Při nadpojištění pojišťovna krátí plnění z důvodu nadpojištění (přestože vypočtené pojistné z nadhodnocené částky kasírovala ochotně) - při podpojištění a nikoli_totalshade krátí z důvodu podpojištění.
Přitom cena věcí se mění každý měsíc.
Taky mě záležitost okolo podpojištění míchne. Protože v případě škody je fuk, co si o ceně majetku myslím já. Důležité je, co si myslí likvidátor/pojišťovna. Rád bych se vyhnul podpojištění a to tak, že ten majetek ohodnotí přímo pojišťovna.
Taky myslím že třeba u 5 let starý televize ti nezaplatěj novou, ale zlomek ceny(aktuální hodnotu).
A pojištění domácnosti podle mě nemá vůbec smysl pokud člověk nemá něco extra drahýho - třeba fanda zvuku systém za 300 litrů.
Pojištění domácnosti je naopak základ! Asi nemáte zkušenost s vytopením od sousedů, nedopatřením shozené věci (třeba v obchodě), atd. atd. Přinejmenším je potřeba si sjednat pojištění odpovědnosti, když už teda ne komplet domácnost.
Pojisteni domacnosti nemam, jen cele SVJ je pojisteno na pozar, blesk, povodne,... Pokud me vytopi sousedi, tak to samozrejme zaplati sousedi nebo jejich pojistovna. Pokud neco shodim v obchode, tak mi pojisteni domacnosti opravdu nepomuze.
Pojištění domácnosti je nesmysl. Když si přečtete pojistné podmínky pojištoven, zjistíte, že máte pojištěné tak možná záclony a kuchyňský stůl. Na elektroniku a cenné předměty jsou poměrně nízké limity - tj. musíte si sjednat i připojištění. Další problém je s pojistnou částkou.
A pojištění odpovědnosti ? Co bych asi tak musel provést, abych to nebyl schopen bez pojištění zaplatit ?
Co by jste musel provést? úplně stačí když blbě zavřete plyn u sporáku-následný výbuch zlikviduje třeba byt v sousedství a pokud nemáte pojištění občanské odpovědnosti-tak to hradíte ze svého ! Nebo třeba při lyžovačce do někoho vrazíte,způsobíte mu zranění,nebo dokonce invaliditu a bez pojištění občanské odpovědnosti máte na krku okamžitě klidně i několikamilionovou pohledávku!!!
Je to na Vasi retorice poznat. O pojisteni domacnosti jsem uvazoval, ale po precteni nekolika pojistnych podminek jsem od umyslu upustil - pojistne bych samozrejme platit mohl, ale nikdy bych zadnou nahradu nedostal. Mam totiz v byte okna, dvere nemam z borovicoveho dreva tlusteho 45 mm a kdyby zlodej neposkodil zamek, tak bych nedostal stejne nic. I takove perly v tech podminkach jsou a kdo je podepise, ten by mel byt zbaven svepravnosti.
Mno,nevím co na to říct,vzhledem k tomu,že pojištění domácnosti a občanské odpovědnosti + kvalitní životní pojištění alespoň živitele,je základem,který by každá rodina měla mít sjednáným-jak se říká i kdyby na chleba nebylo! Do výše pojistné částky 200-300 Tis Kč pojišťovny obvykle akceptují úplně obyčejné dveře s úplně obyčejným zámkem. Pokuď máte hodnotu majetku v domácnosti vyšší-asi Vám nebude dělat problém zabezpečit si ho kvalitnějšími dveřmi s bezpečnostním zámkem! A už vůbec nevím,co je na tom divného,že u pojistného rizika krádeže musí být patrné stopy po násilném vniknutí do bytu(ať oknem,nebo dveřma) Ještě k tomu podpojištění-v podstatě úsměvné situace vzniknou,když třeba po vykradení bytu,nebo po požáru je klient vyzván likvidátorem k spočítání škody-ten se snaží jak může, dokázat,že škoda je co největší a jaký je vlastně chudák! Počítá a dokladuje,kolikrát i na vypůjčené nákupní doklady-škodu vyčíslí třeba na 600-700 tis(přitom domácnost má pojištěnou třeba na pojistnou částku 200-300 tis!!!) Že přestřelil si uvědomí,až v okamžiku,když se ho likvidátor zeptá,proč tedy nezvolil pojistnou částku podle skutečné výše hodnoty majetku???!!! Přece není problém pojistku přepracovat-pokud se výrazně zvýší hodnota věcí v domácnosti! Pak nastane situace,že škody klient vyčíslí na třeba 600000 Kč,pojistná hodnota byla 300000 Kč,skutečná škoda dejme tomu taky 300000 Kč-ale on bohužel dostane právě kvůli podpojištění jen 150 tis!!! Nadává na pojišťovnu-ale problém vzniknul jen jeho vyčůraností,anebo hloupostí!!! Není to nic tak složitého-jen to chce používat obyčejný selský rozum a být trochu férový nejen k sobě,ale i k pojišťovně!
Je pravda, že někteří lidé jsou opravdu "vyčůraní" a snaží se na pojistce vydělat, ale ty obchodní podmínky jsou opravdu velmi záludné. Sama mám se dvěmi pojišťovnami velmi špatnou zkušenost, když při vyčíslování ceny jaksi zapomněli opomenout, že např. náhrada za dopravu, tzn. benzín se řídí cenami tohoto roku a ne cenami benzínu před 4 roky. Jsou pojišťovny dobré a špatné, samozřejmě podle mě nejvíce závisí na dobrém obchodníkovi. Musí umět prodat a znát dobře produkt, aby klienta informoval komplexně a ne zamlčoval případně zkresloval. To je také kámen úrazu. Klientovi při uzavírání smlouvy naslibuje hory doly, aby měl provizi, ale skutek utek, pak se klient diví a nadává. Tomu se taky říká vyčůranost, ale ze strany pojišťovny, protože ta odpovídá za své zaměstnance. Není obchodník jak obchodník ....
Máme pojištěnou chalupu, domácnost (ale o tom uvažujeme, že to zrušíme, ceny nábytku a ostatního jsou na rozdíl od příšerných pojistných podmínek tohoto produktu přijatelné), odpovědnost - tu i za psa, sami sebe, havarijně auto. Když ale vidím, jak se pojišťovny kroutí, když mají něco dát a hledají výmluvy na všechno, že to v pojistce nebylo, když vidím, že mám v ruce smlouvu, ale vedle toho dopis s upřesněním, který popírá to, co je ve smouvě, když vidím ten binec, tak se mi chce blejt, velebnosti. Ale přece si jen netroufnu ty pojistky nemít. Ťuk, ťuk, ťuk, zatím jsme zdraví a pojistky jsme možná nějakých 30 let nepotřebovali.
S tím kroucením máte pravdu... A jako bývalému zaměstnanci pojišťovny je mně z toho na blití - když vidím, jak pojišťovna bez mrknutí oka platí za 10x předražený software, jak se vyplácejí příspěvky na lehkoživky z různých "asociací" a "kanceláří" pojistitelů a pojišťoven, a pak se hádají s klientem o tisícovku...
Ještě jsem se nesetkal s tím, že by pojišťovna plnila víc než je sjednaná částka pojištění. Navíc je v článku zmíněno, že časová cena klesá a je možno uplatňovat časově klesající splátky - nikde jsem se zatím s nimi nesetkal. I kdybych měl auto pojištěné na 100 % nové ceny, při vyjetí z brány autosalonu nové auto rázem tratí několik tisíc a při teoretické bouračce se 2 najetými km by mi pojišťovna 100 % nikdy nedala (a to ještě nepočítám se spoluúčastí).
Nevím, kolik let počítá pojišťovna životnost auta, ale při stáří auta přes 3 roky skoro nic nedostanete. Ale pojistku platíte plnou. Zde se nabízí právě ony klesající splátky, které vám ale určitě nikdo nenabídne.
Mne podobně pojistil známý auto. Nevšiml jsem si, že je pojistka asi jen na 3 roky. Když mi po letech poslal nabídku nového pojištění, dedukoval jsem, že pojistky dělá na dobu určitou, aby měl nové dušičky na nové smlouvy. Vysvětlil mi, že to taky, ale také že po letech mi značně klesla cena auta, tudíž je blbost, abych platil stále plnou pojistku, když bych v případě plnění dostal jen časovou náhradu.
Motorista by mohl dostat na výběr, zda chce pojistit auto na 100 % nové ceny (což se u mne nestalo - ale obávám se, že při dnešní drahotě bych na takovou pojistku neměl - a řada motoristů by s tím vyjebala - ke slonku života svého plechového miláčka by jej nabourala nebo si jej nechala ukrást a chtěla by od pojišťovny de facto nové auto) nebo bude chtít pojištění na časovou hodnotu (zde v případě plnění by po pár letech nic prakticky nedostal, neboť i přes dobrý stav vozidla je jeho papírové hodnota rovna nule) nebo nějakou kombinaci (po výměně některých dílů nelze přece na auto hledět jako na auto s nulovou hodnotou jen proto, že je rokem výroby staré).
Jo, není nad tyhle chytráky, které pojišťovny děsně okrádají. Sami přitom kradou, kde můžou. Tak co, příteli, kolik jste toho nepřiznal na daních? Kolik hodin z pracovní doby jste promarnil u internetu?
Auta se běžně pojišťují na časovou hodnotu. Předělat pojistku není problém, a to i v případě, že je sjednána na dobu neurčitou. Nikdo Vám, milej zlatej, nebrání, abyste si sjednával havarijní pojištění na půl roku s následující obnovou. Stačí toho Vašeho známého zaúkolovat. Jo, když chcete hledat chyby na straně pojišťoven, jste neuvěřitelně vynalézavý. Ale co takhle používat mozek nejen při stěžování si.
Nejsem podnikavec, takže daně platím.
Nestěžoval jsem si, nehledal chyby - jen konstatoval stav věcí na pojistném trhu.
Jinak není to jen můj poznatek, že pojišťovny (ale i banky, ČEZ, plynárny, vodárny ...) okrádají. Trochu se držet při zemi, jako ostatní, by jim neuškodilo.
Existuje i pojištění na novou hodnotu, říká se tomu GAP pojištění a nabízejí to některé leasingovky a tuším UNIQA pojišťovna... Je cca o 30% dražší než běžné havarijní pojištění a platí po dobu 3 let... Ale "kupodivu" se nijak moc nepropaguje, proč asi, že...
Já měl auto za hotové, žádný leasing, takže mi je GAP k .... Google mi našel GAP jen k leasingu. A zřejmě to půjde jen k novým autům - že bych si pojistil 120ku, to asi ne? Jak se stanoví cena nového, když se už takové auto nevyrábí?
Pro Dominika 19. 6. 18:24: jak přiznáváte, jste pojišťovák. Vydedukoval jsem, že z Kooperativy. Právě má pojistka byla u Kooperativy, a žádné automatické snižování pojistného se nekonalo. Leda že by ona automatika byla z poslední doby. Ten můj známý pojišťovák to řešil dobou určitou, a pak následně novou pojistkou, opět na dobu určitou, už s nižším pojistným.
Pro JirkuZ 19. 6. 17:16: "když klienti pojistné smlouvy nečtou" - ale oni i kdyby je četli, tak tomu ne vždy porozumí a pak vám prodejce může nakukat to, co slyšet chcete, tedy nikoliv pravdu. A obávám se, že v pojistných podmínkách šitých na míru toho kterého konkrétního pojišťovacího produktu nebude žádná informace o tom, že je možné sjednat i automaticky klesající splátky pojistného. V případě klesajícíhc splátek bych usuzoval na zcela jiný produkt, který bude mít i své specifické pojistné podmínky.
Pojistné podmínky vám nikde dopředu přečíst nedají nebo si je dokonce odnést domů k prostudování - bývají součástí tiskopisu návrhu. Rovněž tak ne webových stránkách pojišťovny je nemusíte naiít. A pak zase platí, že i když byste je měl dopředu k prostudování, neporozumíte jim ...
Tak to asi Google špatně hledal... Je to i k autům koupeným v hotovosti, ale k autům NOVÝM, takže max. několik málo měsíců od zakoupení, na stodvacítku Vám pojištění GAP opravdu nikdo nesjedná .-).
Máte svým způsobem pravdu - riziko neporozumění pojistným podmínkám je vysoké a tak se klienti ani moc nesnaží je vůbec číst. Což je jejich chyba.
Nicméně nesouhlasím s tvrzením, že PP nedostanete k prostudování předem. Zatím jsem je většinou dostal k přečtení na víkend. No a pokud ne, tak jsem jednání s pojištovnou (či jejich zástupcem/prodejcem) ukončil.
Tak to jste na tom dobře. Já to také několikrát zkoušel (a ne jen u pojistek) a nikdo mi dopředu žádné podmínky nedal. Bohužel, na trhu je omezený počet ústavů, a tak vám brzy vyprší možnost "tak jsem jednání s pojištovnou (či jejich zástupcem/prodejcem) ukončil.", nehledě na to, že do některých bych ze zásady ani nepáchnul, i kdyby mi nabízeli zlaté horem dolem. A tak musím věřit víceméně svému známému z Kooperativy, kterého ovšem ne každý musí mít.
A pokud byste je teoreticky dostal k prostudování, a měl k nim nějaké námitky či chtěl něco upravit, tak stejně nepochodíte, protože je to tiskopis bez možnosti úprav - hovořím nyní o podmínkách pro běžné občany, ne pro nejrovnější z nejrovnějších.
S časově klesajícími splátkami jsem se zatím taky nesetkal - proč taky, když klienti pojistné smlouvy nečtou a tak platí více, než musí. Na druhou stranu - je těžké odhadnout tržní cenu auta v budoucnu.
Podle mých zkušeností s likvidací několika pojistných událostí(nikoliv svých) se považuje auto do jednoho roku jako nové, po uplynutí jednoho roku se potom pojistná částka bere jako cena ojetého auta na trhu (tj. max. 2/3 pořiz.ceny). Tj. po uplynutí jednoho roku se vyplatí zamyslet se nad změnou smlouvy. Hodnotu auta lze dohadnout dle cen v bazarech nebo dotazem u pojištovny - obě instituce používají jako základ stejnou databázi.
Nevím jak ostatní, ale havarijní pojistka u Kooperativy mne u auta přišla na 20.000,- Kč/rok, u Generali totéž pojištění na polovinu (vybíral ho makléř, když se mi to kooperativní zdálo drahé). O klesajícím pojistném ve smlouvě nic nebylo.
Víte,to asi tady nevyřešíme. To,že ho vybíral makléř,ještě neznamená,že je nejvhodnější! Nedělejme si iluze,že makléř se vždy řídí zájmy klienta. Navíc termín "totéž" je strašně nebezpečný-hlavně v pojišťovnictví!!! Přece nevěříte tomu,že v nějakém typu pojištění může být za stejných podmínek rozdíl v ceně 100%! Tak pojišťovny nefungují!
Já si o pojišťovnictví iluze nedelám, ale rozdíl 100% byl pro mně zajímavý. POkud jsem četla obchodní podmínky, šlo prakticky o totéž. Fakt je, že ho sice platím, ale budu šťastná, když ho nevyužijme :-))
Koop má na havarijní pojištění dva produkty a v jednom se dá pojistná hodnota vyjádřit dvěma způsoby - to automatické snižování hodnoty a tím i pojistného funguje jen v určité variantě. A Generali - občas honí klienty tím, že jim při uzavření smlouvy dají zvláštní poukaz na 50% slevu.
Jestli ty 3 roky nebyly spíše tím, že pojistný produkt který vám váš kamarád sjednal měl prostě tohle nastavení ? Typicky bývalý produkt Kooperativy Eurodomino, kde nebylo "na dobu neurčitou" možné !