Pokud mi má chabá gramotnost umožnila příspěvek pochopit, tak si pan doktor de facto stěžuje, přičemž v závěru chválí Poštovní spořitelnu za to, že uznala oprávněnou reklamaci a vrátila neoprávněně stržené částky. Zlatý dukát pak pan doktor navrhuje za to, že PS komunikuje se svými zákazníky. Obávám se, že v tomto případě redakce Měšce ne zcela pochopila, že si z nich někdo utahuje (a to jak autor příspěvku, tak zástupce PS).
I když v případě PS by i taková situace mohla být kandidátem na pochvalu...
Považuji za samozřejmost, že kdokoliv (tedy i banka) kdykoliv uzná svou chybu a v případě nesprávného účtování poplatků vrátí peníze zpět na účet klienta. Nebudu přece na www.mesec.cz psát, že mi např. v Živnobance strhli neoprávněně x Kč, sami při kontrole koncem měsíce přišli na chybu a vrátili zpět oněch x Kč.
U Poštovní spořitelny, kterou používám už 10 let, oceňuji dosah na každé poště. Poplatková politika je však šílená a netuším, kam až tato divize ČSOB v honbě za ziskem dospěje.
Příklad: Za 2 příchozí platby z jiné banky, provedení 1 trvalého příkazu v rámci ČSOB a 1 výběr maxkartou na přepážce 44 Kč + 14 Kč za maxkartu za měsíc mi přijde fakt dost...
Uvidíme, jaké změny nastanou. Generální ředitel ČSOB Pavel Kavánek v úterý podle ČTK prohlásil: "Ceny služeb musejí jít kvůli konkurenci dolů." Zatím jim jen klesl v prvním čtvrtletí letošního roku čistý zisk 724 milionů korun, zatímco před rokem činil 1,312 miliardy. (ČTK 30. 4. 2003)
Navíc rychlost není zrovna silnou stránkou Poštovní spořitelny. Zatímco výběr kartou na přepážce jsou schopni zaúčtovat druhý den (podle výpisu), tak příkaz k úhradě do jiné banky přes maxkartu trvá 5+2 dny (podle srovnání výpisů z obou bank)! Pokud mne netlačí splatnost, je to OK. Což však nebyl tenhle případ a konkurence mi napařila sankční úrok za pozdní splátku. Reklamaci jsem nepodal, nechtělo se mi utrácet další peníze za doporučený dopis, nevolal jsem ani zelenou linku (kdoví, co o mně v rámci CRM vědí.:-))..). Pouze jsem omezil počet plateb na jediný trvalák v rámci ČSOB a veškerý platební styk jsem si zařídil jinde.
A kterou? Nejpouzitelnejsi je pristup pres to, co dnes nazyvaji "system Comtech", ale ten chteji za kazdou cenu zrusit a tak jej zatizili poplatkem 1000,- Kc mesicne!!!
Mimochodem, neznate nejakou banku, ktere doopravdy funguje i-banking (doopravdy = ne pouze z Woken) a umi hromadne prikazy? Ja znam je e-banku, ale to je taky drahuska.
Jsou banky, ktere umi IB i z Linuxu. Viz Internetové bankovnictví není pro každého.
Ano, jsou.
Citibank - na dotaz, bude-li mi pristup z Linuxu fungovat, jsem z nich odpoved nevydoloval (pul dne telefonovani bylo malo).
Česká spořitelna nepodporuje komercni klienty.
Raiffeisenbank nema hromadny prikaz.
eBanka je draha.
Ostatni Linux nepodporuji a vetsinou ani podporovat nechteji.
> A kterou? Nejpouzitelnejsi je pristup pres to, co dnes nazyvaji "system Comtech", ale ten chteji za kazdou cenu zrusit a tak jej zatizili poplatkem 1000,- Kc mesicne!!!
ČSOB Homebanking 24 za 120,- Kc mesicne nebo GSM banking za 30,- Kc mesicne. Podle vyse tech poplatku, ktere uvadite, soudim, ze mate postkonto, protoze u postzira by Vas to vyslo asi na polovic.
> Mimochodem, neznate nejakou banku, ktere doopravdy funguje i-banking (doopravdy = ne pouze z Woken) a umi hromadne prikazy? Ja znam je e-banku, ale to je taky drahuska.
Nepadla tu zminka o GE Capital. Ta ma i-banking, ale nevim, jestli jen z Woken a zda umi hromadne prikazy.
Mám pocit, že v redakci Měšce se muselo něco slavit, jinak si nedovedu vysvětlit, že za něco takového byl udělen Dukát. Banka pochybila jak jednáním, neoprávněnými poplatky tak i vydáním něčeho, co klient nechtěl. Chápu radost klienta, který již pohřbí své neoprávněně stržené peníze, a obdrží je zpět, ale vyjádření banky je mírně řečeno děsné. Jestli někdo něco zkazí, tak je přece normální to napravit! Chápal bych, kdyby se klientovi vrátil dvojnásobek neoprávněně ztržené částky - to by na Dukát uritě bylo, ale tohle opravdu ne! A jak koukám, tak se nás tu v tom dost shoduje!
Prosím vás, jestli tu ještě někdo zabrousí- dám-li ráno příkaz k úhradě z Postžira (Maxkartou) na jiné konto v ČSOB a na stvrzence mám datum účinnosti o dva dny později, kdy se tam ty peníze objeví- skutečně "už" za dva dny, nebo až za zde avizovaných 5+2 dnů? Já jsem totiž nedávno ztropil internetový skandál v jednom zásilkovém obchodě, že jim to dlouho trvá, když peníze jim měly po těch dvou dnech ode mě dojít. Když jsem se po pěti dnech ptal,potvrdili mně, že peníze ode mě už tam jsou, jenomže nevím právě, jestli po dvou či po pěti dnech.
Když jsem ale hradil fakturu za telef.účet maxkartou z ČSOB bankomatu, byly peníze na účtu v e-bance už na druhý den!