Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Řidičské průkazy pro profesionály: předražené a plné byrokracie

sartori
sartori (neregistrovaný) ---.czechbone.net
16. 7. 2010 8:28 Nový

anketa

celé vlákno

Neni ta anketa trosku divna? Opravneni na vice skupin je relativne bezne, jak mam tedy odpovedet „A,B, C, T“?

mm
mm (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
18. 7. 2010 15:28 Nový

Re: anketa

celé vlákno

No ono tam nejde zadat ani jedna samostatná skupina. :) Píše to, že není vybrána žádná odpověď :)

pet
pet (neregistrovaný) ---.artisys.cz
16. 7. 2010 8:34 Nový

Re: Anketa

celé vlákno

Mám oprávnění AM a B. Jak to mám zadat do ankety, když to nejde?

Dalibor Z. Chvátal aura:93
16. 7. 2010 10:45 Nový

Re: Anketa

celé vlákno

Hm, anketa je nastavena správně a měla by umožnit více odpovědí. Cosi se pokazilo… Už to řeším.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 88.208.88.---
16. 7. 2010 9:44 Nový

Náplň

celé vlákno

To by mně zajímalo, co se těch 140 hodin učí.

Vít Doležálek
Vít Doležálek (neregistrovaný) ---.supronet.cz
16. 7. 2010 9:52 Nový

Re: Náplň

celé vlákno

Teoretická část zahrnuje výuku zaměřenou na získání a prohloubení znalostí v oblastech:
1.teorie pokročilého a racionálního řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy
2.uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě
3.bezpečnosti provozu a ekologického provozu vozidla
4.poskytování služeb a logistiky
5.organizace dopravního trhu
6.sociálně – právní prostředí v silniční dopravě
7.zdravotní rizika a jejich předcházení v silniční dopravě
8.prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích
Náplň školení ponechávám bez komentáře, obrázek o tomto způsobu zvyšování kvalifikace a řidičských schopností si udělá každý sám…

Méďa Béďa aura:47
16. 7. 2010 10:42 Nový

Re: Náplň

celé vlákno

„teorie pokročilého a racionálního řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy“ – moc hezké, ale pro vypatlance se stěží dokončenou základní školou je to říkáno zbytečně složitě. Stačilo by jim jednoduše vysvětlit, že když vjedou se 36 tunami za zády šedesátkou na výjezd z dálnice, tak se prostě a jednoduše převrátí…

nejakyclovek
nejakyclovek (neregistrovaný) 109.224.64.---
17. 2. 2011 18:48 Nový

vypatlanec si tady akorat ty

celé vlákno

pokud spojujes profesionalni ridice se zakladnim vzdelanim, pak promin, ale tvoje uvaha je hodna zakomplexovaneho dusevniho mrzaka... ja jsem s kamionem jezdil a to se strednim vzdelanim... ber to jako nazor nikoli hospodsky, nybrz nazor cloveka s kvalifikaci ucitele autoskoly...

btw: pokud bych chtel rozebrat logiku, dle ktere si spojil profesionalni ridice s nevzdelanci s ukoncenou zakladni skolou, je mi jasne, ze si k tomu prisel tak, ze abys mohl delat sofera nakladaku, nepotrebujes krom autoskoly a vyse uvedenych udaju zadne vzdelani. proto jsou pro primitivy jako ty, vsichni profesionalni soferi pouze lidi se zakladnim vzdelanim. ja tvrdim, ze k tomu, abys mohl ridit osobni auto, zrovna tak mimo autoskolu nepotrebujes zadne jine vzdelani. co z toho vyplyva? ze dle tve logiky, pokud oznacujes profi ridice za vypatlance, jsi vypatlanec naprosto stejny, ne-li vetsi. tak ze kamo, priste vaz slova, ted si se sam zabil svoji vlastni ubohou logikou, nechci videt, co bude priste....

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
16. 7. 2010 10:06 Nový

Re: Náplň

celé vlákno

Prostě žvásty, který si nikdo nepamatuje, jde o to aby si školící firmy mohly řádně nakrást. Největší sranda je u toho mladšího 18ti let, když bude v učebně spát 2× tak dlouho, tak taky dostane řidičák.
Škoda že autor nenapsal která zkorumpovaná vláda to takhle schválila.

mistr x
mistr x (neregistrovaný) ---.cern.ch
16. 7. 2010 10:29 Nový

Re: Náplň

celé vlákno

v nasem state nic takoveho jako zkorumpovana vlaďa neni a nikdy nebude.

Dalibor Z. Chvátal aura:93
16. 7. 2010 12:22 Nový

Re: Náplň

celé vlákno

Vlastní chybou jsem prošvihl školení, takže mi profesák propadl. Nový stojí cca 40 000. Jak to řeším? Jezdím autobusem jen tak pro radost, ne za úplatu, což mohu. Teoreticky mohu jet i kamiónem, ale tady se už hůř prokazuje, že náklad vezu jen tak, protože mě to baví :) Naštěstí je to koníček, ale živit se tím znamená téměř kulku do hlavy. A to nerozvádím další nešvary v nákladní dopravě, jako 120denní splatnost faktur apod.

guest
guest (neregistrovaný) ---.g-net.cz
16. 7. 2010 11:36 Nový

a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

Docela mě překvapilo, jak je složité získání řidičáku na náklaďák. Ale nemůžu se ubránit dojmu, že vše je jen zbytečná byrokracie a každý to obchází jak se dá. Protože to co potkávám na silnicích v kamionech nemohlo projít psychotestama, kdyby se dělaly pořádně. Co kdybyste příště jen tak pro porovnání napsali článek o pilotních průkazech na dopravní letadla. To vám pak proces získání profesního průkazu na náklaďák přijde jako legrace. Všude se píše o tom, jaké nehorázné platy berou piloti, ale už nikdo neví, kolik práce, času a peněz to stojí.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) 194.228.119.---
16. 7. 2010 12:11 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

A vy jste někdy přišel s psychotesty do styku? Předpokládám, že ne. Jinak bystě těžko psal „že něco nemohlo projít psychotestama“.
Výstupem psychotestu je:
1) honorář pro toho, co ho provedl
2) dokument, kde se ten, co ho provedl zbavuje jakékoliv zodpovědnosti a prohlašuje, že dané vyšetření problém neodhalilo. A ještě je tam zdůrazněno, že zdrojem informací byla výpověď testovaného.
Vždycky mě hrozně pobaví, když chce někdo zavést pro nějakou činnost psychotesty, nebo když se diví, že člověk, co psychotestem prošel není bratr Mirka Dušína :-)

guest
guest (neregistrovaný) ---.g-net.cz
16. 7. 2010 12:47 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

Podle toho, co píšete jsou psychotesty úplně k ničemu. S psychotesty jsem se do styku už párkrát dostal. A věřte mi, že testy na ÚLZ jsou jedny z největších postrachů budoucích pilotů a hodně velké procento lidí skončí svůj sen právě na tom, že neprojde přes psychologa. To, že u řidičů je to fraška ještě neznamená, že všechny psychotesty jsou k ničemu.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) 194.228.119.---
16. 7. 2010 13:34 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

Nejenom na pilota, i na soudce jsou dost problematické.
Vidím, že jsem se nevyjádřil přesně. Psychotesty pro „širokou veřejnost“ víceméně fraška jsou. Psychotesty pro specializovaná nemasová povolání už rozhodně fraška nejsou.
Ale moje pointa měla hlavně být, že ten kdo podepisuje výsledek psychotestu tam PŘEDEVŠÍM podepisuje, že on za nic neručí. Psychotesty nejsou žádné exaktní testy.

guest
guest (neregistrovaný) ---.g-net.cz
16. 7. 2010 13:51 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

V tom se určitě shodneme. Psychotesty určitě nejsou exaktní, dají se oblbnout a u masových povolání jsou k ničemu. Ale když už se dělají, tak se mají dělat pořádně.

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
16. 7. 2010 14:18 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

A u lidí s aspoň trochu nadprůměrnou inteligencí jsou taky k ničemu, snadno odhadneš co chtěj slyšet.

guest
guest (neregistrovaný) ---.g-net.cz
16. 7. 2010 14:48 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

Je vidět, že znáte jenom psychotesty z časopisů. Chtěné odpovědi se dají odhadnout pouze u testu osobnosti. Ale u těchto testů je zase statistické vyhodnocování toho, jak moc se vaše odpovědi shodují. Jedna a ta samá otázka je tam položena více způsoby a testují, jak moc lžete. V souboru několika set otázek si za pár hodin nepamatujete, co jste předtím odpovídal. A opravdu není pro ně problém odhalit toho, kdo tam píše to co oni chtějí. Obecně se doporučuje odpovídat po pravdě. U testů inteligence se to dá obejít tím, že IQ testy máte nacvičené. Ale u testů zaměřených na paměť, na zvládání stresů, na koordinaci pohybů, na rychlost reflexů toho moc nevymyslíte. Na ÚLZ vám doporučí, abyste si po absolvování psychotestů zajistil odvoz. Garantuju vám, že z testů odcházíte propocený a úplně mimo. Měl jsem problém vůbec trefit domů, ne tak abych třeba ještě řídil auto. Ale možná na to odhadování správných odpovědí nemám dostatečnou inteligenci.

BLEK.
BLEK. (neregistrovaný) ---.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
17. 7. 2010 0:08 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno
Jesti těmi testy lhaní myslíš něco jako „Lie“ a „Defensive“ scale v MMPI, tak to se dá obejít jednoduše. Ten test si můžeš stáhnout z internetu, vyzkoušet a zjistit, jak odpovídat.

Nemá cenu se to učit nazpaměť (těch otázek je tam několik stovek, a navíc nevíš, kterou variantu testu ti přesně dají), spíš je třeba si uvědomit, jaké typy otázek ovlivňují jaké škály.

Prostě si představ, že máš pozitivní přístup k životu, že máš dobré mezilidské vztahy, že tvoje rodina je dobrá (to je důležité, neláska k rodině generuje hodně negativních bodů TOBĚ) a že občas děláš špatné věci a ostatní lidé též (na to se zrovna testuje to lhaní, „nikdy nelžu“ ti naskočí bod, že lžeš, a odpověď „nikdy jsem neměl problémy se zákonem“ ti zvýší asociální úroveň, odpovědi typu „většina lidí by neudělala nějakou špatnost“ ti taky zhoršují výsledek). Podle této představy to vyplňuj, a projdeš bez problémů.

Ten test se vyhodnocuje statisticky, takže na jedné odpovědi nezáleží, můžeš tam klidně zaškrtnout, že „slyšíš hlasy, které jiní neslyší“ a ve výsledku se nestane nic. A když tam takových odpovědí zaškrtneš víc, vyjde ti, že se snažíš simulovat psychickou poruchu.

BLEK.
BLEK. (neregistrovaný) ---.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
17. 7. 2010 0:57 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

Tak jsem si ten test schválně zkusil odpovídat „jak si myslím, že by to mělo být“ (to hodnocení jsem už povětšinou zapomněl od té doby, co jsem se na to naposled díval) a všechny hodnoty mám mezi 40 – 60. 50 je průměr. Lhaní mám 40, defensiveness 60.
Když to odpovídám podle pravdy, tak mám depresi 100, schizofrenii 80, fake bad 80. Hysterii, psychopatii a psychastenii 75, ostatní v normě 30–70. Ke špatnému skóre psychopatie přispívá hlavně to, že mám špatné vztahy s rodinou. Defensiveness mám podle pravdy 50.
Takže to předstírání bez detailní znalosti testu pouze zvýší defensiveness o 10 (ale stále je to v normě) a ostatní hodnoty pěkně vyhladí, že člověk vypadá zdravý jak budulínek. Kdybych se podíval, jaké otázky ovlivňují to defensiveness, tak ho o těch 10 bodů snížím taky.
V tom blázinci, kde mi psycholožka diagnostikovala tu poruchu osobnosti, jsem se ten test ovlivňovat nesnažil. Psycholožka mi řekla, že z toho vidí, jak nekomunikuju s lidmi.

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
19. 7. 2010 12:30 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

Právě tes inteligence obejít nejde, pokud nedostaneš ten samej kterej sis někde zkoušel.
Když se opakuje otázka, tak si toho člověk(pokud není blbej) všimne. Navíc když vidím co všechno jezdí s kamiónem, tak je jasný že ty testy udělá skoro každej. Jde prostě o to nahrabat si.

BLEK.
BLEK. (neregistrovaný) ---.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
16. 7. 2010 23:05 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

Já jsem byl na psychotestu v blázinci a psycholožka mi tam našla poruchu osobnosti. Od té doby se poruchou osobnosti trápím.

xf
xf (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
17. 7. 2010 13:01 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

Ono je také třeba si uvědomit, že před 20-ti lety dělali v USA test psychologů a psychoterapeutů. Zjistili, že 98% z nich šlo tento obor studovat, protože měli sami vážné problémy.
A co jsem poznal lidi, tak to odpovídá.
Výrazně lépe jsou na tom psychiatři. To jsou celkem normální lidi. Nakonec studovali lékařskou fakultu, a ne soci-filozofo-společenské cosi, jako psychiatři. Ty lze jen litovat, ale nelze od nich čekat pomoc. Jen to potvrzení, když si člověk uvědomí, jejich způsob uvažování.

xf
xf (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
17. 7. 2010 13:03 Nový

Re: a co třeba pilotní průkaz?

celé vlákno

tedy
soci-filozofo-společenské cosi, jako psychologové.

togu
togu (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
16. 7. 2010 14:22 Nový

Ub,tykve.

celé vlákno

Proím redakci nebo autora zmíněné pasáže o objasnění prvního bodu a těch dalších ani nemluvě.Tak že takto získaný Řp mi je k ho..u,když musím jezdit jen 45km rychlostí.Ostatní v odstavcích musí podle tohoto prvního odstavce jezdit taktéž?!?!

Nyní již může řidič sednout za volant nákladního vozu, ale pouze
vozidel, jejichž nejvyšší povolená rychlost nepřesahuje 45 km/h
vozidel používaných ozbrojenými silami České republiky, Policií České republiky, Celní správou České republiky a zpravodajskými službami České republiky,
vozidel Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek dobrovolných hasičů, zdravotnické záchranné služby a Správy státních hmotných rezerv,
vozidel používaných při zabezpečování civilní ochrany a báňské záchranné služby,
vozidel ve zkušebním provozu,
vozidel autoškoly
vozidel používaných při přepravě věcí, které řidič využije při výkonu své závislé práce nebo podnikání, pokud řízení není hlavním předmětem výkonu závislé práce nebo podnikání řidiče,
vozidel používaných pro vlastní potřeby a
zemědělských a lesnických traktorů.
Vít Doležálek
Vít Doležálek (neregistrovaný) ---.supronet.cz
16. 7. 2010 14:37 Nový

Re: Ub,tykve.

celé vlákno

Tak zní doslova text zákona definující okruh vozidel, které je možné řídit bez profesního průkazu.
Co se týče prvé podmínky, tak je rozhodující max. rychlost vozidla uvedená v TP, nikoliv aktuální rychlost vozidla.
Samozřejmě stačí splnit jedinou z podmínek…

Josef
Josef (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
16. 7. 2010 19:17 Nový

řidičák

celé vlákno

Tak koukám a nevěřím svým očím, to jsou ceny jak na ponorku. V 15 létech jsem si udělal řidičák na malý motocykl který mě stál 120Kčs. Na vojně osobáky, traktory a náklaďáky, bratru za neuvěřitelných 15 Kčs.

Keni
Keni (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
17. 7. 2010 0:13 Nový

Proto tu jedi jen hov...

celé vlákno

Ja jezdim busem a nekde od kolegu jsem slysel, ze maji diky propadlym profesakum potize. Ale ty uz nemaji treba ukrajinci, kteri si je doma vyridi za 5USD uplatek. Tohle je specilane CZ slatanina.
Jinak zamestnavatel to z 80% neproplaci, takze se to plati z ciste mzdy. Takze cena je pro ridice dvonasobna. Dale pri vymene ridicaku musite menit i vse ostatni (a samo zase zaplatit). K rizeni mam v penezence tri plastove ID karty. PROC?
Dale neni osetreno, ze treba dlouhodobe onemocnite a nestihnete se zucastnit skoleni. Tim p opeti letech ztracite profesak a zacinate znova.
Dale skoleni je s opravdu kvalitnim skolitelem prinosem. Ale tak 30%. Za zbytek s eomlouva i on a sam potvruje, ze to je jen buissnes pro par vyvolenych. Treba s otazkama ze zdravovedy kde je jedna sprava se neschodnou ani doktori. K tomu otazky z prava, zivnostenskeho zakona apod. Sprave odpovedi vypracovala jen jedna spolecnost a chce za o neco tesne pod 100.000CZK za jednu licenci.
A pak to ma na silnicich nejak vypadat.

m
m (neregistrovaný) ---.21.broadband14.iol.cz
18. 7. 2010 22:04 Nový

Re: Proto tu jedi jen hov...

celé vlákno

skoleni nemusi byt rocne, musi jich byt 5 v prubehu 5 let. Zakon nedefinuje, ze musi byt kazdorocni. Zatim.


Navic, lze skoleni absolvovat i dve v roce, pokud to nestihnete. Je ale vhodne mit „duvod“, nejlepe potvrzeny od zamestavatele (dlouhodoba nemoc, pobyt mimo CR).


A pak uz asi zalezi jen na pani na urade… ;)

xf
xf (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
17. 7. 2010 13:19 Nový

Zastupitelská demokracie

celé vlákno

Nehledejte za tím složitosti.
V 90-tých letech bylo sposta zákazníků 70-tých ročníků, pro nově vzniklé soukromé autoškoly. Kolem roku 2000 tento bohatý zdroj vyschl, a autoškoly přišly o velkou část příjmů. I hledalo se, čím ho nahradit. I našlo se…
Je to úplně stejný případ, jako fotovoltanika, „bio“paliva a další. Prospěch má malá skupina, která si to prostřednictvím politických stran prosadí. Ostatní, tedy většina, mají jen škodu, a nic s tím nenadělají.
Tento systém se jmenuje „zastupitelská demokracie“.

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
18. 7. 2010 23:34 Nový

Re: Zastupitelská demokracie

celé vlákno

No hlavne ze predtim si kazdy blbecek na forech stezoval, ze za volant kamionu a autobusu muze kazde ucho, kteremu jeste nezaschl inkoust na ridicaku.
To mate tezke, koupis si cednik, tece. Zalepis diry, necedi…

xf
xf (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
18. 7. 2010 23:54 Nový

Re: Zastupitelská demokracie

celé vlákno

Kolem roku 2000 byla fóra vskutku masovou záležitostí, s obrovským vlivem, že.
A „každý“ na těch fórech volal, po více hodinách školení, že.
Každý tam toužil po tom, aby měl řidič alespoň tři průkazy – což zvyšuje bezpečnost alespoň 3×, že.
Dej si facku. Nic takového neexistovalo. Jediné co existovalo bylo, že se diskutovalo o minimálním věku a praxi, pro řízení náklaďáku a autobusu. Ne o počtu průkazů, ne o školeních.
To co jsi zde předvedl je jen drzost, podobná tvzení "sám mi naběhl na kudlu, a pak ještě 6×.

benzin
benzin (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
19. 7. 2010 1:27 Nový

Re: Zastupitelská demokracie

celé vlákno

Jen minimalne vlada reaguje na masove fora. Vetsinou reaguje na fora odborna, kde se tohle kolem roku 2000 skutecne probiralo. Btw. nejsou pouze fora internetova.

xf
xf (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
19. 7. 2010 21:30 Nový

Re: Zastupitelská demokracie

celé vlákno

No, ano, „odborná fóra“. I tak to lze eufemisticky nazvat.
Svého druhu máš pravdu – je to sice konflikt zájmu přímo ukázkový, ale nakonec lobisté autoškol jsou zástupci té „odborné“ části..

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
19. 7. 2010 9:14 Nový

Re: Zastupitelská demokracie

celé vlákno

Jo, pravda je pichlava a boli, vid.
Navic se nebavime o roce 2000, ale o roce 2008, protoze do te doby slo profesak ziskat formalni vymenou za stary, jak je v clanku psano.

hm
hm (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
19. 7. 2010 21:32 Nový

Re: Zastupitelská demokracie

celé vlákno

Zase jeden magor, co o mě ví více, nežli já sám.
Zařaď se do řady, až tam úplně vzadu. Nejsi jedinečný.

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
20. 7. 2010 21:38 Nový

Re: Zastupitelská demokracie

celé vlákno

Jo, zato ty ses VyVoleny, ze…

geniux
geniux (neregistrovaný) 213.192.3.---
15. 9. 2010 20:06 Nový

profesák

celé vlákno

Nezbývá než počkat až se na ministerstvo dobravy dostane někdo normální a né ty tukaní co tam jsou ted a snad si pak profesák uděláme za 800kč jako před čtyřmi lety já

V
V (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
5. 5. 2012 8:50 Nový

profesak

celé vlákno

ziskat profesak je podle me jednoduche, vetsina otazek je intuitivnich, ktere clovek vi aj ze zivota, akorat je to drahe, jde jen o to aby si nekdo namastil kapsu. Jenze mit C a profesak neni zadna vyhra, z vlastni zkusenosti, bez praxe proste rekne kazdy ne, to se nam nehodi, i kdyz nevim, kde by se teda ta praxe mela ziskat, kdyz kazdy rekne ne. Jsem od Uherskeho Brodu a v celem okrese zatim nemohu nic najit. Mym zivotnim snem a profesnim cilem je jezdit s autobusem ale bylo me receno ze bez nejake praxe na nakladu to asi nepujde, tak stale doufam ze neco najdu :(

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem