"Na centrále pojišťovny v Praze na Pankráci jsme pracovníka zaskočili požadavkem, ale nelenil a zavolal přímo na produktové oddělení Generali s dotazem, zda lze pojištění pracovní neschopnosti sjednat samostatně. A poté byl zaskočen opět, protože ani z centrály mu jasně neodpověděli. My se dozvěděli, že to „asi nejde“"
Předchozí případy mě nepřekvapili, i když situace je tristní... Ale výše zmíněná citace mě dostala úplně. Pracovník postupoval ukázkově "když nevím, zeptám se", ale když nemají ani kompetentní centrálu tak bych se fakt bál cokoliv dělat bez písemné odpovědi. Když neví teď a něco řeknou, vzpomenou si na to něco, až bude pojistné plnění?...
Dobrý den, konkrétně k Generali - pojištění pracovní neschopnosti samostatně sjednat ZLE.
Nicméně v praxi se nenabízí z několika důvodu:
1) samostatné sjednání je pro klienta cenově, většinou, nevýhodné
2) dle rozsahu pojištění je nevýhodné zcela (budeme-li to srovnávat se zmíněným BenefitemExtra)
Jestliže, si klient sjedná pojištění pracovní neschopnosti samostatně může si vybrat ze třech variant od kterého dne bude pojišťovna plnit:
15., 22. a 29. dne.
Plnění je vždy max po dobu 365 dnů od počátku pracovní neschopnosti.
Sjednaná denní dávka se vyplácí až od uplynutí sjednaného počtu dní.
V případě, že si pracovní neschopnost klient sjedná přes ŽP BenefitExtra vybírá si taktéž ze tří variant, nicméně s mnoha odlišnostmi rozsahu krytí:
Varianty jsou: od 15., 29. a 62. dne (varianty nezle kombinovat)
varianta od 15. dne - je totožná s samostatnou variantou.
Nicméně:
varianta od 29., a 62. dne má tu výhodu - Jestliže klient je v pracovní neschopnosti déle jak 90 dní, plnění je vyplaceno od 1. dne pracovní neschopnosti zpětně. (nikoliv až od 29. nebo 62. v závislosti na zvolené variantě)
Dále pak V případě zvolení varianty od 62. plnění je vypláceno až po dobu 730 dní.
Varianty je možno mezi sebou kombinovat (např. od 15. 200Kč, od 29. 300Kč a od 62. 380Kč)
Co se týče porovnání ceny - vhledem k rozsahu a možnostem ŽP je pro klienta daleko výhodnější. Proto Vám v současnosti na přepážkách nenabídnou samostatné sjednání Nemocenského pojištění.
Konkrétní porovnání (klient r. narození 1985, osvč nemocensky nepojištěn, čistý měsíční příjem dle daňového přiznání 30.000,- Kč, sjednaná denní dávka plnění od 29. dne 880,-Kč)
Samostatná varianta: měsíčně 515,-Kč
V rámci ŽP BenefitExtra: měsíčně 500,-Kč (Při dožití smlouvy klientovi vyplaceno při zhodnocení 0,5% % 61 872,-Kč)
Tak nevím, kde je problém - radí Vám stále na přepážkách špatně? Nebo jen nenabízejí nesmysl, který si zde redaktor vymyslel, že je lepší a výhodnější?
Samozřejmě uznávám, že není dobrou vizitkou společnosti, když nedá jasnou odpověď zda-li je možné něco sjednat či nikoliv. Ale za dané situace, kdy se redaktor dožadoval "historického produktu", který je obsahem pojištění dnes již překonán jinou produktovou nabídkou. Možná bych u tohoto pochybení přivřel oči.
Zde nemáte zcela pravdu - nejedná se totiž o výluku
Nicméně máte pravdu v tom, že v případě pracovního úrazu či nemoci z povolání nevzniká nárok na pojistné plnění, jelikož nedochází ke ztrátě na výdělku (u zaměstnanců)
Pojištění pracovní neschopnosti je totiž takzvané pojištění škodové.
Lidově řečeno jedná se pojištění k vyrovnání ztráty výdělku.
Jestliže má zaměstnanec pracovní úraz nebo nemoc z povolání, je povinen zaměstnavatel uhradit 100% průměrné hrubé mzdy - tudíž zaměstnanci nevzniká ztráta na výdělku.
V praxi to je tak, že po dobu pracovní neschopnosti zaměstnanec dostává standardní neschopenku ve výši cca 60% a následně mu je zbylých 40% dorovnáno ze zákonného pojištění odpovědnost zaměstnavatele.
Nicméně toto se týká pouze pojištění denní dávky v pracovní neschopnosti.