Hlavní navigace

Servis 24 - Internetbanking do vlastních rukou

22. 11. 2002
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Česká spořitelna vypověděla zastaralé a nevyhovující internetové bankovnictví a nabídla klientům novou, moderní aplikaci Servis 24 - Internetbanking. Přechod se ale díky špatné informovanosti zaměstnanců banky neudál vždy bez komplikací.

Čtenářská zkušenost:

Chtěl bych se podělit o svou zkušenost, bohužel spíše špatnou, s Českou spořitelnou. Celý můj příběh je složitý, takže se pokusím o co nejvýstižnější formulaci.

Na začátek shrnutu základní údaje:

  • mám založen sporožirový účet u pobočky ČS ve Strakonicích,
  • trvalé bydliště (i místo pro zasílání výpisů) mám v obci v okresu Strakonice, kde žijí rodiče,
  • stále se zdržuji a pracuji v Praze, kde kvůli nedořešené otázce bydlení nemám stálou adresu pro zasílání korespondence (mimo adresy do práce),
  • měl jsem u ČS sjednanou službu Sporoplán,
  • měl jsem sjednanou službu Internet a WAP banking k mému sporožirovému účtu, která byla k 3. listopadu zrušena.

A nyní začíná můj příběh
V dopise mi Česká spořitelna oznamuje, že se k 3. listopadu ruší služba Internet banking a nabízí mi náhradu, tj. Servis 24. Z této zprávy jsem neměl radost, protože jsem byl se službou Internet banking velmi spokojen. Vydal jsem se tedy 30. 10. na pobočku spořitelny v Praze 10, abych přímo na přepážce uzavřel smlouvu na novou službu Servis 24.

Vše probíhalo hladce až do chvíle, kdy jsem vyjádřil přání zaslat vygenerované identifikační údaje na adresu do práce (na moje jméno, ale s adresou mého zaměstnání). V ten okamžik úředník znejistěl a odešel se radit. Za chvíli se vrátil s verdiktem, že na adresu do zaměstnání nelze zmíněné údaje zaslat (podotýkám že obdobné identifikační údaje mi byly na stejnou adresu do zaměstnání ochotně zaslány při zřizování Internet bankingu na pobočce ve Strakonicích).

Úředník mi tedy poradil, abych si zavolal na telefonní číslo uvedené na letáku a vše si domluvil s telefonním bankéřem. Tento výsledek mě nepotěšil, ale o službu jsem stále neztratil zájem. Při návštěvě jsem také zrušil službu Sporoplán a následně jsem chtěl zrušit i trvalý příkaz, podle kterého byla zasílána částka určena pro investování ve Sporoplánu. Tento příkaz se prováděl vždy 13tého každý měsíc. Úředník nahlédl do kalendáře a doporučil mi, abych si Servis 24 s telefonním bankéřem zřídil ještě téhož dne, tj. 30. 10. Následně po podpisu smlouvy 31.10. by mi měly přijít identifikační údaje do 1 týdne a já si budu moci trvalý příkaz zrušit sám – dle slov úředníka: alespoň si to vyzkouším a do 13tého to rozhodně stihnu!

Odcházel jsem z pobočky, aniž bych něco zásadního vyřídil, a ještě týž den odpoledne jsem volal na doporučené číslo z letáku telefonního bankéře. Dovolal jsem se velmi příjemné telefonní bankéřce. Smlouvu jsme opět bez problémů vyplnili. Problém nastal v okamžiku, kdy jsem chtěl zaslat identifikační údaje na adresu do zaměstnání.

Bankéřka po mi několikaminutové poradě sdělila, že do zaměstnání údaje zaslat mohou, ale tím se změní i moje adresa pro zasílání výpisů a veškerá korespondence se spořitelnou mi bude přicházet na novou adresu. Toto řešení mi nevyhovovalo, protože jsem potřeboval převzít pouze identifikační údaje (pro rychlé zrušení trvalého příkazu). Výpisy a ostatní korespondenci, kterou není potřeba vyzvedávat osobně, si přečtu vždy o víkendu, kdy navštívím rodiče.

Vysvětlil jsem bankéřce celou situaci – nezdržuji se na adrese trvalého bydliště a tudíž je pro mne velmi problematické vyzvednout si na poště dopis do vlastních rukou. Bankéřka mi odpověděla, že identifikační údaje nebudou zaslány do vlastních rukou, ale pouze doporučeně, a tudíž je může vyzvednou kdokoli. Tomuto způsobu jsem úplně nevěřil, protože vím, že všechny podobné identifikační údaje jsou vždy zasílány do vlastních rukou, proto jsem se tedy bankéřky výslovně zeptal, zda když si nechám údaje poslat na adresu trvalého bydliště, bude moci tyto údaje převzít moje matka. Na tuto otázku mně bankéřka odpověděla, že samozřejmě ano! To mne upokojilo a nechal jsem si údaje zaslat na adresu trvalého bydliště.

Když 8. 11. údaje nedorazily, volal jsem telefonního bankéře, který mi sdělil, že se zasílají do 7 pracovních dnů a ne do jednoho týdne, jak jsem se domníval. Ovšem i tato doba již uplynula. Bankéř mi oznámil, že centrum pro zasílání je zavaleno, a tudíž ať pár dní ještě počkám. Tato odpověď mě opět nepotěšila, protože jsem doufal, že si údaje vyzvednu nadcházející víkend u rodičů.

Největšího překvapení jsem se však dočkal 12. 11., kdy mi matka sdělila, že údaje dorazily na poštu, ale jsou do vlastních rukou! Takže jsem si je musel jet vyzvednout více než 100 km daleko!

13tého byl navíc splatný trvalý příkaz, který jsem chtěl zrušit. Šel jsem opět na pobočku a domáhal se zrušení trvalého příkazu. Úřednice mi sdělila, že se můžeme pokusit příkaz zrušit. Předpokládala tak 10% šanci, že se zrušení povede. Když jsem tuto šanci chtěl vysvětlit, tak na konci rozhovoru připustila šanci 50 %!

A na závěr, když už jsem se silně rozčilen se vším smířil, pokusil jsem se vybrat peníze z bankomatu umístěného v pobočce. Ač mě bankomat vřele vítal, mnou požadovanou transakci neprovedl. Ale připouštím, že to je jen stroj, který může mít poruchu. V tu chvíli mi to ale na spokojenosti rozhodně nepřidalo.

Nyní je přede mnou další úkol – zprovoznění služby Servis 24. Z tohoto úkolu mám obavy, protože můj kolega se o to pokouší bez úspěchu již 2. týden.

Přemysl Klas
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření České spořitelny

Velmi se omlouváme panu Klasovi za chybnou informaci, kterou mu poskytla naše telefonní bankéřka k otázkám zasílání identifikačních údajů služby Servis 24. Věříme, že tato zkušenost pana Klase neodradí od využívání služby Servis 24 a brzy se přesvědčí o její kvalitě, jednoduchosti a pohodlnosti.

Adresa pro zasílání identifikačních údajů služby Servis 24
Pro zaslání maileru s indentifikačními údaji služby Servis 24 si klient může zvolit libovolnou, tzv. korespondenční adresu pro komunikaci s Klientským centrem. Volba této adresy neovlivní adresu vedenou pro zasílání např. výpisů z účtu. Klient tedy může zadat 2 kontaktní místa. Korespondenční adresu si rovněž může kdykoli v Klientském centru změnit.

Zasílání identifikačních údajů poštou
Česká spořitelna zasílá z bezpečnostních důvodů identifikační údaje poštou doporučeně a do vlastních rukou. Česká pošta by je tedy měla vydat pouze identifikovanému adresátovi. Při aktivování služby je vyžadováno i číslo smlouvy.

Zrušení trvalého příkazu
Služba Servis 24 garantuje zrušení (nebo i založení) trvalého příkazu 2 dny před dnem splatnosti trvalého příkazu. Obdobný limit platí i pro pobočky.

Redakce

Tabulka č. 632
Několik na sobě nezávislých pracovníků České spořitelny podalo panu Klasovi mylnou informaci o způsobu doručení kódů ke službě Servis 24. Proto udělujeme na návrh čtenáře České spořitelně Zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

skoleni_15_4

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Využil/a jste nabídky nového internetového bankovnictví České spořitelny?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).