V meziročním vyjádření se tržby v obchodech snížily o 0,6 %. Protože měl květen o jeden pracovní den méně, skutečný výsledek není až tak špatný. Po očištění o tento vliv se totiž tržby zvýšily o 1,1 %.Kromě nižších prodejů aut stojí za slabším výsledkem obchodu i nižší nákupy potravin, vybavení domácností a léků, výrazné nárůst naopak stále zaznamenávají internetové obchody a prodejci elektroniky.
U obou posledně jmenovaných jde o setrvalý trend, který podporují nižší ceny a neustále se rozrůstající nabídka.
Maloobchod bez aut svým výsledkem nijak nevybočuje z dřívějších výsledků a odráží tak vyšší spotřebitelský apetit i lepší spotřebitelskou náladu. Nejde o žádný extrémní boom, ale o přiměřený a udržitelný růst poptávky.
Pokud jde o prodeje aut, je otázkou, zda se již z větší části nevyčerpal efekt devalvace, která přiměla některé zákazníky nakupovat ještě za „staré“ ceny. Jestli tomu tak bylo opravdu, ukážou až další měsíce.