Spočítejte si...

Zavřít

Portmonka. Všechny slevy na jednom místě (TEST)

Dejte sbohem všem plastovým věrnostním a slevovým kartám, zbavte se papírových voucherů a přeměňte je na elektronické. Tak snadné to zatím není, ale směr daný je. Jednoduchost výměnou za data.

Aplikace Portmonka by ráda nahradila věrnostní karty. Nemusíte je tahat v peněžence, ale místo nich spustíte aplikaci v chytrém mobilu, která danou věrnostní kartu ukáže. Pokud věrnostní kartu v aplikaci nenajdete, můžete ji přidat buď opsáním číselného kódu karty nebo tento kód můžete vyfotit (je to rychlejší). Můžete se také stát i členem dalších věrnostních programů, aplikace totiž umožňuje rychlou registraci – ve formuláři stačí vyplnit několik údajů a členství je poté aktivní.

Nejatraktivnější pro běžného člověka jsou ale nejspíše slevové kupóny. V době publikace článku aplikace nabízela slevy do téměř třech desítek obchodů. Například 20 % můžete ušetřit v textilním řetězci, 15% slevu na nákup u jednoho výrobku dle vašeho výběru dostanete v jednom řetězci s nábytkem, v dalším dostanete 20% poukaz z ceny nakoupeného nábytku na další nákup.

Ušetřit také můžete na koupelnách či kuchyních, sleva dosahuje 10 % při nákupu nad 10 000 Kč a sleva 15 % při nákupu nad 50 000 Kč. Akceptace by měla být garantována, slevy je možné uplatnit na 500 prodejních míst známých značek.

Aplikaci si můžete stáhnout pro operační systém AndroidiOS

Kde to funguje – garantuje provozovatel

Provozovatel garantuje použití aplikace v těchto obchodech:

Albi, Auto Kelly, Fann Parfumerie, Hannah, Husky, Kappa, Kosmas, Presence, Rock Point, SAM73, Sklizeno, The Pub, Top Time. Další garantované obchody postupně přibývají.

Zkušenosti autora

Vyzkoušet aplikaci jsem vyrazil do obchodního centra Tesco Letňany v Praze, spolupracovník redakce aplikaci prověřil v dalších prodejnách.

Aktivoval jsem si 20% slevu a vyrazil jsem do prodejny textilního řetezce H&M. Jelikož u pokladen byla značná fronta, rozhodl jsem se zeptat pracovnice, která doplňovala v prodejně zboží. Ukázal jsem ji slevu z mobilního telefonu a zeptal se, zdali můžu slevu uplatnit. Odpověď z její strany byla okamžitá: Ano, vaše sleva platí.  Na otázku, zdali stačí ukázat jen slevu na mobilu, zdali nepotřebuji nějaký čárový kód, mi bylo odpovězeno, že to tak stačí. Vzhledem k tomu, že H&M nabízí také 20% slevu, kterou bylo možné získat z jejich katalogu, pak lze předpokládat, že uplatnění stejné slevy z Portmonky by bylo bezproblémové a rychlé.

Další prodejnou byla Knihy Dobrovský. Chtěl jsem využít slevový kupón ve výši 50 Kč, který je možné uplatnit při nákupu nad 300 Kč  Zde jsem zamířil přímo k pokladnám a zeptal jsem se na možnosti uplatnit danou slevu. Odkud to máte? To jsem nikdy neviděla. Po mém vysvětlování překvapená prodejkyně zavolala svoji vedoucí, které se zeptala, zda můžu danou slevu využít. Následovala otázka, odkud mám danou slevu. To vám přišla SMS zpráva se slevou? Nakonec mi ale sdělila, že slevu uplatnit můžu. Jelikož mě zajímalo, jak bude uplatnění této slevy probíhat, uskutečnil jsem nákup za 374 Kč. Uplatnění slevy provázely ale technické problémy, pokladní neuměla zadat slevu 50 Kč z ceny 374 Kč, po několika pokusech se to však podařilo. Slevu se tedy v této prodejně uplatnit podařilo a nákup proběhl úspěšně. Pracovnice však o slevě nevěděly a nebyly schopné zjistit, zdali daná sleva platí či neplatí. V podstatě tak můžou být velice snadno obětí podvodného jednání, v případě, že si někdo vytiskne svou vlastní slevu. 

Poslední prodejnou byl nábytkový řetězec Kika. Znovu jsem zamířil k pokladnám, kde jsem se optal na možnost uplatnění slev. První pokladní mi však oznámila, že tuto akci měli do začátku prosince a už neplatí. Argumentoval jsem tím, že platnost dané slevy je podle aplikace do 11.12. 2013. Pokladní si se slevou nevěděla rady a poslala mě k sousední pracovnici. Opět se mě optala, odkud danou slevu mám. Následně pracovnice začala listovat v dokumentech, kde nejspíše byly uvedené veškeré slevy a slevové kupóny, které platily v obchodě. Tam však slevu nenašla a tak si pozvala další pracovnici. Pracovnice přišla a znovu následovala obvyklá otázka: Kde jste to získal?. Nakonec zkoumala můj mobilní telefon, listovala si slevovým kupónem, a poté řekla, že mám nárok slevy jen na určité zboží: Tady máte napsané, na co máte nárok. Co chcete koupit?

Sdělil jsem, že mám zájem o šatní skříň: To ale musíte do druhého patra ke skříním. Ukažte tu slevu předem a ať je napsána v kupní smlouvě, odpověděla. Vyrazil jsem tedy do druhého patra ke skříním, kde jsem znovu očekával otázku na aplikaci. Pracovník u skříní se na slevový kupón podíval a řekl, že ho můžu uplatnit. Řekl také, že sleva bude uvedená v kupní smlouvě a přesně to se stalo.

Náš spolupracovník souběžně vyrazil do obchodního centra Avion Shopping Park v Ostravě.  V prodejně nábytku Kika byla sleva udělena bez problémů. Zároveň vyzkoušel aplikaci v prodejně Decathlon, kde provozovatel použití negarantuje. Do aplikace předem zadal číslo zákaznické karty Decathlon a u pokladny předložil spuštěnou aplikaci s načtenou zákaznickou kartou. Skener na pokladně aplikaci nenačetl, ale pokladní obratem ochotně nabídla, že číslo karty zadá ručně.

Portmonka pak putovala do pobočky České pošty v roli Zákaznické karty České pošty. Zaměstnankyni pošty nemusel dlouho přesvědčovat, také ji zajímalo, zda aplikace bude fungovat, skener ji ale nenačetl. Teoreticky by na poště mohli zadat číslo zákaznické karty ručně, ale v Portmonce není uvedené jméno a příjmení, na rozdíl od skutečné plastové karty České pošty. Pošta by tak neměla jak ověřit, kdo je skutečným odesílatelem.

Poloviční úspěch kolega zaznamenal v síti Makro Cash&Carry. Při placení u pokladny Portmonka bez problémů zvládla nahradit zákaznickou kartu Makro, problém však byl u vstupu do Makra, vstupní skener si s displejem mobilu neporadí.

Tesco Clubcard Portmonkou nenahradíte. Skener na pokladně čárový kód ClubCard v Portmonce ignoruje.

Pohodlí za informace

Provozovateli aplikace Portmonka dáváte informace o vašem nákupním chování a nákupních zvyklostech, tyto informace poté můžou být marketingově využívány. Provozovatelem je společnost Retail Info, ta patří do skupiny MAFRA (vydavatele MF Dnes a iDNES.cz), kterou ovládá společnost AGROFERT.

Zhodnocení

Portmonka má za sebou teprve několik týdnů existence, přesto jde již nyní o funkční aplikaci s praktickým použitím. Kdo má rád slevy, vouchery, kupóny, bude s aplikací spokojený. Síla jejího provozovatele zaručuje pravidelnou dávku slev.

widgety

Druhou možností je náhrada všech vašich fyzických slevových, věrnostních a zákaznických karet Portmonkou. Portmonka jde dobrým směrem, jako první funkční aplikace pomyslné mobilní peněženky nabídla jejich elektronizaci (na rozdíl od jiných aplikací, u kterých se o tom jen mluví). Právě tato služba by mohla být hlavní motivací k jejímu používání, ale zatím jde spíše o jakousi zálohu čísel vašich karet, které v praxi použijete jen omezeně. Skenery si s přečtením kódu neporadí, a tak bude potřeba přesvědčit obsluhu, aby vám vyšla vstříc.

Uživatelé aplikace si na Google Play stěžují na zamrzání aplikace či nefunkčnost aplikace, s tím jsme se však během testování nesetkali, aplikace fungovala bez problémů. V případě aplikace pro iOS fungovalo vše opět korektně.

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 17. 10. 2014 22:03