K těm divným kilometrům. Pokaždé když jsem byl v autorizovaném servisu škodovky tak při příjmu opravu se mě chlápek ptal na kilometry. To co jsem mu diktoval zadával do počítače. Pochybuji že samotný servisák to pak ještě proti počítači porovnává. Tedy takto se dostávají do databází klidně naprosto smyšlené nebo omylem špatně nahlášené kilometry. To už bych víc věřil těm záznamům z STK, tam do teď neměli moc důvod to nějak šidit.
Asi jako vsude zalezi na konkretnim technikovi.
Jezdim na jednu konkretni STK s vicero auty z rodiny a technik vzdy stav kontroloval.
Stejne tak v servisu, na prijmu nahlasim stav a kdyz predavam auto, tak si to kontroluji. Kdyz jsem se spletl, tak si to opravil. Uz proto ze se vyhnou dohadovani se zakaznikem kvuli najetym kilometrum.
A u soucasnyho auta si stav nactou z klicku...
No, s různými auty jsem jezdil a jezdím do různých servisů. A mám zkušenost, že většinou se mě ptali jen na přibližný stav tachometru. Po převzetí vozidla, když jsem si kontroloval údaje stavu tachometru na faktuře, tak se mi nestalo, že by byl rozdíl se skutečností. Posledních asi pět let jezdím do neautorizovaného servisu Mitsubishi v Praze a tam je to taková praxe naprostou samozřejmostí. Zajišťují mi i TK a opět stav km po převzetí vozidla vždy souhlasí s tím, co je uvedeno na protokolu o TK.
Tchán měl Passata z roku 2006. Bylo to pro něj "sváteční" auto, neustále leštěné, parkované v garáži. Auto vypadalo jako nové, jako kdyby vyjelo zrovna z autosalonu. Loni se ho chtěl zbavit, bazary nevěřily, že má najeto jen 40 tisíc. Než by ho prodal pod cenou s nálepkou "jistě stočené", tak ho naštěstí udal příbuznému.
Proč by to nemohla být pravda. Můj soused má nissan almara a viděl jsem to auto doslova párkrát. Vyjíždí s tím několikrát za rok. A přes zimu zásadně vůbec.
To auto bude mít tak 15 let (koupené nové) a hodně bych se divil, kdyby to mělo najeto přes 20 000.
Je jasné, že takových aut bude zlomek, ale v principu existují. A je jasné, že takové auto majitel jenom tak neprodá. Ale může se stát, že bude mít rodina nějaké problémy a logicky se zbaví prvně auta, které potřebuje pouze minimálně. Pokud by to prodával a měl smůlu, že nikdo z rodiny zrovna nebude mít zájem, tak je jasné, že v bazaru mu nabídnou cenu odpovídající nájezdu 200 000.
Tento jev vede i tomu, že vozidlo se skutečným malým nájezdem se prodat nedá. V tuto chvíli vím o 7 let starém autu nájezd 20 000.
Pořizovací cena 350 000. Nyní cena kolem 90 000, dle mého názoru by takové auto mělo mit hodnotu 150 000. Bohužel je v konkurenci s auty s nájezdem přes 200 000 km. Stočeno na 70 000 Km s hodnotou kolem 50 000 Kč.
tak to není o karkulce, ale o tom, že když někdo má dvě auta tak tam nájezd může být opravdu tak nízký. Jinak kámošův děda měl káru, kterou koupil úplně novou byla deset let stará a nájezd 25 tis. To auto taky tak vypadalo, prostě jako nové. Ne není to o karkulce, ale o skutečnosti, která může nastat.
Docela nechápu, co se komu na těchto nájezdech nezdá... Před rokem 1989 to bylo naprosto běžné, Š100 mého dědy se v zimě dokonce stavěla na špalky a přes rok se jezdilo jen na chatu, nájezd mohl být tak 3-5 tisíc km ročně a bylo to tehdy zcela běžné. Po revoluci sice procento podobných případů pokleslo, ale taky to není až taková výjimka. Hlavně starší lidé běžně jezdí autem je o víkendu na nákupy či na chatu a jinak se auto celý týden ani nehne a pokud auto měli nové, tak je nájezd pod 50 tisíc u 10let starého auta reálný. Koneckonců příkladem může být můj otec - auto koupil nové, ale jezdí rok od roku méně, navíc má garáž, takže i povětrnostní vlivy jsou minimální....
A ani bych neřekl, že to je až tak nepatrné procento, u aut kupovaných mimo firmy to bude téměř jistě přes 10% a pořád malých nájezdů v řádu 10 tisíc ročně bude možná i polovina.. U firemních aut je to samozřejmě jinak, ale nejsou jen ta.
Je docela smutné, že je při prodeji podobně málo jezdící člověk automaticky brán minimálně za "podezřelého" :-(
Stejně dobře (nebo ještě lépe) jak papírovou servisku lze zfalšovat i tu digitalizovanou. Prostě když kupuji starý křáp musím předpokládat, že původní majitel se zbavuje zásadně bezproblémového nebouraného auta s malým nájezdem a to co za nejnižší cenu protože chce cizímu kupci udělat radost.
Zdravím, zajímavě pojmutý článek, já osobně mám s podobnou situací víc než jednu zkušenost a určitě už bych se při nákupu nového vozidla nechtěl "spálit"... Známý mi před několika měsíci doporučil tohoto autorizovaného prodejce: https://www.rpz.cz/renault/ , u kterého jsem si zpočátku také nebyl jistý, ale nakonec jsem u nich auto pořídil a všechno bylo naprosto bez problému. Je to asi hlavně o štěstí...
Jaké máte zkušenosti s tímto servisem? http://www.autotriopraha.cz/
Mám problém koupil jsem nové auto Hyndai 10 km najeto nové v Autoesa a pořád mě tvrdí že auto je v záruce a servisní knížka je elektronická.V Hyndai jsem se dozvěděl že to není pravda samozřejmě jsem chtěl abych měl přehled a klid.Nemáte někdo dobrou radu jak co stím moc děkuji T