Spočítejte si...

Zavřít

Poznáte ještě Komerční banku?

Komerční banka se jako poslední exstátní banka přizpůsobuje novému majiteli. Chystají se velké změny - kromě nového loga a designu také novinky v obsluze a produktech. Jak se to vše dotkne zákazníků?

Komerční banka právě odstartovala proces mohutné celofiremní přeměny. Rok od převzetí francouzskou finanční skupinou Société Générale přizpůsobuje Komerční banka svůj vzhled a své barvy mateřské společnosti.

Sami se můžete rozhodnout, které z označení Komerční banky se vám líbí víc. Jestli to staré:


nebo to nové:


Ať jsou vaše preference jakékoli, na červenočerný čtverec skupiny Société Générale si pomalu budete muset zvyknout. Komerční banka už v září začala s přeměnou výzdoby svých poboček a s tiskem nových reklamních letáků. Kompletní vizuální přeměnu hodlá ukončit v červnu roku 2003.

Cílem celé akce samozřejmě není nic jiného než zvýraznění příslušnosti k významné zahraniční finanční skupině (podobně jako tomu bylo u ČS a Erste Bank nebo ČSOB a KBC) a sjednocení celé prodejní sítě pod jednotným vývěsným štítem. Novou podobu Komerční banky asi v budoucnu nepřehlédnete a o to, aby se vám dostatečně vryla do paměti, se v průběhu října postará 730 televizních spotů, 400 bilboardů, 800 světelných reklam a 64 reklam v tištěných médiích. Už se těšíte?

Praktické změny

Kromě nových vizuálních vjemů by však celé to haló mělo drobným klientům (k dnešnímu dni je jich 1.220.000) přinést i užitečnější změny. Banka se chystá zavést celoplošný systém osobních poradců pro drobnou klientelu (něco podobného teď nedávno zavedla Česká spořitelna), což v praxi znamená, že každý klient by měl mít přiděleného svého bankovního poradce (můžete mu také říkat relationship manager, pokud vám to zní lépe), který by o vás měl pečovat podobně jako váš praktický lékař – od kolébky (založení účtu) až po poslední pomazání (zrušení účtu). V současné době se banka tímto způsobem věnuje jen pěti procentům klientů, ale postupně by bez svého poradce neměl být žádný klient.

Počet těchto „kontaktních“ pracovníků by se měl zvýšit o celou stovku proti stávajícímu stavu a k tomu bude vytvořena ještě funkce Pracovníka služeb (Service Officer) pro nejčastější bankovní operace. Dobře si toto rozlišení zapamatujte, abyste se potom v celém personálu dobře vyznali. Zvyšovat se bude i počet poboček, za dva příští roky o dvacet až čtyřicet.

Nové produkty

Komerční banka připravila dvě novinky ve své produktové nabídce. Balíček Perfekt konto a kapitálové životní pojištění Vital.

Perfekt konto je vlastně souborem služeb nabalených na běžný účet a rozšiřuje tak portfolio Komerční banky (dosud tvořené Ideal kontem, Expres kontem a A-kontem). Za poplatek 55 Kč/měsíc získáte tyto služby:

– běžný účet
 – mezinárodní platební kartu VISA Electron (po celou dobu trvání účtu)
 – možnost okamžitého kontokorentu 10.000 Kč (vázáno na předložení potvrzení o příjmu)
 – 2 výběry z bankomatu měsíčně zdarma (do konce roku 2002 budou zdarma všechny výběry z bankomatu)
 – telefonní bankovnictví zdarma
 – automatické bezplatné zasílání SMS o zůstatku

Podrobnější charakteristiku toho balíčku najdete na stránkách Měšce v nejbližší době.

Druhou novinku v paletě služeb Komerční banky představuje Životní pojištění Vital, které je rozděleno do tří kategorií podle věku pojištěnce (lze uzavřít od 18 let) – Vital Junior pro nejmladší, Vital Renta pro nestarší a Vital Plan pro ty někde mezi.

Životní pojištění Vital se uzavírá na pět let s garantovanou úrokovou sazbou 3 %, přičemž výběr naspořených prostředků je možný kdykoli (před vypršením smlouvy ovšem jen do výše 90 % naspořeného). Minimální měsíčně ukládaná částka musí být aspoň 300 Kč (tuto částku mimochodem získají jako jednorázový bonus ti klienti, kteří si uzavřou Perfekt konto a k němu i pojištění Vital do konce tohoto roku).

Všechna tato zlepšení a inovace mají být důkazem toho, že Komerční banka chce být nová, lepší. Podle svých vlastních slov si vytkla nemalý cíl – stát se vedoucí finanční institucí v oblasti retailového bankovnictví, tedy v nabídce pro občany a malé podniky. Kdo ví, zda se jí to podaří, když skupina ČS nedávno získala pětimiliontého klienta a sama KB počítá s nárůstem 50.000 klientů za rok.

Ale pokud tento cíl budou mít před sebou všechny banky, mohou to jejich klienti jenom uvítat – protože z jejich konkurenčního boje by měli mít prospěch. Uvidíme, jak to nakonec dopadne…

Anketa

Které logo KB se vám líbí víc?