Hlavní navigace

Názory k článku Pivní tipy na letní dovolenou

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 7. 2008 18:17

    Jarmila (neregistrovaný)
    Letmý pohled do tabulky napovídá, co nezávislý pozorovatel už delší dobu víceméně tuší: spotřeba piva rok od roku rapidně klesá. Co je tomu příčinou, si lze jen domyslet: stále vyšší motorizace, cena a v neposlední řadě asi taky fakt, že kvalita piva se velice rychle vyrovnala a spotřebiteli může být jedno, jestli si kupuje pivo své oblíbené značky, točené nebo lahvové. Současná výroba se provádí na základě polotovarů a předpřipravených směsí a je v zásadě jedno, jestli si spotřebitel koupí pivo za 20,-/půllitr nebo jestli ho tentýž objem stojí 2,50 (jak vyplynulo z loňského testu D-Test Idy Rozové a totéž potvrdili i v Německu, že kvalita piv všech cen je prakticky totožná. Navíc to korunovala soutěž sládků na pivních slavnostech, kdy sládci nedokázali rozeznat vlastní piva). Pokud se projdete českými městy, neujde Vám, že pověstné klasické hospody zmizely z povrchu zemského, jsou nahrazeny bary, restauracemi vyšších cenových skupin a podobnými ptákovinami, a pivo se v nich podává jen v omezeném výběru značek a s patřičnou přirážkou. Pivo je navíc chápáno jako nápoj pro pracující a kdo by nechtěl být něčím lepším? Jenže "lepší vrstvy" přesedlaly na víno, které má přebohatý výběr i přijatelnou cenu. Takže pivovary se sice snaží co můžou, ale budoucnost asi moc růžová nebude.
  • 2. 7. 2008 6:40

    ja (neregistrovaný)
    V tabulce je chyba, v roce 1997 ma byt spotreba 161,4 litru na hlavu. Letmy pohled do tabulky tedy rika, ze 11 let se pohybujeme stale kolem stejne spotreby a to i kdyz cena roste (inflace to srovna). Muzete sem dat odkaz na zminovany test piv? Kvalita piv se vyrovnala maximalne v tom ohledu, ze sehnat neco jineho, nez produkty nasich trech nejvetsich gigantu, je problem. Kdyz pak clovek porovnava mezi sebou takove "perly" jako Gambrinus, Kozel, Radegast, Pilsner Urquell, Krusovice, Starobrno, Staropramen,..., tak se neni co divit, ze to dopada podobne. Nastesti se stale daji sehnat aspon lahvace z mensich pivovaru, existuji hospodske minipivovary a da se zajet do Bavorska pro vice specialu. Paradoxne jsem vniman jako "lepsi vrstva", kdyz si koupim zminene ceske a nemecke lahvace za 10-20 Kc, pripadne piva z minipivovaru za 20-25 Kc. Lidi se divi, jak je to drahe - ale za to nejhnusnejsi a nejrozsirenejsi ceske pivo ti stejni lide daji v hospode dvacet korun...
  • 3. 7. 2008 19:20

    Jarmila (neregistrovaný)
    Snaha byla, leč výsledek se nedostavil. Bylo to publikováno někdy loni (nebo nejdéle předloni) na iDnesu, ale asi to už smazali. Na netu jsem našla odkazy na test, ale test samotný nikoli. Já si to pamatuju jen proto, že jsem si to vytiskla a pak jsme o tom debatovali s kolegy nápojáři. Na rozdíl one mne je to nepřekvapilo. Oni byli toho názoru, že hodně pivovarů prodává hlavně svou značku a že unifikace má původ v globalizaci. Jedině to pohledat někde v tisku, já už to na netu eneajdu.
  • 4. 7. 2008 21:14

    Patrik Chrz
    Jestli máš odkaz, tak www.archive.org by měl pomoci.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).