U plynu od RWE máte vhybku výpočtu nebo vstupní hodnoty za MW:
každopádně vychází 1 691/2+90=935Kč/rok
Názory k článku
Porovnali jsme ceny elektřiny a plynu. S kým ušetříte?
Re: Porovnali jsme ceny elektřiny a plynu. S kým ušetříte?
celé vláknoRe: Porovnali jsme ceny elektřiny a plynu. S kým ušetříte?
celé vláknoOpraveno, děkuji za upozornění.
Moje změny
celé vláknoJá jsem v srpnu zažádal o změnu dodavatele plynu z RWE na ČEZ. V té době vycházel ČEZ jako nejvýhodnější. Mimo jiné nemá měsíční poplatek za dodávku - ale jen do konce roku 2012. Podle aktuálních ceníků je stále výrazně levnější než RWE, ale dost menších dodavatelů ho předběhlo.
I tak bych měl za rok ušetřit cca 2400,-.
Tragický článek - ostuda Měšce, že to zvěřejnil
celé vlákno"To znamená, že když bych uzavřel smlouvu na dobu určitou a před koncem její platnosti si nepohlídal, zda je pro mě stále výhodná, prodlouží se opět na dobu určitou, na kterou byla původně sjednaná. A je jasné, že cena energie se může výrazně změnit v můj neprospěch a já nebudu mít cestu, jak se z ní vyvázat."
LEŽ - viz novela zákona 458/2000 Sb, § 11a odstavec 3
"Zvýší-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny nebo výrobu plynu cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději 30 dnů přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy. V takovém případě je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy nejpozději 10 dnů přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek."
Takže KDYKOLI zvýší dodavatel cenu, může zákazník od něho odejít.
Dokonce PŘESNĚ toto psal i Měšec:
http://www.mesec.cz/clanky/zdrazuji-vam-elektrinu-ci-plyn-muzete-odstoupit-od-smlouvy/
Re: Tragický článek - ostuda Měšce, že to zvěřejnil
celé vláknoNavíc jsem doufal, že článek bude obsahovat KVALITNÍ kalkulačku s aktuálními cenami a různými vychytávkami (bonusy apod.), kde si KAŽDÝ čtenář může spočítat SVŮJ případ. A ono se to zdrclo na jednu případovou studii. Bída. Koho zajímá domácnost autora?
Re: Tragický článek - ostuda Měšce, že to zvěřejnil
celé vláknoDěkuji za reakci, šlo o zkušenost, nikoli o komplexní studii (ta by vydala na více než dvě strany A4). Nepřesnosti jsem opravil, šlo o chybu autora. Pokud jde o další nástroje, o kterých píšete, tak na nich pracujeme, ale není to vývojově jednoduchá záležitost. Vydržte.
Re: Tragický článek - ostuda Měšce, že to zvěřejnil
celé vláknoZmena dodavatele (Re: Tragický článek - ostuda Měšce, že to zvěřejnil)
celé vláknoTo, co rikate, je dobra upozorneni, poskytuje ferovou moznost zareagovat v obou pripadech: bud do tri tydnu od oznameni, nebo zhruba do mesice nebo dvou, pokud si bude odberatel cenik pravidelne kontrolovat.
Ale preci jen je mnohem praktictejsi mit moznost zareagovat se zpozdenim, byt za cenu ztraty par stovek.
A pokud mne nekdo teto svobody navic chce zbavit, je dobre se neprecenovat ("ja to budu urcite hlidat", "vzdycky si najdu trochu casu na dalsi zmenu") a radeji se realisticky ptat, jaky je realny financni ekvivalent ztraty teto svobody.
Rád bych doplnil dvě věci.
celé vláknoPro změnu dodavatele stačí vyhledat si vhodného, požádat ho o uzavření sdružené smlouvy o dodávce plynu (elektřiny), zmocnit ho k ukončení smlouvy u původního dodavatele a v případě využití svého práva odstoupit od smlouvy z důvodu zdražení přiložit toto písemné odstoupení. U smluv na dobu určitou je sice možné předčasně z důvodu zdražení odstoupit od smlouvy ovšem před realizací tohoto kroku doporučuji vřele prostudovat aktuální obchodní podmínky původního dodavatele a zvážit, zda úspora vynahradí sankcičku v OP uvedenou. OP se mění stejně jako ceníky a Vy žijete ve sladké neznalosti ressp. znalosti těch původních.
Re: Rád bych doplnil dvě věci.
celé vlákno"..zda úspora vynahradí sankcičku v OP uvedenou.."
NENÍ PRAVDA! Přečti ti i odstavec 4. Neshody navíc nově řeší ERÚ, což je mnohem pružnější než soud.
" (4) Odstoupení podle odstavce 3 je účinné k poslednímu dni kalendářního měsíce, ve kterém bylo doručeno příslušnému držiteli licence, neurčí-li zákazník pozdější den účinnosti odstoupení. Uplatnění práva na odstoupení NESMÍ BÝT SPOJENO S ŽÁDNÝMI FINANČNÍMI NÁROKY VŮČI ZÁKAZNÍKOVI. Odstoupení, které bylo uskutečněno do 3 měsíců od účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek a méně než 10 dnů před koncem daného měsíce, je účinné k poslednímu dni kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém bylo odstoupení doručeno příslušnému držiteli licence."
To ustanovení znám.
celé vláknoOvšem pokud získáváte nějakou slevu za přistoupení ke smlouvě na dobu neurčitou a v OP je uvedeno, že nedodržení smlouvy znamená vrácení této slevy jsem zvědav kdo se bude s dodavatelem soudit a jak případný soud dopadne. To, že si to dodavatel v ukončovací faktuře naúčtuje o tom nemám pochyb. V některých OP se to objevilo právě až po změně energetického zákona a tedy jako reakce na umožnění snažšího odchodu zákazníků.
Kalkulačka
celé vláknoPři větších odběrech je imho vše jinak ...u RWE a ČEZU určitě.
http://www.srovnejenergie.cz/14-plyn
Kalkulátory, zkušenosti s přechodem
celé vláknoAsi nejlepší kalkulátory pro porovnání jsou zde:
http://www.energy.php5.cz/index.php
Dělá to nějaký člověk asi jako svoji "zábavu", takže není závislý na provizích za uzavření smlouvy, jako většina ostatních kalkulátorů, které z toho důvodu obvykle neobsahují všechny dodavatele. Navíc je tam diskuse o zkušenosti s dodavateli. A při přechodu si zapiště a důsledně zkontrolujte při vyúčtování stavy elektroměru a plynoměru k datu přechodu. Například mě za dobu od odečtu k datu přechodu Pražská plynárenská naúčtovala 10 násobek !!!! skutečné spotřeby a uznala teprve 4. reklamaci při pohrožení energetickým regulačním úřadem (takže doporučuji rovnou kopii reklamace posílat na ERÚ).
Re: Kalkulátory, zkušenosti s přechodem
celé vláknoV době, kdy má skoro každý digifoťák nebo mobil s foťákem, bych osobně doporučovala vyfotit hodiny digitálem a opatřit datumem. Mám tak v ruce důkaz, kterým můžu operovat v případě nesrovnalosti.
Re: Kalkulátory, zkušenosti s přechodem
celé vláknoDigitální fotka není důkaz. Jen trochu zběhlejší člověk s ní dokáže divy. A programy jsou i zdarma.
Re: Kalkulátory, zkušenosti s přechodem
celé vláknoNení třeba. Stačí provést odečet elektroměru či plynoměru v den změny a stav nahlásit původnímu dodavateli.
Pokud to neprovedete, dodavatel stanoví stavy měřidel náhradním způsobem.
Re: Kalkulátory, zkušenosti s přechodem
celé vláknoNení pravda, ten jsem nahlásil a dostal jsem od Pražské plynárenské dopis, že dle uzavřené smlouvy a dle energetického zákona provedli výpočet stavu dopočtem......
Odečty
celé vláknoDle platné vyhlášky MPO může dodavatel stanovit stav měřidla vvýpočtem i když mu včas zašlete samoodečet. Socialismus totiž funguje stále. Naštěstí se ten výpočet moc od reality neliší, jen letos s ohledem na počasí to bude trochu více než skutečnost.
Chyba lávky...
celé vláknoMáte v tabulce chybu pane Salmane, cena elektřiny se neudává za 1 mW, ale za 1MWh. Jak takový blábol můžete pustit do světa?
chybna cena BE
celé vláknoBohemia Energy ma cenu silove elektriny spatne, spravna je 1518 Kc, a pak neni nejlevnejsi ale az 3. A to i ve Frydku Mistku, dle jejich webu.
Re: chybna cena BE
celé vláknosouhlasím s Vámi a ještě si nejsem jist jak funguje u Bohemia Energy služba "průkaz vystavení garance" tedy jestli mohu odmítnout tento průkaz, ale předpokládám že to odmítnout nemohu. Tím pádem se zvýší roční stálý poplatek o 302,40 Kč a to jen kvůli cáru papíru, ve kterém se Bohemia Energy zavazuje, že je levnější než tradiční dodavatel, tedy dodavatel, který vlastní dráty. Když jsem se dohadoval s podomním prodejcem od Bohemia Energy kdo je tradiční dodavatel, tak mně odpověděl "jak mám vědět od koho tady lidé nejvíc odebírají" :-) Řekl jsem mu ať přestanou dělat z lidí blbce, načež jsem si vyslechl, že to sedí od někoho, kdo zná jen ČEZ a E.ON ...usoudil jsem že s tímto rádoby prodejcem se nemá dál cenu vybavovat.
Za článek díky
celé vláknoNe snad že by byl nějak zvlášť objevný, ale donutilo mě to si zkontrolovat své dodavatele elektriky (plyn mám ještě na 3 měsíce pořešený dobře). Při té příležitosti jsem zjistil, že skopčácké k***y u mých 2 odběrných míst razantně zvedli cenu - asi potřebují z něčeho dotovat špatné smlouvy na plyn. A to jsem to kontroloval v prosinci a vycházelo to velice slušně. Tak jsem si našel alternativu a hned uzavřel nové smlouvy. Co je ale horší, že jsem musel dát každé místo k jinému dodavateli, protože kdybych zvolil jen jednoho, tak by to bylo dost nevýhodné - tu tvorbu cen moc nechápu.
Jinak ještě poznámku k Bohemia Energy - u těch už jsem byl a podruhé bych to nezkusil ani kdyby dodávali zdarma. Neskutečný binec, nespočet chyb v účtování, inkasech, zálohách, vyúčtováních, cenách, antidatované dokumenty, nedodržování smluv. Nic jiného než nekonečné řešení reklamací. V životě jsem nic podobného neviděl.
A ceny v zahranici ?
celé vláknoCo jeste porovnat ceny v ostatnich zemich EU ? No jo, ono by se ukazalo ze ... a o tom se nesmi v CR psat.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoOpakovaně píšete, že se něčem nesmí v ČR psát. Dovolte mi, abych vás upozornil, že se nesmí ani psát o tom, že se nesmí o něčem psát.
Rozlučte se s rodinou budete odveden do lágru kopat uran. My budeme nějakou dobu psát pod vaší přezdívkou do diskuzí podobné příspěvky, aby vaše zmizení nebylo nápadné.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoZa měsíční provizni rovnou 90 % příjmu ministra Vondry se ujímám náhradního psaní za P2010 aby to nebylo nápadné.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoZe se o tom "nesmi psat" nemyslim samozrejme tak, ze by za to byl nekdo trestan (alespon zatim). Nicmene v masovych sdelovacich (prevazne nemeckych) prostredcich se o tom zkratka nedoctete. Jina vec je kdyz si to nekdo pise na nejakem blogu, ktery cte jen hrstka lidi. Tak to ovsem nikoho neohrozi.
Cele to zacalo pred vice jak deseti lety medialni masazi o tom, jak je v CR proti zapadu vse levne a je treba "narovnavat" ceny. Od te doby tato retorika prakticky neustala, pricemz ti co nejezdi jen na instantni dovolene s cestovkou vedi (ovsem ti co si kupuji zajezdy v Nemecku ano), ze ceny jsou jiz davno pre-rovnane. Ktere masove periodikum o tom vsak pise ? Prakticke zadne. Jedine o cem se v posledni dobe sem tam napise jsou predrazene ceny mobilnich operatoru, ale to je vse. Pricemz predrazene je tu prakticky vsechno, ale ... vzdyt vite co chci napsat :-)
Nedavno se objevil jeden clanek v E15, ovsem kolik lidi toto cte ? Zato napriklad na iDnes vychazi podobne humorne PR clanky jako tento "pruzkum" http://ekonomika.idnes.cz/ceske-lyzarske-arealy-jsou-nejlevnejsi-v-evrope-ukazal-pruzkum-p8d-/ekonomika.aspx?c=A120113_194702_ekonomika_abr Ti kteri jezdi uz leta pravidelne lyzovat do zahranici se asi vali smichy.
Vzhledem k zavaznosti situace (objemu a trvani techto lzi o nutnosti srovnavani cen) bych ocekaval, ze se informace objektivne srovnavajici skutecne ceny se "zapadem" budou objevovat temer denne. Mozna k tomu chybi ale nejaky cesky denik ... Stejne tak to asi nemuzeme cekat od nasi drahe verejnopravni televize, protoze tak je prece tak nezavisla ...
Re: A ceny v zahranici ?
celé vlákno"Pricemz predrazene je tu prakticky vsechno, ale ... vzdyt vite co chci napsat :-)"
Tak nám tedy udělejte pořádný rozbor (např. mezi ČR a SRN), ať víme, co konkrétně (srovnání cen jednotlivých výrobků) je u nás předraženo, protože jinak tu mlátíte prázdnou slámu stále dokola.
Takže zájezdy, telekomunikace, potraviny, energie, průmyslové zboží, léky, pohonné hmoty atd. nám na konkrétních položkách pěkně porovnejte.
Kupní síla obyvatel ČR je v rámci Evropy žalostná 2010/2011
http://finexpert.e15.cz/kupni-sila-obyvatel-cr-je-v-ramci-evropy-zalostna
Kupní síla obyvatel ČR je v rámci Evropy žalostná 2011/2012
http://finexpert.e15.cz/kupni-sila-obyvatel-cr-je-v-ramci-evropy-zalostna_2
Jak by ta mapa vypadala asi v roce 1989?
Předraženého volání v ČR už si všímají i politici
http://www.mobilmania.cz/clanky/predrazeneho-volani-v-cr-uz-si-vsimaji-i-politici/sc-3-a-1317367/default.aspx
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoProc ? Me staci to vedet. Cekal bych takovy rozbor od medii. A neni tezke najit priklady http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-46529520-v-cesku-se-nakupuje-hodne-draho-take-proto-ze-si-to-nechame-libit
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoProč?
Abyste zjistil, že váš argument "Pricemz predrazene je tu prakticky vsechno" je nepravdivý a je to pouhé ničím nepodložené plácnutí do vody.
Zrovna jako argument, že Tesco má na potravinách marži "několik set procent".
A takovýto rozbor od médií rozhodně nečekejte. Je za tím totiž spousta práce a námahy...
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoJa vim ze je pravdivy a vi to i ti, kteri za nakupy do zahranici pravidelne jezdi nebo nakupuji na zahranicnich eshopech. Delali by to snad, kdyz by to nebyla pravda ? Nebudu vam vyhledavat odkazy na stejne zbozi u nas a v zahranici a prepocitavat ceny z EUR na CZK, abych vam dokazal ze mam pravdu. Pokud bych ji nemel, nebudou lide nakupovat radeji v zahranici. A oni nakupuji.
Nevim jak Tesco, ale vim ze napriklad jeden z retezcu na jednom konci marketu vykupoval jablka za 6 Kc / kg, pak pretahl prepravky na druhy konec budovy a tam je prodaval za 25 Kc. Stejne tak vim, ze v zahranici maji i velke domaci (tedy vlastni) retezce, ne jako tady kde neni zadny. Stejne tak vim (a nebudu hledat odkaz) ze kdyz si tady koupim zmrzlinu jiste znacky dostanu odpadky zatimco v Nemecku za nizsi cenu opravdu smetanovy vyrobek.
Ano, je zatim spousta prace, stejne jako u jinych rozboru. A stale nevim, proc bych to nemohl cekat.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vlákno"Ja vim ze je pravdivy a vi to i ti, kteri za nakupy do zahranici pravidelne jezdi nebo nakupuji na zahranicnich eshopech. Delali by to snad, kdyz by to nebyla pravda ?"
Nevíte. Je to pouze určitý segment zboží, který se vyplatí a je zakoupen za hranicemi (v e-shopech či kamenných prodejnách). Argument "Pricemz predrazene je tu prakticky vsechno" je prostě mimo.
"Ano, je zatim spousta prace, stejne jako u jinych rozboru. A stale nevim, proc bych to nemohl cekat."
Protože takového člověka v médiích nikdo nebude živit, aby vyplodil jeden článek za několik týdnů s nějakým rozborem cen.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknohttp://www1.schlecker.com/htdocs/Suchergebnis.aspx?suchbegriff=fa&x=19&y=6
Kolik stojí ta Fačka u nás? Všude (což je samozřejmě náhoda) 54,90 Kč a když je náhodou akce, tak necelé 4 pětky, že?
Na dovolenou doporučuji dovolena.cz a nechat si vyjet české i německé cestovky... Jediný rozdíl je odlet z Práglu u jedné, odlet z Mnichova u druhé... Jo, a pak ještě 100% cenový rozdíl.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoJasně. Máte pravdu. Takových a jiných věcí nejdete určitě hodně.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vlákno"Nevim jak Tesco, ale vim ze napriklad jeden z retezcu na jednom konci marketu vykupoval jablka za 6 Kc / kg, pak pretahl prepravky na druhy konec budovy a tam je prodaval za 25 Kc."
No a? To je jejich cenová politika. Na něčem třeba zase prodělávají.
Třeba nedávno polotučné mléko v akci (konkrétně v Tesku) v Tetra Paku za 8,90 Kč/l.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoNo a ? Jiste ze je to jejich cenova politika. To byl jen priklad tech marzi. Stejne tak je v CR napriklad v restauracich marze na lahev vina typicky 300% az 400%, v zahranici na zapad od nas byva 100%. A jiste, je to jejich cenova politika. Pro me je znamenim, ze si to nemam nechat libit a proto si tu radeji nic nedam.
Ta diskuse uz dale zrejme nedava smysl. Vzdyt at se kazdy necha okradat dle libosti, je to jeho pravo.
Re: A ceny v zahranici ?
celé vláknoNo jasně. V zahraničí budou mít marže na jablka jen pár procent. To jenom v ČR jsou to stovky procent. (To jste samozřejmě neřekl, to vás jen tak popichuji).
Nebuďte bláhový.
Koukněte se na britské Tesco (což je i v UK masovka obchod) a uvidíte ten rozdíl v cenách - http://www.tesco.com/groceries/
Sazby DPH v UK na zboží a služby (nejčastěji 0% u potravin) v ČR 14%.
http://en.wikipedia.org/wiki/Value_Added_Tax_%28United_Kingdom%29
Re: Porovnali jsme ceny elektřiny a plynu. S kým ušetříte?
celé vláknoMaso nakrájíme na plátky, které opečeme na oleji. Osolíme a opepříme. Polovinu masa z pánve (opečeného) vyjmeme do zapékací mísy, a na prázdné místo v pánvi dáme asi půl kila nakrájené cibule na plátky. Orestujeme a částí cibule pokryjeme maso v misce. Posypeme rozdrceným tymiánem a zalejeme smetanou. Opakujeme, dokud máme suroviny. Dáme do trouby zapéct. Můžeme po vrchu posypat strouhaným sýrem.
Kdo ty hlouposti zaplatil?
celé vláknoJen klasicka ukazka manipulace.
Po pripojeni na web Bohemia Energy po nastaveni oblasti na Frydek Mistek a beznem tarifu pro domacnost D02d je cena udavana za
1MWh 2270,09 Kč ne 1445,71!
http://www.bohemiaenergy.cz/res/files/cenik/domacnosti_elektrika_1.pdf
Je smutne, ze i clanek tvarici se seriozne je vlastne placena reklama plna lzi. Jeste stesti, ze mame internet :-)
Re: Kdo ty hlouposti zaplatil?
celé vláknoJen jsem zacal brouzdat a nasel toto:
Centropol - alternativni dodavatel - 1475,-
http://www.centropol.cz/data/ceniky/elektrina/2012-01/Centropol-cenik-OPTIMUM-CEZ-Domacnost-2012.pdf
Re: Kdo ty hlouposti zaplatil?
celé vláknoDivné, sám jsem to kontroloval na jejich webu. Opraveno.