Zamykání platebních karet nabízí i eBanka, konkrétně velice pohodlným způsobem pomocí mobilního telefonu. Cena za jedno zamknutí / odemknutí je v řádu korunových položek. Okopírování karty v případě zneužití žehličky není tak velké, jak by se z článku mohlo zdát. V dnešní době se žehličky používají už jen zcela minimálně. Poslední věc - kartu můžete mít zablokovanou pro platby na internetu, ale ani to nemusí nutně znamenat, že s ní přes internet nepůjde platit. Platby přes internet jsou totiž identifikovány určitým způsobem, který by měl být u všech i-obchodů stejný. Jsou ale obchodníci, kteří prodávají jak tradičními kanály (např. klasický kamenný obchod), tak své zboží nabízí i prostřednictvím internetu. V tomto případě může být tento obchodník identifikován jinak než jako klasický internetový. Pokud v takovém případě použijete (případně někdo zneužije) vaši kartu (kterou máte zablokovanou pro platby na internetu) k nákupu v takovém internetovém obchodě, tak platba BUDE zrealizována, protože obchodník není identifikován jako internetový.
Děkuji za reakci k článku.
Zamykání karet je v článku uvedeno právě u Vámi zmiňované eBanky, jiná banka na českém trhu tuto službu nenabízí.
V případě, že je internetový obchodník identifikovaný jako "kamenný" obchodník, k čemuž může dojít, a dojde ke zneužití karty blokované pro platby na Internetu, měla by být transakce snadno reklamovatelná - obchodník nemá doklad o přítomnosti karty při transakci (otisk z imprinteru).
Rad bych se dozvedel to,proc ja jako uzivatel bych si mel davat pozor na to ,kde a u koho platim?!?! Nechcete mi snad vnucovat nazor ,ze poridim-li si kartu ,musim pocitat ,ze mi vzniknou dalsi starosti o bezpeci mych financi?!?
Problem s bezpecnosti pri platbe kartou je neustale zkreslovan jak bankami,tak predevsim karet.spolecnostmi!!On totiz ten problem je daleko vetsi!! ........proto radeji se mlcky prechazi na chipy ,ale neni to tak jednoduche jak se zprvu zdalo.Vetsi naklady na prebudovani systemu nez byly prognozy ,a tak se nejdrive udela reklamni akce s ruznymi nevyhodnymi vyhodami na existujici karty nalaka se vice lidi i v zemich ,kde to jeste neni tak zavedene ,zvyhodni se podminky pro banky ,ale ty naopak zhorsi podminky pro reklamace klientum >> tim se ziskaji penize na novy system.
Co se tyce CVC/CVV kodu jako bezp.prostredku nebudte naivni!
Vsimnete si tech vsech odborniku ,co vysvetluji tzv.bezpecnost plateb,jak mluvi a o cem.!! Stale jen o jakemsi nekolikabitovem sifrovani dat a podobne ,ale chyba je nekde uplne jinde.
Banky sice ,a kupodivu uz i u nas ,monitoruji tzv.podezrele transakce s tim,ze kazdou podezrelou transakci pry overuji nasledne telefonicky s majitelem karty!! JOO?? Kolika z lidem z vas uz volali o necem takovem??? A kolik z vas si muselo podat reklamaci osobne a z vl.iniciativy a jeste se nekdy musel clovek dohadovat a nepocitaje cekat mesic na sve penize!!!!!!
Nikdo s opravnenych lidi ,kteri vedi o problemu ,Vam nic nerekne protoze si domyslete ,kdyby nedokonalost systemu pl.karet priznali verejne!!!?
-woe-
Tedy asi myslis sluzby jako takovy ,ze??
Potom jestli by si mohl vysvetlit jak myslis tu duveru napr. v takovych "erotickych sluzbach" nebo "odvoz odpadu" apod.......??
A co se duvery tyce,tak snad je videt jak to je v bankach ?... ty duverovat musis ,kdyz ne jsou tu jine banky ,kde je to ale to same. Ale tobe v bance neduveruje nikdo dokonce i v pripade ,ze jim chces sverit SVE penize!!!!!!
-woe-
Banky si skutecne duveru spis vynucuji nez ziskavaji. To je smutna pravda.
Duvera v eroticke sluzby? Ty bys vyuzil sluzeb erotickeho salonu, kdybys jim neduveroval, ze jejich pracovnice jsou zdrave? To tezko overis (jinak nez na vlastni kuzi) - tady je duvera jasna.
S odvozem odpadu je to trochu jine - tam muzes (v ramci moznosti) zmenit dodavatele sluzby. Ale napriklad v kadernictvi si musi kadernik/kadernice ziskat tvou duveru a pri prvni navsteve musis duverovat, ze ti kadernik neudela z hlavy "vystavni exemplar". Podobne je to u vetsiny sluzeb, netvrdim, ze u vsech.
Podle me zkusenosti z USA je docela dobrym zpusobem zabezpeceni kontrola adresy. V praxi to funguje nasledovne: v udajich, ktere banka vede o klientovi je samozrejme jeho adresa. Pokud objednavam pres internet, obchodnik musi do bankovniho systemu zadat adresu, kam jsem si objednal zbozi poslat. Pokud adresa neodpovida tomu, co ma banka v databazi, je obchodnik upozornen a transakce neni schvalena. Pokud obchodnik chce, aby karetni transakce nebyla zakaznikem reklamovatelna, musi zbozi poslat na takto overenou adresu. Prijde mi to jako jednoduchy a pomerne uzitecny zpusob zabezpeceni.
Samozrejme, i tato metoda ma urcita omezeni. 1) Nelze aplikovat na odber internetovych sluzeb (pristup na stranky apod.) a dalsi veci, ktere se nezasilaji na fyzickou adresu. To system nijak neresi.
2) Co delat kdyz clovek potrebuje zbozi poslat na jinou adresu nez kam mu chodi vypis? Napr. darem. To nastesti americke banky vyresili - staci zavolat do banky (overovano standardnim zpusobem, pomerne bezpecne) pridat k uctu sekundarni a dalsi adresy, na ktere je mozno zasilat. Tyto adresy potom budou jednoduse schvaleny.
Ceske banky bohuzel tuto moznost nenabizeji - mam kartu od eBanky a mel jsem jiz nekolikrat problem s platbou vetsi castky za zbozi. Jednou jsem dokonce musel pozadat eBanku aby obchodnika kontaktovala a potvrdila, ze je to v poradku.
Při platbě prostřednictvím internetu zadáváte dvě adresy - jedna, která má být totožná s adresou, ke které se váže platební karta a pak adresa dodání. V USA a mnoha dalších zemích to skutečně funguje tak, že se ověřuje adresa držitele karty a ta musí souhlasit s údaji banky. U nás to bohužel zatím nefunguje a tak se jenom ověřuje, zda je s kartou možné platit přes internet. To je mj. také důvod, proč se čeští občané nemohou přihlásit např. do systému paypal.com, který právě tento druh ověření (podle adresy) vyžaduje.