Ať už jdou ti naši zákonodárci do pr.....!!!!!!!!! To byla jediná výhoda pro nás budoucí matky podnikatelky. Můžete m,i říct, kdo v tomhle podělaném stáně bude rodit??? snad vláda??? Obávám se, že obyčejná, rozumně uvažující žena už ani nepotřebuje antikoncepci, jelikož tyhle vládní škrty, které seberou matkám peníze po dobu mateřské. Teď mluvím i o chystaných opatřeních na zaměstnankyně. Jako kdo bude ženskou na mateřský živit??? Manžel je ve vetšině případů rád, že utáhne hypotéky, nájmy, obživu a težko si bude moct dovolit živit ženu a mimino po dobu několika let bez další podpory. Myslím, že stát by měl přestat cpát peníze do klíšťat, která visí na sociálním systému a v životě do státu nic neodvedli. A nechat matkám jejich jedinou pomoc, kterou za svůj život využijí...a bez toho prostě nebudou rodit nové voliče. Je mi z toho systému fakt zle!!! Já si tedy nedovedu představit, z čeho budou matky na mateřské žít!!! Může mi to někdo vysvětlit???? Ty uvědomělejší, které si nacpaly peníze na nemocenské pojištění a půl roku z toho vytěžily, to je dle menší hřích (naopak spouta žen se tím motivovala k plození) než vyžírky sociálních dávek, které měsíčně vycucávají peníze poctivých daňových poplatníků!!!!! A myslím, že tento nový systém je postaven na hlavu, pokud už by podnikatelka měla tolik peněz, aby si mohla nacpat tolik peněz do pojištění na mateřskou, tak se jí spíš vyplatí si ty prašule nacpat doma pod polštář a pak je postupně brát, než je cpát do státu, kde nikdy nebude mít jistotu, že to zase zákonodárci nezmění a nakonec prodělá i své těžce vydřené peníze. Takže pokud stát chce vydělat, dle mě tudy cesta nevede!!!!!!!! Nebo se snad mýlím¨????
Názory k článku
Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoRe: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknojo, porodnost podnikatelek, to je alfa a omega naseho demografickeho vyvoje...
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoAsi tak stejně jako porodnost poslankyň. Přesto se na poslankyně v zákoně myslí, nemají mateřskou, ale normální plat.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vlákno"já si tedy nedovedu představit, z čeho budou matky na mateřské žít!!! Může mi to někdo vysvětlit????"
Z mateřské a z rodičovského příspěvku?
Pokud chce podnikatelka PPM, musí se účastnit nem. poj., to se nemění.
A pokud je to podnikatelka, tak platila důchodové poj. tak jako tak. Takže v čem je problém? Že teď už nedosáhne na 23.000 měsíčně prostým zvýšením odvodů na nem. poj.? A proto umře hlady? Kolik asi matek má takovouto PPM... :)
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoje mi jasné, že si platím důchod...který mě, pokud chci rodit, opravdu nezajímá ale mlčím a platím. Ale nechápu, jaký význam pro stát bude mít závislost nem. a důchod.pojištění v placení??? Žádná rozumně uvažující budoucí matka nebude cpát státu peníze na pojistné, když nikdy neví, co zase vláda schválí za kraviny a nakonec peníze nedostane stejně žádné. Jak jsem psala před chvílí...pokud už bych ty peníze měla, pak je vážně nehodlám cpát státu, který je zneužije. prostě si ja dám na účet, ze kterého budu čerpat a jsem si jista, že mám z čeho žít na mateřské...ale je spousta drobných podnikatelek, které jsou rády, že zaplatí minimální zálohy a když pak potřebují zůstat doma s miminem, tak z čeho budou žít???? Tomu nerozumím...z čeho? z čeho? z čeho?? pokud nebude mít dostatečnou mateřskou, pak musí na rodičáku být 4 roky za 3400,-??? no opravdu nevím, kdo bude rodit. Páč tohle si nemůže dovolit žádný obyčejný člověk (drobný živnostníček)
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoHmmm, milostiva zjevne ani ty penize nema (ktere by si jinak radeji ukladala a pak cerpala), ale 23.000 materskou by zrejme brala rada.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoA která maminka by asi tak byla nadšená z 4.000 mateřské????? Zaměstnankyně mají tu výhodu, že takhle mizerná mateřská je prostě potkat nemůže - žel podnikatelky na tom takhle blbě budou. :( To už i rodičovský příspěvek je mnohem větší a ironie, že ta která roky nedělala a válela si doma šunky bude brát víc než ta podnikatelka - takže kdo neví všechna fakta at nesoudí !!!!
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoNejde o to kdo by bral a nebral...ale mířím tím k tomu, že takový obyvatelé tmavší pleti a povaleči, kteří v životě do státního rozpočtu nepošlou ani korunu ze své práce, jelikož nikdy nedělali a přesto berou a berou a berou...berou z našeho, co my ať zaměstnaní či podnikatelé vyděláme..a mnohdy vydřeme. Mluvím o tom, že tito povaleči mají skutečně větší výhody než ti, kteří poctivě makají, poctivě platí zálohy, poctivě cpou do státu...a když přijde období, kdy se rozhodnou plodit děti, tak mají tu nejniží částku, a oni povaleči maximální...jak je to možné?? To je prostě bordel, který mě pobuřuje, ne to, jestli já sama je mám či nikoli. Psala jsem jen, že pokud bych je měla ¨, tak je holý nesmysl je nacpat státu, protože on mi stejně nakonec nedá ani to, na co jsem celou dobu tvrdě makala...jen jednoduchým propočtem státu dám mnohem více než při MD dostanu, tak proč bych to dělala??? povede to jedině k tomu, že státu nepošle nikdo nic..a každý si bude hledat jiné cesty....
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoJo to jako myslite ze statu bude lito, ze prijde o platby tech "podnikatelek" co si tedy zaplatily pojistne 12 000 Kc aby pak cerpaly 7 x 23 000 materskou?
Ja si tedy myslim, ze nebude.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoNe tak to si rozhodně nemyslím, když státu není líto vyhodit do vyžírek, které do státu odvedou 0,- ale vyžírají 25000,- mateřskou, pak rodičák a sociální dávky v hmotné nouzi...a nejsou to výjimečné případy, ale je takových spouta!!!!!!!! Následně dostávají další a další dávky, to je ten správný systém dle vás??? Psala jsem, že tu nejde jen o podnikatelky, ale jestli budou i zaměstnankyně podepisovat jakési čestné prohlášení, že nemá zu čeho žít na MD, tak mi vysvětlete milostivý (á), kdo si bude moci dovolit mít dítě??? Kolik chlapů dokáže svou ženu s ditětem zaopatřit po dobu 1/2 roku a následně 2-3-4 roky, protože já si opravdu nedovedu představit z čeho budou ty rodiny žít?? Z výplaty manžela 8000,-čistého, a MD 3400,- je trochu bídné na to, aby mohli normálně žít, co?????????
Asi na to koukám ze špatného pohledu, ale takhle prostě přemýšlím v mém okolí hodně ženských, že snad nebudou dítko nikdy mít, jelikož mu nebudou co mít dát do úst...atd a už končím tahle debata je asi špatně pochopena!!!
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoTo se mel manzel holt lip ucit, no.
Jinak nadbytkem vykricniku a otazniku tu debatu vazne nevylepsite, to jen tak pro pripadne priste.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknono to asi budeme muset být národ děsně studovaných, abychom mohli v klidu rodit a nebát se o budoucnost našich dětí..stejně jako nespoléhám já na stát nespoléhá na ni ani můj manžel, to jen tak pro vaši informaci..a neurážejte, když neznáte, nikdy nevíte, kde narazíte!!! Já nepodrážím váš názor. Jen jste mi nevysvětlil otázku, z čeho bude žít věština našeho rodícího národa??? Je totiž spousta lidí, kde má manžel minimální plat, bohužel i žena minimální plat a přesto by sio rádi trofli porodit do tohoto bláznivého světa potomky. Poradíte jim snad pane chytrý/paní chytrá jak to mají udělat?? Mě by to vážně zajímalo!!!!! (ještě více interpunčních znamének si tedy schovám pro příště)
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoVetsina rodiciho naroda bude zit ze stedre materske. Pokud na to nebudou penize, tak se natisknou. Tak to preci fungovalo odjakziva a jinak to ani fungovat nemuze, ze...
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoJá čekám tu odpověď, když jste ten nejchytřejší na světě. Mne by to opravdu moc zajímalo. Jen jestli si umíte představit normální českou rodinu, která celý svůj pracovní život odvádí a bude odvádět polovinu toho, co vydře do státu, aby to naši zákonodárci promr...a nacpali vyčůůůrané menšině, která prostě umí obejít zákon. Jde mi o spravedlnost ne o zneužívámí dávek. Potom ať tedy každý má, co vydělá, nemusí to odvést státu a ať dělá jak umí. Nebudou potřebné dávky pro ty co pracují...tu je systém přesně obrácený, kdo nemaká a neodvádí, ten dostává bez remcání...a kdo se snaží žít poctivě, ten na to dojede, jen platí a platí a dětem bude muset asi foufat do pr...aby hezky rostly......no tak povězte, jak vy si to představujete. neříkejte, že vám se tento systém líbí ..to snad nemyslíte vážně...a pomiňme teď, že podnikatelka by na stávajícím systému "mohla profitovat" ..dle mě státu odvádí víc než by snad za uvedených 7měsíců dostala..
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoPravda, TED uz na tom profitovat nebude. A to je spravne. Ale drive zrejme mohla.
Viz http://www.mesec.cz/clanky/ziskejte-maximalni-materskou-navod/
Jinak odpoved mate o prispevek vyse. Co je na tom k nepochopeni?
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoJako že si mají matky na MD tisknout peníze?? Já chápu, že zneužívání dávek by bát nemělo. Ale proč tedy ti, co do státu neodvewdou nic mají mít výhody nad těmi, co odvádí? A matka na MD ať podnikatelka či zaměstnankyně, pokud se bude o své dítě starat, tak prostě do práce chodit nemůže a v tu chvíli by měla být podpora státu samozřejmostí. Ti co dobrovolně nepracují, tak také nic nedostanou (tedy tak by to mělo být) Nač tedy odvádímě peníze státu, když nikdy nic nedostaneme? ani v tu chvíli, kdy rodíme děti. Asi by neměla být mateřská takto zneužitelná, ale zase zcela bez jakýchkoli dávek se rodiny zřejmě neobejdou.
Totéž se týká důchodu, dnes sypu spoooustu peněz na důchod.systém a až budu mít důchodový věk (jestli to ještě bude nějaká hranice), pak od státu nic nedostanu...tak nač takový systém potřebujeme? k čemu nám je? Není lepší si nastřádat a do státu nic neposílat? dělat načerno, a pak se asi budeme mít jako ta prasátka...no to bude úřasné až to takhle bude dělat víc a víc lidí..to se náš stát bude mít, to bude profit
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoNe, penize prece natiskne stat, aby bylo dost na stedre materske pro vsechny.
On ma na to tisteni monopol :)
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoa jo!! No tak to se budeme mít všichno hrozně moc dobře. Takže už nemusíme nic odvádět, když bude stít tisknout. Že to tak nedělá, pak bychom nemuseli pracovat a žít všichni jako menšina ..to bude príííííma!!!
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknovidite, a vy v tom porad hledate nejake slozitosti
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknouž nebudu, slibuji :o) jsem ráda, že jsme takhle hezky společně nalezli řešení :o) tak příjemné povalečství, ať naše řady rostou :o))
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoPán jak vidím snědl Šalamounovo h..... Záměrně píši pán, protože žena by tohle nikdy nemohla napsat, maximálně by měla IQ houpacího koně. Ale na druhou stranu, ne že by na tom pan AAA byl lépe
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknosouto proste zmrdi jadna matka s dcerou jako samo zivitelka v roce 2012 nemuze vizit s 4800kc toje nesmsl nakteri prisla vlada ktera je hloupa očividne nemaji rozum ale oni maji rozum pro sve kapce tak udelejme demonstrasi
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoVíte ono je to 138000ročne za těch 23tis. No rodit nebudeme, budou rodit jen cikorky... a pak prostě češi vymřou a naše kultura zanikne. Protože pokud se rodí méně jak 1/2 dítěte do páru, tak kultůra do 60 let zmizi... převálcuje ji kultůra, která plodí - tj. islámská nebo rómská.
Takže je to velice krátkozraké opatření...Ale to není nic nového v tomto státě.
V Praze nefungují semafory... nic nového eltodu se hroutí systém...
Ale teď se "najednou" vymyslelo že se systém přeďelá tak aby zelená blikala a tím upozornila, že přijde oranžová a červená... No není to super...
Ještě, že na to kluci za ty velký prachy přišli...Co my dělat nemít je...
No a zrovna včera jsem jela po draze zbudovaném pražském okruhu... A překvapivě nic na nem nefungovalo a už ho opravovali...:-D
Báječně utracené peníze...
no snad jim ta dálnice a světla budou odvádět poplatky do svých 60ti a živit je... (já vím oni už je nakrmili...)
Takže musím konstatovat,že tohle je stát, který už se snaží vidělávat na základních lidských potřebách... a je to k zblití...
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoA to nemůže třeba po roce zase podnikat ? Máme nejdelší mateřskou na světě, ale povinná snad není.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoPri pobirani rodicovskeho prispevku podnikat samozrejme muze.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoPodnikat samozřejmě můžeme, ale když už budu mít dítě, ráda bych s ním byla doma, i kdyby dva roky, a užila si ho, nemluvě o tom, že bych ráda dvě děti. Jinými slovy automaticky se počítá s tím, že já budu pracovat i s dítětem, ale ostatní nemusí, že? Jsem přece podnikatelka, tak ať si vydělám, když mám tolik výhod. Občas mi to v tomhle státě připadá, že podníkání a nedej bože schopnost vydělat si peníze nezávisle na ostatních, se trestá. Škoda, že už nikdo nevidí, že spousta podnikatelů tvoří nová pracovní místa, hýbe ekonomikou a nesosá stát o sociální dávky, ale stará se sama o sebe. Chápu, že změny nastat musí, ale některé věci vážně nemají logiku, ať je to mateřská nebo porodné. Jsou prostě tací, kteří, ač nepřinesli státu vůbec nic, stejně ty peníze dostanou. No uzavřela bych to tím, co víme všichni dávno, že jediná možnost je spoléhat se sám na sebe.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vlákno"Podnikat samozřejmě můžeme, ale když už budu mít dítě, ráda bych s ním byla doma"
A co vám brání být dva roky doma a pobírat rodičák? V tom se situace pro plátce nem. poj. přeci od r. 2011 nijak k horšímu nemění? Za jaké peníze myslíte, že jsou doma matky-zaměstnankyně? Pobírají asi obvykle RP 7.600, nebo ne? Co brání v tomtéž Vám?
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vlákno1) Pokud drobná podnikatelka platí min. zálohy, pak je možná spíš otázka, jak s tak nízkými příjmy (vychází mi to při 60% paušálu tak na 12 tis. čistého měsíčně) přežije dobu mimo pobírání PPM.
Ale vážněji - pokud platí min. zálohy, pak možná nedostane žádné extra peníze - ale to nedostane ani zaměstnankyně s min. mzdou!
2) "pokud nebude mít dostatečnou mateřskou, pak musí na rodičáku být 4 roky za 3400,-???"
Nemusí, může o RP požádat manžel/otec.
3) "prostě si ja dám na účet, ze kterého budu čerpat a jsem si jista, že mám z čeho žít na mateřské..."
Neznám systém, který by za 100 Kč (důch. poj. se platí tak jako tak) placených po dobu 9 měsíců poskytoval dalších 6 měsíců mnohonásobně vyšší plnění. Jestli takový účet znáte, prosím podělte se o info.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoA to, že se jí úměrně se zvýšením nemocenského zvýší i penzijní, to už nevidíte, že? Takže ono více méně nula od nuly pojde, protože když si platíte 1700 nemocenskou, budete platit měsíčně 21 tis. penzijní, no promiňte kde to jsem? Tolik od státu v životě neuvidím. Evidentně další šovinistický názor...
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoA jakou maj výhodu muži podnikatelé ? Ti na mateřskou nemůžou.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoProč by nemohli?
"Nárok na peněžitou pomoc v mateřství má [...]
e) pojištěnec, který pečuje o dítě a je otcem dítěte nebo manželem ženy, která dítě porodila, pokud s matkou dítěte uzavřel písemnou dohodu podle odstavce 7, že bude pečovat o dítě; tuto dohodu lze uzavřít s účinkem na dobu nejdříve od počátku sedmého týdne po porodu dítěte."
Zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, § 32, odst. 1
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/nemocenske-pojisteni/cast3h4.aspx
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoJá myslel, že miminko chcete, protože jej chcete, ne že na něm vyděláte. Proč narovnání - ne sebrání - mateřské porovnáváte s klíšťaty na sociálním systému? Volte pravici a snad se dočkáte i zákonů, které budou snižovat dávky těm, co jsou neustále evidovaní na pracáku a pracují načerno nebo vůbec. Mě se nezdá normální, aby si žena, jakmile zjistí, že je v jináči, vyřídila živnosťák, platila 6 měsíců po 1.000,- státu, a pak brala přes 20.000,- Kč čistého měsíčně. To by pak normálně zaměstnaná mladá žena, která má statistický plat 15.000,- Kč měsíčně čistého byla na tom hůř a nejdej bože aby otěhotněla. Protože podle vás by z 9.000,- Kč mateřské miminko neuživila. Výše a délka mateřské je u nás jedna z nejvyšších ve světě. Pokud je sobectví geneticky přenositelné, pak raději opravdu neroďte.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoJardo, proč jsi tak agresivní, tak sarkastický?
To, co jsi napsal v poslední větě je hodně hulvátské, jaký jsi asi ty?
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoJe mi z toho taky zle! Souhlasím se vším,co "pett" napsala! Je to tady jeden velký bordel! Peníze z nás stát saje,až skoro chcípneme a pak když má dát něco upracovaným matkám na pár měsíců pro ně a pro dítě,tak se na nás všichni vykašlou! Fuj!
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoNaprosto s Vámi souhlasím, napsala jste to přesně. Je mi tady z toho státu na blití, a nedivím se, že tolik lidí odtud odchází do jiných zemí, tady se to vážně nedá...My poctivý podnikatelé, kteří odvádíme neskutečné částky na zdrav. a sociálním pojištění a musíme se sakra ohánět, abychom to všechno zaplatili, jsme vlastně nejvíc zatraceni. Tak ať nás teda začnou živit ti "schopní" co pobírají dávky soc. zabezpečení a na které mi dřeme nejvíce... Tahle vláda je ta nejhorší co kdy byla...fuuuuuuuj!
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknosnad nikdo za posledních 30 let mého života nedokázal tak výstižně vyjádřit můj pocit ohledně celého tohoto systému. Klobouk dolů, souhlasím se vším, co Pett napsala (nebo napsal?). Myslím, že jen nemáme tu správnou barvu pleti, jako ti, kteří dostávají neustále nějaké dávky a podporu, protože se jich jednoduše všichni bojí. Jsme jednou stát Čechů a ne těch, kteří mají v maringotkách jezdit od štace ke štaci a neopruzovat slušné lidi. Nakonec všichni půjdeme žebrotou a oni si budou nosit ty svoje zlaté řetězy, jezdit v Mercedesech a vychovávat 10 dětí. Místo toho, aby si stát vážil toho, že mu nechceme být na krku a vše si platíme (výhody minimální), tak nám sebere i tu poslední šanci, jak dostat zpět to, co jsme do něj za posledních X let nacpaly. Takže nám nezbude než se modlit, aby náš národ nevymřel na černý mor!!!
dotazy
celé vláknoJaká by tedy byla výše PPM při tom měsíčním základu 3415 Kč? Má to vůbec smysl, když nad 2 400 (+-) se nic nepočítá?
Kolik se musí v roce 2011 platit na zálohách na nem. poj. (pro max. PPM), když v roce 2010 stačilo 1010 Kč? A jaké důch. poj. tomu odpovídá? Chtělo by to nějakou přehlednou tabulku (výše PPM - výše nem. poj. - výše důch. poj.) - povídání o základech to trochu znepřehledňuje.
Re: dotazy
celé vláknoTomáši...ve stručnosti...neřešte detaily...od roku 2011 je téměř nemožné dosáhnout na maximální PPM. To by mamina podnikatelka musela být uplný magor, kdyby státu platila na důchodovým měsíčně 43 tisíc a 3 tisíce na nemocenským...a pak by možná brala něco kolem 30 tisíc měsíčně PPM. Takže nám to "páni ve vládě" pěkně zazdili. Já před lety brala PPM jako podnikatelka 3500 kč měsíčně, ted jsem se těšila, že si polepším...a prrrddddd. Budu pro změnu brát asi 4300 Kč...děkuji pěkně...hlavně že 15 let makám a platím státu řádně naprosto vše.
Re: dotazy
celé vláknoU záložny lidé stáli,
z plna hrdla křičeli.
Kde jsou naše prachy, králi,
kam úspory zmizely?
Havlovy jim ruce kynou -
mlčete, dám vám svobodu!
Lid však kleje: piješ víno,
nás posíláš pro vodu!!!
Tady každá rada těžká
ve čtvrtek i v pondělí.
Zeptejte se Klause, Jahna,
kam se prachy poděly.
Král jim hází hračky z věže -
Klause, Ježka, Kalouska.
Všechno marno, Klaus i Ježek
bum bác letí do kouta.
Bude-li vám, lidi, zima,
bude-li se krátit dech,
chcete-li se míti prima,
čtěte si v mých dramatech.
Zase křičí,rudnou v líci -
čti si svoje kdydy sám!
Že na vás, vy nezbedníci,
Koženého zavolám?
Pojď si pro ně, zbohatlíku,
pojď, vem si ty zlostníky!
A hle, kdosi bere kliku,
lodě, banky, podniky -
jako stín se ruka plíží,
na co sáhne - otočí.
Z obýváků, ložnic, spíží
vybírá si obročí.
Již vztahuje černé ruce
po chlebě i po soli -
Sametová revoluce
dneska právě vrcholí.
Slyšte, první, druhá, třetí,
v poledne zvon udeří -
klika cvakla, dveře letí -
EU vchází do dveří.
Ve mdlobách tu národ leží,
na čele se perlí pot.
Pokladna je prázdná, temná -
Nečas točí oči v sloup.
Kalousek se tiše směje,
Bártu, Johna objímá,
teď řešíme Afghánistán,
cikány a mateřskou,
a ne jestli pro staroušky
zbudou prachy na důchod.
Re: dotazy
celé vláknoHe, tak tohle je dobrý, tleskám...:-)
Re: dotazy
celé vláknoA mamina zaměstnankyně by tu PPM 30 tis. dostala za hubičku? Nějak mi přijde, že se křičí hlavně proto, že se omezila určitá neúměra, že už nepůjde vyčarovat maximum z takového minima. Nemohu ale o tomto říct - ač sám OSVČ - že by toto byl nějaký nespravedlivý krok. To už mi asi přijde mnohem horší to propojení s důch. poj. pro lidi s vedlejší činností.
Re: dotazy
celé vláknozdánlivě to nesouvisí, ale jsem moc zvědav, z čeho se budou vyplácet důchody (nebo dávky v hmotné nouzi, ono to vyjde nastejno) těm podnikatelům, kteří si celý život odváděli jen povinné minimum na důchodové pojištění.
vlastně vím: z toho, co odvedou zaměstnanci.
takže si myslím, že totéž by mělo platit i mateřské: kdo platí vysoké pojistné (tj. obdobné, jako se platí z příjmu všech zaměstnanců - a to, že to formálně platí zaměstnavatel, je jeden velký podfuk - zaměstnanec prostě dostává o to míň), dostane mateřskou odpovídající svým příjmům. kdo si platí minimum, dostane minimum, plus případně hmotnou nouzi.
a jestli mi někdo řekne, že je to problém zaměstnance, že má radši jít podnikat, tak si dovoluji poznamenat, že některé zatraceně zajímavé věci prostě není dovoleno dělat na živnosťák.
já to akceptuju a odvádím ze svého příjmu na sociálko, zdravotko a daně tolik, kolik odvádím, ale nechápu, proč by podnikatelky měly mít možnost neodvádět skoro nic a přitom mít pěknou mateřskou.
Re: dotazy
celé vlákno"vlastně vím: z toho, co odvedou zaměstnanci"
Však ony OSVČ s min. pojistným taky nedostanou tak "velký" důchod.
"některé zatraceně zajímavé věci prostě není dovoleno dělat na živnosťák."
Co třeba?
Re: dotazy
celé vláknoNáčelníka Generálního štábu Armády České kašpárkové republiky...
Re: dotazy
celé vláknopráce v armádě je dobrý příklad, jiný příklad je třeba soudce nebo státní zástupce.
co jsem ale měl na mysli hlavně, je třeba to, že nemůžu na živnosťák mít banku, protože to ze zákona musí být akciovka, její statutární orgán musí být její zaměstnanci a některé činnosti (zejména řízení rizik) si v podstatě nemůže zajišťovat jinak, než svými zaměstnanci.
zrovna tak pojišťovna může být buď akciová společnost nebo družstvo, a zase se očekává, e bude různé činnosti (zejména pojistnou matematiku) zajišťovat sama.
samozřejmě, člověk může dělat konzultanta na volné noze, ale něco řídit a radit tomu není totéž.
a ano, důchod budou mít malý, ale z něčeho žít budou muset, takže řada z nich bude dostávat ty dávky v hmotné nouzi, které taky někdo musí financovat.
Re: dotazy
celé vlákno"důchod budou mít malý, ale z něčeho žít budou muset, takže řada z nich bude dostávat ty dávky v hmotné nouzi, které taky někdo musí financovat."
Jaká je hranice důchodu u dnešního důchodce pro přiznání hmotné nouze?
Jinak pokud v budoucnu budou státní důchody menší (relativně, úměrně k prům. mzdě), nedivil bych se, kdyby klesla i jiná sociální podpora - jinak by změna výpočetního modelu atd. (důchodová reforma) neměla žádný valný smysl?
Re: dotazy
celé vláknoPokud správně počítám (odhlížím od inflace před dneškem i po dnešku), tak důchod živnostníka, který si celý život uplatňuje minimální vyměřovací základy, bude něco jako 6304.
Takový člověk, pokud žije single v nájemním bytě v Praze, bude mít nárok na příspěvek na bydlení ve výši 3670 Kč. Pokud bydlí single ve vlastním v obci do 9999 obyvatel, pak 1465 Kč.
Nesdílím Váš optimismus, že se různé druhy státní sociální podpory sníží jen proto, že se sníží náhradový poměr důchodů. Obávám se, že to směřuje právě k tomu, že, aby se splnilo usnesení ústavního soudu (které osobně pokládám za dost idealistické), dojde k tomu, že se sníží důchody těch nízkopříjmových, aby měli stejný náhradový poměr, jako vysokopříjmoví - a těm nízkopříjmovým se to dorovná jinými dávkami, pokud se tedy neukáže, že mají nějaký majetek, nebo budou tak hrdí, že si o dávky neřeknou. čili v konečném důsledku to bude v podstatě stejné, jako teď, akorát se těm dávkám bude říkat jinak. fakt totiž nevím, jak jinak idealistické požadavky ústavního soudu splnit.
Re: dotazy
celé vláknoNo, pokud by to bylo, jak píšete, tak bych aspoň věděl, že tak či tak nedopadnu na starý kolena špatně, i když nebudu x desetiletí na důchod spořit bokem (navíc k placení do průběžného systému), o čemž se nás nyní politici snaží přesvědčit - buď se systém nezmění a důchody budou dobré (daně ovšem třeba 50 %), nebo se systém změní (důchod 20 % min. mzdy, odchod do d. v 70), ale stát se stejně postará.
Ovšem pokud pominu 1. možnost, pak u té druhé nevím, kdo by to "postarání se" financoval (pokud nedojde k nějakému demografickému zvratu), když právě kvůli nedostatku peněz se má měnit důchodový systém.
Re: dotazy
celé vláknoObávám se, že to směřuje k tomu, že se budeme mít všichni stejně mizerně. Z čehož nejsem zrovna nadšený.
Takže můj osobní názor je, že jednou z věcí, které by se měly udělat, je celý systém zracionalizovat a (mimo jiné, samozřejmě) odstranit nesystémové rozdíly mezi zaměstnanci a OSVČ.
Re: dotazy
celé vlákno"odstranit nesystémové rozdíly mezi zaměstnanci a OSVČ"
- Otázka je, jak byste si to představoval a co by se vlastně mělo odstraňovat. Platilo a zatím asi stále platit bude, že za malé pojistné bude malý důchod a za velké o něco větší; ta úměra platí nezávisle na tom, jakou kombinaci bohatší/chudší zaměstnanec/OSVČ při porovnání namícháme, za stený odvod bude stejný důchod, možná bude i za větší odvod stejný důchod, ale pořád za odvod X dostane důchod Y zaměstnanec i OSVČ.
Jinak, o čemž pojednává článek, teď (od 2011) došlo ke "sjednocení" horní hranice nem. poj. u zam. a OSVČ (navázáním na soc. poj. u OSVČ), přitom ale pro OSVČ stále platí výrazně odlišné podmínky pro plnění při nemoci nebo mateřské.
Tedy, aby to "odstranění rozdílů" nedopadlo tak, že OSVČ budou platit všemožné odvody jako zaměstnanci, ale pracovněprávní/sociální výhody budou oproti zaměstnancům mít stále stejně malé jako dnes.
Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoBěžte s celou levicí do prdele!!! Stále podporujete věčné nemakačenky!!! Vize dle Vás je, že v dalších letech bude vládnout spodina s IQ 0. Skvělé!! Což to obrátit?! Podporujte ty,kteří studovali,pracovali, zajistili si trochu zázemí. Pak se divíte, že manželství není moderní a upadá ....
Re: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoPodle mne mezi spodinu s IQ 0 patří ti, kdo mají problémy s mateřským jazykem. I když podle IP adresy je tvůj mateřský jazyk nejspíš čobolština...
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoCelá diskuze úplně o ničem! Patřím mezi ty, které půjdou po novém roce na mateřskou. Díky výhodnosti systému, který ještě setrvačností chvíli poběží (denní vyměřovací základ se počítá z posledních 12 měsíců), si také přijdu na pěknou mateřskou. Za nějakých 10tis., které do systému nemocenského za 12. měsíců nasypu, dostanu následující půlrok cca 165tis. Poněkud nepoměr, nedivím se, že to vláda zkrouhla! Příští rok, pokud bych platila 300Kč nemocenské a tomu odpovídající důchodové pojištění (cca 3800Kč místo minimálních 1800Kč), byla by to investice cca 27tis. (zaplacených celkem za 12 měsíců na nemocenském poj. a důchodovému poj. - je to 12x300Kč + 12x2000Kč, ty dva tisíce jsou navíc oproti min. důch. poj.) Za to bych dostala 15tis.x 6měsíců = cca 90tis. jako PPM za 28 týdnů, takže cca to samé, jako zaměstnankyně s podobným výdělkem jako já. Jistě zajímavý početní úkol bude zjišťovat, kolik se vyplatí nově platit na nemocenské (a zároveň důchodové) poj., aby "zisk" z mateřské byl maximální:-)
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoPromiňte,ale jak jste přisla k tomu, že by při platbě 300,-Kč nemocenské byla mateřská 15000,-Kč měsíčně? Vychází mi to na 9030,-Kč Při platbě 300,- je měsíční vyměřovací základ 13044,-Kč, z toho skoro 429,-Kč denní vyměř.základ, z toho 70% je 301,-, což je částka na den a krát 30 je 9030,- což je mateřská ma 1 měsíc.
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoMůže mi prosím někdo odpovědět na dotaz - jak je to s ošetřovným na dítě, pokud onemocní a já jsem osvč? Nemocenskou si platím,ale z ní mám jako OSVČ nárok na PPM a nemocenskou pro sebe. Pokud bude dítě nemocné a já s ním budu muset být doma, tak co? Zaměstnankyně pobírají ošetřovné a osvč to mají jak? Díky za info. Jinak příští rok odcházím taky na mateřskou, tak jsem zvědavá kolik mi to vlastně vypočítají.... :)
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoA co zkusit zahledat na internetu?
www.google.com
ošetřovné osvč
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoJako OSVČ na ošetřovné nemáte nárok, čerpám z vlastní zkušenosti (dítě je týden ve školce a tři týdny marodíme - zadarmo, další výhoda OSVČ!!!)
Re: Rok 2011: Konec snu o maximální mateřské
celé vláknoKdyby lidi všechno nezneužili, nebyla by situace taková. Běžná praxe mezi vychytralými matkami byla - zjistila, že je měsíc těhotná, rychle naběhla a založila si živnostenský list Nebo ho už měla, ale platila min. nemocenskou 56Kč) - zaplatila max. nemocenkou - zhruba 3x1000Kč, za další měsíc dostala od doktora neschopenku a stát začal platit 23tis měsíčně nemocenskou:-)) kurňa, taky bych to tak chtěla v práci. To se pak nedivte, že když se naakumuluje najedou tisíce ženských, platících nic, pak zčista jasna začnou platit a najednou jsou na rizikovém těhu, že to začne být okaté a stát řekne - tak to ne. Mě se taky v práci nikdo neptá, kolik so chci platit nemocenskou a když se mi to bude hodit, že si ji zvýším a vytáhnu ze státu desetitisíce. A pak ještě stát pěkně zaplatí půl roku mateřskou - zas kolem 20tis. Kdo to v normální práci má? Kdo na to dosáhne?
Nějaká PPM?
celé vláknoDobrý den, potřebovala bych objasnit svou situaci. Jsem už druhým rokem OSVČ, ale nemocenskou si neplatím. Od letošního ledna 2011 se nám s přítelem neočekávaně povedlo otěhotnět, koncem června 2011 končím s podnikáním(výpověď z prostor podnikání), mám ještě nějakou šanci na získání nějaké finanční podpory v mateřství? Co se dá pro to udělat? Děkuji Jana