Hlavní navigace

Pozor na novou SIM-ku!

7. 11. 2001
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Paegas před nedávnem představil novou SIM kartu se službou Navigátor. Pokud ale využíváte GSM Banking, vyvarujte se jí! Není kompatibilní s některými bankovními aplikacemi a vaší "cestu do banky" může pěkně zkomplikovat.

Paegas spustil službu Paegas Navigátor, která funguje pouze s novými SIM kartami, podporujícími tuto službu. Jelikož stávající zákazníci, kteří chtějí službu Navigátor využívat, musí za výměnu SIM karty zaplatit 400,– Kč, nijak mně tato služba nezajímala. V průběhu veletrhu INVEX 2001 však Paegas nabídl výměnu zdarma, a já, netuše, co mě čeká, neodolal.

Při výměně karty jsem se ještě nechal ujistit, zda se nemohou vyskytnout komplikace s nahráním bankovní aplikace, neboť využívám GSM Banking GE Capital Bank. Komplikace byly u ČSOB a GE Capital Bank, ale prý je již vše vyřešeno.

Nechal jsem si tedy na pobočce nahrát bankovní aplikaci a během dvou dnů obdržel BPUK, aktivující službu GSM Banking.

Usedám ke stolu, beru do ruky telefon, zadávám dle pokynů BPUK, pak BPIN, ten znovu potvrzuji a… už jsem v menu mé mobilní banky. „Hurá, funguje to“. Opravdu se mi ulevilo, neboť ve skrytu duše jsem měl malinkou obavu, co když ne, co když nová SIM karta nepřijme bankovní aplikaci. Ve světě počítačů jsme toho svědky skoro pořád.

Radoval jsem se ale opravdu jen krátce. Neboť po jednoduchém vyzkoušení služby, kdy jsem žádal informace o zůstatku na účtu, mi přišla odpověď: „REJECT: Zpravu se nepodarilo dekodovat“. Říkám si, asi špatné číslo účtu, zkontroluji a odešlu znovu, a… znovu stejná odpověď. No nic, třeba je něco s mým účtem, tak zkusím jiný dotaz, který se netýká mého účtu, dotaz na kurzy měn a… opět tatáž odpověď. Zachovávaje chladnou hlavu odkládám telefon s tím, že zítra se zkusím zeptat v zákaznickém servisu banky.

Ráno nevěřím, že potíže jsou trvalého charakteru, proto zkouším službu znovu, a znovu známá odpověď. To mne jen ujistilo, že problém je někde jinde a že to nebude zas tak jednoduché, jak se zdálo.

Volám proto na zákaznický servis GECB a začalo klasické přehazování horkého bramboru. Je to prý problém Paegasu, který o tom ví a problém řeší (údajně oficiální zpráva Paegasu). Na infolince Paegasu mi operátor odpověď z banky vyvrátí, že oni mají vše v pořádku, o ničem neví a problém je určitě na straně banky. No umíte si představit, jak mně asi bylo.

Zašel jsem ještě do pobočky banky, jestli něco nevědí tam. Úřednice mi řekla, že se s tím už taky setkala, respektive jeden klient se na to také ptal, také mu služba nefungovala. Ptali se Paegasu, který potvrdil, že se SIM kartami s Navigátorem mohou být potíže.

Ústní odpovědi, které si protiřečí, mne neuspokojily, proto jsem se dotázal písemně (e-mailem). Z banky mi přišla odpověď jen potvrzující slova operátorky na jejich telefonní infolince. Ale u Paegasu zatloukali, zatloukali a zatloukali. Nejdřív mi poradili zkusit kartu v jiném telefonu – blbost. Pak mne odkázali na infolinku GE CB – stanovisko banky znám a třikrát je stejné. A přidali odkaz na www.gsmbanka.cz – stránky jsou jen o GSM bankingu u Eurotelu, tedy zase žádné řešení, jen odkaz ke konkurenci.

Nabýval jsem stále víc přesvědčení, že chyba je na straně Paegasu. Poslal jsem na „Oddělení služeb zákazníkům“ svou stížnost ještě jednou. Druhá odpověď byla o něco příznivější. Slečna připustila, že služba Navigátor je nabízena poměrně krátce a není vyloučeno, že mohou nastat potíže při nahrávání aplikace, případně při dekódování SMS zpráv. Dále píše: „Váš požadavek jsme předali na technické oddělení. Je samozřejmě v našem zájmu, aby Vám zmiňované služby byly k dispozici v plném rozsahu. O výsledku šetření a dalších postupech Vás budeme samozřejmě písemně informovat.“ Toto je odpověď, která mně už uspokojila, alespoň v tom, že Paegas chybu přiznal.

O víkendu jsem přišel k dalšímu poznatku o funkčnosti služby. Pravidelně, jednou týdně, banka sama od sebe zasílá pomocí šifrované SMS zprávu s informací o zůstatku na účtu. Zpráva přišla, na displeji telefonu se objeví nápis: „nová zpráva z banky“, dám „číst“, zadám BPIN a ejhle, „Zustatek 15×xxxxxxx k 27.10.2001: ucetni ….“.

Radost ze zprovoznění služby netrvala dlouho. Zkusil jsem opět zadat požadavek já, a – „REJECT: Zpravu se nepodarilo dekodovat“.

O víkendovou zkušenost jsem se podělil s operátorem Paegasu. Dostalo se mi odpovědi, kde už není jenom „…potíže mohou nastat…“, ale, cituji:

Při využívání zmiňované služby u GE Capital Bank nastávají technická nedopatření při komunikaci s bankou. Toto se děje, pokud právě využíváte SIM kartu kombinace Banking a Navigator. Dle informací technického oddělení je situace momentálně v šetření. Bohužel k dnešnímu dni není znám přesný termín zajištění plné funkčnosti této služby. Požádáme Vás o trpělivost.
O výsledku šetření a konkrétním datu uvedení do provozu Vás budeme písemně informovat.
Věříme, že situace bude vyřešena co nejdříve k Vaší plné spokojenosti.

dan_z_prijmu

Také věřím a trpělivě čekám.

Paegas spustil službu a neověřil si její plnou kompatibilitu všude a se vším, kde se jeho služby využívají. Takto své klienty učí, aby před přechodem na nové služby počkali tak půl roku, než se vychytají všechny mouchy.

Využíváte službu Navigátor?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).