Hlavní navigace

Servis 24 Start: Ochuzená verze zadarmo

23. 1. 2007
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Od ledna nabízí Česká spořitelna kromě stávající verze přímého bankovnictví Servis 24 i okleštěnou verzi Servis 24 Start. Servis 24 Start jako by z oka vypadl svému předchůdci, přesto však jde o něco jiného - je určen pro jiné klienty. Co nová služba znamená, k čemu slouží a komu je určena?

Servis 24 Start je, jak již název napovídá, jakási ochuzená verze klasického internetového a telefonního bankovnictví od České spořitelny. Stejně jako ono slouží k dálkovému přístupu do banky, aniž by klienti museli opustit své pohodlné křeslo, a to buď přes hlasovou službu, mobilní telefon či nejvyužívanější internet.

Servis 24 Start je však určen pro jinou skupinu klientů, respektive klientů jiných společností, což vyplývá z jejího účelu. Jeho primární a jedinou funkcí je umožnit dálkový přístup klientům dceřiných společností České spořitelny (stavební spořitelna, pojišťovna, penzijní fond, investiční společnost), kteří nemají u ČS sporožirový účet, ale i přesto by rádi znali aktuální stavy svého účtového portfolia.

Servis 24 Start umožňuje například zobrazení účtu stavebního spoření a jeho transakční historie, změnu smluvních podmínek u penzijního připojištění či zobrazení informací o pojistných smlouvách. Veskrze se jedná o tzv. pasivní přístup, i když systém umožňuje i zadávání transakcí v rámci podílových fondů.

Přehled funkcí služby Servis 24 Start
Otevřené podílové fondy – Investiční společnosti České spořitelny Stavební spoření Stavební spořitelny České spořitelny
informace o transakční historii informace o účtu stavebního spoření, překlenovacím úvěru, úvěru ze stavebního spoření
dotaz na stav majetkového účtu zobrazení transakční historie
jednorázové investování (jednorázový nákup) změna osobních údajů
jednorázový prodej (jednorázový odkup) změna parametrů smlouvy o stavebním spoření
jednorázový příkaz k výměně PL (jednorázový převod) Penzijní připojištění penzijního fondu České spořitelny
pravidelné investování (pravidelný nákup) změna průběhu penzijního připojištění
pravidelný prodej (pravidelný odkup) změna smluvních podmínek
pravidelný příkaz k výměně PL (pravidelný převod) informace o účtu penzijního připojištění
Pojistné produkty Pojišťovny České spořitelny informace o transakční historii
informace o smlouvách informace o smlouvě o penzijním připojištění se stáním příspěvkem

Jaká je tedy jeho výhoda, když se vlastně jedná o chudší verzi Servisu 24, ve kterém jsou tyto funkce implementovány stejně? Jeho cena. Zatímco za používání Servisu 24 zaplatíte 25 Kč měsíčně (pro přístup na sporožirový účet) nebo 100 Kč (běžný účet podnikatelů), Servis 24 Start je zdarma. Krom toho nemusíte vlastnit sporožirový ani běžný účet u ČS, což přináší další úspory.

Přihlašování do systému funguje přes www.servis24.cz pomocí hesla a klientského čísla, které po podpisu smlouvy přijde klientovi poštou. Další možností zabezpečení je informační SMS a autorizační SMS – klient ji využije pouze u aktivních operací, tzn. u majetkových účtů Investiční společnosti České spořitelny. Zabezpečení pomocí certifikátů k čipové kartě narozdíl od klasického Servisu 24 chybí.

Na internetových stránkách je uvedeno, že od 5. 2. se změní obchodní podmínky Servisu 24 Start. Nejedná se však o zavedení měsíčního poplatku, jak by mohlo mnoho čtenářů očekávat, nýbrž o opravení technické chyby, která bude v nové verzi opravena. Dle informací od Heleny Matuszné z tiskového odboru České spořitelny bude v nové verzi uvedeno, že o odblokování služby může požádat klient pouze v pobočce ČS, nikoli přes Klientské centrum.

skoleni_15_4

Přístup přes internet i v jiných společnostech

Přístup k účtu přes internet je již delší čas běžný u bankovních institucí a obchodníků s cennými papíry. Pokud ale nevyužíváte běžný účet u stejné finanční skupiny jako další služby (a nebo vaše banka nenabízí v rámci internetové aplikace informace o produktech dceřinných společností), pak jste zpravidla odkázáni na pravidelné výpisy či složenky. Přesto výjimky existují.

Např. Raiffeisen stavební spořitelna nabízí internetový přístup k účtu ze stavebního spoření, Citibank dává možnosti nahlédnout na stav účtu kreditních karet a ČSOB Leasing umožňuje kompletní správu leasingu a s ním spojených evidencí vést přes internet. A společností, které obdobné služby nabízejí, přibývá.

Myslíte si, že úroveň zabezpečení v ČR je dostatečná?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor působí jako redaktor ekonomické redakce České televize.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).