Hlavní navigace

Názory k článku Sazebník České spořitelny hubne... ale nezlevní

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 1. 2007 7:53

    Q (neregistrovaný)
    Divím se, že ČS zjednodušuje sazebník. Potřebuje přeci hrabat a hrabat ... A na nepřehlednosti se dá vydělat. Ono tak nekřičí "15 Kč za samotný výběr + 30 Kč za další položky + 8 Kč za účetní položky", jako "výběr hotovosti na přepážce - 53 Kč." Taky jsem u nich byl, jednotlivé položky sporožira opravdu tolik "nekřičely". Když se ale pak sečetly, byla z toho pěkná pálka. Jednou jsem si zkusil na nějakém internetovém vyhodnocovači zadat položky, které zhruba za měsíc mám na účtu a nestačil jsem se divit. Spořitelna mi vyšla jako jedna z nejdražších! Jako jeden z nejlevnějších mi vyšel můj nynější ústav. To jsem si pak potvrdil i detailním průzkumem sazebníku (vyhodnocovač může obsahovat nepřesnosti) konkrétní banky. Když mi pak ještě provedli několik sviňáren, rozhodl jsem se od nich odejít. Současný ústav když již přistupuje ke zdražení, tak mezi posledními. U spořitelny skrývají sazebník v nějaké zapadlé části pobočky či je dostupný "na vyžádání", aby jim ho nikdo neukradl. Na internetu nebýval v kompletní podobě, ale jen výtažek položek, které tolik "nekřičely". Když jsem do 2 nebo 3 mrakodrapů centrály v Praze na Budějovické napsal, že se mi jejich výtažky na internetu nelíbí a že požaduji zvežejnění celého sazebníku, tak mi jen suše odpověděli, že vedení si to takto přeje a nějaká přání klientů jsou jim asi šuma fuk. Za takový přístup ke klientovi dík. A uplynulo několik let, a na netu sazebníky jsou.

    V článku se píše, že "Rok 2007 znamená pro sazebník České spořitelny dvě změny. Jednou změnou je změna kosmetická, o které si povíme nejdříve. Jde především o zjednodušení struktury sazebníku a jeho zpřehlednění. Tato změna nastala k 1. 1. 2007. Druhou změnou je úprava jednotlivých sazeb. Sazby se budou měnit k 3. 1. 2007. Změny sazeb však představují veskrze minimální rozdíl." proč spořitelna neprovedla změnu najednou? To platí jeden sazebník pouhý jeden pracovní den? Je fakt, že jsem platnost sazebníku s platností několika málo dní u spořky již zažil a je to jen důkaz že ve zmiňovaných mrakodrapech levá neví, co dělá pravá. Takové instituci bych se bál svěřit své finance! Pokud někoho ze zaměstnanců spořitelny znáte blíže a ten se nebojí mluvit pravdu, tak vám to jenom potvrdí. A p. Stack si myslí, co z ČS neudělal za zázrak. Jen předělal zůstavší hloupější klienty tak, aby za své oškubání ještě poděkovali a domnívali se, jak byli perfektně obslouženi.

    Když přihlédneme k tomu, že spořitelna má jedno z nejhorších úročení vkladů, naopak u úvěrů dává pěknou lichvu (pominu klamavou reklamu u hypoték "sazba od ...", kterou stejně nikdo nedostane, stejně tak jako praxi, kdy na hypotéce je levný úrok pouze první rok, zato v dalších letech při stanovení nové sazby je klient nemile překvapen. Nyní jsem dokonce někde četl, že spořitelna výrazně zdražila poplatek za hypoteční úvěr - tam už jde o tisice...
    Ne, dík, od takového ústavu ruce pryč a pobočky míjet velkým obloukem.
  • 11. 1. 2007 8:40

    anonymní
    Když řeknete A musíte říci i B. Jaká je tedy nejlepší alternativa výběru banky pro fyzickou osobu?
  • 11. 1. 2007 11:02

    SocPredator (neregistrovaný)
    Teď už snad kterákoli banka, která neúčtuje příchozí platbu, a těch bude víc než dost.
  • 11. 1. 2007 11:02

    Q (neregistrovaný)
    o B jsem nemluvil úmyslně, protože si dovedu představit ty negativní reakce, které se na mne sesypou od jistých přispěvatelů, kteří vždy musí napadnout ty, co mají jiný názor než oni sami. Nechtěl jsem taky dělat reklamu, za kterou ji někteří budou po uvedení tohoto příspěvku zajisté považovat.

    Netvrdím, že se jedná o nejlepší alternativu výběru banky pro f.o. Mne ale vzhledem k druhu služeb a objemu, které na účtu využívám, vyhovuje. Mám tam balíček tzv. osobní menu Forte, stojí to 169,- měsíčně a v rámci tohoto balíčku jsou např. veškeré převody/platby zdarma. Neplatí se za clearing ani za položky a jestli jich mám měsíčně pět, sto nebo tisíc, je to jedno. Pak je tam v rámci balíčku mezinárodní embosovaná platební karta zdarma a pro další osobu za polovic. A zase žádné další poplatky za vedení karty. Navíc má prý karta jedno z nejkvalitnějších cestovních pojištění, a to v ceně té karty, která je , jak jsem již uvedl, zdarma nebo za 50 % pro další osobu. Někde se musí platit za pojištění zvlášť, někde se zase platí zvlášť vydání či "provoz" karty. Kvalitu pojištění jsem naštěstí neměl možnost si vyzkoušet, ani to nebylo kritérium pro výběr karty či účtu, ale několikrát jsem četl srovnání karet v Hospodářských novinách a dalších nezávislých a hlavně objektivních zdrojích. Kromě toho je v balíčku vedení dalšího účtu zdarma, sleva za zpracování hypotéčního úvěru ... těch položek označených v sazebníku "bez poplatku" je tam zkrátka mnoho. Vedle tohoto baličku banka ještě nabízí jak levnější, tak dražší balíčky.

    Jedná se o Živnostenskou banku.

    Nemá ale tolik poboček a je celkem pochopitelné, že se k ní nebudou asi hrnout příjemci sociálních dávek z nějaké vesnice, kde nejbližší pobočka ŽB je vzdálená 20 - 50 km. Na druhou stranu pobočku až tak nenavštěvuji. V minulosti tam byly první dva výběry v měsíci zdarma, a bylo jedno, jestli to bylo z vlastního či cizího bankomatu. Toto však zrušili a nechali pouze neomezený počet výběrů z vlastních bankomatů. Těch bankomatů opět není mnoho, ale já mám dva bankomaty z práce 4 a 6 minut, ale opět je moc nevyužívám, protože se snažím všude platit hlavně kartou; obchodnící, co chtějí každou korunu hotově, aby jí obratem mohli zaplatit zboží dodavatli, mají u mne smůlu - jdu utratit peníz jinam, kde karty akceptují.
    No, a ŽB koupili italové, které nemám vůbec rád. Navíc chtějí zrušit tradici a název, který ani komunisti nezatratili. Fúze s HVB a bude z toho nějaký UniCredo. Tak nevím, co bude dál, ať si to každý vyhodnotí dle své konkétní situace.

    Ale nic horšího, než je ČS, snad již existovat nemůže. Pár známým jsem ČS rozmluvil, dnes mi za to děkují. Taky se cítili u ČS "dobře", nějaké fronty či častá nefunkčnost čehokoli jim připadalo normální. Navíc ten jejich konzervatismus, lenost něco změnit (trvaláky ...) - vždyť ono to bude všude stejné, a když přejdeme jinam, tak ty negativa tam dorazí časem taky - nechali se slyšet. Kdyby takto přemýšlelli všichni (a klienti spořky hlavně takto přemýšlí), byl by tu opět takřka monopol jedné kampeličky esero v rukou rakouských odpůrců Metelína ...

    Ještě jsem opomenul: ČS jako jedna z mála neměla zpoplatněnu mimořádnou či předčasnou splátku úvěru, což byla dobrá věc. Tohle však padne a klienti budou muset spořce zaplatit, ať se to již nazývá úrokem či poplatkem, je to jedno, v každém případě jde o další nekřesťanské peníze, které rakušáci shrábnou ...
  • 11. 1. 2007 11:39

    LK (neregistrovaný)
    Jo, Forte mám taky a poměr cena/výkon je tam relativně slušný. Ne že by nebyly poplatky zlodějsky vysoké, ale v našem banánistánu je to takový slepý mezi jednookými králem.
  • 11. 1. 2007 12:27

    Patrik Chrz
    U ŽB jsem byl v době "předUNICREDITOvé" a byla to v té době naprosto nejlepší banka, bohužel, co do ní vstoupili ti Italové, tak to jde od desíti k pěti :-(
    Konto s vysokým paušálem chápu jako vhodnou alternativu pro firmy, ale pro soukomou osobu mi to přijde jako jít s kanónem na vrabce.
  • 11. 1. 2007 12:35

    LK (neregistrovaný)
    Jak se to vezme. V ceně je totiž i VISA Classic s mezinárodním pojištěním u AIG, několikrát osobně jsem si prověřil, že je to pojištění kvalitní, nezkouší to s milionem výluk apod.
  • 11. 1. 2007 12:23

    Patrik Chrz
    Alternativ je víc:
    1. Volksbank (Aktiv konto založené v Kauflandu). Vše bez poplatků (vedení účtu vč. internetbankingu, výběr a vklad na přepážce, příchozí platby)+ platební karta zdarma, platí se jen za odchozí platby (6 Kč :-( )
    2. WSPK - zadarmo sice nic, ale poplatky má rozumné - 10 Kč / vedení za měsíc, položky 2-4 Kč (výběr na přepážce za 8 Kč), karty podle ceníku ČSOB (od 200 Kč / rok, výběry z bankomatů ČSOB za 5 Kč, výběry z bankomatů Volksbank (mimo pobočky prakticky nejsou za 2,50 Kč)
    3. FIO (ale to není banka, jen družstevní záložna) - běžný tuzemský provoz zdarma (odchozí i příchozí platby bez ohledu na to, jestli jsou z nebo do cizí banky, vedení účtu vč. internetbankingu), + od minulého týdně je zdarma i základní platební karta (Maestro), ostatní podle ceníku ČSOB (výběr z bankomatu ČSOB za 5 Kč)
    4. na spořící účet ING, bez poplatků a slušný úrok, ale běžný účet nahradit nemůže. I když v kombinaci s vkladní knížkou (třeba Poštovní spořitelna) + SIPO může třeba důchodcům stačit
    5. pokud jde jen o příchozí platby a vklady a výběry na přepážce, tak stačí i ta vkladní knížka (lze na ní posílat peníze bezhotovostně a vybírat na kterékoliv poště v ČR)
  • 11. 1. 2007 12:37

    LK (neregistrovaný)
    1. Zásadní problém, nemá internetbanking (pouze aplikaci pro MSIE)
    2. To samé
    3. FIO je fajn pro nenáročné, ale jinak je to dost bída co do nabízených možností a fcí (např. platby do zahraničí apod.)
  • 11. 1. 2007 12:48

    Patrik Chrz
    ad 1 + 2) Jo, to je pravda. Pro běžného klienta to ale obvykle nepředstavuje podstatný problém (stejně většina lidí má doma/v práci MSIE - aspoň jako alternativu).
    ad 3) nemyslím si, že zahraniční platby patří mezi často používané služby. Platby za zboží lze obvykle realizovat kartou. A pro firmy je zase výhodnější využívat nebakovních společností (Rüesch, Divíšek, Citco, ...), které nabízejí nižší poplatky a výhodnější kurzy. Např. ve firmě, přestože máme konto u ČSOB, provádíme zahraniční platby výhradně přes zmíněné společnosti, ročně ušetříme obrovské peníze.
    Navíc u FIO, pokud někdo potřebuje jednorázově zahraniční platbu, lze to vyřešit (ale jen "papírově"), platba pak odejde přes ČSOB. Přijmout zahraniční platbu lze také (opět přes sběrný účet ČSOB), jen tam musí být o jeden symbol navíc.
  • 11. 1. 2007 9:03

    anonymní
    SOUHLASÍM DESETKRÁT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 11. 1. 2007 17:29

    austin powers (neregistrovaný)
    ještě jednu poznámku: čti lépe a důkladněji - zdražení poplatku za hypoteční úvěr se týká (alespoň podle informací, které jsem také "někde četl - tuším, že na iDnes) hypoték pro podnikatele za účelem podnikání, nikoliv hypoték občanských, pokud jsem měl možnost se setkat tak na pobočkách leží "Informační kniha", která je dostupná každému bez problémů (nevšiml jsem si, že by byla (alespoň na pobočkách v mém okolí nedostupná, o klamavé reklamě "sazba od..." "kterou stejně nikdo nedostane" by mohla vyprávět asi jakákoliv banka na území ČR, o "levném úroku pouze první rok" (máš zřejmě na mysli první období fixace, které může být i patnáctileté) nemluvě (nebo mi poraď prosím banku, kde dostanu v dalších letech méně než na začátku - budu ti stejně vděčný jako tvoji dříve zaslepení známí, kteří ti teď leží u nohou), no a když teď ty položky budou tolik "křičet" , tak pro tebe jenom dobře, ne? Chápu, že báš asi z dřívější doby nějaký srdcebol a oči se ti při myšlence na spořitelnu zalejí slzami, nebo krví (nevím), ale než začneš příště psát, zkus se nejdříve párkrát zhluboka nadechnout....
  • 12. 1. 2007 8:50

    Q (neregistrovaný)
    Včera to tam bylo napsáno přesně jak jsem to z článku zkopíroval: /při Ctrl+C počítač chybu neudělá/ "Rok 2007 znamená pro sazebník České spořitelny dvě změny. Jednou změnou je změna kosmetická, o které si povíme nejdříve. Jde především o zjednodušení struktury sazebníku a jeho zpřehlednění. Tato změna nastala k 1. 1. 2007. Druhou změnou je úprava jednotlivých sazeb. Sazby se budou měnit k 3. 1. 2007. Změny sazeb však představují veskrze minimální rozdíl." Dnes je tam údaj jiný, asi to někdo v tichosti v článku změnil. Možná že se jen spletl, udělal přesmyčku. Mýliti se je přece lidské a nikdo nejsme neomylný. Ale skutečně to tam bylo tak, jak uvádím, jinak bych nenapadal v původním příspěvku, že "jsem platnost sazebníku s platností několika málo dní u spořky již zažil a je to jen důkaz že ve zmiňovaných mrakodrapech levá neví, co dělá pravá".

    Nevím, jak zpřízněná duše jste, Austine Powersi, s ČS nebo zda to není dokonce váš chlebodárce. Nebo jezdíte kontrolovat pobočky, zda mají sazebník vystrčený na správném místě a čím méně závad objevíte, tím větší peníz vám ČS dá? ? Ale je snad svoboda projevu a má tvrzení vychází z letitých zkušeností se Spořitelnou. Mám o ní dost informací z různých zdrojů (pár lidí by asi letělo...) a kromě toho i když jsem sporožiro v ČS zrušil, tak tam musím občas zavítat. A jelikož se pohybuji po velké části ČR, tak mé negativní zkušenosti jsou z více poboček a z více měst. A samozřejmě v rámci ČR navštěvuji i pobočky jiných bank, takže mám opravdu z čeho srovnávat. Kromě toho příspěvky dalších pisatelů i v reakcích na jiné články než je tento, také příliš chvály nepějí... proto nechápu, proč bych se měl nadechnout, než začnu něco psát. Vy osobně nedýcháte?

    Co se týče klamavé reklamy, tak právě spořitelna měla problémy se "sazbou od" pro všechny. Možná že takové informace nemáte a že celá kausa vyšuměla ve stylu ty tyt ty, stáhněte to a příště to takhle nedělejte. Kniha se sazebníky opravdu mnohde nebyla, a jak jsem se dozvěděl, byla utajována právě z důvodů že již zcizena byla nebo z možnosti budoucího zcizení z volně přístupného místa, protože klienti ČS skutečně neměli možnost sazebník získat jinak - na internetu byl jen výcuc a nějaká tištěná verze pro klienty neexistovala. Kdysi, před příchodem Rakušáků, sazebníky běžně bývaly. Buď v kompletu v deskách A5 nebo jednotlivé listy jednotlivých skupin produktů a klient si je mohl volně vzít pro svoji potřebu. Nyní je to aspoň na netu, o kterém si však řada lidí u nás může nechat jen zdát a jak tady píše někdo jiný, je to v .pdf rozhozené.

    K poplatkům za hypo: pozorněji čtěte vy! Nepsal jsem, koho se zdražení týká. Podnikatelé podle vás nejsou lidi? Jde snad o princip, že zdražili!

    K úrokové sazbě menší než na začátku úvěru: celkem běžná věc, pokud sledujete, tak víte, že úrokové sazby čas od času klesají a pak zase stoupají. Pokud jste např. před 5 lety dostal 8 %, tak po 5ti letech dostanete opravdu méně - 4 % /+ - nějaká ta desetinka .../! Ale vy asi nesledujete, jen prudíte proti těm, co mají jiný názor nebo zkušenosti než máte vy. Možná, že jste z vedení ČS a různé průzkumy a hlášení od podřízených jsou filtrovány přes růžové brýle a dostanou se k vám v podobě, jakou chce vidět či slyšet managment spořitelny a nechce si připustit, že někde to taky vypadá jinak než dobře. Případně byste pak nebral citelnou pohyblivou složku mzdy. A jinak jsem na nějakém fóru četl stesky klientů, jak je ČS vábia na nízký úrok a pak stutek utek.

    Nedávno se mi dva známí, nezávisle na sobě, posteskli, jak s nimi vydupala dceřinka ČS - Stavební spořitelna: chtěli úvěr. Předložili potřebné doklady, úvěr jim byl přislíben. Ústav po nich pak samozřejmě chtěl originály a čerstvé. Ačkoliv se na nových dokladech nic oproti těm původním, starším, ale neaktuálním dokladům vůbec nic nezměnilo, ani se nedostali do konfliktu s jinou bankou, splátkovou společností či StB, úvěr jim nedali, a samozřejmě důvody odmítnutí nesdělují. Co to stálo peněz, času, "vyběhat" všechny papíry. Pak šli samozřejmě jinam, a tam úvěr, sice jiný než ze stavebního spoření, dostali bez problémů. Jen jim některé papíry mezitím "propadly"...

    Kdybych měl čas a chuť, tak bych vám tady vypích mnoho odkazů, kde jsou popisovány negativní praktiky. Sám bych mohl vydat odstrašující knihu, co vše může spořitelna zprznit ...
  • 26. 1. 2007 18:36

    anonymní
    TO JE PÁRÁDNÍ ODPOVĚĎ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 11. 1. 2007 9:01

    anonymní
    Jsou to novodobí lapkové a usměvaví zloději!
    Kdyby bylo kam utéci, tak by zasloužili nakopat, nakopat a NAKOPAT!!!
  • 11. 1. 2007 9:01

    anonymní
    Jsou to novodobí lapkové a usměvaví zloději!
    Kdyby bylo kam utéci, tak by zasloužili nakopat, nakopat a NAKOPAT!!!
  • 11. 1. 2007 9:17

    Petr (neregistrovaný)
    V roce 2003 jsem se emailem dotazoval na kompletni sazebnik ČS v elektronické podobě. Dostal jsem tuto odpověď:


    Interní sazebníky nejsou na www.csas.cz z důvodu jejich komplexnosti a provázanosti s předpisy ČS a.s..

    Podrobnější informace o poplatcích Vám také rádi sdělíme na bezplatné lince 800/207207 nebo při návštěvě kterékoliv pobočky.

    Pokud budete potřebovat další informace, prosím kontaktujte nás.

    S přáním krásného dne,

    Radovan Husička
    Klientské centrum České spořitelny, a.s.
    Datum: 4.3.2003
  • 11. 1. 2007 11:01

    Petr (neregistrovaný)
    Doposavad jsem zil v presvedceni ze kdyz splatim hypoteku celou treba ve treti roce kdyz mam fixaci petiletou tak platim jakousi pokutu za predcasne splaceni, ale kdyz to splatim v dobe kdy mi konci fixace, tak neplatim nic.
    Takze ted od brezna asi budu platit vzdy.
  • 11. 1. 2007 11:11

    pri_zmene_fixace (neregistrovaný)
    To jako, ze pri uplynuti doby fixace uroku bude zpoplatnena mimoradna splatka jednim procentem z teto mimoradne splatky az do vyse 5000,-Kc za tento poplatek?

    Tos si snad delaji srandu?!

    Nebo se to tyka pouze mimoradnych splatek mimo termin uplynuti doby fixace?

    Prosim nekoho fundovaneho o vyjasneni. Diiky.
  • 11. 1. 2007 12:35

    N.D.R. (neregistrovaný)
    v našem regionáním tisku nabízí své služby http://www.sparkasse-oberlausitz-niederschlesien.de/

    Koukal jsem na jejich stránky, poplatky směšné a pro Němce se 4x větším platem doslova sociální (nebo socialistické?). Stránky v češtině, poradci v češtině, ve 3 příhraničních městech. Samozřejmě pro vnitrozemské čechy se to nevyplatí tam jet. Ale je vidět, že i banky v zahraničí s daleko většími náklady na provoz se vejdou do cen nižších jak v Česku. Jak to tam ti soudruzi výzkumníci dělají a jak naopak u nás, že musí neustále zdražovat a nevejdou se do cen v zahraničí obvyklých? Hádal bych i přes přesvědčování politiky, že naše ekonomika je pěkně v pr....
  • 11. 1. 2007 13:04

    SocPredator (neregistrovaný)
    Když se chci podívat na ty nové sazebníky, tak mi v těch PDFkách, co ma CS na stránkách chybí veškerá diakritika. Je to chyba na mém přijímači?
    Totiž takhle to vypadá, že sazebníky opravdu zhubly, ale jaksi o docela důležitá písmenka :-)
  • 11. 1. 2007 13:49

    anonymní
    Myslim, ze u nas v CR je uspechem, kdyz banka se zmenou sazebniku aspon nezdrazi, bohuzel :-(((
  • 11. 1. 2007 17:12

    ja (neregistrovaný)
    Vazeni diskutujici, priznavam se bez muceni - mam sporoziro u CS. Obycejne, bez studentskeho nebo duchodcovskeho zvyhodneni. Kdyz tady vidim nadavky na sporku, tak popisu sve pozadavky a co me o stalo v roce 2006. Jde o ucet pro manzele, pres ktery jdou vsechny rodinne penize. Me pozadavky:

    1) Vedeni uctu, internetove bankovnictvi, zasilani (email nebo SMS) informaci o kazdem pohybu na uctu, vypis nemusim mit nebo staci elektronicky. Oba dva mame pravo disponovat s uctem.
    2) Elektronicke platebni karty, 1x Maestro, 1x VISA, alespon u jedne moznost platit po internetu. Pres karty byl rocni obrat cca 100 tisic Kc.
    3) Za rok jsem provedl tyto operace na uctu: 31 prichozich plateb, 23 jednorazovych prikazu k prevodu, 12 odchozich plateb dle trvaleho prikazu, 19 vyberu z bankomatu CS, 1 vyber hotovosti na prepazce, 2 strzena inkasa, 1 zalozeni inkasa, 1 zmena inkasa. Z uskutecnenych plateb bylo 40 mezibankovnich. Vsechny operace byly zadavany pres internet.

    Vsechno dohromady me to na poplatcich stalo 850 Kc. Behem roku jsem ohledne poplatku provedl optimalizaci, takze dnes by to vyslo na cca 750 Kc rocne.

    Nabidnete mi, prosim, alternativy, ktere poskytuji jine banky. Asi rozhodujicim faktorem je vyber ze sporitelniho bankomatu. Spocitejte tedy jednou naklady jako bych vybiral penize ve Vami zvolenem bankomatu. Ale podruhe zkuste zadat polovinu vyberu v tom sporitelnim (jediny bez problemu dostupny). Predem dekuji za odpovedi a nabidky.
  • 12. 1. 2007 1:55

    anonymní
    Super návrh. Místo abych spal, tak za vás budu prolézat jednotlivé weby bank a počítat to, co s nejobyčejnější kalkulačkou dokážete zajisté taky.
  • 12. 1. 2007 7:11

    ja (neregistrovaný)
    Ano, dokazu to taky. Ale zatim jsem nenasel takovou nabidku na prechodk jine bance, ktera by byla jednak garantovana pisemne ve smlouve a zadruhe by mi vyvazila straceny cas. A podle internetovych diskuzi jsem nabyl dojmu, ze jsem asi jediny, kdo o lepsich nabidkach nevi a kazdy na me bez hledani bude umet vysypat aspon pet jinych a lepsich produktu.
  • 12. 1. 2007 6:11

    Patrik Chrz
    Co třeba takhle (Účet u FIO):
    Vedeni uctu, internetove bankovnictvi, zasilani (email) informaci o kazdem pohybu na uctu, vypis nelektronicky. Oba dva mame pravo disponovat s uctem.
    ZDARMA
    Elektronicke platebni karty, 1x Maestro, 1x VISA, alespon u jedne moznost platit po internetu. Pres karty byl rocni obrat cca 100 tisic Kc.
    Maestro je zdarma k účtu (klidně dvě; není možné platit přes Internet), VISA od 200 Kč (Electron, je možné platit přes Internet). Eventuelně možnost nechat si vydat kreditní kartu od některých bank, která je při určitém obratu zdarma.
    příklady: BANKA: cena ročně, minimální obrat (při kterém není roční poplatek účtován), typ karty - jedná se o karty, ke ketrým nemusí být u dané banky veden účet (poplatky jsou tedy konečné)

    BAWAG Bank: 540, 45 000, MasterCard
    Citibank: 500, 36 000, MasterCard
    Citibank: 1 000, 200 000*, MasterCard Unembossed (Benefit Citi)
    Citibank: 1 000, 200 000*, MasterCard (O2)
    Citibank: 850, 28 350*, MasterCard (Shell)
    Česká spořitelna: 120, 30 000*, Visa Electron
    Česká spořitelna: 300, 69 000*, Visa, MasterCard
    Česká spořitelna: 3 000, 666 000*, Visa Gold, MC Gold
    HVB Bank: 280, 35 000, Visa (Generali)
    HVB Bank: 299, 35 000, Visa (Renome)
    HVB Bank: 360, 35 000, Visa (Winterthur)
    HVB Bank: 299, 35 000, Visa (Droxi)
    HVB Bank: 360, 35 000, Visa (HYPO Stavební spořitelna)
    GE Money: 299, 48 000, Maestro
    GE Money: 399, 48 000, MasterCard
    * U karet ČS je obrat přepočten podle Bonus bodů, kterými můžete kartu zaplatit. Totéž u karty Citibank O2 a Benefit. U karty Citibank Shell označuje obrat částu, kterou musíte utratit na čerpacích stanicích Shell, aby se vrátil roční poplatek. U karty Winterthur (embosovaná verze) je pořád ještě měsíční poplatek za výpis z účtu karty 12 Kč, elektronická to nemá.. Jinak jsou všechny poplatky konečné.
    3) Za rok jsem provedl tyto operace na uctu: 31 prichozich plateb, 23 jednorazovych prikazu k prevodu, 12 odchozich plateb dle trvaleho prikazu, 19 vyberu z bankomatu CS, 1 vyber hotovosti na prepazce, 2 strzena inkasa, 1 zalozeni inkasa, 1 zmena inkasa. Z uskutecnenych plateb bylo 40 mezibankovnich. Vsechny operace byly zadavany pres internet.
    vše zdarma (i ten výběr za přepážce), zpoplatněny pouze výběry z bankomatů. Pokud by opravdu šlo o výběry pouze z bankomatu ČS, tak je to 19 * 25 = 475 Kč, ale pokud tazatel nežije někde na vesnici, kde není ani pošta (tam jsou obvykle bankomaty ČSOB) a má možnost vybírat z bankomatů ČSOB, tak to má za 19 * 5 = 95 Kč Když to shrnu, celý porovoz se dá tedy pořídít za 95 Kč (pokud dojde ke změně zvyklostí a bude se vybírat z bankomatu ČSOB) + 200 Kč (nebo 0 pokud druhá karta bude kreditní a bude na ní obrat aspoň 35 000 Kč)a nebo za 475 Kč + 200 Kč (0 Kč), pokud se bude vybírat výhradně z cizích bankomatů (pak už je jedno, jestli to bude ČS nebo jakýkoliv jiný). A to neberu v úvahu cashback, který u Fio rovněž funguje (jsou to totiž karty ČSOB) a to zdarma. Pak jsou možné ještě různé "fičurky", jako založení si vkladní knížky u Poštovní spořitelny, peníze "k výběru" si přeposílat tam a pak si je vybrat zdarma na kterékoliv poště v ČR :-) Podobné by to bylo u Volksbank (Aktivkonto), jen za odchozí platby by bylo 6 Kč (navýšení o 72 Kč oproti FIO; na druhou stranu výběry z bakomatu Volksbank jsou za 2,50 Kč), nebo u WSPK (navýšení o 124 Kč za příchozí platby + 92 Kč za provedené příkazy + 24 Kč za odchozí platby + 8 Kč inkaso + 40 Kč změny inkasa; + 200 Kč za platební kartu; celkem oprotiFIO 288 Kč navíc)
  • 12. 1. 2007 7:07

    ja (neregistrovaný)
    Diky za inspiraci. Jen par poznamek.
    1) Kdyz jsem se kdysi kdesi v diskuzi ptal, zda "zdarma" je FIO ochotna napsat i do smluv a za svymi poplatky si stoji, tak se jejich mluvka kroutil a nakonec priznal, ze ne. Toto je vec, kterou u ceskych bank nejsem ochoten prekousnout a dalsi body berte jen jako nevyznamne.
    2) Vesnice nejsme, postu mame, ale o jinem bankomatu nez CS si muzeme nechat zdat. K jinemu bankomatu (nejblizsi 6 km) se samozrejme dostanu, ale moc pohodlne to neni a zadarmo taky ne.
    3) Zarizovat si kreditku, hlidat si jeji splaceni, no to si sveho casu cenim vice. A u sporitelny mam ty karty s mym obratem nakonec stejne zadarmo.
    4) U sporky mi k internatbankingu staci pamatovat si par cisel a k tomu mit mobil. Na tahani s sebou ruznych souboru (certifikaty), jejich aktivaci bankama, kalkulacky, bankou posvecene aplikace v mobilu a podobne "vymozenosti" nemam naladu.
  • 12. 1. 2007 7:55

    Patrik Chrz
    ad 1) ale to nemá žádný finanční ústav. Jedině HVB něco takového měla (asi i stále má), ale bylo to jen na pár let (tuším do r. 2009?; navíc u účtu, který rozhodně nepatří mezi nejlevnější). "Na věčné časy" už nebude nikdy nic. Proto má smysl využít to, co je, dokud to je a tím, že je čověk ochoten (= opravu ochoten; v případě výhodnější nabídky opravdu přejde) přejít jinam udržovat průměrnou cenu na nejnižší možné úrovni. Sám jsem vyzkoušel už více bank. Začínal jsem s vkladní knížkou u GE (dokonce jsem si na ní nechával normálně posílat výplatu - knížka se "zvenčí" tvářila jako běžný účet), poté jsem přešel k ŽB a vydržel u ní, než přišli ti Italové, pak nějakou dobu u WSPK a nyní již téměř rok u FIO. Vedle toho mám i účet u ING a "živou-mrtvou" knížku u Poštovní spořitelny.

    FIO je oproti jiným bankám v dost silné nevýhodě (což přináší výhodu pro klienta)
    1. je to záložna - požívá tedy menší důvěry (přesto, že je pojištěná úplně stejně jako banky). Aby mohla klienty nalákat na své produkty musí je mít lepší (nebo levnější, nebo obojí), než konkurence
    2. má vysoký podíl klientů citlivých na cenu - pokud tedy zdraží nad úroveň nejlevnější alternativy, bude mít velmi vysoké procento odpadlíků. Zdražení nad průměr trhu z tohoto důvodu nepřichází téměř v úvahu

    ad2) no to je smůla. Pravda, pro podobné problémy my Pražáci, pro které končí civilizace s poslení stanicí Metra :-), nemáme úplné pochopení.

    ad3) to zařizování kreditky není zas takové utrpení. Některé (např. Citibank) se vnucují doslova na každém rohu (supermarkety, obchodní centra), určitě to půjde i korespondenčně. Dobrá je i třeba ta od České spořitelny - tedy je možné si jí zařídit přímo z Vašeo místa bydliště. Sám kreditku nemám (nevyužiji ji), ale určitě půjde některá platit i inkasem z účtu, tedy by nebylo vůbec potřeba se o ní nějak starat. A kdyby ne, každý měsíc přijde výpis (elektronicky, nebo papírově), stačí tedy zaplatit. Oproti stávající situaci by se moc nezměnilo

    ad4) to je asi největší nevýhoda (a nejobtížnějí řešitelná). Pro prohlížení + zadání příkazů stačí u FIO jen jméno a heslo (html konstrukce umožňuje spustit internetbanking v libovolném prohlížeči; zkoušeljsem v IE, FF i v nějakých proprietálních prohlížeších pod Linuxem), jen na realizaci příkazů je třeba spustit podpisovou aplikaci (prý existuje i pro Linux, nezkoušel jsem). Kdo ale potřebuje GSM banking, nebo telefonní má smůlu.

    Nechci říkat FIO (Volksbank, WSPK, ING) "i na zlomenou nohu". Takový fanatik nejsem. Někomu to, či ono (ne)vyhovuje a je ochoten si za to zaplatit, pak je to jeho probém. Spíš mě štve, jak spoustu lidí nadává, jak je jejich banka "škube", ale nejsou proti tomu ochotni cokoliv udělat.
  • 12. 1. 2007 8:26

    ja (neregistrovaný)
    ad 1) Beru argument, ze si FIO nemuze dovolit zdrazit, ale na druhou stranu jim bez pisemnych zaruk neverim. Nechci vse zadarmo az do smrti, stacilo by ve smlouve specifikovat mozne zvysovani cen vazane napriklad na inflaci.
    ad 2) Jo jo, za Kolinem Asie :-)
    ad 3) Kreditku nevyuziji a ta uspora (v mem pripade zadna) mi za to nestoji.

    Samozrejme bych si pral platit za ucet mene. Ale na banku nenadavam, umim si precist cenik a podle toho se chovat.
  • 13. 1. 2007 23:18

    Tomáš Marný (neregistrovaný)
    "ad 1) Beru argument, ze si FIO nemuze dovolit zdrazit, ale na druhou stranu jim bez pisemnych zaruk neverim. " - V tomhle státě můžete jít k šípku i s písemnýma zárukama. Já mám od Raiffeisen stavební spořitelny písemně (na deskách, ve kterých mně předali smlouvu ke stavebnímu spoření), že zasílání výpisu je u tarifu pro mládež zdarma. Už 3 roky je ono "zdarma" za dvacku, za loňský rok už za 21,- Kč. Když jsem to reklamoval, odbyli mne s tím, že vše je podle platného ceníku. Pochopitelně předpokládají, že kvůli stovce se nikdo soudit nebude... Já se taky soudit nebudu, ale cokoli společného se zlodějskou grupou Raiffeisen mně může akorát políbit řiť.
  • 14. 1. 2007 9:38

    ja (neregistrovaný)
    Postovne sice nezdrazilo, ale poslat vypis je zase komplikovanejsi a drazsi, bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla, no proste letos to mame uz za 23 Kc.
  • 12. 1. 2007 11:00

    ŽB (neregistrovaný)
    Nabízím vám alternativu - není to PR!

    (Pominu nyní pověst ČS jako ústavu pro chudinu či spodinu a na který se část populace dívá jako jako státní těžkopádný moloch - /a řada lidí ji bere opravdu jako státní s cca 180?letou tradicí a nechápou, že z ústavu zůstal jen zažitý název nemající s historickou stabilitou již nic společného/ - a asi tak jako lépe situovaní nejezdí Škodovkou - a to ani Superbem nebo nechodí nakupovat do Plusu či Kauflandu, kde neberou ani platební karty -Plus to v nedávné době změnil) či že musíte mít na sobě kravatu za 10 tisíc a hodinky za 100 tisíc - někteří občané si na tomto velice zakládají).

    Elektronické platební karty, o kterých se zmiňujete, patří, s prominutím, sockám na dávky. Pokud nechcete být vyšplouchnut častou nefunkčností bankomatové a platební spořitelní sítě a Servisu 24 (spořitelna má na rozdíl od zbytku bank své vlastní kartové centrum a její časté výpadky se nedají nijak zamlčet - pokud tedy nežijete v úplné izolaci od ostatních občanů, kteří si stejně jako i vrabci na střeše o tom hojně povídají ), je lepší mít tzv. embosovanou platební kartu, která se může snímat tzv. žehličkou v případě náhradního způsobu platby. A tyto karty jsou snad všechny s mezinárodní platností a většinou se k nim váže (ať již v ceně nebo za příplatek) pojištění. Nevím, co si nyní ČS za takovéto karty účtuje, ale bývají kolem 600 - 900 CZK. Pokud vezmu váš poplatek spořitelně po optimalizaci nákladů - 750 CZK, přičtu k němu poplatek za 2 mezinárodní karty 1800 CZK, dostáváme se na 2550 CZK.

    Jelikož mám u Živnostenské banky balíček "Forte" - platím za balíček 169 x 12 = 2028 CZK a k tomu 450 CZK (1/2 poplatky karty u druhé osoby) a dostaneme se na 2478 CZK. Kromě toho Vy máte relativně malý počet transakcí (ať trvaláky, jednorázové příkazy). Když bych k tomu připočítal i tyto a v počtu obvyklém u mne, dostávám se u spořky na ještě větší peníze. U ŽB to mám zadara. Neomezený počet výběrů z vlastního bankomatu - u spořky by to byly zase další peníze navíc. Nabídl jsem vám tedy dostatečně zřetelnou alternativu! Je fakt, že když v místě máte jediný bankomat, a to ČS, tak jej budete využívat, než abyste se někam kodrcal. To je ten problém vesnic, kam nikdo nechce s bankomatem jít. Až vám odstřihnou i tu spořitelnu, zbude vám na výběr jen pošta. Můžete sice platit kartou přímo obchodníkovi, ale pochybuji, že kromě benzínové pumpy, která bude patřit nějakému řetězci, budete takového obchodníka v místě mít.
    Pokud vezmu balíček Standard, tak ten je měsíčně za 99 CZK (ročně tedy 1188 CZK). Má taky vše bez poplatku, jen tam chybí ta lepší karta (embosovaná mezinárodní VISA) a místo ní tam je pouze VISA nebo Maestro elektron. Pokud tedy k základní roční sazbě přičtu + 900 + 450 za mezinárodní VISU, dostanu se na cenu 2538 CZK, což je cena balíčku o stupeň výš, tedy na Forte.
    A pak tam mají také balíček Ekonomy za 55 CZK (660 CZK ročně), taky platební elektron karta zdarma. Vše zase bez poplatků, jen asi platební styk je za poplatek Tady si pak člověk musí spočítat, kolik takových transakcí měsíčně má ...Jestli jimi nepřevýší cenu některého z balíčků.

    Druhou stránkou věci je úroveň služeb. Budete zřejmě patřit k těm, co se spokojí s falešným pozlátkem úsměvu, pozdravu a zapapouškování "Co pro vás mohu udělat" a na základě takovéto přetvářky jsou velice spokojeni se službami ČS. Nedávno jsem si všiml na několika pobočkách (a byl šokován, nevím, jestli to tam mělo být vystavené očím klientů nebo to naopak mělo být schováno) - asi 8 figurek: úsměv - pozdrav - ....... - rozloučení. Cvičené opice se staly z prodavačů ČS - mají nařízeno, co a v jakém pořadí vám musí říci, a to ne vlastními slovy, ale předem našprtanými básničkami. Tomu říkám svoboda projevu. Kdyby tohle bylo za komunistů, V. Havel by se z toho mohl po.... a už by dělal převrat pro nedodržování základních lidských práv.
  • 12. 1. 2007 11:32

    mamoch (neregistrovaný)
    Ano, souhlas s Vámi. Jen podotýkám, že dřevěné figurky mají být na očích pokladníků i klientů :))) Je to jedna z hrůz, nepočítám-li, jak i vy píšete, papouškování, stále dokola omílané stejné věty a neustálé nucení klientů ke koupi produktů a nařízené "ujišťování" že bylo všechno v pořádku.A ještě k tomu večerní telefonické obtěžování s nabídkou dalších produktů.Tak si tedy banku rozhodně nepředstavuji.
  • 12. 1. 2007 11:46

    ja (neregistrovaný)
    Dekuji, ze jste venoval cas na odpoved, ale evidentne si nerozumime. Ja nemam zajem platit trikrat vice. Za tech 750 Kc mam kompletni ucet, vice nepotrebuji a je to vcetne dvou elektronickych karet. Ze vypadam pred Vami jako socka, je mi fuk, ale ja "vyhody" embosovanych karet opravdu nepotrebuji. S elektronickyma zaplatim temer vsude, jsou levnejsi, je levnejsi jejich blokace a pri spravnem vyberu karty jsou i aspon trochu zabezpecene, coz se o embosovanych neda rici ani nahodou.

    PS: Ze jsem s kartou nezaplatil kvuli nefunkcnosti spojeni (nevim na ci strane byla chyba) se mi stalo jednou.
    PS2: Obchodnika neberouci elektronicke karty ale jen embosovane jsem videl taky jen jednoho - kdysi v prazske restauraci Evald. Pak jeste vim, ze takto to (ne)funguje i v letadlech, ale tam clovek pri smyslech stejne nic nekoupi.
  • 12. 1. 2007 22:27

    ICH (neregistrovaný)
    Já měla také platební karty od Spořitelny, ale byla to hrůza. Dostat z bankomatu peníze o víkendu, nebo když byly výplaty či dávky, byl hotový zázrak. Nevím, zda tam peníze chyběly či tam byla jiná závada, ale je mi to celkem šuma fuk, důležité je, že jsem se nedostávala pravidelně ke svým penězům. Pobočky samozřejmě uzavřeny (někdy i mimořádně opět pro nějaký "technický důvod"). Embosovaná karta skýtá aspoň nějaké záruky, že v případě výpadku můžete platit náhradním způsobem.
    K PS1:Jestli máte takové štěstí, že zdárně proplouváte mezi jednotlivými nefunkčnostmi systémů, tak Vám závidím. Možná se opravdu strefujete do období, kdy to nějakým zázrakem funguje nebo bankomatu příliš nevyužíváte.
    K PS2:obchodníci jsou vybaveni elektronickými terminály, ale právě pro případný výpadek by měli používat mechanický způsob otisku karty. Nedovedu si sice představit, že v Globusu nebo Tescu by vytáhlo 20 pokladních žehličky, ale mělo by to tak fungovat. Ale již jsem se setkala s odmítnutím náhradní platby přes žehličku v případě nefunkčnosti elektronického terminálu. Žehlička je využitelná spíše u menších podnikatelských subjektů.
    Bylo taky velice zajímavé, jak mi u Spořitelny nabíhaly platby kartou opožděně na účet. Zůstatkem z bankomatu se absolutně nedalo řídit - nebyly tam obraty za pěknou dobu.
    ČS bych charakterizovala jako "100 let před opicema". I když dělá kroky kupředu, konkurence taky. Ale co se jí podaří mnohdy vymyslet za kraviny, nad tím zůstává rozum stát. Bohužel, mnohdy jsou to kraviny typu poplatek za zrušení účtu či poplatek za výběr z bankomatu, který pak kopíruje i řada dalších ústavů.
  • 13. 1. 2007 9:46

    ja (neregistrovaný)
    Ano, kdyz vyplaci nejvetsi zamestnavatel u nas ve meste mzdy, tak v bankomatu penize dojdou. Ale je to vec, ktera se da bez problemu predvidat a nejsem klientem, ktereho by to omezovalo.

    Z bankomatu jsem vybiral, jak jsem psal, 19x za rok. Vzdy bez problemu. Plus nejake dobijeni predplacenych karet, opet bez jedineho problemu.

    Oteviraci doba pobocky je tragicka, priznavam. Za posledni dva roky jsem tam musel jen jednou a to kdyz jsem chtel jednorazove ihned vybrat 50 tisic. Umoznuje toto Vase karta u Vasi banky v bankomatu?

    Embosovanou kartu opravdu nechci i kdyby byla zadarmo. Bezpecnostni rizika mi za to nestoji. A jste si jisty, ze v Tescu a Globusu maji zehlicky? Ja bych rekl, ze tam jsou jen elektronicke terminaly, jako i na drtive vetsine ostatnich mist. Nebo se pletu?
  • 16. 1. 2007 7:25

    @ (neregistrovaný)
    To si mám jako klient České spořitelny, hlídat, kdy kde kdo bere a podle toho chodit vybírat? Díky za takové plánování!
    Pokud vím, tak výše limitu se dá u karty nastavit. Ale asi ne u "sockových" karet typu Electron - tam v rámci "bezpečnosti" bude limit neměnný nebo nízký nebo obojí
    Nevím, jaká jsou bezpečnostní rizika u embosovaných karet. Já je vlastním snad už od převratu (na začátku byly jenom tyto, sice až na výjimky k devizovým účtům neměly mezinárodní platnost a elektrony nebyly). Kromě ztráty (lze řešit pojištěním - ale můžete ztratit i elektron) převažují jen výhody. Jednou se stalo manželce, že nemohla elektronem zaplatit. Obchodník jí nabídl platbu snímačem, ale ona jinou než elektronovou kartu neměla. Tak mne musela vytáhnout z auta, docupitat tam a já jako vlastník embosované karty zaplatil. Jinak by musela výhodný nákup oželet nebo hledat bankomat, pokud by byl ale funkční, když nešla karta... Dnes máme karty s reliéfem oba a jak říkám, za ta léta žádné riziko nepřišlo.
  • 16. 1. 2007 10:37

    Radek (neregistrovaný)
    Pravděpodobně neplatíte na internetu. Neříkám, že kdo platí na internetu, se má rozloučit se svým zůstatkem, ale rizika tam jsou a je dobré to vědět. Stejně jako u všech dalších plateb, kde nepotřebujete fyzicky kartu.
  • 17. 1. 2007 7:58

    @ (neregistrovaný)
    Záleží, jak na Internetu platím. kartami samozřejmě ne. internetovým bankovnictvím již léta, a to zcela bez problémů. manželka v práci používá internetové bankovnictví několika bank a na spořitelnu jen nadává. stále něco nefunguje ...
  • 12. 1. 2007 22:27

    ICH (neregistrovaný)
    Já měla také platební karty od Spořitelny, ale byla to hrůza. Dostat z bankomatu peníze o víkendu, nebo když byly výplaty či dávky, byl hotový zázrak. Nevím, zda tam peníze chyběly či tam byla jiná závada, ale je mi to celkem šuma fuk, důležité je, že jsem se nedostávala pravidelně ke svým penězům. Pobočky samozřejmě uzavřeny (někdy i mimořádně opět pro nějaký "technický důvod"). Embosovaná karta skýtá aspoň nějaké záruky, že v případě výpadku můžete platit náhradním způsobem.
    K PS1:Jestli máte takové štěstí, že zdárně proplouváte mezi jednotlivými nefunkčnostmi systémů, tak Vám závidím. Možná se opravdu strefujete do období, kdy to nějakým zázrakem funguje nebo bankomatu příliš nevyužíváte.
    K PS2:obchodníci jsou vybaveni elektronickými terminály, ale právě pro případný výpadek by měli používat mechanický způsob otisku karty. Nedovedu si sice představit, že v Globusu nebo Tescu by vytáhlo 20 pokladních žehličky, ale mělo by to tak fungovat. Ale již jsem se setkala s odmítnutím náhradní platby přes žehličku v případě nefunkčnosti elektronického terminálu. Žehlička je využitelná spíše u menších podnikatelských subjektů.
    Bylo taky velice zajímavé, jak mi u Spořitelny nabíhaly platby kartou opožděně na účet. Zůstatkem z bankomatu se absolutně nedalo řídit - nebyly tam obraty za pěknou dobu.
    ČS bych charakterizovala jako "100 let před opicema". I když dělá kroky kupředu, konkurence taky. Ale co se jí podaří mnohdy vymyslet za kraviny, nad tím zůstává rozum stát. Bohužel, mnohdy jsou to kraviny typu poplatek za zrušení účtu či poplatek za výběr z bankomatu, který pak kopíruje i řada dalších ústavů.
  • 14. 1. 2007 2:01

    JirkaZ (neregistrovaný)
    Kde nakupují lépe situovaní ?

    Jsem klientem české spořitelny s Komplexním programem. Měsíční poplatky mám kolem 150 Kč, tedy jemně méně než vy u ŽB. V této částce je kompletně všechno-poplatky za operace, kontokorentní rámec(nepoužívaný), 2 karty (embosovaná+elektronická), poplatek za výpis + poštovné. Přechodem k ŽB bych si moc nepomohl. Na pobočku chodím jednou za rok na společenskou návštěvu - taky co jiného bych tam pohledával, že.
    Jak funguje jejich kartové centrum, sice moc nevím a ani mne to moc nezajímá. Za posledních 5 let jsem měl problém s placením kartou jen jednou a bankomat měl pro mne peníze vždy (používám 2 x doměsíce). Proto nevidím důvod vlastnit embosovanou kartu - která má navíc vyšší bezpečnostní riziko.
    A úroveň služeb ? Nevím co po bance požadujete Vy, ale to co potřebuji já, funguje spolehlivě.

    Tj. jedinou použitelnou alternativou, která by mně něco přinesla, je FIO. Tj. ušetřím150 Kč/měsíc, zanedlouho budou pobočky v každém okresním městě. Přechod do jiné banky nemá význam. Další možností, jak ušetřit, je peněžní fond, ze kterého lze posílat platby bez poplatků a v kombinaci s kreditní kartou, ale toto řešení se mi jeví jako dosti komplikované.
  • 14. 1. 2007 9:42

    ja (neregistrovaný)
    Na tech strankach jsem nasel jen okomentovany vyber z bankomatu a jeste v nem autor lze - vyber z bankomatu opravdu stoji 6 Kc. Tak co si o tech strankach myslet?
  • 14. 1. 2007 9:30

    karel (neregistrovaný)
    Asi tak, až budu mít za každým rohem jinou spořitelnu, tak bych možná uvažoval o změně, ale to ještě asi dlouho nebude. Tak myslím rozumným řešením je mít spořitelnu v místě. Anebo poštu. U pošty byla manželka a když se chtěla na přepážce informovat, jaký má zůstatek na účtě, tak jí to nebyli schopni říci, nakonec přečerpala a následky jsou jasné. Tak rychle pryč.
    Jezdit někam k jiné, "lepší", se sakra prodraží tou cestou. A důležité, že když někde cestuji po vlastech českých, tak ty bankomaty české spořitelny jsou všude. A bez internetového bankovnictví si život již nedovedu moc představit.
    To jsou myslím dost pádné důvody k tomu, zatím u ČS zůstat.
    I když vezmu pražáky, nebo ty hodně velká další města, tak ani tam cestování k jinému bankomatu není zadarmo, nehledě na ztracený čas.
  • 26. 1. 2007 18:33

    anonymní
    Tzv. česká spořitelna rovná se ZLODĚJSKÁ! Ukládat peníze k těmhle vydřiduchům je stejné jako je házet z okna.lTo je bez debat!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).