Hlavní navigace

Reklama bankovní zprávou

4. 4. 2003
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Zabezpečené bankovní SMS zprávy slouží k bezpečnému předávání informací mezi bankou a klientem. eBanka vymyslela ale další využití - reklama. Využitím bankovního kanálu získá jistotu, že si klient zprávu přečte. A co na to klient?

Čtenářská zkušenost:

eBanka zvolila podle mě velmi nešťastný způsob reklamy, a ještě velmi nešťastně provedený – bankovními zprávami na mobil.

Když mi včera přišla zpráva o potvrzení transakce z účtu 11111111/2400 na 3535353535/2400 ve výši 4680 Kč, docela mě to vyděsilo – to, že byla čísla účtů taková divná, mě až tak nepřekvapilo. Pro různá vnitřní zúčtování používají banky různá divná čísla účtů.

Hned jsem zavolal na linku 800124200 a asi jsem nebyl sám, protože jsem čekal přes čtvrt hodiny, než se ozvala operátorka. Sice mi automat na začátku řekl, že budu čekat 3 – 5 minut, ale nějak to nezvládl.

Od jinak příjemné operátorky jsem se dozvěděl, že se jedná o reklamní akci eBanky a že mi měly přijít ještě další vysvětlující zprávy – ty mi ale nepřišly. Operátorce jsem vysvětlil, že považuji bankovní zprávy posílané zabezpečeným kanálem za nevhodné médium pro reklamu a požádal jsem ji o zamezení posílání těchto zpráv, což mi slíbila.

Nicméně i přes slib operátorky mi vždy s několikahodinovým odstupem přišly ještě další tři reklamní zprávy. Ta poslední dokonce stejná jako první. Nevím, kolik jich ještě přijde.

Navrhoval bych eBance Zlámanou grešli; takhle obtěžovat (4× zadávat MPIN a číst a mazat bankovní zprávu) a balamutit zákazníky!

Petr Souček
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření eBanky k reakci klienta p. Petra Součka na marketingovou kampaň ke službě „Informuj mě“

Díky službě „Informuj mě“ klient v reálném čase získá informaci o příchozích či odchozích transakcích na mobilní telefon nebo e-mail. Prostřednictvím této služby klient může dostávat informace o pohybech prostředků na účtu či transakcích s platební kartou, aniž by sám musel aktivně tyto informace zjišťovat. Proto je tato služba klienty eBanky využívána a vyhledávána (aktivováno ji má přes 45 % klientů), neboť šetří čas a hlavně klient má kdykoli a kdekoli své finanční prostředky pod kontrolou.

Informace o této službě i o probíhající marketingové akci byly a nadále jsou vystaveny na hlavní internetové stránce eBanky (viz. přílohy č. 1, 2), přes kterou se klienti přihlašují ke svému účtu.

eBanka dne 31. 3.2003 pro­aktivně oslovila vzorek klientů, kteří nevyužívají velmi užitečné, rozšířené a výhodné služby „Informuj mě“.

V průběhu 31.3. 2003 byly rozeslány první ze tří plánovaných sms zpráv s textem, který je uveden v příloze č. 2. Všechny sms zprávy měl klient obdržet v rozmezí několika minut.

Poté, co klient obdržel první z nich, zavolal na Call centrum. Tam bylo klientovi sděleno, že požadavek na nezasílání jiných než bankovních zpráv bude předán na příslušné pracoviště banky a klientovi nebudou u dalších akcí tyto informace zasílány.

Tento požadavek byl samozřejmě předán na příslušné pracoviště a informaci obdržel i bankéř pana Petra Součka, který zajistil v systémech eBanky, aby jakékoli další sms klientovi nebyly zasílány.

Vzhledem k tomu, že některým klientům mohly další 2 sms zprávy dojít s určitým zpožděním, což je bohužel případ p. Petra Součka, obdržel p. Souček zbývající sms zprávy poté, co hovořil s telefonní bankéřkou naší banky.

Nejednalo se tedy o pochybení či jiný nedostatek ve vyřizování požadavků a přání našich klientů. Naopak telefonní bankéřka ihned vše vyřídila a zajistila, aby byl požadavek promptně vyřízen k plné spokojenosti klienta.

Můžeme tedy ubezpečit klienta, že jeho požadavek byl zpracován s odpovědnou péčí a je tedy zajištěno, že mu již žádná než bankovní sms zpráva nepřijde, neboť eBanka si velmi zakládá na přístupu ke klientům a promptním vyřizování všech požadavků. To dokládají mj. i ocenění Zlatý dukát na serveru Měšec.cz.

Pavel Makovský
ředitel komunikace eBanky, a.s.

Redakce

Tabulka č. 896
eBanka využila zabezpečený bankovní kanál k šíření reklamních zpráv, z nichž první se podobala certifikační zprávě při provádění platebního příkazu. Pan Souček, soudě podle přetíženosti informační linky eBanky, nebyl zdaleka jediný, koho přijatá SMS zpráva znepokojila. Proto eBance udělujeme Zlámanou grešli. Oceňujeme ale přístup banky, kdy na žádost klienta zareagovala zrušením zasílání reklamních SMS zpráv. Bohužel další dvě zprávy byly již odeslány a nebylo možné je vrátit zpět.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

skoleni_15_4

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Je bankovní SMS zpráva vhodným reklamním médiem?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).