Podívejte se na svou banku přes televizi

Takzvaná byznys televize je u finančních institucí fenoménem, ale ne zcela novým. Přesto v posledních měsících zažívá rozkvět a vizuální komunikaci nabízejí již dvě banky. Jak vypadá komunikace s bankou přes televizi?

Způsoby, jak může banka komunikovat s klienty nebo se svými zaměstnanci či partnery, je několik. Jenže v době internetu se cení a preferuje rychlost a efektivita, a tak společnosti hledají nové cesty a kanály ke svým klientům.

Liška TV

První stavební spořitelnou, která ohlásila přímou komunikaci přes televizi, byla Českomoravská stavební spořitelna. Její Liška TV není online na internetu, ale vysílá přes satelit z německého studia. Podle plánů ČMSS bude Liška TV vysílat asi čtyřikrát ročně. První premiéru si odbyla již loni v listopadu, šlo ale jen o testovací provoz. Liščí televize je určena hlavně pro zaměstnance a spolupracovníky ČMSS, běžní klienti se k ní nedostanou. To potvrzuje i Manfred Koller, člen představenstva ČMSS: Významným způsobem jsme rozšířili počty našich externích spolupracovníků a ČMSS se v současné době pohybuje ve čtyřech obchodních a šesti produktových polích. Tím pádem se zvyšuje i potřeba informací. Rozhodli jsme se zavést Liška TV, protože se jedná o moderní a rychlé komunikační médium. Všichni externí spolupracovníci dostávají stejné informace v reálném čase. Televize ČMSS vysílá z německého studia Bausparkasse Schwäbisch Hall. To je stavební spořitelna, která z části ČMSS vlastní. Podobnou stanici už provozuje dvanáct let. Z českého studia Liška TV nevysílá, protože náklady na vysílání přes satelit z Německa byly nižší než u nás.

Anketa

Viděli jste vysílat Lišku TV?

Modrá pyramida online

Multimediální revoluci spustila Modrá pyramida, stavební spořitelna. Na speciálních webových stránkách má od března 2008 volně dostupnou webovou televizi. Tam jsou v současné době dostupné především informační spoty o úvěrech a rekonstrukcích. Modrá pyramida se prostřednictvím webové televize pochlubila i nově otevřeným hypotéčním centrem v Praze. Na rozdíl od Lišky TV je televize Modré pyramidy určena komukoliv z řad klientů, obchodních zástupců nebo novinářů. Modrá pyramida chce být rodinnou, ale moderní bankou. To je přesně důvod, proč jsme chtěli mít webovou televizi, komentuje počátky televize André Lewgér, předseda představenstva Modré pyramidy.

Anketa

Budete se dívat na televizi Modré pyramidy?

ČSOB se projektu vzdala

Přestože to byla právě ČSOB, která loni oznamovala spuštění speciální služby videobankéře, nakonec to vypadá, že byl pilotní projekt ukončen. Připomeňme si, o co šlo. Služba videobankéře vycházela z běžných videokonferencí či videohovorů. U jednoho počítače vybaveného webovou kamerou sedí klient, u druhého bankéř a jejich komunikace probíhá jako standardní videotelefonní hovor. Nejde tak o skutečnou televizi, ale stále jde o přenos obrazu. Jenže komunikace na dálku s bankéřem přes obrazovku, byť s živým, asi není to pravé, co klienti od banky očekávají. Nehledě na náklady takovýchto projektů, které jsou vysoké, přestože je komunikace online.

Současný trend ukazuje, že spíše než osobním přístupem přes web půjdou banky cestou informativní a přes webové či jiné druhy televizí svým klientům a partnerům umožní odkudkoli na dálku sledovat novinky a trendy z oblastí, ve kterých daná banka působí.

Anketa

Komunikovali byste rádi se svou bankou přes videohovor nebo videochat?

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 5. 2008 19:08