Názory k článku
Přiznáváte jako OSVČ minimální příjmy? Vašim nejbližším se to nemusí vyplatit
Martin V (neregistrovaný)
10. 7. 2009 8:18
Nový
Když není blbý
celé vlákno
Když ten OSVČ není blbý a ty ušetřené peníze místo cpaní státu nějakým způsobem zhodnocuje, může se to naopak pozůstalým dost vyplatit. To si může ověřit každý i bez příkladu :-D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2009 8:24
Nový
Re: Když není blbý
celé vlákno
přesně tak, mnohem lepší je mít uzavřené kvalitní životní pojištěni..to se pak může příbuzným vyplatit víc než dost..
kdybych se mohl rozhodnout, tak sociální neplatím vůbec a zhodnocuju si peníze sám, to by byl důchod!!
kdybych se mohl rozhodnout, tak sociální neplatím vůbec a zhodnocuju si peníze sám, to by byl důchod!!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2009 9:31
Nový
Re: Když není blbý
celé vlákno
Vaše kvalitní žp bych chtěl vidět. Chtěl bych vidět ty milionové pojistné částky na smrt, závažné nemoci, invaliditu a trvalé následky.
Martin V (neregistrovaný)
10. 7. 2009 17:32
Nový
Re: Když není blbý
celé vlákno
A stát Vám tohle proplácí???
Na smrt jsem pojištený na část 5milionů, s tím už zbytek rodiny nějaký ten měsíc přežije :-D
Na smrt jsem pojištený na část 5milionů, s tím už zbytek rodiny nějaký ten měsíc přežije :-D
ten blbec co platil daně (neregistrovaný)
10. 7. 2009 21:06
Nový
Re: Když není blbý
celé vlákno
Teď si to řekl přesně " Když není blbý ". Znám jednoho, který jezdil s pojízdnou prodejnou a měl všechno, všem se smál, pak začal podnikat na své triko,platil jen to co musel a dnes si všude ztěžuje, že má malý důchod jak to je nespravedlivé. Nic si neušetřil a teď trhá pro "černé" borůvky a zase nadává.
benzin (neregistrovaný)
11. 7. 2009 9:22
Nový
Re: Když není blbý
celé vlákno
Mno ja zase znam jednoho ktery poctive platil vsechny dane (kdyz platite scoialni v urcite vysi, musite platit i zdravotni a dan z prijmu) a mesicne tak odvadel statu 55 tisic korun. Kdyz pak prisel o praci dal mu stat 13 500. Kdybych ted zemrel tak moje dite nedostane na sirotcim duchodu ani tuhle castku.
Myslim, ze ten kdo neplati predrazene statni pojistei si muze poridit kvalitni komercni pojisteni. Kdyby byl OSVC a ne zamestnance mohl klidne platit 12 tisic na komercni pojisteni a v pripade smrti by rodina dostale nepomerne vyssi castku nez co dostane ze socialniho pojisteni. Jediny duvod proc nenastoupil jako OSVC byl ten ze pracoval pro jedinou spolecnost a tudiz by to byl Schvarc System.
Myslim, ze ten kdo neplati predrazene statni pojistei si muze poridit kvalitni komercni pojisteni. Kdyby byl OSVC a ne zamestnance mohl klidne platit 12 tisic na komercni pojisteni a v pripade smrti by rodina dostale nepomerne vyssi castku nez co dostane ze socialniho pojisteni. Jediny duvod proc nenastoupil jako OSVC byl ten ze pracoval pro jedinou spolecnost a tudiz by to byl Schvarc System.
Martin V (neregistrovaný)
11. 7. 2009 14:17
Nový
Re: Když není blbý
celé vlákno
Ano to je ta skupina co byla "chytrá" a neplatila státu, ale ani nešetřili - ted jich v mém okolí, šlo pár do důchodu a nadávají, jak mají malé důchody.
Standa (neregistrovaný)
10. 7. 2009 11:59
Nový
Re: Když není blbý
celé vlákno
Stát je extrémně zadlužený a vyhazuje peníze za vdovské důchody, které navíc dává jen někomu. Je to asociální.
Když už funguje sociální systém, pak ať jsou jen starobní a invalidní důchody. Vdovské důchody zrušit, ušetří se desítky miliard.
Když už funguje sociální systém, pak ať jsou jen starobní a invalidní důchody. Vdovské důchody zrušit, ušetří se desítky miliard.
Jarmila (neregistrovaný)
10. 7. 2009 13:52
Nový
Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Podmínky pro sirotčí důchod, uvedené v článku, jsou nějaká ptákovina, ne?
Cituji: "Aby mělo nezaopatřené dítě na tento důchod nárok musí být zemřelá osoba v den smrti poživatelem starobního, plného či částečně invalidního důchodu nebo splňovat podmínku nároku na starobní důchod."
Z toho tedy chápu, že dítě, jemuž zemřel jeden nebo oba rodiče, třeba při autohavárii (jako se to kdysi stalo mně) nebo na nějakou chorobu, nárok na sirotčí důchod nemá? Z čeho teda to dítě žije? To vybírá popelnice?? Copak mají děti jen lidi těsně před důchodem nebo částečně invalidní osoby?
Když se to stalo mně (ve 14 letech), okamžitě jsem dostala sirotčí důchod. A protože to bylo následkem havárie, kterou můj táta nezpůsobil, dostávali jsme s bratrem ještě plnění od pojišťovny, a to až do doby ukončení studií. Krom toho na SŠ a na VŠ ještě sociální stipendium, a to automaticky a v plné výši. Na rozumné zajištění živobytí to stačilo. Pravda, bylo to ještě za komunistů a tenkrát nebyly sociální dávky, protože práci měl každý, každý měl tedy i jakýs takýs příjem. Tedy kromě dětí a studentů.
Cituji: "Aby mělo nezaopatřené dítě na tento důchod nárok musí být zemřelá osoba v den smrti poživatelem starobního, plného či částečně invalidního důchodu nebo splňovat podmínku nároku na starobní důchod."
Z toho tedy chápu, že dítě, jemuž zemřel jeden nebo oba rodiče, třeba při autohavárii (jako se to kdysi stalo mně) nebo na nějakou chorobu, nárok na sirotčí důchod nemá? Z čeho teda to dítě žije? To vybírá popelnice?? Copak mají děti jen lidi těsně před důchodem nebo částečně invalidní osoby?
Když se to stalo mně (ve 14 letech), okamžitě jsem dostala sirotčí důchod. A protože to bylo následkem havárie, kterou můj táta nezpůsobil, dostávali jsme s bratrem ještě plnění od pojišťovny, a to až do doby ukončení studií. Krom toho na SŠ a na VŠ ještě sociální stipendium, a to automaticky a v plné výši. Na rozumné zajištění živobytí to stačilo. Pravda, bylo to ještě za komunistů a tenkrát nebyly sociální dávky, protože práci měl každý, každý měl tedy i jakýs takýs příjem. Tedy kromě dětí a studentů.
10. 7. 2009 14:18
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Dobrý den, jak citujete, je v článku uvedeno: "nebo splňovat podmínku nároku na starobní důchod". To znamená, že by měl zemřelý v posledních deseti letech získat (tj. platit nebo odvádět přes zaměstnavatele ze své mzdy) alespoň pět let sociální pojištění. Právě to myslím bylo splněnou podmínkou ve vašem případě. Nicméně podívat se na věc z úhlu, který podáváte, je také velice zajímavé. Budu se informovat co s dítětem v případě, že zemřelý rodič nesplní ani jednu podmínku pro výplatu sirotčího důchodu a doplním do článku. Odhaduji že v tomto případě by sirotek čerpal jiné dávky státní podpory. Díky za postřeh. S úctou Gabriela Klimánková
Jarmila (neregistrovaný)
10. 7. 2009 14:28
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Dobrý den, díky za rychlou odpověď.
Mně právě zajímalo, jak by se živilo dítě, např. dvou studentů, nezaměstnaných... Já ty zákony tak přesně neznám, ale podle mého selského rozumu by dítě mělo mít v případě ztráty jednoho nebo dvou rodičů nárok na sirotčí důchod automaticky. Náš stát je sice krkavčí a nepředá se, ale nemusí se mstít těm, co za nic nemůžou a sami si nedokážou pomoci, tedy malým dětem.
Mně právě zajímalo, jak by se živilo dítě, např. dvou studentů, nezaměstnaných... Já ty zákony tak přesně neznám, ale podle mého selského rozumu by dítě mělo mít v případě ztráty jednoho nebo dvou rodičů nárok na sirotčí důchod automaticky. Náš stát je sice krkavčí a nepředá se, ale nemusí se mstít těm, co za nic nemůžou a sami si nedokážou pomoci, tedy malým dětem.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2009 15:02
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
paní jarmilo,je to pravda! když si dítě pořídí dva studdenti a jeden z nich zemře ,tak dítě nedostane sirotčí důchod po rodiči .rovněž,když podnikatel si neplatí pojištění sociální,tak jeho dítě nedostane sirotčí důchod...kolikrát tov televizi běží v nějakém pořadu,kde na tuto situaci upozornují...pak se dítě může obráti t na mi´nisterstvo práce a sociálních věcí podat odvolání PRO tvrdost zákona.ministerstvo snad vyhoví.. evík
AAA (neregistrovaný)
10. 7. 2009 16:25
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
A proc by zrovna tohle mela byt tvrdost?
Jarmila (neregistrovaný)
10. 7. 2009 17:07
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Protože jde o dítě, které se nemůže samo živit.
Sociální systém má být solidární, ale ne tunelovaný nefachčenkami nebo takový, že na něj nikdo kromě našich nepřizpůsobivých spoluobčanů nikdo jiný nedosáhne.
Sociální systém má být solidární, ale ne tunelovaný nefachčenkami nebo takový, že na něj nikdo kromě našich nepřizpůsobivých spoluobčanů nikdo jiný nedosáhne.
AAA (neregistrovaný)
10. 7. 2009 20:24
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Pokud si nekdo zamerne neplati pojisteni ci si porizuje deti, aniz je dovede zaopatrit (studenti) tak to je proste smula. Dite hlady nikdo zemrit nenecha, i kdyby zemreli oba rodice najednou a nemelo zadne pribuzne, tak holt skonci v decaku. Pokud ne, porad ma zbyly rodic narok na socialni davky, detske pridavky atd...
Jarmila (neregistrovaný)
11. 7. 2009 10:00
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Takže znovu a polopatě:
Mně šlo v dotazu o to, na jaké dávky má dítě nárok v případě, že přijde o jednoho nebo oba rodiče, ale ti nesplňovali nárok na přiznání důchodu. Ten je 5 odpracovaných let. Takže bychom měli upozornit mladé lidi, hodlající založit rodinu, aby nejdříve odpracovali 5 let, jinak - třeba v případě autonehody - jejich dít umře hlady, protože např. s ročním dítětem nemůžete uzavřít pracovní poměr, aby se živilo samo. To je ptákovina a krom toho je to protizákonné.
Takže znovu? Z čeho to dítě žije?
Když jsem přila o rodiče já, dostala jsem sirotčí důchod a plnění pojišťovny, protože šlo o autonehodu, kterou můj otec nezavinil. Po několika létech byla zavedena pěstounská péče, na nás se vztahovala, takže pak začala teta pobírat ještě dávky pěstounské péče a my po nástupu na SŠ a VŠ ještě sociální a později ještě prospěchové stipendium. Dávky se teda skládaly v závěru celkem z 5 složek (viz výše).
Proto se ptám, z čeho žije sirotek nebo polosirotek dneska, když stipendia byla zrušena, plnění pojišťovny nemusí dostat (nemusí jít vždycky o autonehodu) a na sirotčí důchod nemusí mít nárok, pokud rodiče neodpracovali minimálně 5 let. Jeho rodič může mít třeba ZPS, s tím se blbě shání práce, ale nezakládá to nárok na ČID.
Mně šlo v dotazu o to, na jaké dávky má dítě nárok v případě, že přijde o jednoho nebo oba rodiče, ale ti nesplňovali nárok na přiznání důchodu. Ten je 5 odpracovaných let. Takže bychom měli upozornit mladé lidi, hodlající založit rodinu, aby nejdříve odpracovali 5 let, jinak - třeba v případě autonehody - jejich dít umře hlady, protože např. s ročním dítětem nemůžete uzavřít pracovní poměr, aby se živilo samo. To je ptákovina a krom toho je to protizákonné.
Takže znovu? Z čeho to dítě žije?
Když jsem přila o rodiče já, dostala jsem sirotčí důchod a plnění pojišťovny, protože šlo o autonehodu, kterou můj otec nezavinil. Po několika létech byla zavedena pěstounská péče, na nás se vztahovala, takže pak začala teta pobírat ještě dávky pěstounské péče a my po nástupu na SŠ a VŠ ještě sociální a později ještě prospěchové stipendium. Dávky se teda skládaly v závěru celkem z 5 složek (viz výše).
Proto se ptám, z čeho žije sirotek nebo polosirotek dneska, když stipendia byla zrušena, plnění pojišťovny nemusí dostat (nemusí jít vždycky o autonehodu) a na sirotčí důchod nemusí mít nárok, pokud rodiče neodpracovali minimálně 5 let. Jeho rodič může mít třeba ZPS, s tím se blbě shání práce, ale nezakládá to nárok na ČID.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 7. 2009 16:40
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
paní jarmilo dítě žije ze sociálních dávek a z toho co ten druhý rodič vydělá....sirotčí důchod nedostane ,když jeho rodič nebyl 5let pojištěný přece.můžete podat na ministerstvo práce a sociálních věcí odvolání pro tvrdost zákona a tam se to řeší....a čekáte ,ja uředník na ministerstvu rozhodne váš případ.pak muřete čerpat sociální dávky na bydlení asociální příplatek...
evík anonymka (neregistrovaný)
11. 7. 2009 16:41
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
paní jarmilo dítě žije ze sociálních dávek a z toho co ten druhý rodič vydělá....sirotčí důchod nedostane ,když jeho rodič nebyl 5let pojištěný přece.můžete podat na ministerstvo práce a sociálních věcí odvolání pro tvrdost zákona a tam se to řeší....a čekáte ,ja uředník na ministerstvu rozhodne váš případ.pak muřete čerpat sociální dávky na bydlení asociální příplatek...
AAA (neregistrovaný)
11. 7. 2009 22:13
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
porad ma zbyly rodic narok na socialni davky, detske pridavky atd...
nevim jak polopateji to napsat...
nevim jak polopateji to napsat...
Jarmila (neregistrovaný)
13. 7. 2009 10:30
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Takže pokud to chápu dobře, tak v případě, že dítě přijde o oba rodiče, tak si ho možná někdo vezme a ten někdo má v tom případě nárok jen na dětské přídavky a na dávky státní sociální podpory? Čili ho de facto musí živit, páč dítko dostane od státu tak nanejvýš na obědy ve školce. No, v tom případě je fakt lepší, když to dítě přijde do dětského domova, ty berou na dítě/měsíc částku cca 20.000,- Kč, tak hlady nezemře, ale taky z něj nic nebude. No, hlavně že ze státního rozpočtu královsky živíme naše nepřizpůsobivé občany.
AAA (neregistrovaný)
13. 7. 2009 10:46
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Hmmm, takze vas si vasi pestouni brali jenom proto, aby mohli tezit z vaseho sirotciho duchodu? No, vysledek je videt.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 7. 2009 11:07
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Proč by dítě nemohlo dostávat sirotčí důchod, i když má pěstouny, pokud je správně využit (na dítě)? Vidím, že tady není přáno nikomu - přestože žádná částka rodiče nenahradí.
Jarmila (neregistrovaný)
13. 7. 2009 11:13
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Jenže vlastní dítě si plánuju. Dítě, které přijde o rodiče, si to obvykle neplánovalo a jeho rodiče asi taky ne. Navíc mnoha lidem může jedno nebo více dětí najednou navíc řádně zamíchat jeho osobními plány.
evík anonymka (neregistrovaný)
13. 7. 2009 11:38
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
paní jarmilo!!! tak vám odpovím ještě jednou.... když zemře dítěti oba dva rodiče,tak jde povětšinou dítě k prarodičům a jestliže bylo rodičům do 23-25let a nemají potřebných 5let pojištění,tak jim nevznikne nárok na sirotčí důchod.můžete se odvolat na ministerstvo práce a sociálních věcí PRO TVRDOST ZÁKONA !!!!!!!! a ministerstvo vaše odvolání bude vyřizovat. takovéto případy a podobné sou občas vidět v televizi v občanském judu a podobně.kdo si vezme sirotka do épéče sai může zažádat o přídavky -550 korun a příspěvěk na bydlení a sociální příspěvek--v něm je taky hodně zohledněno,že je dítě sirotek.... a paní jarmilo ,jestli to nevíte ,taky kdo si vezme dítě do opatrování ,tak má nárok na dědictví snad,né? určitě po rodičích něco zbývá ,né? to je stejný jako když někdo má nemocný dítě nebo postižené ,tak kmitá celá rodina :))))) do některých životních situací se musíte dostat osobně ,abyste je mohla posoudit a pak kritizovat . evík
Jarmila (neregistrovaný)
13. 7. 2009 16:37
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
"jestli to nevíte ,taky kdo si vezme dítě do opatrování ,tak má nárok na dědictví snad" - nárok na dědictví má to dítě, ne ten, kdo si vezme dítě do opatrování. Ten je maximálně správcem toho dědictví, ale jeho rozhodnutí podléhají schválení soudu, dokud není dítě plnoleté.
evík anonymka (neregistrovaný)
13. 7. 2009 20:28
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Soudružko Jarmilo, snažila sem se vám to vysvětlit,jak se věci mají...chci tím říct,že dítě má po rodičích dědictví,takže v 18 letech ůplně chudé nebude a důležitější je dítě nejdřív,pak až peníze,že? To vy ste tady začala o penězích mluvit první... u vás tu někdo kvůli tomu napomenul :))) evík
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 7. 2009 22:45
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Evíku přiblblíku, buď se nauč gramatiku, nebo si běž přispívat na Alíka, ty tvé vejžblebty se hodí akorát tam.
evík anonymka (neregistrovaný)
13. 7. 2009 22:59
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
áále copak se ti nelíbí na mých komentářích? paní jarmila je tady chytrá jakrádio už ji tu nškdo jiný taky omravnoval dneska...:))) evík
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 7. 2009 23:26
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Mně osobně jsou milejší lidé chytří jak rádio než blbí jak štoudev... Stačí podívat se na písemný projev.
evík anonymka (neregistrovaný)
14. 7. 2009 1:07
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
a v čempak sem anonyme blbá? bud'te konkrétní jo? než začnete opět urážet..))) evík
Pan Maruda (neregistrovaný)
16. 7. 2009 13:12
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
dej si na mesec.cz vyhledat výraz evík. přečti si po sobě všech svých 32 komentářů a pak si dej facku.. :-)
evík anonymka (neregistrovaný)
16. 7. 2009 15:53
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Pročpak pane Marudo si mám dávat facku?Protože mám svůj názor? evík :))))
TLHSCD (neregistrovaný)
19. 7. 2009 13:34
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Protože jsi blbá jak tágo!! A navíc se při svojí omezenosti vůbec netydíš opravovat ostaní!
evík anonymka (neregistrovaný)
19. 7. 2009 13:47
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Já že sem omezená? pročpak? ,že mám svůj názor? ty seš hrubej a sprostej!!! Tak mi řekněte ,co sem špatně řekla zde ,že ste na mně sprostej...včem sem omezená ty hrubiáne...evík
TLHSCD (neregistrovaný)
24. 7. 2009 14:58
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Tady vůbec nejde o názor, ale o to že jsi hloupá, jak daleko vidíš:D Přečti si po sobě tu minulou zprávu! Vždyť ty ani nevíš jestli mi tykáš nebo vykáš! :D
Jimmy (neregistrovaný)
14. 7. 2009 7:40
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Pokud ti rodiče budou dva studenti, nebo jen krátce pracující absolventi, tak toho majetku k dědění moc nebude. Takže v extrémním případě dítě nejen že nedostane sirotčí důchod ale ani nic nezdědí.
Na druhou stranu v takovém případě budou alespoň jedni jeho prarodiče žít a ještě nebudou moc staří, takže bude vyrůstat u prarodičů.
Na druhou stranu v takovém případě budou alespoň jedni jeho prarodiče žít a ještě nebudou moc staří, takže bude vyrůstat u prarodičů.
evík anonymka (neregistrovaný)
14. 7. 2009 10:42
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Jimmy konečně jste to řekl rozumně, já to paní jarmile taky vysvětlovala asi to nepochopila.. jarmila měla na mně včera uštěpačné poznámky..:)))) mám pocit že ministerstvo chystá i změnu tohohle problému...nejvíc na to jsou biti ti malé děti mladých rodičů. Rodiče vlastně nic špatnýho neprovedli ,platili si všechno dle zákona a pak se stane tragédie a děti nemají důchod. EVÍK
uživatel si přál zůstat v anonymitě
14. 7. 2009 11:57
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
No, evíku, vy jste ale borec, viďte?
Diskuze je od toho, aby se diskutovalo a ne, že vy to tu vysvětlíte a utnete tipec, co vy na to?
Ok, zpět k tématu: Sirotek tedy nic nedostane v našem nastíněném případě, sic za nic nemůže, ale v tom případě by se měl sirotčí důchod přejmenovat na "důchod jen pro některé sirotky...".
No, tohle asi nevyřešíme, to by chtělo kompletně překopat státní rozpočet (a potom i názvy jednotlivých "dávek", abychom se tu zbytečně nehádali), ale pokud se kdokoliv dostane ke korýtku, vždy bude prvně myslet na své blaho.
Diskuze je od toho, aby se diskutovalo a ne, že vy to tu vysvětlíte a utnete tipec, co vy na to?
Ok, zpět k tématu: Sirotek tedy nic nedostane v našem nastíněném případě, sic za nic nemůže, ale v tom případě by se měl sirotčí důchod přejmenovat na "důchod jen pro některé sirotky...".
No, tohle asi nevyřešíme, to by chtělo kompletně překopat státní rozpočet (a potom i názvy jednotlivých "dávek", abychom se tu zbytečně nehádali), ale pokud se kdokoliv dostane ke korýtku, vždy bude prvně myslet na své blaho.
AAA (neregistrovaný)
14. 7. 2009 13:02
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Nu, to bysme taky mohli prejmenovat invalidni duchod na "duchod pro nektere invalidy", protoze stejna podminka plati i pro priznani invalidniho duchodu. Ja myslim ze je to zcela v poradku, podminka aby rodic v 28 letech mel alespon pet let odpracovano mi skutecne neprijde nijak likvidacni. Nekdo holt do systemu musi i prispivat, nemuzou vsichni jenom cerpat. Mimochodem pro nizsi vek je ta doba kratsi (http://www.mesec.cz/texty/plny-invalidni-duchod/), takze kecy o tom ze chudaci rodice aby pet let dreli nez si budou moc dovolit dite jsou take mimo.
evík anonymka (neregistrovaný)
14. 7. 2009 15:05
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Hele máte např. nemocné postižené dítě to dostane na základě rozhodnutí posudkového lékaře v 18 letech invalidní důchod, protože je prostě retardovaný a nejde to do práce maximálně do chráněných dílena taky toto 18 leté dítě vlastně nikdy nevydělávalo a neplatilo si pojištění...evík
AAA (neregistrovaný)
14. 7. 2009 17:29
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
doporucuji si nastudovat prislusne zakony, zejmena doporucuji termin "invalidita z mladi", pred tim nez zacnete demonstrovat svoji hlubokou neznalost problematiky...
Jimmy (neregistrovaný)
14. 7. 2009 15:13
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
podminka aby rodic v 28 letech mel alespon pet let odpracovano mi skutecne neprijde nijak likvidacni
Nástup na základní školu 6 let + 9 základka + 4 SŠ + 5 VŠ = 24 let.
28 - 24 = 4 roky. Jak stihne i vzorný student, který neopakuje žádný ročník ani si neodjede získávat zkušenosti do zahraničí do 28 let odpracovat 5 let ? Nějak mě to nevychází, protože příležitostné brigády při studiu se do toho pravděpodobně nepočítají (tj. 90% brigád bude na dohodu).
AAA (neregistrovaný)
14. 7. 2009 17:24
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
to ma proste smulu a musi holt jeste rok prezit...
AAA (neregistrovaný)
14. 7. 2009 17:30
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
PS: popr. ma umrit tesne pred 28. narozeninami, protoze pak mu staci 4 roky pojisteni.
web (neregistrovaný)
13. 7. 2009 0:55
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Dítě nemá v takovém případě nárok na nic. Někdo ho dostane do péče a ten ať se stará. Nějakou tu stovku jako přídavek třeba ten pečovatel dostane, pokud málo vydělává, ale na děti stát kašle, stejně jako na nemocné a na všachny a vůbec, tohle je lepší nevědět a nepřemýšlet o tom, jinak je z toho na blití.
Jana11 (neregistrovaný)
27. 7. 2009 8:48
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Jestliže rodiče byli studenti a nepracovali, z čeho vlastně žilo to dítě před smrtí rodičů? A ano, měli bychom upozornit všechny rodiče, že pokud si pořizují dítě a chtějí, aby to dítě bylo zajištěno, mají si pořídit též kvalitní životní pojištění, které pokryje veškeré výdaje rodiny. Často podnikatel nemá čas si pojištění uzavřít a žena, která nevydělává, poslechne kamarádky "finanční poradkyně" a uzavře pojištění, ale na sebe, nikoli na vydělávajícího manžela = totální pitomost. Kdyby si stát přestal hrát na pojišťovnu, lidi by se třeba naučili víc starat o sebe a pořád nemysleli na to, že on má a já ne.
Roman (neregistrovaný)
10. 7. 2009 15:44
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Jenže vy jste byli soudružská rodina, to se to dostávaly dávky, že soudružko?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2009 16:11
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Ještě že blbost nenadnáší, neudržel by ses u klávesnice.
Jarmila (neregistrovaný)
10. 7. 2009 17:04
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Hele soudruhu, tak to měli všichni. Nebo že bych byla soudružka už ve 14 létech? Sákryš, to mi něco uteklo, že? (když nejsem ani v 50+) Nebo že by sirotčí důchod dostávali jen pionýři?
Bóže, ty jsi přece magor! Nezdají se ti rudé sny?
Bóže, ty jsi přece magor! Nezdají se ti rudé sny?
Roman (neregistrovaný)
10. 7. 2009 19:20
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Jistě, ty kádrovačko. Si tě od nás z fabriky pamatuju, soudružko!
Pepa (neregistrovaný)
10. 7. 2009 20:03
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Ty jsi teda dement na kvadrat....
Roman (neregistrovaný)
10. 7. 2009 23:04
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Urážet umíš, ale jinak tady jen zdržuješ naší diskusi. Odpal.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2009 23:37
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Zato ty neurážíš, ale lichotíš, přiblblíku...
Roman (neregistrovaný)
11. 7. 2009 13:05
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Máte pravdu, neurážím. Díky a hezký den.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 7. 2009 14:23
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Ne, vy jenom plevelíte tuhle diskuzi. Taky pěkný den, nejlépe někde venku mimo PC a měšec :-D
Roman (neregistrovaný)
12. 7. 2009 15:05
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Něco k tématu nemáš?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 7. 2009 15:12
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Koukám, že sis skvěle odpověděl, nemusím se namáhat:)
Roman (neregistrovaný)
12. 7. 2009 18:24
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Nevtírej se a nezdržuj nás. Tady se diskutuje...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 7. 2009 18:37
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Jo, to vidím, že tady diskutuješ, a jak kvalitně!
Roman (neregistrovaný)
12. 7. 2009 20:12
Nový
Re: Podmínky pro sirotčí důchod jsou ptákovina, ne?
celé vlákno
Máš pravdu. Díky.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 7. 2009 11:45
Nový
RE: Přiznáváte jako OSVČ minimální příjmy? Vašim nejbližším se to nemusí vyplatit
celé vlákno
Docela bych v článku uvítala vyčíslení, jak vysoký by byl starobní důchod, případně i vdovský nebo sirotčí důchod, v případě, že by si OSVČ platila sociální pojištění ve výši odpovídající první redukční hranici - tj. částce, která se započítává ze 100 %. Myslím si, že autor článku měl toto srovnání provést, aby mohl argumentovat, zda se do musí nebo nemusí nejbližším vyplatit - řekl jen A, ale B pominul, takže chybí skutečné srovnání a argumentace není uzavřená. Třeba se autor k tématu ještě vrátí - já osobně bych to uvítala.
21. 9. 2009 11:45
Nový
má syn nárok na sirotčí a nebo ne a v tom můžu dělat já
celé vlákno
dobrý den mám dotaz synovy zemřel otecv červenci 2009 a podávala jsem žádost na syrotčí,a zároven jsem volala na prahu na ossz a tam mi řekli že syn na to syrotčí nemá právo jelikoš jeho otec nemá oděláno 5let .Tak mi řekně jak mám uživit syna a zaplatit mu školu průmyslovku,když jsem bez práce amám jen pomoc od socialky a to 3100kč měsíčně a sny syna jen rodinný přídavky a social a to je 2500kč a to můžu být ráda že bydlím u babičky.Předem děkuji zakldanou odpověd BlankaŠulcová
Loren (neregistrovaný)
---.195.broadband3.iol.cz
11. 10. 2010 11:32
Nový
Re: má syn nárok na sirotčí a nebo ne a v tom můžu dělat já
celé vláknoa jakou kladnou odpověď na jakou otázku byste ráda dostala? že jste v prd*li a stát na vás háže bobek? ano to bohužel jste a ano bohužel háže. a buďte ráda za babičku :-(
je to hrůza co se dnes děje :-(