Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Potřebuji kreditní kartu úplně zadarmo. Jak na to?

Jaroslav Novák aura:53
20. 1. 2010 5:41 Nový

Karta AXA

celé vlákno

Používám kartu AXA (UniCredit), a to více jak rok. Při úvěrovém rámci 10.000,– Kč, které běžně jako rodina utratíme u obchodníků během jednoho měsíce, splatím utracenou částku v bezúročném období, což považuji za výhodné, neboť ve skutečnosti mi z účtu odejdou peníze pouze jednou za měsíc v jedné částce, přičemž mám po obdržení výpisu velmi dobrý přehled, kde a kolik jsem v uplynulém období utratil. Navíc mi každý měsíc na účet pnezijního připojištění přijde nějaká ta koruna za používání karty. A protože utratit uvedenou částku není skutečně žádný problém, nestojí mě karta ani korunu. Pokud to shrnu – kartu mám zadarmo, když uhradím v bezúrokovém období, neplatím nic za půjčení peněz, dostanu peníze na účet penzijního připojištění, a to v procentuální výši, kolik jsem v daném období utratil a podle toho, zda jsem využil nabídky konkrétného obchodníka. Nemohu pominout tu výhodu, že moje peníze leží na běžném účtě celý měsíc, tudíž jsou také tak úročeny, ale celkovou částku uhradím jednou za měsíc.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
20. 1. 2010 8:22 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

„Nemohu pominout tu výhodu, že moje peníze leží na běžném účtě celý měsíc, tudíž jsou také tak úročeny“ a kolik ten úrok dělá? I kdyby to bylo 1%, tak máte průměrně půjčených 5000,– a „vyděláte“ závratných 50 Kč ročně. Za cenu komplikovaného systému a rizika, že když se někde něco zadrhne, tak bude vaše ztráta mnohem větší.

amazon
amazon (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
20. 1. 2010 8:40 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

GE:
Za předpokladu, že se neuklepnete při převodu ani o 0,05Kč budete mít výdaje bez úroku. Pokud bude v debetu po bezúročném období chybět 5 halérů, zaplatíte úrok za celý debet minulého období, čili třeba stovky Kč.
Vlastní zkušenost – a to si nejsem překlepem jistý. Ctrl+C a Ctrl+V moc překlepy neumožňuje. Už si tisknu výstupy o zůstatku z internet banky do pdf, protože mě ibs GE několikrát nevyjel všechny pohyby, podivný to systém.

ER
ER (neregistrovaný) ---.klfree.cz
20. 1. 2010 12:30 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Dělejte to tak, že jim pošlete o 1Kč víc, tj. bez desetin. Zaokrouhlenou celou částku nahoru. V případě GE sice bude mít po splaceni víši úvěrového rámce, ale o svoje peníze – přeplatek nepřijdete. Mám to několikrát vyzkoušené, jednou jsem dokonce omylem zaplatil 2× splátku ve stejné výši, takže jsem tam měl přeplatek. Při platbách se nejprve odečítal přeplatek a po té kredit. Jinak souhlasím GE je zlodějská banka s podvodnými úmysly a proto s ní také tak jednám. Letos dostanou s HYPO pápá i kdyby nabízeli cokoliv.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.par.adsl.static.bluetone.cz
20. 1. 2010 17:04 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

To jste si ještě nevyzkoušel Citi. To byste poznal metody!

Méďa Béďa aura:47
21. 1. 2010 7:58 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Zajímavé je, že lidi, kteří platí včas a nepřečerpávají limit, s Citi problém nemají, že?

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.par.adsl.static.bluetone.cz
21. 1. 2010 8:33 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

To já s nima problémy mám, a rozhodně to není kvůli neplacení včas nebo překročení limitu.

Méďa Béďa aura:47
21. 1. 2010 10:07 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Konkrétní příkládek by nebyl?

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.par.adsl.static.bluetone.cz
21. 1. 2010 10:46 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Ze starších věcí např. opakované nucení k navýšení kreditu, i když jsem to výslovně odmítl a slíbili, že mi s tím dají pokoj. Nedali. Nebo neustálé spamování po telefonu, kde jsou schopný mi cpát kreditku i 3× týdně (a to jsem ji měl. Z novějších věcí např. neustálý problémy s účtováním bonusů, kdy je „zapomínají“ naúčtovat, ale na poplatky nezapomenou nikdy. V podstatě jsou všechny ty věci o tom, že máte kreditku „zadarmo“, ale ještě tam musíte neustále volat na placenou linku, něco reklamovat a přenastavovat zpátky tak, jak to bylo. Pro toho, kdo si neváží svého času a nepočítá telefonní poplatky, je to ideální, pro ostatní je lepší pracovat s bankou s normálním férovým jednáním.

Méďa Béďa aura:47
21. 1. 2010 12:02 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

To si asi nevyberete… Svého času mně neustále otravovala Raiifka s „neuvěřitelně výhodnou“ (RPSN tušám lehce přes 25%), nabídkou Rychlé půjčky a nedávno mně spořka navýšila limit na kreditce o 30%, aniž bych o to stál…

Dalibor Z. Chvátal aura:93
20. 1. 2010 12:44 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

GE už má elektronické výpisy v PDF i u kreditek.

baf
baf (neregistrovaný) ---.zelena.cz
20. 1. 2010 19:16 Nový

Re: GE

celé vlákno

Pokud mám zkušenost (bene+) není sankcionováno poslat něco navíc – malý přeplatek banka neřeší, větší vrací údajně zdarma.
zdarma je papírový výpis  – zbývají ještě více než 2 týdny bezúročného období; takže jediný problém – správně opsat sumu do IB

DoubleSix
DoubleSix (neregistrovaný) 194.228.240.---
20. 1. 2010 9:03 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Já tedy nenechávám peníze ležet na běžném účtě, mám je na spořicím účtu s 2,5% a z něho i platím za kreditku. Takže já měsíčně na úrocích vydělávám kolem 15Kč za to, že používám kreditku :-) + příspěvek na penzijní připojištění (1%) (jen to není u AXA, ale u ING)

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
20. 1. 2010 9:32 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Tak to jo, to je fakt slušná pálka za ty starosti, co s tím jsou :-D

Paly
Paly (neregistrovaný) ---.fel.zcu.cz
20. 1. 2010 11:33 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Nevím jak předchozí pisatelé, ale já mám u kreditky nastavenou automatickou 100% splátku tak to mám bez starostí – a mám z toho cca 500/rok. Ano, myslím si že se mi to za ty starosti vyplatí (musím si jen hlídat abych na účtu měl v den splatnosti dost peněz – ale ty tam mám stejně stále.)

DoubleSix
DoubleSix (neregistrovaný) 194.228.240.---
20. 1. 2010 13:38 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Michal Kára : a o jakých starostech v souvislosti s kreditkou mluvíte? Naopak, kreditka je na provoz jednodušší jak debetní karta.

Mr bob Joe
Mr bob Joe (neregistrovaný) 77.220.15.---
25. 1. 2010 10:14 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
25. 1. 2010 10:48 smazal Dalibor Z. Chvátal, důvod: ***SPAM***
Mr Bob Joe
Mr Bob Joe (neregistrovaný) 77.220.15.---
25. 1. 2010 10:20 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
25. 1. 2010 10:49 smazal Dalibor Z. Chvátal, důvod: ***SPAM***
Patrik Chrz aura:91
20. 1. 2010 10:07 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Ano, jsou i další kreditky zdarma, ale já jsem se zaměřil na ty, které je možné získat opravdu zdarma, bez nutnosti pořizovat si nějaký placený produkt (životní pojištění, penzijní pojištění, stavební spoření, placené členství v nějakém klubu, atd).
Pak bychom sem mohli zařadit právě AXA, kreditku KB (zdarma ke stavebnímu spoření), kreditku Generalli, kreditku ČMSS a další cobrandové karty, které je možné získat např. při nákupu automobilu, atd.

Ives
Ives (neregistrovaný) ---.fio.cz
20. 1. 2010 12:08 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Pane Jaroslave Nováku. Jednak je Vaše jméno smyšlené a jednak jste jako pisatel zaměstnancem dané finanční instituce, takže opět klasické PR, které čiší z každé Vaší věty, což je poněkud trapné…

Viki
Viki (neregistrovaný) ---.terminal.cz
20. 1. 2010 13:09 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Nicméně má pravdu. AXA karta je skutečně velmi dobrá. Nemám s ní žádné starosti a cca tisíc Kč ročně zisku. PS: Nejste Vy zaměstnancem PR konkurenční instituce? Hm?

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.par.adsl.static.bluetone.cz
20. 1. 2010 17:07 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

No pochvalovat si kreditku s úvěrovým rámce 10 koliků – to je opravdu trochu moc. Doufám, že k tomu klienti dostávají bloček, aby si ten limit mohli hlídat.

Protože ten limit má stačit prakticky skoro na 2 měsíce, považuju cokoliv pod 50 kolíků za nepoužitelné.

Host
Host (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
20. 1. 2010 18:14 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Souhlasím částečně. Mně stačí 30k, ale 10 by mi v žádném případě nestačilo. Banka se tímto způsobem sama obírá, protože s 10k obratem za 2 měsíce toho moc nenakoupíme. Stačí jedna věc za 3000 a 3 neděle pak karta odpočívá, protože není kredit.

Chápu, že na to mají tabulky a že riziko a bonita, ale nic se nemá přehánět :-)
10k kredit je spíš apríl, s tím bych je poslal někam.

Viki
Viki (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
20. 1. 2010 20:52 Nový

Re: Karta AXA

celé vlákno

Nevím o čem mluvíte. Mám kreditku AXA a limit 30 tisíc měsíčně. Nic moc, na debetní kartě mám 250 tisíc týdně, ale mně to stačí.

Karbaník
Karbaník (neregistrovaný) 193.158.104.---
20. 1. 2010 8:29 Nový

KK Credium

celé vlákno

Také zajímavý produkt:

http://kreditni-karta.credium.cz/…arta-credium

Vedení karty: 1. rok zdarma, další roky zdarma pokud obrat vyšší než 35000 CZK/rok jinak 290 CZK.
Vedení účtu: 25 CZK/měsíc, ale díky 1% slevě z nákupu u obchodníků zpět na kartu ve formě bonusu se při určitém objemu zaplatí + další slevy u vybraných obchodníků (Čedok, Čepro – Eurooil atd)
Bezúročné období se vztahuje i na převod peněz na bankovní účet klienta (dle ceníku 40 CZK/převod)
Kartu lze objednat online a online i spočítat si úvěrový limit.
Dle serveru kreditka.cz se jedná o typ karty MasterCard Unembossed

Patrik Chrz aura:91
20. 1. 2010 10:10 Nový

Re: KK Credium

celé vlákno

Děkuji za info. Původně jsem jí měl v hledáčku, ale zmátl mě ten složitý ceník. Dva poplatky za vedení karty – roční a měsíční. Roční odpuštěn za obrat na měsíční si musí vydělat. Pokusím se doplnit do článku.

Karbaník
Karbaník (neregistrovaný) 193.158.104.---
20. 1. 2010 11:08 Nový

Re: KK Credium

celé vlákno

Jejich ceník mi nepřijde složitý – je na 1 stránku formátu A4.

http://www.credium.cz/…ch-sazeb.pdf

S kartou zkušenosti nemám, narazil jsem na ní náhodou. Pokud jsem dobře porozumněl údajům na stránkách Credia, tak:

plusy:
* nulové náklady spojené s kartou (pokud za A. je v druhém a následujícím roce roční obrat vyšší než 35 tis. CZK – jinak platím 290 CZK/rok za vedení úvěr účtu a za B. měsíčně utratím přes kartu více než 2500 CZK – > díky slevě u obchodníků ve výši 1% mi vrácený bonus na kartu pokryje měsíční vedení účtu ve výši 25 CZK/měsíc.
* bonus ve výši 1% za platby kartou u obchodníků
* další vybrané slevy – věrnostní program – Čedok, Čepro, Sixt apod.
* lze platit inkasem (ze stránek jsem nezjistil, zda automaticky celou dlužnou částku)
* lze převést peníze v rámci bezúročného období na bank. účet (nejspíše ovšem za 40 CZK/převod)
* ke kartě lze sjednat za úplatu další pojištění (cestovní, schopnosti splácet, proti zneužití)

mínusy:
* nemají IB – > posílají výpisy poštou → proto asi ten měsíční poplatek za vedení účtu

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.par.adsl.static.bluetone.cz
20. 1. 2010 17:12 Nový

Re: KK Credium

celé vlákno

Ještě by to chtělo zjistit, jaký kurz používají pro zahraniční operace. Nikde jsem to nenašel.

Dalibor Z. Chvátal aura:93
20. 1. 2010 20:36 Nový

Re: KK Credium

celé vlákno

To je dobrá otázka, Credium ovládá BNP Paribas, ale toto netuší. Jedna z mála karet, kterou nemám :)

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.adsl.sky.cz
20. 1. 2010 9:10 Nový

Stoprocentní inkaso?

celé vlákno

Mohl byste prosím článek rozšířit o informaci, jakým způsobem je možné splácet dložnou částku, konkrétně tedy zda banka / karta umožňuje nastavit automatické stoprocentní inkaso z účtu, nejlépe tedy z účtu v jiné bance?

DoubleSix
DoubleSix (neregistrovaný) 194.228.240.---
20. 1. 2010 13:42 Nový

Re: Stoprocentní inkaso?

celé vlákno

Patr: 100% inkaso umožňuje CitiBank zdarma.
U mBank je to také zdarma, ale umí to pouze z jejich běžného účtu (mKonto) – v IB si nastavujete % splátky, takže tam nastavíte 100%.
UniCredit Bank také umí inkaso plné splátky zdarma.
Totéž i Raiffeisen bank, ale ta jen z účtů u Raiffeisen bank (doufám, že se nepletu).
U ČSOB (PS) a ČS pak za inkaso plné splátky musíte platit, u ČSOB 200 Kč ročně, u ČS 29 Kč měsíčně.
LBBW a GE Money neumí 100% inkaso.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.par.adsl.static.bluetone.cz
20. 1. 2010 17:20 Nový

Re: Stoprocentní inkaso?

celé vlákno

Inkaso vypadá na 1. pohled zajímavě, na 2. už tak moc ne, protože Citi si stahuje peníze někdy o dost dřív. Pokud by to někdo vázal na mzdu, je to dost jistej způsob jak si to o 590,– jednorázově prodražit.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.par.adsl.static.bluetone.cz
20. 1. 2010 17:22 Nový

Re: Stoprocentní inkaso?

celé vlákno

Ještě 1 typ pro bezpečnější splácení: 1) udělat si inkaso na minimální splátku, 2) rozdíl platit převodem.

V.Mlich
V.Mlich (neregistrovaný) ---.mrp.cz
20. 1. 2010 12:25 Nový

FIO taky zdarma

celé vlákno

Alespon si nevzpominam na zadny poplatek

Dalibor Z. Chvátal aura:93
20. 1. 2010 12:29 Nový

Re: FIO taky zdarma

celé vlákno

Já také ne, špatně se účtuje za kreditní kartu, která neexistuje :) Fio kreditky nemá.

Janza
Janza (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
20. 1. 2010 20:21 Nový

Cetelem - vedeni uctu zdarma?

celé vlákno

Rad bych se zeptal, opravdu je vedeni uctu u Cetelem zdarma? Komentar pod clankem „Pro výhody při platbě kartou je nutné se registrovat“
http://www.mesec.cz/…registrovat/

tvrdi, ze Celetelm zacal uctovat vedeni uctu i na bezurocne obdobi :(

Jinak je ta karta asi nejvyhodnejsi – az 1,5 procenta zpet bez dalsic poplatku – pokud si to clovek pohlida :)

DoubleSix
DoubleSix (neregistrovaný) 194.228.240.---
21. 1. 2010 9:57 Nový

Home Credit - Premia karta České Pojišťovny

celé vlákno

– při obratu nad 36 tisíc Kč za rok zdarma, jinak měsíční poplatek 49 Kč
- bezúročné období 51 dnů
- úroková sazba 2,19% za měsíc (26,28% p.a.)
- buď přímé slevy u partnerů nebo převod bodů na produkty České pojišťovny

José
José (neregistrovaný) ---.karneval.cz
21. 1. 2010 14:07 Nový

Super článek

celé vlákno

Super článek, nechystáte napsat něco i o kartách a ideálních kombinacích pro studenty?
Zrovna jsem zrušil G2 u KB, ale protože nemít v dnešní době kartu je ohromná nevýhoda, tak začínám pátrat po jiných studentských variantách. Nemáte někdo tipy?

Cipin
Cipin (neregistrovaný) 213.29.207.---
22. 1. 2010 18:00 Nový

Re: Super článek

celé vlákno

Nejlepsi studentske konto je podle meho u CSOB(zdarma na co si clovek vzpomene), pripadne nejke to Fio, nebo mBank.

Pokud jde o nejake to povolene precerpani, tak to nevim, ale jde u Citibank si nehcat udelat klasickou citibank kartu s limitem 15 tisic bez dokladani prijmu a jen oproti potvrzeni o studiu na VS.

jeste je moznost stat se clenem OK plus(bonusy pro uzivatele CSA) a pak nejaka banka nabizi kreditku bez dokladani prijmu…tusim UnikreditBank, ale tusim je zde asi 30kc mesicni poplatek.

jsjohnsmith997@gmail.com
jsjohnsmith997@gmail.com (neregistrovaný) 41.71.146.---
29. 3. 2012 9:14 Nový

Žádost o úvěr formuláře vepsat A ZPĚT

celé vlákno

Vážení žadatele,

Dáváme úvěr pro soukromé společnosti i jednotlivců. Najdete
některé důležité informace o úvěru nabízíme níže. V získávání
úvěr od naší společnosti, tam jsou některé informace, které je třeba předat
napříč k vám, než budeme moci přistoupit k aplikaci
proces.
Úroková sazba: V úvěr nabízíme, děláme poplatek 3% úrokové sazby.

Uvedená částka: My rozdávat minimální množství 2,500.00 eur na maximální
ze 100,000.000 eurech

Údaje potřebné: Pokud jde o potřebné informace, budete muset
vyplnit žádost, která obsahuje osobní údaje a také
úvěr informace, pomůže nám dát vám plnou dokumentaci
o úvěrových podmínek a dohody smlouvy, která vám bude očekávat
podepsat a odeslat zpět do společnosti, jsou-li splněny ke schválení.

Jak dlouho to trvá Chcete-li, schválení úvěru? Po obdržení Vaší
Formulář žádosti, bude půjčka termíny, podmínky a splácení plán
poslat k vám a jakmile jsou v souladu s podmínkami vaší
úvěr. všechny dokumenty budou zaslány na vás buď faxem nebo e-mailem
příloha, schválení dokumentu vyplývá. Tak jsem se spíš říct, že bude
48 hodin, aby se váš úvěr zpracována, schválena a uvolněna pro
vy.

Pro oznámení, nabízíme úvěr lidem, že to potřebuje a úvěr je
Poskytovány z řady 2,000.00 k 5.000.000,00 a také hlavně v
měna, USD, GBP, EUROS pouze, úroková sazba činí 3%, takže se mi líbí
abyste se dostat zpátky ke mně se částka, kterou musíte jako půjčky a dobu trvání
splácet úvěr tak, že můžu dostat zpět k vám více informací
Pokud jde o tento úvěr.

Jak se přihlásit? Vyplňte prosím tuto přihlášku níže:

Žádost o úvěr formuláře vepsat A ZPĚT

Jméno: .............­............ .....
Příjmení .............­............. ....
Pohlaví: .............­............. .......
Datum narození: .............­........... ......
Místo narození: .............­........... ......
Rodinný stav: .............­.......... .......
Povolání: ................... ..................
Měsíční příjem: .............­.......... .........
Úvod Adresa: .............­.........
Telefonní číslo: .............­.............. .......
Město: .............­............ ...............
PSČ .............­............. .................
Stav: .............­........... .................
Země: .............­......... .............­..........
Výše úvěru: .............­............. .......
Výpůjční doba: .............­.......... ................
Účel úvěru: .............­............ .................
E-mailová adresa: .............­......... ................
Heslo: .............­.............­.............­..
Už jste použili před? .............­.......... .................

Věříme, že jsme byli schopni odpovědět na většinu otázek, které jsou
často požádán žadatelů o úvěr dříve, než zajištění úvěru. V
souhlas s výše uvedenými pravidly / politik, se očekává, že vyplnění
formuláři výše. Děkujeme za pochopení a za výběr
tato firma.
S pozdravem
John Smith

jsjohnsmith997@gma­il.com

Jarmila
Jarmila (neregistrovaný) 77.48.212.---
21. 1. 2010 21:33 Nový

Kreditka není všechno

celé vlákno

Kreditka, zvláště pak pokud je její vedení zdarma, je příjemné řešení, pokud si chci koupit za větší obolus a nechci zrona hledat, kde je bankomat. Stejně tak je dobrá pro přibližný měsíční přehled, kolik tak utratím, protože to mám přehledně srovnané ve výpisu. To všechno jsou příjemné služby, ale přece jen by to chtělo něco navíc. Takže já osobně kreditku mám (a nezatracuji), ale vedle kreditky využívám slevový platební systém Lyoness. Při vhodně nastavených smlouvách se mi za nákupy v síti partnerů (kam spadá mj. i Tesco, Interspar nebo benzínky OMV) vrací 2% v penězích. pro něoho nic moc, pro mne příjemný několikatisícový předvánoční bonus. Neplatím teda kreditkou, ale nákupními šeky (protože systém ještě nemá nákup kreitkou dotažený do konce). .

Cipin
Cipin (neregistrovaný) 213.29.207.---
22. 1. 2010 18:20 Nový

Autentizacni kalkulator

celé vlákno

Dobry den,

muzu poprosit autora o nejake presnejsi nasmerovani na informace o poskytnuti toho utentizacniho kalkulatoru u Citibank, za zvyhodnenych podminek.

Nejak o tom nemohu najit ani slovo na jejich strankach…

Dekuji

Miloslav Trmač
22. 1. 2010 19:17 Nový

Re: Autentizacni kalkulator

celé vlákno
Cipin
Cipin (neregistrovaný) 213.29.207.---
22. 1. 2010 19:29 Nový

Re: Autentizacni kalkulator

celé vlákno

Dekuji…ja jsme totiz cekal nejake honosnou reklamu.Jeste jednou dekuji.

Pan velkouzenář
Pan velkouzenář (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
24. 1. 2010 22:10 Nový

Má to smysl?

celé vlákno

Obdivuji, jaký má autor článku přehled, ale přiznám se, že jsem stejně jako někteří přispěvatelé nějak nepochopil, k čemu je to všechno dobré.

I pokud jsem socka, že nějakých 20 či 30 tisíc si musím půjčovat (natož pokud socka nejsem, čili i čas a nervy pro mě mají svou cenu), tak mi přijde, že úsilí věnované tomu, abych splnil všechny podmínky pro bezplatné vedení karty (hlídat obraty, změnu podmínek apod.), případně vydělal měsíčně špičkových 18 korun na provizích z plateb, je naprosto neadekvátní. Zvlášť když stačí něco dobně prošvihnout a z měsíčního výdělku 18 korun se stane prodělek pětikilo.

Takže mi to nedá nezeptat se těch, co tohle používají – to vám ty nervy a úsilí vše ohlídat za těch pár korun stojí a nebo to vidím moc černě a „ohlídání“ všech podmínek proto, abych měsíčně vydělal pár korun, je relativně snadné a stojí vám to za to?

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
25. 1. 2010 7:15 Nový

Re: Má to smysl?

celé vlákno

Ohlídání podmínek je jednoduché.

1. Nepřekročit limit. To se dá docílit správným nastavením limitu. Já ho mám asi čtyřikrát vyšší, než jsou moje běžné měsíční výdaje, takže to hlídám, jen když mám (vyjímečně) výdaj vyšší – nový nábytek, rodinná dovolená v zahraničí apod. To je jednoduché.

2. Řádně a včas platit. K tomu stačí otevřít obálku s vyučtováním, najít hned na první stránce částku a termín splatnosti, sednout k IB a dát platební příkaz na správnou částku a s termínem splatnosti o jeden pracovní den dříve. Práce tak na 2 minuty měsíčně.

Ona ta kreditní karta má i jiné výhody – třeba ochrana soukromí. Pokud mám vše na jednom účtu a platím debetní kartou, tak má banka přehled nejen o mých příjmech, ale i o tom, za co, kdy a kolik utrácím. Při použití kreditní karty od jiné banky nejsou tyto údaje na jedné hromadě. Pro někoho to může být výhoda.

Pan velkouzenář
Pan velkouzenář (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
25. 1. 2010 7:48 Nový

Re: Má to smysl?

celé vlákno

Díky za odpověď. Jak to píšete, tak mi to přijde jednoduché, ale mám dojem, že ono je za tím víc starostí. Abych byl doma, až mi přijde vyúčtování, abych si omylem nespletl kartu, kterou platím (sám mám debetek několik a zrovna včera jsem zaplatil lyže omylem firemní kartou), abych měl na účtu dostatek prostředků, abych mohl zapliatit splátku…

Při mých měsíčních výdajích kolem 40 tisíc, ze kterých by se dala kartou platit tak polovina, mi vychází úspora za to, že se mi peníze budou válet na GE spořícím účtu (2,6%), zatímco ty provozní výdaje budu platit kreditkou, měsíčně zhruba na 43 korun (20000*2,6%/12, úroky z úroků pominu, stejně tak to, že neušetřím celý měsíc, ale jen poměrnou část, do doby splacení). Tak to opravdu ne :-)

Ta ochrana soukromí může být určitý argument, ale lze to řešit podstatně levněji – otevřít si účet s nulovými náklady u víc bank a s jejich debetními kartami nemít popisované starosti s hlídáním.

Ale proti gustu…

DoubleSix
DoubleSix (neregistrovaný) 194.228.240.---
25. 1. 2010 8:34 Nový

Re: Má to smysl?

celé vlákno

Pokud člověk dokáže kreditku splatit v bezúročném období, tak si myslím, že kreditka smysl má.
Výhody, které má kreditka pro mě:
- nemusím mít víc karet, vše platím pouze jednou kartou a mám hezký přehled o svých útratách
- moje peníze jsou na spořicím účtu s 2,5% a já používám peněz banky
- 1% ze všech plateb kreditkou mi banka posílá na penzijní připojištění
- nemusím hlídat zůstatky na běžném účtu, s kreditkou mám stále peníze k dispozici, klidně si ihned mohu koupit něco drahého a vím, že to karta zvládne

Ano, existuje ještě jedna „rozumná alternativa“ ke kreditce – tou je VISA karta k červenému kontu u Poštovní spořitelny. Je to embosovaná debetení karta s vysokými limity (až 100 tisíc na týden) navázaná na spořicí účet s úrokovou sazbou 2%, takže peníze se tam neválí úplně zdarma. A navíc ta karta je úplně zadarmo, žádná omezení, prostě klasická debetní karta zdarma.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
25. 1. 2010 9:34 Nový

Re: Má to smysl?

celé vlákno

Vyúčtováni mi chodí dva týdny před splatností. Pokud jsem tak dlouho pryč, stejně si musím zajistit vyzvedávání pošty a přístup k ní, kreditka nekreditka.

Pokud máte debetní kartu k účtu, také musíte hlídat, abyste „nepřečerpal limit“, tedy nešel do (nepovoleného) debetu či měl na účtu povinný minimální vklad.

Ta kreditka vám umožní třeba i překlenout výpadek cash flow a (např.) nečerpat kontokorent (pak jsou ty úroky jiné), nebo si pořídit něco o měsíc dříve, než na to máte, což zase třeba u zájezdu s cestovkou může znamenat nemalou úsporu.

A co může být podstatně levnější než zadarmo?

Patrik Chrz aura:91
26. 1. 2010 11:08 Nový

Re: Má to smysl?

celé vlákno

Původně mělo být v článku i „proč kreditní kartu“, ale nakonec se to tam nedostalo, tak aspoň do diskuse:

Takže „proč kreditní kartu“:
1) Banky se vás nejspíš budou snažit přesvědčit, že proto, abyste si mohli koupit věci, na které nemáte, že je to úvěr, který máte kdykoliv k dispozici. Je, ale velmi drahý, kromě různých splátkových společností, neexistuje na trhu dražší úvěr. Pokud již opravdu chcete věc, na kterou nemáte, nakoupit na úvěr, bude vhodnější využít jiné nástroje, ideálně účelový nebo neúčelový úvěr. I obyčejný kontokorent bude zpravidla levnější, než kreditní karta. Já ale zastávám názor, že „na co nemám, to nepotřebuji“ a úvěrové produkty jsem nikdy nevyužil. Nechal jsem se sice zlákat a kreditní kartu jsem si pořídil, ale to spíše z důvodu 2) a pokud jsem jí párkrát použil, vždy jsem jí splatil v rámci bezúročného období. Samozřejmě můžete použít kreditní kartu i jen k nákupu věcí, „co byste si pořídili z příští výplaty“ a mít je tak o měsíc dříve, popř. využít nějaké aktuální nárazové akce. Je to ale tak trochu hra s ohněm. Jednou si půjčíte z příští výplaty 10 %, příště už to bude třeba 30 % a najednou před sebou tlačíte dluh, který sotva splácíte a i potraviny musíte nakupovat na kreditní kartu, abyste mohli dluh „odtlačit zase o měsíc dál“. Pak ani nemusíte přímo ztratit práci, stačí i jen malé snížení příjmu (krátkodobá nemoc, firma přestane vyplácet odměny nebo zkrátí úvazky) a máte velký problém.


2) Kreditní karta může překlenout nesoulad mezi aktuální místní potřebou a dostupností potřebného množství prostředků. Tento důvod je hodně podobný variantě 1) i když jen na první pohled. Např. jste na dovolené a uletí vám letadlo. Pokud nemáte letenku vyšší kategorie, nemůžete ji již uplatnit na pozdější spoj a musíte zakoupit letenku novou, což např. v případě celé rodiny může znamenat poměrně značnou částku. Pokud pro podobné případy nechcete před dovolenou nechat na běžném účtu bezúročně ležet příslušnou sumu, vyplatí se vám právě kreditní karta, kterou zaplatíte a po návratu domů vyrovnáte dluh např. ze spořícího účtu.

3) Další karta. Výhodou kreditních karet je, že je často je možné získat zdarma, popř. si na sebe dokáží vydělat, jak popisuji v článku. Hodně bank u nás ještě stále poměrně nesmyslně omezuje limity, které můžete na debetní (karta k běžnému účtu) kartě za den/týden/měsíc vyčerpat. Limity na kreditních kartách bývají poněkud velkorysejší a tím můžete tento nedostatek odstranit. Rovněž je dobré mít např. kartu k běžnému účtu v systému Visa a kreditní jako MasterCard, nebo obráceně. U nás asi nenarazíte na místo, kde přijímají karty pouze jednoho poskytovatele, ale v zahraničí se s takovým případem setkat můžete. Také je možné využít rozdílů ve způsobu výpočtu směnných kurzů mezi jednotlivými bankami. V rámci nejlevnějších balíčků k běžným účtům jsou vydávány zpravidla karty neembossované, takže embossovaná kreditní karta může být vhodným doplňkem. Za embossovanou debetu byste totiž zpravidla dopláceli i několik set korun ročně ať přímo, nebo ve vyšším základním paušálu za vedení účtu. S pomocí kreditní karty také můžete vyrobit „skoro běžný účet“ ze spořícího účtu, nebo doplnit k běžnému účtu kartu, se kterou je možné platit přes Internet, pokud to základní karta vydávaná zdarma neumí – jak popisuji v článku http://www.mesec.cz/clanky/jak-vybrat-nejlevnejsi-ucet/

U mě se k tomu ještě přidala určitá -řekněme- ješitnost, byla to jediná možnost jak zdarma získat zlatou kartu :)

Pepa
Pepa (neregistrovaný) ---.karneval.cz
8. 3. 2010 10:54 Nový

Poplatky u Cetelem

celé vlákno

V článku je uvedeno „měsíční poplatek za vedení úvěrového účtu na 69 Kč měsíčně“. V Sazebníku poplatků, odměn a sankcí Cetelem pro smlouvy o revolvingovém úvěru platném od 1.11.2009 je ale uvedeno „měsíční poplatek za správu a vedení úvěrového účtu 89 Kč“. Jedná se o něco jiného ???

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem