každé auto musí dva roky na technickou kontrolu (nové po 4 letech) - není tedy důvod neučinit z toho veřejnou databázi, podle VIN evidovat každou technickou SPOLU se stavem tachometru.
kdyby se chtělo - servisy se mohou do této databáze připojit, a evidovat opět podle VIN každou výměnu oleje - ta je každých 30-60 tisíc km, a to i u nových vozů.
pro dovezené vozy stačí evidovat první dovozovou TK, a při ní si případně vyžádat poslední TK ze země původu.
v usa tohle funguje už asi 50 roků - a jakákoliv jiná nebo další invence je jen prostor pro další podvody.
Máte to nově přímo od ministerstva dopravy:
http://www.kontrolatachometru.cz/
nikoliv. toto je 3,14-čovina, která vyžaduje znát číslo protokolu poslední TK.
a mimo jiné vylučující dovozní TK.
a vylučující předchozí historii vozidla.
a tedy zbytečná obstrukce.
VIN úplně stačí.
přesněji řečeno - BY úplně stačil, kdyby se nechtělo nahrávat dalším podvodum.