Hlavní navigace

Profesionální chování internetového bankovnictví

17. 12. 2004
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Stále nežijeme v době, kdy by profesionální úroveň služeb byla samozřejmostí. O to příjemněji překvapí, když narazíte na servis, kterému nemůžete nic vytknout. Na jeden takový případ nás upozornil jeden z našich čtenářů.

Čtenářská zkušenost

Nedávno jsem měl možnost vyzkoušet odezvu internetového bankovnictví SERVIS24 České spořitelny. Mám mimo jiné na starosti provoz jedné internetové domény a chodí mi všechny e-maily, které jsou poslány na adresu v podobě „xyz@domena.cz“, kde „xyz“ je libovolný shluk znaků.

10. prosince v 10:18 mi takto dorazil e-mail podepsaný službou SERVIS24, který byl adresován (mně neznámému) klientovi spořitelny. Jednalo se o e-mail potvrzující platbu, kterou klient zadal. To, že e-mail dorazil do mé poštovní schránky, byl omyl, proto jsem obratem v 10:25 spořitelnu na toto nedopatření upozornil.

Podobně špatně doručené e-maily dostávám relativně často. Vždycky se snažím adresáty upozornit, aby e-mail poslali znovu, a na správnou adresu, aniž bych ovšem čekal, že mi poděkují. Ostatně tak ani většinou nečiní.

Ovšem Česká spořitelna mě mile překvapila – rovněž obratem v 10:38 mi dorazil e-mail, ve kterém se mi Dagmar Máderová z Klientského centra České spořitelny omlouvala za chybu (citace je připojena níže). Poděkovala mi za upozornění, vysvětlila mi celou situaci, i to, že spořitelna v tom je nevinně (protože e-mail prý banka prostě zasílá na takovou adresu, jakou si klient určí). Tento profesionální způsob komunikace, byť by měl být samozřejmostí, považuji za hodný pochvaly, protože, jak vím z vlastní zkušenosti, samozřejmostí vždy nebývá. Proto navrhuji České spořitelně udělit Zlatý dukát.

J.S.

Odpověď z Klientského centra České spořitelny:

Vážený pane,
děkuji Vám za důvěru, se kterou jste se obrátil na naši klientskou schránku a za Vaši svědomitou reakci na nevyžádaný e-mail, který Vám byl zaslán.

Situace vznikla tím, že klient, který v rámci služeb elektronického bankovnictví Servis 24 zadával transakci a požadoval elektronické potvrzení o jejím zpracování, chybně zadal svou e-mailovou adresu, která je zřejmě velmi podobná Vaší. Ověření správnosti elektronických adres z naší strany bohužel není možné, rovněž tak doručení těchto potvrzení není závislé na Česke spořitelně, která je proto nemůže nijak ovlivnit.

Přijměte prosím jménem banky mou omluvu za toto chybné doručení. Klienta budeme ihned informovat a věříme, že situace se již opakovat nebude.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný zbytek dne

Dagmar Máderová
Klientské centrum Česke spořitelny

Vyjádření České spořitelny

Děkujeme za ocenění, nesmírně nás potěšilo. Kvalita služeb a profesionální přístup je v České spořitelně prioritou číslo jedna. Uvědomujeme si, že chybovat je lidské, ale že je třeba chybu přiznat, omluvit se za ni a případně přijmout taková opatření, aby se chyba neopakovala.

Klára Gajdušková
tisková mluvčí České spořitelny

Redakce

Dukát prosinec 2004

Zpracování a odeslání odpovědi s vyčerpávajícím vysvětlením během třinácti minut ocenění opravdu zaslouží. Proto České spořitelně udělujeme Zlatý dukát.

Čtenářům pak doporučujeme mimořádnou opatrnost při práci s internetovým bankovnictvím. Stačí takto jednoduchá chyba při zadávání adresy, aby se citlivá data o vašich penězích dostala na cizí adresu do nepovolaných rukou.

Máte také dobrou zkušenost s finanční institucí? Nebo chcete naopak někoho pokárat? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Těšíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz. Autor každého zveřejněného příspěvku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce.

Za jak dlouho očekáváte odpověď na e-mail zaslaný vaší bance?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).