenciál slevového věrnostního programu. Na její odkaz se od nyní bude snažit navázat Tesco. Předpokladem pro úspěch je zkušenost z ostatních zemí, kde tento britský řetězec působí.

Propracovaný věrnostní program, jehož součástí může být i kreditní karta vydávaná Raiffeisenbank, mají již nyní supermarkety Billa a přitáhnout si věrné zákazníky se snaží také řetězce Interspar a Globus.

Tesco: procento zpět a slevové kupóny na míru

Ztělesněním věrnostního programu je plastová karta Clubcard, na kterou lze přes čárový kód sbírat za každý nákup body. S jejím vydáváním začíná Tesco v pondělí 6. září 2010. Za registraci (provádí se přímo v obchodním domě), při které povinně musíte uvést jméno, adresu bydliště a datum narození, získáte ihned aktivní kartu, ke které obdržíte ještě dvě menší (třeba na klíče), takže body na jedno konto může sbírat celá rodina.

Pokud pak Clubcard použijete při samotném nákupu, získáváte za každých utracených 10 korun 1 bod. Každý čtvrt rok vám pak bude Tesco posílat vyúčtování nasbíraných bodů a spolu s ním i slevové kupony na vybrané výrobky a při nasbírání 300 bodů také tři peněžní poukázky. Do těch vám Tesco rozloží procento z utracených peněz (jestliže tedy utratíte za čtvrtrok právě tři tisíce = získáte 300 bodů, pak vám přijdou tři peněžní poukázky, každá v hodnotě 10 Kč).


Zdroj: luntdesign.co.uk

Britský vzor

Za nasbíraných 300 a více bodů získáváte dále také 6 slevových kuponů (až 50 %) na výrobky, které běžně nakupujete (podle analýzy vašich nákupů, kterou Tesco bude provádět). Pokud hranici 300 bodů v daném čtvrtletí nepřekročíte, získáváte pouze 3 slevové kupony na vámi preferované (a Tescem vybrané) výrobky. Body se vám ale v takovém případě nenulují a převádějí se do dalšího období.

Body bude možné získávat jak v klasických hypermarketech, tak i v menších prodejnách Tesco expres, a to za nákup veškerého sortimentu s výjimkou takového, který není možné ze zákona slevovými akcemi podporovat (např. alkohol a tabák). Body na Clubcard naopak nezískáte při placení na Tesco čerpacích stanicích.

Takovéto nastavení programu není pro Tesco novinkou. Stejně je věrnostní program Clubcard aplikován třeba v Británii, Polsku či na Slovensku. U našich bývalých federálních partnerů se od podzimu roku 2009 do léta 2010 do programu zaregistrovalo více jak 850 000 lidí. Čtěte také: Co dělat s nepovedeným nákupem?

Nevýhoda věrnostních programů

Za registraci do věrnostního programu dostanete slevy nebo jiné bonusy. Výměnou za to od vás provozovatel obchodu získá osobní data a kompletní historii vašich nákupů s cennou statistikou.

Billa: slevy a kreditní karta, která vrací

Také Billa nabízí věrnostní program, při němž sbíráte za nákupy body na zákaznickou kartu. Při každém nákupu s kartou Billa Club získáte za prvních 50 Kč 1 bod a za každých dalších utracených 10 Kč získáváte po bodu. Nasbírané body můžete uplatnit jako slevu na vybrané výrobky. Rozdíl oproti programu Tesca je v tom, že Billa nabídku necílí na jednotlivé zákazníky a nabízí všem stejný slevový sortiment (nyní tak členové Billa Clubu mohou uplatnit slevu na cestovní tašky nebo na pečící mísy).

Kromě sbírání bodů a využití případných slev za ně nabízí Billa držitelům karty také speciální čtrnáctidenní slevové akce, které jsou nad rámec klasických letákových akcí.


Zdroj: billa.cz

2 % zpět

Specialitou supermarketů Billa je cobrandová kreditní karta. Tu jako jednu z partnerských karet vydává Raiffeisenbank. Vedle úvěrového rámce až 50 000 Kč, úrokové sazby 25,08 % p.a. a až 55 dní bezúročného období s ní můžete při nákupech v Bille získat 2 % z útraty zpět. Peníze jsou na účet kreditní karty připisovány jednou za měsíc ze všech nákupů v supermarketech Billa, které přesáhly 200 Kč. Maximálně takto za měsíc lze získat 500 Kč.

Vydání kreditní karty je zdarma, stejně jako první tři měsíce jejího vedení. V dalších měsících banka účtuje poplatek 35 Kč. Pokud ale váš měsíční bezhotovostní obrat s kartou přesáhne 3000 Kč (a nepočítají se sem pouze nákupy v Bille), pak poplatek za vedení neplatíte.

Globus: akce pro miminka

Síť německých hypermarketů Globus zaměřuje svůj slevový program na vybranou skupinu nakupujících. Matkám, které jsou těhotné nebo mají dítě do tří let věku (včetně), nabízejí členství v Mimi klubu. Členskou kartu lze získat vyplněním registračního formuláře (online nebo přímo v prodejně), zároveň je třeba doložit těhotenský průkaz nebo rodný list dítěte.

Členství v klubu přináší každý měsíc až stovku zlevněných produktů, které jsou určeny většinou právě malým dětem. V zářijové akci tak Globus členkám Mimi klubu nabízí třeba autosedačku zlevněnou z 2190 na 1752 Kč nebo kojeneckou výživu za 17,52 Kč (původní cena 21,90 Kč). Kromě slev Mimi klub svým členkám slibuje také odborné rady a tipy. Čtěte také: Nenechte se při slevovém šílenství okrást

Interspar: za body Lego

Hypermarkety Interspar ani supermarkety Spar nenabízejí svým zákazníkům členství v žádném klubu, přesto pro ně tradičně připravují slevové programy s omezenou délkou platnosti. Díky účasti v těchto programech mohou naši věrní zákazníci zakoupit za velmi výhodné ceny exkluzivní značkové výrobky, které jsou určené převážně pro domácnost (např. nádobí, příbory a jiné kuchyňské a jídelní příslušenství), upřesňuje jednatel společnosti Spar ČOS Martin Ditmar.

Nyní společnost zacílila na děti, můžete tak za každých sto utracených korun sbírat body, které následně můžete proměnit ve zvýhodněný nákup dětské stavebnice lego. Přitáhnou takové akce zákazníky? Martin Ditmar mluví o pravidelné účasti více než sto tisíce zákazníků. Přesto ale budoucí možný vznik věrnostního klubu nezatracuje: Zavedení klubových karet v současné době neplánujeme, tuto možnost v budoucnosti nevylučujeme.

Ostatní: uvidíme

Další dvě společnosti provozující hypermarkety zatím věrnostní programy nenabízejí. Jedna z nic ale slibuje novinky. Značka Albert má vlastní strategii, která se zaměřuje zejména na nabídku skvělých potravin a nízkých cen. V současné době připravujeme několik dalších aktivit, které zvýší věrnost zákazníků našim prodejnám Albert. Některé z nich budou zákazníkům představeny již do konce roku. Jedním z těchto kroků je například prodloužení otevírací doby našich supermarketů Albert, ke kterému dojde již od 1. září, říká trochu tajemně Lukáš Hora ze společnosti Ahold.

Zatímco společnost Ahold, která provozuje síť prodejen Albert o novinkách uvažuje, Kaufland zatím pevně setrvává na své pozici. Společnost Kaufland motivuje zákazníky především svými prokazatelně (viz pravidelné průzkumy Incoma Research) nejnižšími cenami, velmi dobrou dostupností, kompletním sortimentem, čerstvým zbožím a celou řadou dalších služeb a záruk. Chceme všem zákazníkům nabízet veškeré výhody bezprostředně, všeobecně (bez vylučování určitých skupin) a vždy. Jsme přesvědčeni, že tímto si každý obchodník získá ty nejvěrnější zákazníky, řekl nám mluvčí společnost Michael Šperl.

I když dnes uváděný věrnostní program Clubcard společnosti Tesco má všechny předpoklady pro úspěch (již 15 let úspěšného fungování v zahraničí a úspěch u podobně reagujících Slováků), revoluci na maloobchodní trh zřejmě nepřinese. Vlnu nových a výhodnějších věrnostních programů neočekává ani ředitel společnosti Retail Info Patrik Mališ: O uvedení Tesco Clubcard v Česku se mluví již minimálně rok, ostatní maloobchodníci s tím jistě ve svých strategiích počítají. Osobně neočekávám uvedení dalšího plošného věrnostního programu, spíše intenzivnější komunikaci konkurentů.

Tip na maximální šetření

  1. Pořiďte si slevovou kartu oblíbeného obchodního řetězce
  2. Své nákupy zaplaťte takovou kreditní kartou, která vám přináší další bonusy za platbu (1 % z nákupu, body do věrnostního programu apod.)
  3. Největší bonus 2% za platbu kartou v obchodním řetězci s potravinami (Albert, Billa, Globus, Kaufland, Lidl, Penny Market, Tesco, apod.) má kreditní karta Citi Shopping od Citibank. 

Anketa

Je pro vás vrácené procento dostatečnou motivací ke věrnosti maloobchodníkovi?

36 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 2. 2011 9:45