Partner serveru

Wüstenrot

Názory k článku
Přezout, nebo nepřezout? Přezout!

Root
Root (neregistrovaný)
19. 10. 2004 9:10 Nový

Zvasty

celé vlákno
To jsou vsechno zvasty. Neberu, ze se zimni gumy na namrzle ci zasnezene silnici nechovaji o par malo procent lepe, ale o vic ne, uz jsem s nimi par sezon taky najezdil. Pokud neumite ovladat auto na kluzkem povrchu, tak proste jste za volantem v takovych podminkach obecnym ohrozenim a pomoci by vam mohly snad jen pneumatiky s hrebiky, ktere jsou u nas ovsem zakazane. Ostatne, kamiony take na zimu nemeni obuti. Jsou to zbytecne vyhozene penize.
bublina
bublina (neregistrovaný)
19. 10. 2004 9:34 Nový

Re: Zvasty - to teda ne!!!

celé vlákno
Jasně, že když někdo jezdí jako pirát a ještě to neumí, tak ho zimní gumy nezachrání. Bohužel právě tihle borci jsou vidět většinou v silném autě i v zimě na letních slikách skoro bez vzorku. Když se pak třeba takový těžký bavorák na hladkých válcích dostane do namrzlé zatáčky, nemůže to prostě dopadnout dobře. Peníze za zimní gumy určitě nejsou vyhozené! A pokud člověk jezdí na hory, tak by si měl kromě nich pořídit a naučit se používat i řetězy!
David
David (neregistrovaný)
9. 1. 2008 12:41 Nový

Re: Zvasty

celé vlákno
ty jeden kreténe to si toho v autě asi moc nenajezdil co když ti z huby dokáže vypadnout taková sračka jako že se zimníma gumama je to něco málo lepší než s letníma?je vidět že jsi si na noví zimní gumy ještě ani nestačil našetřit a nebo si taková socka co na to sere a pak akorát někoho zabije protože to nedobrzdí,ty vemeno to si fakt myslíš že je to tak malej rozdíl ? seš fakt asi nějaký vemeno a jenom jako příklat,ze zimníma gumama na snehu máš brzdnou dráhu neco okolo 3m záleží na okolnostech ale s letní gumou na sněhu? ty vole by si letěl 30 metrů a pak bys to ještě do něčeho narval ty pako blbý
Ter
Ter (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 11. 2010 11:14 Nový

Přesně tak

celé vlákno

Je pravda, že na namrzlé či zasněžené silnici to je hlavně o schopnosti řidiče.
Zimní gumy o něco zvýší mez skluzu a o nějaké procento ovladatelnost ale když neumíš na kluzkém, tak ti nepomůžou. A naopak, když umíš, tak ti opravdu zimní pneu trochu pomůžou, ale uřídíš to i na letních.

Reklamy o 30% zlepšení jizdních vlastností jsou naprostý nesmysl.
V praxi tak možná při parkování na zamrzlé břečce. Tam to už je tak na řetězy.

 jiri
jiri (neregistrovaný)
19. 10. 2004 14:30 Nový

PR

celé vlákno
Celý


clanek je PR výrobcu pneumatik, kteri to svoje pochybne zbozi potrebují udat. Jasne ze staci jedny gumy cely rok. Ja jezdim na zimnich M+S coz znamena "mud and snow" a jsem vychechtanej. Je mi jasne, ze se najde nejaky pohunek vyrobce a zacne mi spilat, ze takhle to teda nejde. Se mnou ale nehne. Zkousejte to to svoje PR jinde...
Docent
Docent (neregistrovaný)
19. 10. 2004 15:55 Nový

Re: PR

celé vlákno
Kolik toho najezdíš? 2000 km ročně a jezdíš 2 roky? Tak potom chápu...
 jiri
jiri (neregistrovaný)
19. 10. 2004 14:31 Nový

PR

celé vlákno
Celý


clanek je PR výrobcu pneumatik, kteri to svoje pochybne zbozi potrebují udat. Jasne ze staci jedny gumy cely rok. Ja jezdim na zimnich M+S coz znamena "mud and snow" a jsem vychechtanej. Je mi jasne, ze se najde nejaky pohunek vyrobce a zacne mi spilat, ze takhle to teda nejde. Se mnou ale nehne. Zkousejte to to svoje PR jinde...
 Petr Bukač
Petr Bukač (neregistrovaný)
19. 10. 2004 19:39 Nový

Re: PR

celé vlákno
Nebudu vám brát názor, ale osobně měním letní za zimní a myslím, že rozdíl je to docela velký hlavně na namrzlé vozovce a sněhu. Na suchu jsem rozdíl nezaznamenal, ale taky jsem nikdy nemusel krizově brzdit. Kdyby k tomu mělo dojít, možná budu vděčný i za dár desítek centimetrů zkrácení brzdné dráhy, které díky zimním pneumatikám získám. Mimochodem, když jsou ty zimní pneumatiky na nic, tak proč jsou tak velké rozdíly třeba při srovnání délky brzdné dráhy letních, "univerzálních" a zimních pneu? Nebo že by zmanipulované výsledky? Proč jsou zimní pneu v některých státech povinné? Že by mocná lobby výrobců? ATD.
BK
BK (neregistrovaný)
15. 10. 2008 10:11 Nový

Re: PR

celé vlákno
Jojo, nekde jsou povinne zimni pneumatiky, ale co jsou to zimni pneumatiky - prave ty co maji oznaceni M+S. Tak je oznacena i vetsina celorocnich, az letnich.

341/2002 Sb.VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy a spojů ze dne 11. července 2002 :

Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.
kurt
kurt (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 11. 2010 11:23 Nový

Re: PR

celé vlákno

Celoroční jsou vhodné pro lidi co jezdí málo. Zimní pneumatiky rychle stárnou. Když takový člověk ani za 4 roky nesjede zimní pneumatiku (jízdy jen v zimě) tak je lepší celoroční.

 VlK
VlK (neregistrovaný)
19. 10. 2004 22:36 Nový

Pokuta?

celé vlákno
"šetření na pneumatikách však nemusí znamenat jen pokutu za porušení vyhlášky"
Možná, že jsem trochu zaspal, ale u nás jsou povinné zimní pneumatiky?
Jinak s autem najezdím max. několik tisíc km(tento rok asi 1000km) za rok (většinou víc najedu na kole), ale nemám problém s letními pneumatiky i když zimní asi by byli bezpečnější. (Za náledí prostě nejedu ... nebo jedu hromadnou dopravou)
Ale myslim si, ze nehodovost je spíše stylem jízdy.
Petr Bukač
Petr Bukač (neregistrovaný)
21. 10. 2004 12:50 Nový

Re: Pokuta?

celé vlákno
Zimní pneumatiky u nás povinné nejsou, ikdyž se o tom pořád dikutuje, ale je stanovena minimální hloubka (nebo chcete-li výška)dezénu. Dost aut na širokých pneumatikách má problém dodržet i těch 1,6 mm, protože nová sada pneumatik na ně může stát třeba 20.000 Kč. Přitom takovéhle pneumatiky jsou použitelné prakticky jenom na suchu, o zimních plýskanicích nemluvě. Za to bych nedával pokuty, ale rovnou nekompromisně bral techničák (což lze, protože vozidlo se zcela sjetými pneumatikami není způsobilé k provozu).
Root
Root (neregistrovaný)
23. 10. 2004 11:04 Nový

Re: Pokuta?

celé vlákno
Jenze tak to uplne neni. Treba na suchu je hloubka vzorku irelevantni. Pokud se sjizdeji vice okraje a uprostred je jeste dostatek vzorku, pak to take neni nejaky zavazny problem. Coz rikam jako nekdo, kdo na "slickach" zcela bez vzorku ne vlastnim pricinenim uz taky neco najezdil.

Nota bene vzorek mych pneumatik neni Vas problem, stejne jako neni Vas problem muj bezpecnostni pas. Pokud nekdo bezpecne zvlada jezdit na nafouklych pytlich od mouky, pak at na nich jezdi. Vy patrne podle hesla "podle sebe soudim tebe" ocekavate, ze kazdy jezdi tak jako vy a proto neni schopen se bez zimnich pneumatik se 4 mm vzorku ani rozjet, natoz pak zabrzdit nebo zatocit. Ze zkusenosti nekoho, kdo za rok najezdi 80000 km a to za kazdeho pocasi, mohu rici, ze se da jezdit i v lednu po zasnezenych Krkonosich na sirokych letnich pneumatikach, jejichz vzorek uz taky neni nic moc a nemit s tim vyrazne problemy.

Problem je, ze dnesni doba ocekava, ze k rizeni auta staci temer nulove znalosti z mechaniky a fyziky a velmi povrchni schopnost ovladani vozidla. A pak vznikaji takovehle pozadavky, vsude jsou omezene rychlosti a take nehody a kolony.
 Petr Bukač
Petr Bukač (neregistrovaný)
23. 10. 2004 20:05 Nový

Re: Pokuta?

celé vlákno
Z které jste planety? To že na suchu jde jezdit na hladkých gumách je fakt, ale pak stačí mokrý úsek nebo dokonce větší kaluž v zatáčce a problém je na světě. Hlavně široké gumy s minimálním vzorkem vodu nestačí vytlačit a odvést a začnou plavat, takže jezdecké umění je vám k ničemu. Jinak se hluboce mýlíte, že mě hloubka vzorku na vašich pneumatikách nemusí zajímat (ostatně stejně jako technický stav vašeho vozu). Když si nezapnete bezpečnostní pás a při bouračce proskočíte předním sklem, je to opravdu asi jen váš problém, ale pokud díky špatnému stavu pneumatik nebo vozidla způsobíte dopravní nehodu, ohrozíte všechny okolo, takže to bude i jejich věc. Ne každý, kdo se snaží respektovat rychostní omezení a v zimě přezouvá musí být nutně špatný řidič. Máte ale pravdu, že mně osobně se skutečně v zimě lépe rozjíždí a hlavně taky brzdí se zimními gumami s dobrým vzorkem a ve sněhu na horách i s řetězy. Na závěr poznámečku: zajímalo by mě, jakou úroveň znalostí mechaniky a fyziky byste asi tak považoval za nezbytné k řízení auta? Stačí diplom strojního inženýra?
Root
Root (neregistrovaný)
27. 10. 2004 9:21 Nový

Re: Pokuta?

celé vlákno
Ne, radeji doktora prirodnich ved ... ;-)
Ale porad me vadi ten vas pristup, kdy neustale ocekavate, ze Vas moje pneumatiky ohrozi. Neohrozi, i kdyby z nich koukaly draty... Ze vy explicitne ocekavate, ze ano, je zvlastni psychicka obsese, ktera je bohuzel v teto zemi velmi rozsirena a konci takovymi katastrofami, jakou je vitezstvi CSSD ve volbach apod. Problem je v tom, ze lide nezvladaji vozidlo v meznich situacich. Samozrejme nemam nic proti tomu, ze ten, kdo o sobe vi, ze to neumi, si poridi zimni gumy, airbagy, pouziva bezpecnostni pasy, potrebuje mit ABS atd. Ale proboha nenutte k tomu me.

K te druhe poznamce - letni gumy se vzhledem k tomu, ze smes v zime tvrdne a ze jejich oter o vozovku je diky nizsi adhezi take nizsi, opotrebovavaji daleko mene a proto to zdaleka neni tak, jak tvrdite, ze to vyjde nastejno. Nevyjde.
 Marek
Marek (neregistrovaný)
13. 11. 2004 22:50 Nový

Rozhovory jež se nestaly (?)

celé vlákno
"Ta vaše věčná psychická obsese, děláte vy snad na tomto bloku, tavářyšč Pravykova? Ne? Tak se nestarejte o naše experimenty! Klidně si můžeme dovolit odstavit ochranné systémy, jsme na mezní situace školeni, reaktor čtvrtého bloku známe za ta léta jako své boty! Tak běžte hezky domů, vyzdobte dům a za 4 dny nashle v prvomájovém průvodu ... "

"Uklidněte se, vůz nemá žádný motor ani nic jiného, co by mohlo způsobit požár, tak k čemu by tam měly být hasicí přístroje? Ať si je třeba ve Francii mají, když to neumějí a jsou bordeláři, ale proboha nenuťte k tomu nás, u nás je pořádek! Nakonec, je to kvůli vám zákazníkům, takhle jsme ušetřili a permanentka vás vyjde levněji. Raději si skočte pro lyže a uvidíme se na ledovci ..."
Petr
Petr (neregistrovaný)
25. 10. 2004 10:03 Nový

Re: Pokuta?

celé vlákno
Mě zajímá dokonce i to, zda jste připoutaný. A bude mě to zajímat do té doby, dokud budete zdravotně pojištěn ve veřejném zdravotním pojištění, v rámci něhož na vaši léčbu budu připlácet i já.
Root
Root (neregistrovaný)
27. 10. 2004 9:27 Nový

Re: Pokuta?

celé vlákno
No, mozna diky tomu, ze se nepripoutam, naopak v pripade nejake nehody dokonce usetrite ;-)

Nicmene predne placete na spatnem hrobe. Neni lepsi protestovat protestovat proti existenci povinneho zdravotniho pojisteni, pujdu klidne s vami. No a druha vec - opet je zde ta pravnim terminem "pozitivni fikce", totiz ocekavate, ze se proste musim nekde rozsekat.
 Ivo
Ivo (neregistrovaný)
20. 10. 2004 12:12 Nový

Článek je naprosto objektivní

a vychází ze známých poznatků. Jen bych chtěl doplnit, že pokud jezdíte denně do práce je zimní pneu dobrá investice a pořád je lepší protektor za 450,- Kč než letní guma. Navíc Vám letní pneu déle vydrží. Jarní návštěvu servisu (kam bych jinak nešel) spojím s kontrolou brzd.
 jezevec
jezevec (neregistrovaný)
23. 10. 2004 23:15 Nový

Co je vlastně předmětem diskuse?

Pokud najezdíte za svůj žvot více km, než odpovídá sjetí dvou sad gum - může vám úplně fuk, jestli jezdíte na zimních nebo na letních. Prostě si koupíte dvoje gumy, a jediný rozdíl je, že investici do druhé sady gum musíte učinit najednou, a ne až se ta první sada sjede. Lepší jízdní vlastnosti zimních gum v zimě, které nepopírá nikdo (spory jsou pouze o velikosti tohoto zlepšení) - máte k tomu zdarma navíc. Tak co to pindáte za báboly o zbytečnosti zimních gum? Neni to fuk? Stejně musíte kola nejmíň jednou za půl roku převážit, taxi je prostě při té příležitosti prohodíte za sezónní. To je keců vo hovnu!!!
 Petr
Petr (neregistrovaný)
19. 11. 2004 20:40 Nový

Brzdná dráha

Brzdná dráha na sněhu z 50 km/h na nulu:

zimní pneu: 35 m
letní pneu: 43 m

Brzdná dráha na ledu z 30 km/h na nulu:

zimní pneu: 57 m
letní pneu: 68 m
Nobutake Kondo
Nobutake Kondo (neregistrovaný)
7. 1. 2005 22:21 Nový

gumy?

O cem je vlastne diskuze? O gumach nebo o napravach? Klasicka skodarna s motorem vzadu a nahonem zadnich kol na tzv. letnich gumach projela do 25st kopce 40cm hlubokym snehem, zatimco dnesní kraksny maji problem po rovine udrzet stopu na 5cm poprasku. Jasny, gumarenska lobby zduraznuje "nutnost" prezuti za kazdou cenu. Jde o kseft. Jina vec je ze tem kramum zadny gumy na svete nepomuzou. Videl jsem skodarnu suverene predjizdet Grand Cherokee v kopci. Kolecka se sice tocily dopredu ale cela kraksna bezmocne klouzala dozadu na mirnym kopecku. Je to o napravach a gumy tady nezmuzou ani to nejmensi. Ale cely je to spatne, mam 4 rocni obdobi, tudiz by se mely gumy prezouvat 4x do roka nebo ne?
Nobutake Kondo
Nobutake Kondo (neregistrovaný)
7. 1. 2005 22:21 Nový

gumy?

O cem je vlastne diskuze? O gumach nebo o napravach? Klasicka skodarna s motorem vzadu a nahonem zadnich kol na tzv. letnich gumach projela do 25st kopce 40cm hlubokym snehem, zatimco dnesní kraksny maji problem po rovine udrzet stopu na 5cm poprasku. Jasny, gumarenska lobby zduraznuje "nutnost" prezuti za kazdou cenu. Jde o kseft. Jina vec je ze tem kramum zadny gumy na svete nepomuzou. Videl jsem skodarnu suverene predjizdet Grand Cherokee v kopci. Kolecka se sice tocily dopredu ale cela kraksna bezmocne klouzala dozadu na mirnym kopecku. Je to o napravach a gumy tady nezmuzou ani to nejmensi. Ale cely je to spatne, mam 4 rocni obdobi, tudiz by se mely gumy prezouvat 4x do roka nebo ne?
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem