Hlavní navigace

Názory k článku Servis 24 Start: Ochuzená verze zadarmo

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2007 13:50

    anonymní
    Nevěřím, že to spořitelna nechá zadarmo. Jen ze začátku, aby nalákala nové dušičky, to bude grátis. To by to muselo být ošetřeno ve smlouvě, a to určitě neudělají. Nebo náklady na tyto služby promítnou do jiných poplatků. U ČS jsem se již mnohokrát setkal s tím, že nabídli produkt či službu, který byl zaručeně výhodný a zdarma. Po nějaké době, když nalákali klienty, v tichosti zavedli zpoplatnění služby s tučným poplatkem za zrušení služby. Za takové jednání dík. Naštěstí už u nich nejsem, ale občas k nim přesto musím zavítat a zjišťuji, že je to stále děs a běs... Asi se nedá vyjít vstříc jak klientům, tak i nenasytnému managmentu, hladovosti jednotlivých bankovních úředníků-prodavačů a rakouským pánům otrokářům.

    Manželka mimochodem v práci musí používat netové bankovnictví několika českých bank. Na spořitelnu nedá dopustit, ale v tom záporném slova smyslu. Každou chvíli něco nefunguje (jak lživá je reklama typu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce ...). Negativní pohled na způsob ovládání, grafika, logičnost atp. asi bude věcí osobního názoru, ale i zde jsem se setkal i u jiných lidí převážně s kritikou a nedobrými zkušenostmi. Samozřejmě že drobný klient se při své jednouměsíční návštěvě konta na netu do nefunkčnosti systému zrovna trefit nemusí nebo když se trefí, tak to zkusí jindy, nic se neděje, jen si možná trochu zanadává, a většinou to ani nikde neventiluje, protože ví nebo tuší, že po případné stížnosti by se stejně nic nezměnilo (: jménem našeho ústavu se co nejsrdečněji omlouváme, toto nedopatření se stává maximálně 1x - 2x - 5x za deset let)...
  • 23. 1. 2007 16:12

    Amadeus (neregistrovaný)
    Pracuji v bankovnictví, nikoliv však v ČS, ale přesto se tě zeptám: Kde pracuješ ty, že tvým šéfům a majitelům nejde o zisk a zaměstnancům nejde o co nejvyšší mzdy? Teda aspoň tak to z tvého příspěvku vyznívá, že snaha o maximalizaci zisku resp. osobního příjmu je něco odpudivého až nestoudného.
  • 23. 1. 2007 16:54

    krtonozka (neregistrovaný)
    o maximalizaci zisku jde v kazdem podnikani (temer)
    jde o to jakym zpusobem zisku dosahnout
    napr CNB si uctuje za jednu transakci v clearingovem centru cca 0.30-1.4 CZK
    proc mi za stejnou (odpovidajici) transakci uctuje moje banka 3-8 CZK ?
    jestli se nepletu tak mame u nas platny zakon o bezduvodnem obohaceni a tohle tim celkem slusne zavani
    nevim proc s tim financni ombudsman nic nedela
  • 24. 1. 2007 12:22

    Amadeus (neregistrovaný)
    Dobrá. Náklady banky na transakci při započítání všech dalších položek, jako jsou i provozní náklady atd. může dosáhnout cca na 1-2Kč, takže najednou to není tak obrovské navýšení, jak se původně zdála a když se rozpočte náklad skutečný na jednu položku provedenou například na papírovém příkaze, potom se dostaneme zase na jiné marže.
    Víš, existují dva pohledy na podnikání - děláš tak, abys byl v zisku a je ti jedno, že sem tam některou svou činnost nebo produkt dotuješ ze zisku z dalších více vícělečných činností. Na druhou stranu ale existují velice detailně propracované systémy, kde se počítá konkrétní náklad na každá krok, na každý výrobek a je už velmi diferencované, co se bude dotovat ze zisku výroby něčeho jiného.
    Příklad z bankovnictví - banky mají náklad na jeden výběr z konkurenčního bankomatu cca 50-60Kč - to je částka, kterou banka reálně zaplatí majiteli bankomatu, karetní asociaci a zprosředkovateli transakce. Klient ale většinou platí od 10 do 50Kč, tzn. některé banky více, jiné méně (např ČS, neboť ona má největší síť svých bankomatů) dotují tyto transakce. V tomto případě se jim to vyplatí, protože klienti jim neutíkají tak houfně jen proto, že v blízkosti nemají bankomat jejich banky.
    Jiný příklad - banka papírové příkazy sváží z celé republiky do nějaké platebního centra, kde musí platit x desítek zaměstnanců (a tihle jsou placeni hodně podprůměrně) a musí jim zajišťovat provozní podmínky, tak klientovi napálí plnou cenu a ještě něco navíc, jen aby se těch papírových příkazů objevovalo míň a míň a míň.

    Ideální klient totiž vypadá tak - platí skoro všechno kartou, v bankomatu si vybere peníze tak jednou až dvakrát za měsíc (to mu jsou dokonce banky ochotny často poskytnout bez poplatku), příkazy provádí přes internet a na pobočku přichází jen s požadavky na úvěr :o)
  • 25. 1. 2007 8:38

    krtonozka (neregistrovaný)
    naklady 50-60CZK .. hmmm .. neni to spis tak ze naklady jsou tak max 10CZK a zbytek je neco jako propojovaci poplatky u mobilnich operatoru - tzn banka dostane zaplaceno vse za maintenance bankomatu, plus si krizove s ostatnima bankama odiraji klienty ? vzdyt jim je to jedno, pro klienty maji vysvetleni : 'to ne my, to ta cizi banka si uctuje nehorazny poplatky a my jen prenasime cast z nich na sve klienty', pruser je ze to same se dozvis v te druhe bance :o)
    ad idealni klient, mozna sem este idealnejsi :o) vsechno platim kreditkou (55 dni bezurocny obdobi, do data splatnosti vse splatim jednim prikazem), vyber 1 mesicne debet kartou, jinak vse pres netbanking, pouzivam hromadu produktu banky (penz + zivotni pojisteni, fondy, ...) takze banka si nemuze stezovat ze proti zahranicnim klientum pouzivam malo produktu, na pobocce me vidi akorat kdyz zadam o hypoteku a jednou za tri roky kdyz si jdu pro novou kartu :o)
  • 24. 1. 2007 12:27

    Pan D (neregistrovaný)
    To je hloupý příspěvek. Přečti si velice pečlivě paragraf týkající se bezdůvodného obohacení a pak se případně něčím takovým oháněj. Nejsem právník, ale prodej čehokoliv za cenu, kterou je kupec ochoten zaplatit, to není rozhodně bezdůvodné obohacení.

    Když ti prodám prstýnek z poutě v hodnotě pětikoruny za pět tisíc a ty mi je zaplatíš, tak to není bezdůvodné obohacení. Leda bych ti prokazatelně tvrdil, že je to ryzí zlato, tak potom by to byl podvod.
  • 25. 1. 2007 8:27

    krtonozka (neregistrovaný)
    hele deset pravniku, deset rozdilnych nazoru

    Hlava třetí: Bezdůvodné obohacení
    § 451
    (1) Kdo se na úkor jiného bezdůvodně obohatí, musí obohacení vydat.
    (2) Bezdůvodným obohacením je majetkový prospěch získaný plněním bez právního důvodu, plněním z neplatného právního úkonu nebo plněním z právního důvodu, který odpadl, jakož i majetkový prospěch získaný z nepoctivých zdrojů.

    pokud je uctovana cena x-nasobne nad prokazatelnymi naklady+primerenym ziskem neni co resit = plneni bez pravniho duvodu
    v kazdym pripade na rozdil od prvni republiky nemame zakon ktery by stanovil primereny zisk (tehdy to bylo tusim kolem 35%)

    a ja nejsem OCHOTEN tu cenu zaplatit, ja ji zaplatit MUSIM, v tom je rozdil

    prstynek z pouti je neco uplne jinyho, viz treba znamky, pred 100 lety staly par centu, dnes hodnota ~$100k
    muze to mit sberatelskou hodnotu, muzes k tomu mit citovou vazbu, ....

    poplatky jsou uctovany za bezne x-milionkrat denne poskytovanou sluzbu, kterou potrebujes, nejde se ji vyhnout ( jasne, muzes mit doma penize ve strozoku a se vsim litat osobne platit napostu, plynarnu, elektrarnu, .....)

    dva priklady :
    - banka pujcuje penize me : poplatek za vyrizeni uveru, hypoteky, ..., poplatky za vedeni uveroveho uctu, .... + urokova sazba cca 5% - nekonecno
    - ja pujcuju bance penize (aby ona mohla pujcovat dal) : poplatky za vedeni uctu, za transakci, za vypisy, ... + urokova sazka 0.15% kdyz se banker dobre vyspi

    mam jedinej dotaz : nepripada ti vztah banka/klient trochu nevyvazeny ?
  • 25. 1. 2007 13:32

    Radek (neregistrovaný)
    plneni bez pravniho duvodu - eh, nechci moc zasahovat do právní diskuse, nejsem právník, ale z laického pohledu: Pokud uzavřu smlouvu (což v tomto případě uzavřu), pak právní důvod je - uzavřená smlouva.

    Nebo se pletu?
  • 24. 1. 2007 12:39

    Patrik Chrz
    poplatek ČNB je ještě menší. Pro pokyny podané mezi 17:00 a 00:00 (banky předávají všechny pokyny hromadně a téměř výhradně v tomto rozmezí) je to jen 22 haléřů. Navíc banka dostane podle množství transakcí slevu 4 až 13 haléřů.
  • 23. 1. 2007 21:14

    SocPredator (neregistrovaný)
    No to by mě zajímalo jak ta smlouva bude vypadat, protože tato služba není pro klienty s účtem u ČS a to, že by případný poplatek strhávali třeba z prostředků, které bude někdo mít v penzijním fondu je docela nesmysl.
  • 24. 1. 2007 8:47

    anonymní
    Např. stavební spořitelna si účtuje běžně poplatky ze vedení účtu, za výpisy. Pojišťovna si strhává poplatky např. za připisování příchozí měsíční platby (u větších period tomu tak nebývá). nevidím důvod, proč by různé poplatkování nešlo u klientů nemající u ČS účet.

    Pro Amadea: chápu, že každý chce nekřesťanské zisky, ale to co předvádí Spořitelna - nestačí když kape, musí téci proudem. Bankovnictví všeobecně je mzdově přeplácené, i když o nějaké společenské důležitosti se zde až tak hovořit nedá. Je mi jasné, že se budete cítit dotčen, možná razíte heslo Já jsem bankéř - kdo je víc? V minulosti tomu tak bývalo u horníků, hutníků atd. a najednou se ukázalo, že tomu tak není.
    Řekl bych, že je stále ještě více profesí, které jsou důležitější než to vaše bankovnictví a mnohé důležité profese jsou ještě nedoceněny. Když vezmu lékaře, který sebere vašeho blízkého hrobníkovi z lopaty, pekaře nebo zemědělce (jíst musíte, pokud nechcete sám chovat slepice na balkoně) atd. atd - zkrátka spousta profesí je užitečnějších.

    Chtělo by to trochu etiky a úcty k práci druhým. Což je po 89. problém. Ne vše se dá úspěšně přepočítávat na peníze. A nejde donekonečna mít světové ceny a socialistické platy (v některých odvětvích to bohužel platí, v jiných již ne).
  • 24. 1. 2007 10:35

    SocPredator (neregistrovaný)
    Vysvětlím. Vy máte uzavřenou smlouvu o stavebním spoření třeba 2 roky s Buřinkou. Teď uzavřete smlouvu o bezplatném přístupu Servis 24 start s její mateřskou společností - ČS, a.s. a myslíte, že vám z toho účtu stavebního spoření bude ČS nebo i stav. spořitelna (v budoucnu) strhávat peníze? Tohle si rozhodně nedovolí ani banka v ČR.

    Proto mě zajímá smlouva, protože by musela mít charakter dodatku i k původní smlouvě SS a to by porušovalo zákon o stav. spoření.
    Stručně řečeno ČS pro pár korun tohle nepodstoupí, navíc ji tato možnost přitáhne další klienty.
  • 25. 1. 2007 7:53

    anonymní
    Na servis 24 pro nemajitele sporožira bude určitě nějaká samostatná smlouva. A v ní bude odvolávka na sazebník. V sazebníku bude položka tarifována nulovým poplatkem, nicméně při změně sazebníku se tam časem může objevit jiná částka než nula.

    Když bych se podíval na smlouvu o novomanželské půjčce nebo o sporožiru uzavřené snad ještě za socialismu nebo krátce po převratu, tak v době uzavření smluvního vztahu na půjčkách snad poplatky za vedení nebyly vůbec, u sporožira to byla dvacetikoruna. Už tehdá však byla ve smlouvách odvolávka na sazebník. Dnes jsme u půjček mezi 300 a 500 poplatku, sporožiro jsem zrušil právě pro nekřesťanské poplatky, takže kolik je to v současné době, přesně nevím, ale dvacetikoruna za službu udělej si sám a ještě nám za to bohatě zaplať, to určitě nebude.

    I kdyby se zdražení konalo na základě jiných metod než tady uvádím, přebujelý managment České spořitelny sídlící ve dvou nebo ve třech mrakodrapech na Budějovické zcela určitě vymyslí, jak z klientů vypumpovat další a další peníze. Ať se to bude nazývat poplatkem, odměnou či jinak.
  • 25. 1. 2007 13:41

    SocPredator (neregistrovaný)
    Ano, ve smlouvě je odvolávka na sazebník, ve kterém je uvedeno zdarma. Ale celou dobu hovořím o tom, že je prakticky nemožné tento poplatek změnit, protože ho nebude jak efektivně vybírat. A případné vybírání a administrativa kolem, by byla nákladnější než vybraný poplatek, o tom nepochybuji ani na chvíli :-)
  • 26. 1. 2007 12:45

    anonymní
    Mnohdy je administrativně skutečně poplatek dražší než jeho původní "nominál". Třeba u lékařských receptů - od 5 do 20 CZK - velkou část spolkne administrativa, lékárnící, do systému vlastní zdravotní péče toho půjde minimum. Obdobně s dálničníma známkama - velkou část poplatku zpolkne distribuce, takže na vlastní dálnice toho jde daleko méně, než Klausovi přisluhovači čekali.

    Pokud je ve smlouvě odvolávka na sazebník, tak ten když se změní, tak budete platit poplatky ať chcete nebo nechcete. jedině že byste službu (jistě za tučný poplatek) zrušil. A ten poplatek vám nejspíš ztrhnou z produktu napojeného na Servis 24, žádná administrativa (že by si vás každý měsíc pozvali do pobočky k uhrazení poplatku a při té příležitosti vám tam vnutili další ze superproduktů FS ČS, který ještě nemáte nebo že byste to platil např. trvalákem z jiné banky, kde máte účet) tam asi nebude. Jako když nebyly a nyní jsou poplatky za vedení úvěrového účtu - tam si je také berou přímo z úvěru - jako byste si půjčil víc nebo doposud zaplatil méně.

    K úvěru vám sdělím jednu skutečnost: když jsem si bral kdysi u spořitelny půjčku, tak její splácení bylo vypočítáno na nějaké období (bylo počítáno s tenkrát platným sazebníkem) a dle délky tohoto období byly úvěry rozděleny na krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé a k nim byla přiřazena i určitá úroková sazba. Vlivem neustále rostoucích poplatků jsem při zachování původní výše sjednaných splátek přesáhl původní dobu splatnosti úvěru. Tenkrát k půjčkám ještě nebyly vyhotovovány konkrétní splátkové kalendáře. Tak jsem se nabonzoval ČNB, Ministerstvu financí. Výsledkem bylo, že s tím nikdo nechtěl mít nic společného. Všichni si to přehazovali jak horký brambor. Jednalo se o porušení smluvních podmínek, ale ze strany spořitelny. Když vezmu v úvahu, kolika klientů se zmiňovaná problematika týká, tak bych spořce odebral licenci k bankovní činnosti.
  • 27. 1. 2007 21:40

    pitchulin (neregistrovaný)
    Konečně někdo s rozumným názorem. Myslím, že sám název služby už mnohé napovídá. S24"Start". Banka pak bude klientům nabízet další služby včetně založení účtu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).