Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Provize v pojištění pod pokličkou od levejhák - Téma, na které by se dalo polemizovat do...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 6. 2009 15:16

    levejhák (neregistrovaný)
    Téma, na které by se dalo polemizovat do nekonečna. Názor klienta a názor zprostředkovatele nikdy nemůže být stejný, ba ani podobný. V tomto prostředí "podnikám" již téměř 15 let. Podnikám v uvozovkách, protože jako podnikatel jsem uveden sice ve smlouvě s pojišťovnou, ale její přístup a jednání vůči nám (promiňte) - těm, kteří je vlastně živíme - je slušně řečeno v posledních letech doslova šikanózní. Někdo teď namítne "co to tady blábolíš, toto je o provizích", ale hned se dostaneme k tomu, že to spolu úzce souvisí. Vždy jsem pro své klienty sjednával pouze produkty o které měli zájem a nebo je potřebovali - takto jsem pracoval, pracuji a pracovat budu. Ze strany pojišťoven (nejen té pro kterou pracuji) se ale již delší dobu vyvíjí na zprostředkovatele nátlak notně podpořený šikanujícími praktikami. Zkrátka život za každou cenu a dělejte si to jak chcete. Když nebudete šlapat podle naší taktovky, tak Vám sebereme "kmen s klienty" (o tomto níže) a s vámi zrušíme spolupráci. Vůbec tyto pseudo managery nezajímají potřeby klientů, ale bohužel jen jejich peníze. Já jsem odpůrce tohoto způsobu provizování. Životní pojištění by mělo být provizováno jako každá jiná pojistka a ne že je vyplaceno něco s imaginární budoucnosti s tím, že když mi klient tuto smlouvu zruší a to z jakéhokoli důvodu do dvou let od počátku, tak vrátím vše do posledního pětníku. Pojšťovna si ponechá vše a vůbec ji nezajímá, že jsem měl si sjednáním také nějaké náklady (cesty za klientem, telefony, čas strávený přípravou a cestováním, a navíc tuto provizi ještě navíc zdaním), zkrátka a dobře strhe si vše. Když jde o životní pojištění, tak většinou musíte klienta navštívit nejméně 3x. Další co Vás ještě ale čeká, je vysvětlování klientovi, že jeho případné odbytné nemá moc daleko k nule - prosím toto podstupujte v těchto případech také zdarma s obavami, že možná ještě přijede k úrazu.
    Někdo namítne "tak proč to tedy děláš ?". Dělám protože mě to baví, a dělám protože mám za ta léta stovky klientů, kteří mě živí a většina z nich jsou mými klienty více jako 10let. Tito klienti (soubor kmene) mi jsou ale ze srany pojišťovny jako by propůjčeni, protože dle zákona o pojišťovnictví patří kmen s klienty pojišťovně. Na západ od našich hranic by si tohle snad ani nikdo netroufnul vylobovat do zákona. Tam je totiž kmen klientů majetek zprostředkovatele a podléhá dědictví. Proto tam také je zprostředkovatel někým koho si většinou váží. Zde už sepisuje pojistky snad každý druhý - bankopojištění, stavební spořitelny, každej umaštěnej autobazarista a pod. Když se měl měnit zákon o pojišťovnictví a pojistné smlouvě, tak nám byly na nos věšeny bulíky, že se trh pročistí a věnovat se této profesi nebude moci jen tak někdo - opak je pravdou. Makléřské společnosti a jejich "rychlokvašky" toto by ale bylo na samostanou knihu.
    Pojišťovny jsou plné nižších a vyšších managerů /Ti nižší, to jsou Ti novodobí drábové, kteří bezcitně manipulují s lidmi ve svých skupinách, většinou nic neumí, stále papouškují jak málo pracujeme, jak nosíme málo životních pojistek a pod., vše se prohání tabulkami a statistikami. Tyto jedince osobně považuji za zbytečný segment, který se ale bohužel podílí také na provizním systému. Tito většinou budižkničemové, ač nic s klientem nesjednají (ani ho nikdy neviděli) se světe div se dostávají část provize.
    Myslím, že prozatím stačí, a už se těším na tu spršku srač.k, která se snese na moje dílko. Pamatujte ale, že to jsou většinou Ti, kteří by měli schytat pravej hák.
    Váš levejhák
  • 8. 3. 2010 14:39

    J.S. (neregistrovaný)

    Nezbývá mi, než s Vámi plně ve všem souhlasit. Největší dnešní problém je ale v rozdílné výši provizí makléře a pojišťovacího poradce ve smluvním vztahu k poj. Bohužel jisté věci a přístupy se už nad nikdy v pojišťovníctví nezmění.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).