Názory k článku
Přivyděláváte si prodejem na internetu? Pozor na neoprávněné podnikání
mirek (neregistrovaný)
27. 1. 2009 6:40
Nový
neopravnene podnikanie
celé vlákno
to by na to musel nejdriv zivnostensky urad a financak prijit -a to pokud vas nekdo nenabonzuje nema jak.
Standa (neregistrovaný)
27. 1. 2009 11:13
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Paní z článku je mi upřímně líto. Místo, aby stát byl spokojený, že si lidé vydělávají sami a neregistrují se na úřadech práce a sociálkách, ještě je trestá pokutou 500.000 Kč, přestože výdělek řádně zdanili.
Jde samozřejmě o to, že po zřízení ŽL, je povinnost platit každý měsíc cca 3.300 Kč na SP a ZP, za rok tedy 40.000 Kč. Z vydělaných 75.000 Kč za korálky, zbude 35.000. A to ještě paní píše, že jde o příjem před odečtením nákladů - materiál pro výrobu korálků, poštovné, elektřina, atd.
Kolik lidí, kteří si přivydělávají je? Miliony? A protože se bojí komplikace s podnikatelskou administrativou, nutností platit měsíčně vysoké zálohy, raději své příjmy zatají - a nezdaní!
Zrušme živnostenský zákon a budou spokojení všichni: občané i stát. Lidé budou rádi platit daně a stát se jim odvděčí transparentní státní správou.
Jde samozřejmě o to, že po zřízení ŽL, je povinnost platit každý měsíc cca 3.300 Kč na SP a ZP, za rok tedy 40.000 Kč. Z vydělaných 75.000 Kč za korálky, zbude 35.000. A to ještě paní píše, že jde o příjem před odečtením nákladů - materiál pro výrobu korálků, poštovné, elektřina, atd.
Kolik lidí, kteří si přivydělávají je? Miliony? A protože se bojí komplikace s podnikatelskou administrativou, nutností platit měsíčně vysoké zálohy, raději své příjmy zatají - a nezdaní!
Zrušme živnostenský zákon a budou spokojení všichni: občané i stát. Lidé budou rádi platit daně a stát se jim odvděčí transparentní státní správou.
Mayha (neregistrovaný)
27. 1. 2009 13:00
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Úřednická buzerace se mi ani zbla nelíbí, ale na druhou stranu:
- pokuta je "až 500 000 Kč", paní M.M. by tak vysokou jistě nedostala - máte reálný příklad, kdy za podobnou rukodělnou činnost tak vysoká pokuta padla? Já mám naopak příklad pokuty ve výši 100 Kč.
- je pravda, že by musela platit ZP
- SP (a zálohy další rok) by ale platila jen pokud budou příjmy po odpočtu výdajů přes 50 000 Kč
- pokuta je "až 500 000 Kč", paní M.M. by tak vysokou jistě nedostala - máte reálný příklad, kdy za podobnou rukodělnou činnost tak vysoká pokuta padla? Já mám naopak příklad pokuty ve výši 100 Kč.
- je pravda, že by musela platit ZP
- SP (a zálohy další rok) by ale platila jen pokud budou příjmy po odpočtu výdajů přes 50 000 Kč
Mstr (neregistrovaný)
27. 1. 2009 19:02
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
I těch 100 Kč je moc. Pokud vím, tak právo živit se prací a podnikat je zakotveno v Listině a není tam nic o tom, že by nějaký jiný zákon mohl tohle právo nějak omezovat či za jeho uplatňování ukládat sankce. V tom má pravdu Standa o něco níže, že Živnostenský zákon by měl být okamžitě zrušen, neboť nalézt nějaké pozitiva je více než těžké.
Na druhou stranu chápu, že dovolat se v tomhle, dle mého názoru, gangsterském státě s hloupými ústavními soudci práva je více než těžké. Někdo na to může mít jiný názor, ale myslím, že rozhodnutí ÚS třeba v oblasti poplatků za návštěvu lékaře a nebo naopak reakce krajských hejtmanů, mne v tomhle názoru jen utvrzují.
Stát má být rád, že paní zaplatí daně. Zálohy na ZP a SP jsou jen jinou formou krádeže - prakticky se tím nutí k poskytování bezúročné půjčky.
Na druhou stranu chápu, že dovolat se v tomhle, dle mého názoru, gangsterském státě s hloupými ústavními soudci práva je více než těžké. Někdo na to může mít jiný názor, ale myslím, že rozhodnutí ÚS třeba v oblasti poplatků za návštěvu lékaře a nebo naopak reakce krajských hejtmanů, mne v tomhle názoru jen utvrzují.
Stát má být rád, že paní zaplatí daně. Zálohy na ZP a SP jsou jen jinou formou krádeže - prakticky se tím nutí k poskytování bezúročné půjčky.
Standa (neregistrovaný)
27. 1. 2009 21:13
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Mstr: uvažoval jsem o ústavní stížnosti na živnostenský zákon a živnostenské úřady. Procházel jsem ceníky advokátních kanceláří, obvykle si zastupování před ÚS cení na cca 50.000 Kč. Mohl bych zaplatit půlku. Důležité je také předtím důkladně sepsat stížnost, resp. nesoulad omezujících zákonů s ústavou. Nešel by do toho někdo? Můj mail top1best@centrum.cz
zlikvidovaný živnostník (neregistrovaný)
27. 1. 2009 21:28
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Já jsem ústavní stížnost na živnostenský zákon podal. Ústavní soud ji zamítl. Teď jsem to poslal do Štrasburku k Evropskému soudu pro lidská práva.
Standa (neregistrovaný)
27. 1. 2009 21:58
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
A žádal jste úplné zrušení zákona? Chtělo by ústavní stížnosti nějak koordinovat, aby je podalo více občanů. Požadoval bych úplné zrušení zákona a zrušení živnostenských úřadů.
Mstr (neregistrovaný)
27. 1. 2009 22:01
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Zastupovat přes ÚS se můžete sám - povinný advokát je podmínka, kterou si zcela svévolně a bez opory v zákoně stanovil Ústavní soud. Už to svědčí o tom, že nejsme právní stát.
Mám ale někdy pocit beznaděje - že je to zbytečné a spíše je to boj s větrnými mlýny. Ústavní soud je dle mého téměř do jednoho jen skupina podprůměrných právníků, kteří se v poslední době jen náhodou dohrabou k nějakému rozumnému rozsudku, ale ve většině rozhodují naprosto v rozporu s Listinou a v souladu s názory doby, ve které vyrostli. Viz například rozřešení sporu o nuceném výkupu akcii drobných akcionářů - tam je to do očí bijící (veřejným zájmem je dobře fungující akciová společnost, přičemž o tom co je dobře fungující rozhoduje zákonodárce. A vyvlastňovat ve veřejném zájmu lze, tak je vše OK).
Právo podnikat a vydělávat si prací je základní právo člověka. Omezovat či podmiňovat výkon tohoto práva, mimo odůdvodnitelných případů, dle Listiny nelze. Obávám se, že tento jednoduchý text je ale pro většinu našich soudců již příliš složitý.
Co se týká stížností kUS, už delší dobu přemýšlím o založení sdružení, které by shromažďovalo prostředky k žalobám - v poslední době stát přitvrdil a nějak zapomněl, že stát je zde z vůle člověka a ne člověk z vůle státu.
Ono i bez právníků (stejně jsou potřeba), je to docela drahé. Navíc stát i napojené sdělovací prostředky (neboť dalším korektním cílem podobného sdružení by byly i poplatky za vlastnictví TV a R, poté by následovaly Stavební zákon atd...) by spustili proti-kampaň.
Mám ale někdy pocit beznaděje - že je to zbytečné a spíše je to boj s větrnými mlýny. Ústavní soud je dle mého téměř do jednoho jen skupina podprůměrných právníků, kteří se v poslední době jen náhodou dohrabou k nějakému rozumnému rozsudku, ale ve většině rozhodují naprosto v rozporu s Listinou a v souladu s názory doby, ve které vyrostli. Viz například rozřešení sporu o nuceném výkupu akcii drobných akcionářů - tam je to do očí bijící (veřejným zájmem je dobře fungující akciová společnost, přičemž o tom co je dobře fungující rozhoduje zákonodárce. A vyvlastňovat ve veřejném zájmu lze, tak je vše OK).
Právo podnikat a vydělávat si prací je základní právo člověka. Omezovat či podmiňovat výkon tohoto práva, mimo odůdvodnitelných případů, dle Listiny nelze. Obávám se, že tento jednoduchý text je ale pro většinu našich soudců již příliš složitý.
Co se týká stížností kUS, už delší dobu přemýšlím o založení sdružení, které by shromažďovalo prostředky k žalobám - v poslední době stát přitvrdil a nějak zapomněl, že stát je zde z vůle člověka a ne člověk z vůle státu.
Ono i bez právníků (stejně jsou potřeba), je to docela drahé. Navíc stát i napojené sdělovací prostředky (neboť dalším korektním cílem podobného sdružení by byly i poplatky za vlastnictví TV a R, poté by následovaly Stavební zákon atd...) by spustili proti-kampaň.
Standa (neregistrovaný)
27. 1. 2009 22:48
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Jestli chceš, tak mi napiš, domluvíme se (top1best@centrum.cz). Určitě se nás najde víc, chce to čas a dobrou průpravu, ale nevidím to marně.
Jsem sice zásadně proti rušení koncesionářských poplatků, dle mého názoru jsou v současnosti jedinou zárukou nezávislosti veřejnoprávních médií, ale s ostatním souhlasím.
Jako první věc v pořadí bych asi viděl zrušení živnostenského zákona a živnostenských úřadů, předpokládám zde nejmenší odpor státu.
Jsem sice zásadně proti rušení koncesionářských poplatků, dle mého názoru jsou v současnosti jedinou zárukou nezávislosti veřejnoprávních médií, ale s ostatním souhlasím.
Jako první věc v pořadí bych asi viděl zrušení živnostenského zákona a živnostenských úřadů, předpokládám zde nejmenší odpor státu.
cc (neregistrovaný)
27. 1. 2009 23:45
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Pokud do toho přidáte i výrazné přitvrzení dohledu nad exekutory a jejich trestní odpovědnost za chyby a podvody jdu do toho taky.
Standa (neregistrovaný)
28. 1. 2009 8:39
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Hlavní smysl té akce vidím v nátlaku na snížení státní administrativy ve vztahu k občanům na nejnutnější minimum či na nulu (proto témata živnostenský zákon, stavební zákon...). Exekuce je už z jiné kategorie.
Mstr (neregistrovaný)
28. 1. 2009 19:14
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
No je vidět, že podobné sdružení by trpělo asi hodně rozpory. Nelze chtít zrušit Živnostenský zákon a zároveň uznávat nezbytnost jiného nevolnického nařízení, totiž platby za vlastnictví elektronického přístroje. Navíc tento poplatek nezaručuje nezávislost příjemce těchto poplatků - jak se mylně domníváte. Příjemce je totiž co do způsobu výběru a výše tohoto výpalného zcela odkazán na politiky, podobně jeho činnost je kontrolována lidmi, kteří jsou jmenování politiky. O nezávislosti tedy nemůže být ani řeči.
A to jsem ještě neuvedl, že v rámci výběru těchto poplatků je povinnen třetí subjekt (dodavatelé elektrické energie) poskytovat vaše soukromé údaje z vaší soukromé smlouvy a bez vašeho souhlasu. Takže celý systém výběru trpí hned několika vážnými zásahy do Listiny.
O veřejnoprávnosti pořadů Pošta pro tebe, Po stopách slavných, Na stopě, Hotel Babylon, Ene Bene atd (vše je z prime kanalu nasi CT10 bych si dovolil pochybovat, už jen z toho důvodu, že se jedná o víceméně kopie pořadů komerčních US televizí....
Srovnejte to s komerční stanicí a jejich programem ve stejné době: Špinavé práce-Čistič palivových nádrží, Odhalená bible - Ztracení králové Izraele,Dravcova kořist - V množství je síla. IMHO jsou to více prospěšnější pořady a nechápu, proč bych měl tedy platit ČT1 za pořady, na které se dívat nehodlám.
Co se týče zpravodajství, ČT ve valné většině vysílá nekonfliktní témata, velmi blízké názorům vlády. Zkuste například navrhnout sérii pořadů na téma ústava,listina a (zivno.zákon, stavební, daně, Julinek, Ustavni soud)....do takových kofliktních témat ČT nepůjde, protože to je tvrdý střed ideí. Ostatně stačí porovnávat Černé ovce-Občanské judo....
Existují rádia a média financovaná DOBROVOLNĚ posluchači.
A to jsem ještě neuvedl, že v rámci výběru těchto poplatků je povinnen třetí subjekt (dodavatelé elektrické energie) poskytovat vaše soukromé údaje z vaší soukromé smlouvy a bez vašeho souhlasu. Takže celý systém výběru trpí hned několika vážnými zásahy do Listiny.
O veřejnoprávnosti pořadů Pošta pro tebe, Po stopách slavných, Na stopě, Hotel Babylon, Ene Bene atd (vše je z prime kanalu nasi CT10 bych si dovolil pochybovat, už jen z toho důvodu, že se jedná o víceméně kopie pořadů komerčních US televizí....
Srovnejte to s komerční stanicí a jejich programem ve stejné době: Špinavé práce-Čistič palivových nádrží, Odhalená bible - Ztracení králové Izraele,Dravcova kořist - V množství je síla. IMHO jsou to více prospěšnější pořady a nechápu, proč bych měl tedy platit ČT1 za pořady, na které se dívat nehodlám.
Co se týče zpravodajství, ČT ve valné většině vysílá nekonfliktní témata, velmi blízké názorům vlády. Zkuste například navrhnout sérii pořadů na téma ústava,listina a (zivno.zákon, stavební, daně, Julinek, Ustavni soud)....do takových kofliktních témat ČT nepůjde, protože to je tvrdý střed ideí. Ostatně stačí porovnávat Černé ovce-Občanské judo....
Existují rádia a média financovaná DOBROVOLNĚ posluchači.
xxx (neregistrovaný)
29. 1. 2009 3:35
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Hotel Babylon je britský seriál.
Jarmila (neregistrovaný)
29. 1. 2009 8:28
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
Copak Pošta pro tebe, to je čajíček, ale co taková Hodina pravdy? Hra o výhry za milión z koncesionářských poplatků, to je teprve kafe!
Obyvatel (neregistrovaný)
27. 1. 2009 21:56
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
"ještě je trestá pokutou 500.000 Kč, přestože výdělek řádně zdanili."
To je na cele veci prave nejvice absurdni. Pokud si navic takto vydelate vice nez 50 000 Kc, jedna se jiz o trestny cin a ZU je povinen to nahlasit policii pokud se o tom dozvi. Za stejny prohresek muze byt povazovana i jedna nestastna faktura, kde se zrovna popis nehodi do seznamu zivnosti, ktere ma clovek registrovane. A verte ze pokuty za to davaji obrovske. Doporucuji si napriklad precist zkusenosti na diskusnich serverch s fotografickymi pracemi a tiskem (kde by clovek musel mit asi 30 zivnosti).
To je na cele veci prave nejvice absurdni. Pokud si navic takto vydelate vice nez 50 000 Kc, jedna se jiz o trestny cin a ZU je povinen to nahlasit policii pokud se o tom dozvi. Za stejny prohresek muze byt povazovana i jedna nestastna faktura, kde se zrovna popis nehodi do seznamu zivnosti, ktere ma clovek registrovane. A verte ze pokuty za to davaji obrovske. Doporucuji si napriklad precist zkusenosti na diskusnich serverch s fotografickymi pracemi a tiskem (kde by clovek musel mit asi 30 zivnosti).
Mstr (neregistrovaný)
27. 1. 2009 22:25
Nový
Re: neopravnene podnikanie
celé vlákno
no po dvaceti letech od pádu komunistů tady máme skoro to samé - tím myslím v oblasti podnikání (rozdíl je v tom, že na to můžeme nadávat na internetu a zatím nás nikdo netrestá - píšu zatím, za pár let to už psát nebudu moci).
Společnost vnímá "podnikatele" jako škůdce, stát stanovuje nesmyslné postihy, nesmyslné povinnosti a nesmyslné předpisy (třeba placení nemocenské místo státu) a podnikat tady můžete leda tak, že si po večerech budete číst ty nesmysly, co vypotí naší poslanci, senatori a podepise prezident a ani tak nemate jistotu, že jste na něco nezapomněl, něco nesplnil a něco nedodržel a tak vám může kdykoliv zaklepat na dveře exekutor a sebrat vám z vůle státu cokoliv.....aby uhradil jakési imaginarní pohledávky. To je pravda ten nejhorší případ, ale ona buzerace státních orgánů obvykle stačí.
Státu by mělo stačit, že mu člověk přizná příjem a zaplatí daň.
Společnost vnímá "podnikatele" jako škůdce, stát stanovuje nesmyslné postihy, nesmyslné povinnosti a nesmyslné předpisy (třeba placení nemocenské místo státu) a podnikat tady můžete leda tak, že si po večerech budete číst ty nesmysly, co vypotí naší poslanci, senatori a podepise prezident a ani tak nemate jistotu, že jste na něco nezapomněl, něco nesplnil a něco nedodržel a tak vám může kdykoliv zaklepat na dveře exekutor a sebrat vám z vůle státu cokoliv.....aby uhradil jakési imaginarní pohledávky. To je pravda ten nejhorší případ, ale ona buzerace státních orgánů obvykle stačí.
Státu by mělo stačit, že mu člověk přizná příjem a zaplatí daň.
Jarmila (neregistrovaný)
27. 1. 2009 8:58
Nový
Ještě by se dalo
celé vlákno
Ještě by se dalo to navlékání korálků považovat za činnost uměleckou a příjem za příjem podle autorského zákona. Pak by zařazení do § 10 bylo oprávněné.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 1. 2009 9:35
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
No to nedalo. Protoze navleknout prodej predmetu na poplatek za poskytnuti prav by moc neslo a i tak by to byl par. 7 (odstavec 2a).
V.Mlich (neregistrovaný)
27. 1. 2009 10:06
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
V cem se lisi prodej koralku od prodeje obrazu nebo soch?
Michal Kára (neregistrovaný)
27. 1. 2009 13:46
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
V cem se lisi prodej plynovych kotlu od prodeje koralku? Vzdyt takovy kotel, to je vlastne takove male umelecke dilo :-P
/_\ (neregistrovaný)
30. 3. 2009 20:44
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Kotel slouzi k nejakemu ucelu, kdezto umelecke dilo pro potechu oka, stejne jako koralkovy sperk... Pani neprodava koralky jako material k dalsimu pouziti.
Jarmila (neregistrovaný)
27. 1. 2009 12:42
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Ale tady nejde o prodej práv, ale samostatného uměleckého díla. Umělecká tvořivost nemusí být soustavná, ale provozovaná ve volném čase a jen tehdy, když dotyčného políbí Múza. Je přece jedno, když si koupím olejové barvy, jestli si pak s nima pak natřu plot a okna a nebo jestli z nich vyrobím obraz. Natření plotu by mohlo být považováno za řemeslnou činnost, pokud bych ho provozovala soustavně, vytvoření obrazu je činnost umělecká a vztahuje se na ni autorský zákon. Jako takové jde o svobodné povolání, takže já bych to chápala tak, že se jedná o výkon činosti podle zvláštních předpisů.
Pokud je podle autorského zákona za umělecké dílo považováno třeba tetování, zajímavý účes, ba dokonce i osvětlení Eiffelovy věže nebo ohňostroj, proč by za umělecké dílo nemohly být považovány navlečené korálky? Dámu prostě políbila Múza a srovnala korálky, tak, že se to zákazníkům líbilo a mohli jí za její dílka ruce utrhat. Stát by měl být rád, že mu to vůbec přiznala. Kdyby to po Vánocích zabalila, tak by se to ani za soustavnou činnost považovat nedalo.
Pokud je podle autorského zákona za umělecké dílo považováno třeba tetování, zajímavý účes, ba dokonce i osvětlení Eiffelovy věže nebo ohňostroj, proč by za umělecké dílo nemohly být považovány navlečené korálky? Dámu prostě políbila Múza a srovnala korálky, tak, že se to zákazníkům líbilo a mohli jí za její dílka ruce utrhat. Stát by měl být rád, že mu to vůbec přiznala. Kdyby to po Vánocích zabalila, tak by se to ani za soustavnou činnost považovat nedalo.
Michal Kára (neregistrovaný)
27. 1. 2009 13:53
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Problem je v tom, ze jak byste to chapala vy je zcela irelevantni ;-)
Pak opravdu muzeme za umeleckou cinnost povazovat kde co. Tady je to opravdu otazka urednika, jestli tu argumentaci tak bude brat nebo ne. Podstatne by bylo napriklad jak jsou posuzovani sperkari - zda jako umelci nebo remeslnici.
A kazdopadne bych to videl spis na ten paragraf 7.
Pak opravdu muzeme za umeleckou cinnost povazovat kde co. Tady je to opravdu otazka urednika, jestli tu argumentaci tak bude brat nebo ne. Podstatne by bylo napriklad jak jsou posuzovani sperkari - zda jako umelci nebo remeslnici.
A kazdopadne bych to videl spis na ten paragraf 7.
Já (neregistrovaný)
27. 1. 2009 16:38
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Nevšímejte si jí, to je takový místní Pepek Vyskoč :-)
Tomáš (neregistrovaný)
27. 1. 2009 17:49
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Pepek Vyskoč? Názory paní Jarmily čtu již delší dobu a rozhodně ji za žádného hloupého "Pepika" nepovažuji. Vaše názory sleduji také a místy by to na "Pepika" bylo.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 1. 2009 8:46
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Pokud paní korálky navrhne a pak i sama vyrobí, může jít o uměleckou tvorbu. Pokud jen sama navrhne a jiný vyrobí, pak je její odměna podle autorského zákona a odměna zhotovitele díla, tedy řemeslníka, podle zákona živnostenského. Řemeslník "pouze" zhotovil, i když šlo určitě o náročnější činnost než bouchání čehosi u pásu.
Podle mne je to obdobná situace jako s herci, pokud to trochu sledujete. Herci byli zařazeni do svobodných povolání, kam třeba patří i sportovci. Tito lidé si nemuseli platit sociální a zdravotní, taky ve stáří nemají nárok na důchod (proto taky ty snahy protlačit v parlamentu třeba zřízení domu pro vysloužilé herce za ministra kultury Jandáka nebo snahy o státní důchody některým kategoriím sportovců. Prostě nahradit vlastní snahu nějakou formou státní podpory). U herců to bylo tak, že kdo neměl stálé angažmá (tedy jinak řečeno pracovní poměr), neplatil sociální a zdravotní pojištění. Prakticky všichni tvrdili, že tuto činnost NEVYKONÁVAJÍ SOUSTAVNĚ!!!! Oni se pracovali na jednotlivých projektech. Co např. nastudovaná divadelní hra, to projekt. Nikdo nevěděl, jak dlouho se hra udrží na repertoáru. Kromě toho chodili moderovat do rádia a do televize, to bylo totéž: co pořad, to projekt. Příjem přiznali jen tehdy, když překročil hranici XX Kč od jednoho plátce za měsíc. Tento systém byl zaveden někdy v 80. letech minulého století, na konci vlády komunistů, a vydržel do r. 2008. Počínaje letoškem mají i tato povolání povinnost platit sociální a zdravotní pojištění (viz: http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?c=A080815_212636_ekonomika_dp a http://bradley.ic.cz/?/54-platit-statu-duchodove-pojisteni-nehoraznost.html ). Právě ta SOUSTAVNOST nešla podle FÚ prokázat.
Podle mne je to obdobná situace jako s herci, pokud to trochu sledujete. Herci byli zařazeni do svobodných povolání, kam třeba patří i sportovci. Tito lidé si nemuseli platit sociální a zdravotní, taky ve stáří nemají nárok na důchod (proto taky ty snahy protlačit v parlamentu třeba zřízení domu pro vysloužilé herce za ministra kultury Jandáka nebo snahy o státní důchody některým kategoriím sportovců. Prostě nahradit vlastní snahu nějakou formou státní podpory). U herců to bylo tak, že kdo neměl stálé angažmá (tedy jinak řečeno pracovní poměr), neplatil sociální a zdravotní pojištění. Prakticky všichni tvrdili, že tuto činnost NEVYKONÁVAJÍ SOUSTAVNĚ!!!! Oni se pracovali na jednotlivých projektech. Co např. nastudovaná divadelní hra, to projekt. Nikdo nevěděl, jak dlouho se hra udrží na repertoáru. Kromě toho chodili moderovat do rádia a do televize, to bylo totéž: co pořad, to projekt. Příjem přiznali jen tehdy, když překročil hranici XX Kč od jednoho plátce za měsíc. Tento systém byl zaveden někdy v 80. letech minulého století, na konci vlády komunistů, a vydržel do r. 2008. Počínaje letoškem mají i tato povolání povinnost platit sociální a zdravotní pojištění (viz: http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?c=A080815_212636_ekonomika_dp a http://bradley.ic.cz/?/54-platit-statu-duchodove-pojisteni-nehoraznost.html ). Právě ta SOUSTAVNOST nešla podle FÚ prokázat.
Jarmila (neregistrovaný)
28. 1. 2009 8:46
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Pardon, u výše uvedeného příspěvku jse se nepodepsala.
Standa (neregistrovaný)
28. 1. 2009 11:12
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Jarmilo, ZP platili vždycky - coby OBZP.
Jinak tahle diskuse jen dokazuje, že živnostenský zákon se musí okamžitě zrušit. Tím odpadnou všechny diskuse o razítkách, škatulkách, povoleních, dotazy "co mám dělat", "jak dělat", "kam to zařadit" - lidi ušetří čas, úředníci ušetří čas.
Jinak tahle diskuse jen dokazuje, že živnostenský zákon se musí okamžitě zrušit. Tím odpadnou všechny diskuse o razítkách, škatulkách, povoleních, dotazy "co mám dělat", "jak dělat", "kam to zařadit" - lidi ušetří čas, úředníci ušetří čas.
asdfg (neregistrovaný)
30. 1. 2009 10:09
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
zbytečná práce napasovat to na uměleckou činnost. Od nového roku to bude automticky soustavná umělecká činnost a tak paní by musela odvádět každý měsíc povinné zdravotní a sociální pojištění.
O Simaban Lidan (neregistrovaný)
27. 1. 2009 17:48
Nový
Re: Ještě by se dalo
celé vlákno
Podle mne by to navlekani koralku zcela jiste slo napasovat na umeleckou cinnost - neb presne o to u toho jde, nahodne navlecene koralky nemusi nikdo kupovat. Podobne jako hackovane krajinky apod. (otazku vkusu zde nechame stranou).
Standa (neregistrovaný)
27. 1. 2009 10:55
Nový
Zrušit živnostenský zákon
celé vlákno
Živnostenský zákon se musí neprodleně zrušit, vč. živnostenských úřadů (jejich kontrolní agenda může přejít na ČOI).
Není vůbec žádný důvod, aby:
1. při založení firmy (s.r.o., a.s....) jsme museli stát žádat o povolení podnikat, s výjimkou činností, které mají být regulovány (pojišťovnictví, bankovnictví, apod.). Zkrátíme tak dobu nutnou k založení s.r.o. minimálně o týden.
2. fyzické osoby nejsou otroci, ale občané, nebudeme submisivně žádat stát, aby nám laskavě dovolil podnikat (opět s výjimkou některých činností, např. nebezpečná řemesla, atd.). Ke vstupu do podnikání stačí jediný krok: registrace na FÚ a zaplacení daně na konci roku. Zdravotní pojištění si platí každý povinně, není důvod podnikání ZP oznamovat. Fyzická osoba nepotřebuje IČ!!! Nejsme dobytek, který se čísluje před poážkou. K identifikaci podnikatele slouží jeho jméno a příjmení a adresa.
Není vůbec žádný důvod, aby:
1. při založení firmy (s.r.o., a.s....) jsme museli stát žádat o povolení podnikat, s výjimkou činností, které mají být regulovány (pojišťovnictví, bankovnictví, apod.). Zkrátíme tak dobu nutnou k založení s.r.o. minimálně o týden.
2. fyzické osoby nejsou otroci, ale občané, nebudeme submisivně žádat stát, aby nám laskavě dovolil podnikat (opět s výjimkou některých činností, např. nebezpečná řemesla, atd.). Ke vstupu do podnikání stačí jediný krok: registrace na FÚ a zaplacení daně na konci roku. Zdravotní pojištění si platí každý povinně, není důvod podnikání ZP oznamovat. Fyzická osoba nepotřebuje IČ!!! Nejsme dobytek, který se čísluje před poážkou. K identifikaci podnikatele slouží jeho jméno a příjmení a adresa.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 1. 2009 7:10
Nový
Redakčně smazáno
celé vlákno28. 1. 2009 12:14 smazal Dalibor Z. Chvátal, důvod: SPAM
pepe (neregistrovaný)
29. 1. 2009 10:14
Nový
problém je
celé vlákno
6e státní úředníci nezvedli pro přivydělání si částku oněch 20 000 Kč. Jak vydíte na korálkách si paní přišla na 75000 Kč a to tomu věnovala pár hodin a na mateřské. Proč by tedy měla mít živnostnák, platit soc. zdrv. a vést účetnictví. Když jí stejně nikdo nijak nezkontroluje. takže na přivýdělek by mělo být alespon 200 000 Kč stejně když prodáte auto, tak byste to měli taky správně zdanit
Standa (neregistrovaný)
29. 1. 2009 16:15
Nový
Re: problém je
celé vlákno
Když Pepíkovi zaplatím v hospodě pivo, protože mi vyměnil v obýváku žárovku, měl by Pepík zaplatit daň z příjmu?
Myslím, že ano.
Lidi, plaťme daně ze všech našich příjmů, ALE: zrušme živnostenské listy.
Vzepřeme se proti ius buserandi zlých českých úředníků!
Myslím, že ano.
Lidi, plaťme daně ze všech našich příjmů, ALE: zrušme živnostenské listy.
Vzepřeme se proti ius buserandi zlých českých úředníků!
asdfg (neregistrovaný)
30. 1. 2009 10:07
Nový
systém udržuje lidi v nečinnosti.
celé vlákno
Podle mně je toto typický český hloupý paradox. Ćlověk, který hledá práci, je nezaměstnaný, nemůže začít pracovat systematicky jen trochu, protože okamžitě se přihlásí finanční úřad, okamžitě se přihlásí sociálka a zdravotní se svými povinnými odvody a vyberou si z výdělku nejdříve svých několik tisíc měsíčně. Přitom začít vydělávat pořádně, aby i přes tyto odvody tento člověk ještě vydělal na sebe, je u spousty takových prací buď trvale nemožné nebo se to člověk musí až nějaký rok učit, vytvořit si klientelu a jméno, případně vyšoupnout z oboru zavedeného konkurenta. A z toho všeho si stát bere doslova něco jako výpalné. Nezaměstnaní dobrodružnějšího ražení tedy toto dělají načerno a riskují pokuty, které společně s vyměřenými doplatky a penále je v případě prozrazení finančně zničí, nezaměstnaní běžného ražení se na takovou aktivitu vykašlou a zůstanou sedět doma nečinní na podpoře nebo maximálně na problematických rekvalifikacích. A od nového roku toto platí i pro přivýdělky v umělecké branži, čistě teoreticky kdokoliv z nezaměstnaných, kdo je zaevidován v nějaké castingové agentuře nebo v nějaké fotobance, kde má svoje amatérské fotky, tak od nového roku podle státu podniká a musí každý měsíc odvádět přislušné sociální a zdravotní pojištění. Zato kdo je zaměstnán a má tuto nějakou činnost jen jako přivýdělek, tomu je hej. Je to potom jen vedlejší výdělečná činnost, ne hlavní, takže odvádí státu daň z příjmu a sociální a zdravotní pojištění jen z toho, co reálně vydělá, takže vždy jenom část.
Tento systém tak udržuje nezaměstnané lidi a lidi obecně bez výdělku a bez invalidního či starobního důchodu v nečinnosti a závislé jen na sociálních dávkách.
A je to i podhoubí podvodů, je jen krůček k tomu v rodině, kde jeden z rodiny pracuje, aby ten druhý nezaměstnaný rozjel nějakou domácí činnost na jméno a daně toho zaměstnaného.
Tento systém tak udržuje nezaměstnané lidi a lidi obecně bez výdělku a bez invalidního či starobního důchodu v nečinnosti a závislé jen na sociálních dávkách.
A je to i podhoubí podvodů, je jen krůček k tomu v rodině, kde jeden z rodiny pracuje, aby ten druhý nezaměstnaný rozjel nějakou domácí činnost na jméno a daně toho zaměstnaného.
Jarmila (neregistrovaný)
31. 1. 2009 15:13
Nový
Re: systém udržuje lidi v nečinnosti.
celé vlákno
Proto se mi líbí třeba v Německu, že malé částky příjmu neevidují. Přišli na to, že evidence a papírování je dražší než nějaký příjem státu na odvodech a těch pár šušňů zůstane lidem, kteří je stejně utratí. Proto třeba fabrika vyplatí malé částky (třeba brigádníkovi na jednodenní inventuru) peníze na ruku keč, ten to podepíše a není za to stržena daň, páč pracovník se dostane do kolonky pracovníka s nepatrným příjmem. Akorát nevím, kde přesně mají nastavenou onu hranici nepatrného příjmu. Stejně přistupují ke krátkodobému zaměstnání (třeba záskok na týden za nemoc).
asdfg (neregistrovaný)
1. 2. 2009 11:39
Nový
Re: systém udržuje lidi v nečinnosti.
celé vlákno
Pokud si pamatuji, u nás to bylo víceméně taky tak, minimálně v oblasti daní z příjmu. U sociálního a zdravotního se dalo mnohem více věcí napasovat na nesoustavnou činnost, takže to taky šlo. Šrouby utáhli před několikalety oranžoví, prý lidi soustavně přiznávají jen tak malé příjmy, aby nemuseli platit, tak se musí všichni zdanit a "zodvodnit" paušálně. ODS teď od nového roku potom zkrouhla přes soustavnost ještě navíc uměleckou činnost, možná mysleli na známé dobře vydělávájící umělce, ale sveze se s tím taky spousta přivydělávajících.
ZIL (neregistrovaný)
16. 2. 2009 17:42
Nový
Rada
celé vlákno
Vážená paní,
korálky jste našla na půdě v krabici od bot, nebo jste je dostala od některého ze svých příbuzných. Pak můžete prodávat dle libosti a bez daní. Tuto cestu už Vám pár vlivných spoluobčanů beztrestně prošláplo. Jen se nejednalo o korálky, ale o desítky milionů Kč.
korálky jste našla na půdě v krabici od bot, nebo jste je dostala od některého ze svých příbuzných. Pak můžete prodávat dle libosti a bez daní. Tuto cestu už Vám pár vlivných spoluobčanů beztrestně prošláplo. Jen se nejednalo o korálky, ale o desítky milionů Kč.
xxx (neregistrovaný)
77.48.138.---
6. 10. 2010 12:59
Nový
Pokuta 500 000Kč?
celé vláknoMohu se zeptat proč paní hrozí pokuta 500 000Kč a ne 50 000Kč?:
Právnické osobě, která neoprávněně podniká v činnosti, která je předmětem živnosti volné, živnostenský úřad uloží pokutu až do výše 500 000 Kč.
Fyzické osobě, která neoprávněně podniká v činnosti, která je předmětem živnosti volné, živnostenský úřad uloží pokutu až do výše 50 000 Kč.
Děkuji za odpověď