Čtenářská zkušenost
Mám špatnou zkušenost s HYPO stavební spořitelnou. Měl jsem zájem o získání spotřebitelského úvěru, a proto jsem zavolal na inzerát nabízející tyto služby. Ozval se mi jistý pan Jiří M., který zastupoval firmu HYPO jako externí spolupracovník, a vyřízení žádosti o úvěr podmínil povinným založením stavebního spoření.
Zaplatil jsem vstupní poplatek téměř 800 Kč a druhý den nato sepsal žádost o úvěr. Protože jsem měl vyhlídnuté auto, čekal jsem, jak dopadnu.
Za tři dny přišel Jiří M. ráno v 7:30 a požadoval po mně půjčení jistého obnosu. Prý mu vše ukradli a všiml si toho až na čerpací stanici, kde měl údajně natankováno a neměl na zaplacení. A ač tento člověk vypadal seriozně, něco mi vnuklo nabídnout mu jen 100 Kč.
Rozladěně přijal a sdělil mi, že úvěr mi byl přiznán a že druhý den se mi ozvou z HYPO stavební spořitelny a pozvou k podepsání smlouvy. Proto jsem druhý den šel zaplatit zálohu na auto, aby mi nebylo prodáno. Bohužel, nikdo se neozval ani do tří dnů.
Zvedl jsem telefon a zavolal na HYPO, kde mi sdělili, že o žádosti nic neví a že není možné „rychlý spotřebitelský úvěr“ vyřídit za týden, že to trvá tak měsíc.
Takže pan Jiří M. (pracuje pro tuto banku, telefonicky ověřeno) mě uvedl v omyl, respektive mi lhal, pokusil se ze mne vymámit větší obnos a já tímto přišel o 2 000 Kč. Není možné se jej dovolat a společnost HYPO (nadřízený sídlí v Liberci) mu údajně dala pouze důtku.
Tak nevím, co si mám myslet o tomto jednání. Už přes měsíc čekám byť na pouhé vyjádření ke zrušení stavebního spoření a navrácení poplatku 800 Kč.
Věřím, že HYPO stavební spořitelna je solidní společností a že tato zkušenost je ojedinělá.
P. Vlásek, Chomutov
Text prošel redakční úpravou
Vyjádření HYPO stavební spořitelny
Složka obsahující podklady k žádosti o spotřebitelský úvěr pana Vláska, zpracovaná panem M., byla předána ke kontrole kompletnosti podkladů na centrálu HYST, která vrátila obratem dne 6. 8. 2004 podklady k doplnění z důvodu chybějícího prohlášení klienta k ochraně osobních údajů a potvrzení o příjmu žadatelů. Potřebné podklady nebyly do dnešního dne obchodním zástupcem doplněny.
Jsou-li podklady kompletní, je běžná praxe taková, že je žádost předána k posouzení poskytovateli spotřebitelského úvěru, kterým je v tomto případě mateřská společnost HYST HVB Bank. Obchodní zástupce HYST není v žádném případě oprávněn činit jakýkoli úvěrový příslib; ten může poskytnout pouze banka. Proto HYST vyžádá k této záležitosti stanovisko příslušného obchodního zástupce, provede řádné šetření a z výsledků vyvodí příslušné důsledky.
Pro zrušení smlouvy o stavebním spoření a navrácení poplatku za uzavření smlouvy je nutné, aby účastník, pan Vlásek, zaslal na centrálu HYST oddělení Vývoje VOS kopii uzavřené smlouvy o stavebním spoření, doklad o zaplacení poplatku za uzavření této smlouvy spolu se žádostí o storno smlouvy a navrácení poplatku.
Uvedenou situaci považujeme za politováníhodnou a zajistíme maximum pro její nápravu.
Děkuji za možnost vyjádření.
Lucie Badová
vedoucí odd. marketingu
HYPO stavební spořitelna a. s.,
Redakce
Pan Vlásek uvěřil slibům obchodního zástupce HYPO stavební spořitelny a uzavřel s ním smlouvu o stavebním spoření, aby získal možnost čerpání spotřebitelského úvěru. Pan Jiří M. dal příslib získání úvěru, na který neměl oprávnění, čímž nekorektním způsobem přiměl pana Vláska uzavřít smlouvu o stavebním spoření, navíc nepředal veškeré nezbytné podklady k žádosti o úvěr.
HYPO stavební spořitelna pochybení svého obchodního zástupce uznala a veškeré uhrazené poplatky za uzavření smlouvy panu Vláskovi vrátí.
Finanční zprostředkovatelé jsou samostatnými právními subjekty, které zastupují finanční instituce. Navíc se HYPO stavební spořitelna k pochybení svého obchodního zástupce postavila čelem a vyvodí z něj důsledky. Proto Zlámanou grešli spořitelně neudělujeme.
Máte dobrou či špatnou zkušenost s finančními institucemi? Zašlete nám ji na adresu redakce@mesec.cz. Každý zveřejněný příspěvek bude odměněn tričkem Měšce.