Spočítejte si...

Zavřít

Raiffeisenbank opět blokovala klientům debetní karty

Raiffeisenbank opět zablokovala některým klientům debetní karty. Na webu není ani zmínka.

Jak dnes informoval server Pooh.cz, Raiffeisenbank opět zablokovala vybraným klientům platby přes internet u debetních karet. Na zmíněném portálu na to upozornil klient banky Daniel Dočekal, který se o blokaci dozvěděl náhodně ze zprávy ve svém internetovém bankovnictví. 

Preventivní blokace kvůli pokusům o zneužití

Banka ve zprávě klientům uvádí, že zaznamenala pokusy o zneužití platebních karet u zahraničních i domácích internetových obchodníků, a proto preventivně změnila nastavení debetních karet tak, aby nebylo možné provádět platby přes internet. O víkendu jsme zaznamenali několik pokusů o zneužití debetních karet, proto jsme preventivně dočasně zablokovali placení přes internet na vybraných dalších kartách tak, abychom ochránili peníze klientů a předešli případným zneužitím, řekl serveru Měšec.cz mluvčí banky Tomáš Kofroň.   

Nejedná se tedy o napadení banky. Podle Kofroně šlo o úniky dat o kartách v zahraničí, které musí řešit všechny banky, většinou se ale nepřistupuje k plošným blokacím jako Raiffeisenbank

Banka nebo vy?

Ačkoli banka ve své zprávě do internetového bankovnictví uvedla, že chcete-li změnit nastavení karty zpět, musíte tak učinit sami, podle Kofroně vrátila nastavení zpět sama banka: díky našemu včasnému zásahu jsme zabránili zneužití karet a dnes jsme tak opět všem dočasně zablokovaným kartám mohli internetové transakce opět povolit

Pokud byste náhodou zjistili, že je karta stále zablokovaná, snadno toto nastavení změníte. A to tak, že v levém menu zvolíte položku PLATEBNÍ KARTY, NASTAVENÍ, na listu karty dole v části ZMĚNIT NASTAVENÍ pak kliknete na možnost E-COMMERCE, zaškrtnete políčko POVOLIT E-COMMERCE TRANSAKCE a dále certifikujete změnu standardním způsobem pomocí certifikačního kódu a I-PINU.

Blokace se zřejmě netýká všech

S největší pravděpodobností se blokace netýká všech klientů, protože ji do svého internetového bankovnictví obdrželi jen někteří. Na webu banky opět žádné upozornění o blokaci nevisí. Stejně tak tomu bylo v případě minulé preventivní blokace debetních karet, která některé klienty nemile překvapila. Čtěte více: Raiffeisenbank preventivně zablokovala karty a dostala se tak „do řečí“

Od Tomáše Kofroně jsme zjistili, že se blokace týkala jen některých klientů s debetní kartou. Jednalo se jen o malou část majitelů debetních karet, kreditních karet se tato blokace nijak nedotkla, řekl serveru Měšec.cz mluvčí Kofroň. 

Co hledat v internetovém bankovnictví?

Jak zjistit, zda se blokace netýká právě vás? Pokud jste na to nepřišli tak, že vám nejde provést platba přes internet, zkontrolujte své internetové bankovnictví. Níže uvádíme znění zprávy, kterou dotčeným klientům banka do aplikace zaslala ve formě zprávy: 

Vážená klientko, vážený kliente, 

vzhledem k nejnověji zaznamenaným pokusům o zneužití platebních karet u zahraničních i domácích internetových obchodníků, jsme pro Vaši ochranu preventivně změnili nastavení Vaší debetní karty tak, aby platbu na internetu (tzv. e-commerce) nepovolovala.

Nové nastavení je preventivní ze strany banky a Vy jej můžete kdykoli změnit dle své preference.

Jedná se pouze o preventivní krok. Děláme maximum pro ochranu Vašich peněz a k uzamčení internetových transakcí jsme tak sáhli přesto, že Vaše karta nebyla bezprostředně ohrožena.

V případě, že internetové transakce svojí debetní kartou budete chtít opětovně povolit, můžete tak jednoduše a bezplatně učinit ve svém internetovém bankovnictví.

Postup nastavení internetových transakcí:

- v levém menu v internetovém bankovnictví zvolte položku PLATEBNÍ KARTY, dále NASTAVENÍ PK (v případě více karet vyberte kartu kliknutím na pořadové číslo)

- na listu karty dole v části ZMĚNIT NASTAVENÍ zvolte E-COMMERCE

- na listu E-COMMERCE zaškrtněte políčko POVOLIT E-COMMERCE TRANSAKCE

- dále certifikujte změnu standardním způsobem, použitím certifikačního kódu a příp. I-PINU

Pro další informace prosíme kontaktujte naší Infolinku 800 900 900.

Vaše Raiffeisenbank

Anketa

Zablokovala vám Raiffeisenbank nyní nebo v minulosti preventivně debetní kartu?

Informace by mohla být dostupnější

Jak už si stěžoval zmíněný klient banky Dočekal, mohou někteří klienti objevit informaci o blokaci jen náhodou přes zprávu v internetovém bankovnictví. Dotčené klienty jsme o dočasné blokaci informovali prostřednictvím schránky v internetovém bankovnictví a vybrané klienty jsme i obvolávali. Připraveno na případné dotazy klientů bylo i callcentrum, kam se ozvalo několik desítek klientů s doplňujícími dotazy, řekl serveru Kofroň. 

Klienti, kterým tedy banka nevolala, mohli být nepříjemně překvapeni při provádění plateb. Někteří  navíc mají u vybraných obchodníků (např. Google, PayPal, Facebook apod.) trvale nastavený přístup ke kartě tak, aby si mohli v kterýkoliv okamžik platbu od klienta inkasovat. V případě blokace karty je tak bez vědomí jejího držitele ten u těchto obchodníků označen jako neplatící a služby, které čerpá, se zablokují.

Na webu banky se zpráva o blokaci karet dosud neobjevila.

Jste zastáncem plošných blokací, které mohou předejít škodě, ale mohou nepříjemně překvapit klienty banky? Myslíte si, že banka mohla o blokaci informovat klienty lépe? Napište nám svůj názor do diskuse. 

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 3. 2013 9:05