Hlavní navigace

Názory k článku Paušální účet jako pomocník i pastička

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 10. 2007 9:10

    Hu (neregistrovaný)
    Nechápu, proč je u FIO jako záporná věc výše úroků, když dává i s porovnáním v tabulce víc něž většina ostatních. A to i na úročení zůstatku běžného účtu, což se tu nezohledňuje vůbec ......
  • 2. 10. 2007 9:16

    jezevec (neregistrovaný)
    nicméně proti balíčku služeb za nula korun je velmi těžké psát o výhodnosti balíčků jiných bank.
  • 2. 10. 2007 19:40

    anonymní
    Spameři od FIO už třeba konečně pochopili, že je zbytečné házet perly sviním, když je někdo takový voloušek, že je ochoten dávat ročně víc jak dva tisíce za to, co je jinde zadarmo, tak dobře míněné rady stejně nepochopí...
  • 2. 10. 2007 23:03

    anonymní
    Budu rýpavý a zeptám se, kde jsi vzal ty dva tisíce? Když se dostaneš na 1500, tak už jsi na horní hranici pro většinu představených účtů. A co se týče FIO d.z., tak těžko to bude vyhovovat každému - nemá takovou síť poboček jako ČS či KB, nemá licenci pro hypotéky, jde o poměrně malou a tedy k otřesům trhu více náchylnou finanční skupinu. Jo, je sice levná, ale cena je jen jedno z kritérií.
  • 3. 10. 2007 0:35

    Pet (neregistrovaný)
    Ono záleží co kdo potřebuje, ať si to spočítá a zváží rizika sám. Třeba u podnikatelskýho účtu to vypadá ještě zajímavěji: Já platil u ČSOB cca 14000 ročně, později u ŽB 7000, teď u Fio přes 10 tisíc dostanu. A to je jeden subjekt z několika. Kromě toho je zajímavý, že se snižující cenou při přechodu rostla i kvalita.

    Jinak počet poboček je třeba i u Citi naprostá tragédie, ŽB o chlup lepší. Takže rozhodující bude pro každýho asi to, kde se nachází nejbližší podobočka daný banky a jestli ji vůbec potřebuje. Není bez zajímavosti, že u nás jsou skoro všechny banky v drahém centru, kde se nedá zaparkovat, Fio trochu stranou, takže tam problém s parkováním vůbec nemám.
  • 3. 10. 2007 5:49

    xxl (neregistrovaný)
    Ať děláte,co děláte,těch troubů,co nepřejdou od spořky k FIO,aby tam přišli o vše,moc nenalákáte"))))))))))))))
  • 3. 10. 2007 9:40

    Pet (neregistrovaný)
    Já tem nikoho ani lákat nechci, mně vyhovuje stávají počet klientů, ostatní ať si u spořky nebo ostatních ústavů zůstanou.
  • 3. 10. 2007 11:00

    anonymní
    A vy si myslíte, že u spořky o nic přijít nemohou?
    Už jen ty obrovské poplatky vás připraví o mnoho.
    A ty fronty vás o čas a o nervy nepřipraví?
    I tou neodborností a produkty pro vás nevýhodnými vás připraví o dost.
    ...
  • 3. 10. 2007 11:41

    xxl (neregistrovaný)
    Já si nemyslím nic.Pouze nevím,proč musí být v každém propagačním příspěvku na FIO,špiněna spořka."))))))))
  • 3. 10. 2007 21:43

    JirkaZ (neregistrovaný)
    Nemám potřebu chodit na pobočku, hypo už mám téměř splacenou, jinou půjčku nechystám. Od banky nechci nic jiného než platební styk a kartu. Toto mi FIO poskytne bez poplatku. Rizikovost nevidím zásadně vyšší než u jiné banky.

    Pokud je jako další kritérium např. renomé, nic proti tomu, ale kvalitu vývěsního štítu si zaplatíte. Potom ovšem nerozumím tomu, proč si hromada lidí stěžuje na poplatky. Nelze mít všechno - tedy v ČR.
  • 2. 10. 2007 9:38

    Jan Vávra (neregistrovaný)
    Citi konto sporici ucet je podminen vlastnictvim Citi konta za 99 Kc mesicne, takze sazba 2.5% neni zas tak vyhodna vs. ING 2.25%, ktery
    nevyzaduje ucet u ING. Mysleno radove do 100 000 Kc.
  • 2. 10. 2007 13:28

    tonda (neregistrovaný)
    Jo, jo, začne to být stejné až od 475 000, pokud je to méně, je výhodnější ING...
  • 2. 10. 2007 10:13

    Q (neregistrovaný)
    Kdysi jsem byl u jisté kampeličky - akciové společnosti Česká spořitelna. Ústav preferuje nižší měsíční poplatek a většinu služeb zpoplatnil zvlášť - za vedení to nebylo tak hrozné, a jednotlivé položky tolik "nekřičely". Úhrnem za měsíc to však dělalo docela velký peníz. Tak jsem zkusil na internetu porovnání, zadal položky, které jsem tak do měsíce míval, a ejhle: spořitelna mi vyšla jako jedna z nejdražších. Naopak, má současná banka - ŽB, mi vyšla v rámci balíčku levně.
    Své nynější konto jsem si tedy vybral na základě mé analýzy, nikolív na základě nabídky či přesvědčování bankéřů - a v době zřízení produktu jej ŽB ani nijak vehementně nevyzvihovala.

    Netvrdím, že se jedná o nejlepší alternativu výběru banky pro všechny f.o. nepodnikající, ale mne konkrétně vyhovuje. Banky mění sazebníky neustále, ale když pozoruji ŽB, tak ona zvyšuje relativně nejméně a vždy mezi posledními. Uvidíme, co s tím udělají italové, jestli budou chtít hrabat a hrabat a mít sumu za koupi banky za rok zpátky jako naši rakouští sousedé v případě ČS. A nebo co udělá sloučení s HVB - ale dosavadní GŘ ŽB (který je ve funkci snad nejdéle ze všech bankovních ředitelů) má dělat ředitele v nově sfúzované bance, tak snad k němu má důvěru jak vedení celé fin. skupiny, akcionáři tak i klineti, pro které by mohl být zárukou, že i nadále nebudou tak oškubáváni jako u jiných bank. Je sice úlohou podnikatelského subjektu vytvářet zisk, ale nemusí přece téci proudem, stačí, když bude kapat.


    Mne ale vzhledem k druhu služeb a objemu, které na účtu využívám, ŽB zatím vyhovuje. Mám tam balíček tzv. osobní menu Forte, stojí to 169,- měsíčně a v rámci tohoto balíčku jsou např. veškeré převody/platby zdarma. Neplatí se za clearing ani za položky a jestli jich mám měsíčně pět, sto nebo tisíc, je to jedno. Pak je tam v rámci balíčku mezinárodní embosovaná platební karta zdarma a pro další osobu za polovic. A zase žádné další poplatky za vedení karty. Navíc má karta prý jedno z nejkvalitnějších cestovních pojištění (u AIG, nemá milion výluk), a to v ceně té karty, která je , jak jsem již uvedl, zdarma nebo za 50 % pro další osobu. Někde se musí platit za pojištění zvlášť, někde se zase platí zvlášť vydání či "provoz" karty. Kvalitu pojištění jsem naštěstí neměl možnost si vyzkoušet, ani to nebylo kritérium pro výběr karty či účtu, ale několikrát jsem četl srovnání karet v Hospodářských novinách a dalších nezávislých a hlavně objektivních zdrojích, a vycházelo to tam dobře. Kromě toho je v balíčku vedení dalšího účtu zdarma, sleva za zpracování hypotečního úvěru, kontokorent zdarma ... těch položek označených v sazebníku "bez poplatku" je tam zkrátka mnoho. Zatím jsem nevyužil snad jen slevu za poskytnutí hypotečního úvěru.

    Vedle tohoto balíčku banka ještě nabízí jak levnější, tak dražší balíčky. A nově zavedla konto Mozaika za 99,-- měsíčně, kde si můžete "namíchat" 9 libovolných pŕoduktů nebo služeb zdarma.

    Nyní jsem si z netových stránek stáhl nové sazebníky ŽB (asi už ovlivněné Unicredem) (www.zivnobanka.cz) tak i ze Slovenska a je to supr. ŽB od 8.10.2007 upravila poplatek za výběr z cizího bankomatu za 9 CZK (dříve za 30 CZK), čímž eliminovala omezený počet svých bankomatů, a dále přidala transakce na pobočce zdarma.


    Poté, co jsem si u ŽB účet založil, přišla ŽB s kampaní ne tak vehementně propagovanou jako nedávno odstartovaná masáž GE, že mimo jiné povede novým klientům účet 3 měsíce na zkoušku zdarma a že sama zařídí i převod stávajích transakcí z původní banky. Nevím, jak to dělali prakticky, mne se již tato nabídka netýkala. A spořitelna bojící se o ztráty dalších klientů namítá ve smyslu "Domníváme se, že vyřízení všech náležitostí nelze po právní stránce zvládnout bez klientovy osobní přítomnosti v bance, ze které chce odejít." Ano, aby to ještě ne plně rouhodnutému klientovi odejít mohli rozmluvit a nahodit mu vábničkou něco zdarma, co vzápětí zpoplatní a tak si ho zase na nějaký čas uváže.


    ŽB ale nemá tolik poboček a je celkem pochopitelné, že se k ní nebudou asi hrnout typičtí klienti České spořitelny - příjemci sociálních dávek z nějaké vesnice, kde nejbližší pobočka ŽB je vzdálená 20 - 50 km. Na druhou stranu pobočku až tak nenavštěvuji. V minulosti byly u ŽB výběry z bankomatu zdarma a dokonce dva v měsíci z cizího bankomatu zdarma. Toto však zrušili a nechali pouze neomezený počet výběrů z vlastních bankomatů. Těch bankomatů opět není mnoho, ale já mám dva bankomaty z práce 4 a 6 minut, ale opět je moc nevyužívám, protože se snažím všude platit hlavně kartou; obchodnící, co chtějí každou korunu hotově, aby jí obratem mohli zaplatit zboží dodavateli, mají u mne smůlu - jdu utratit peníz jinam, kde karty akceptují.


    Ale nic horšího, než je ČS, snad již existovat nemůže. Pár známým jsem ČS rozmluvil, dnes mi za to děkují. Taky se cítili u ČS "dobře", nějaké fronty či častá nefunkčnost čehokoli jim připadalo normální. Navíc ten jejich konzervatismus, lenost něco změnit (trvaláky ...) - vždyť ono to bude všude stejné, a když přejdeme jinam, tak ty negativa tam dorazí časem taky - nechali se slyšet. Kdyby takto přemýšlelli všichni (a klienti spořky hlavně takto přemýšlí), byl by tu opět takřka monopol jedné kampeličky esero v rukou rakouských odpůrců Metelína ...

    PS: tuhle jsem musel navštívit jednu pobočku ČS v jednom okresním městě k hotovostní transakci. Na vyvolávacím zařízení Q-matic jsem si navolil požadovanou operaci a čekal. Přede mnou bylo 8 klientů. Pořadová čísla k odbavení se posunovala velmi pomalu vpřed. Půl hodiny, tři čvrti. Z velké řady přepážek jich bylo otevřeno jen pár a z nich jely jen dvě pokladní, které mezitím ještě dělaly i bezhotovostní operace, na které však nebyl takový požadavek a tak klienti přijivší až po mne byli beztotovostně již dávno odbaveni. Po pracovišti se však pohybovalo mnoho dalších pracovníků, kteří něco vzkazovali, třídili, zakládali atp., jen a jen neobsluhovali. Po skoro hoďce (ještě čtyři klienti přede mnou) jsem to vzdal. Je to nesoulad mezi poptávkou klientů (i přes zdražení všeho možného na přepážkách) a nabídkou molochu ČS. Trvalý nesoulad - takovéto situace nezažívám ojediněle, ale snad téměř vždy. Sice jsem někde na netu četl od "spokojeného" klienta ČS, že fronty nezažívá, jen plánuje a vybírá si k návštěvám ČS dny, kdy nejsou např. výplaty nebo sociální dávky. Za takovéto plánování vřelé díky. Mimochodem, nevím, co to bylo za den - výplaty snad ještě nejsou, sociální dávky nevím. Když jsem po čas čekání na odbavení pozoroval chování klientů ČS, byl jsem překvapen, že u Q-maticu stála neustále pracovnice ČS a klientům radila, kterou ze 4 operací si mají navolit. I podle vizáže a způsobu vyjadřování některých osob mi připadalo, že nějaký ústav má vycházky.


    Když to shrnu, tak mne se balíček vyplatí. Služby na balíček napojené využívám, takže se nedá říci, že bych platil za něco, co nepotřebuji. A položky, za které se platí zvlášť, mimo balíček (např. výběr z cizího bankomatu) nevyužívám. Jedná se o soukromý účet, u podnikatelského to možná může být jinak, ale to není můj případ.

    Můj příspěvek není PR, jen rada pro některé nespokojence, co se nemohou rozhodnout. I "ruční" rušení trvaláku i celého účtu však nebyla pro mne skoro žádná tragédie. Jen zrušení automatické výměny karet předcházející zrušení účtu bylo spojeno s další "botou", která se spořitelně povedla, ale o tom možná někdy jindy - je to zas na dlouhé psaní ...

    V době, kdy jsem sporožiro rušil, se spořitelna capila, že nebude účtovat poplatky. Se s sporožirem se rušily současně i trvaláky, poplatky mi byly stejně napáleny. Ale pro mne to bylo vydechnutí do nového života, konec všem potupám, vykořisťování a nucení všech možných "superČS FSproduktů".
  • 2. 10. 2007 11:24

    Jirka (neregistrovaný)
    Vynikající popis situace u našeho snad nejhoršího bankovního ústavu - České spořitelny. Jsem jejich naštěstí již bývalý klient. Jednou, co jsem skoro hodinu pozoroval mátožně se pohybující zaměstnance, kteří dělali všechno možné, jen ne obsluhovali, jsem se postupně na*íral do té míry, že když jsem konečně přišel na řadu, tak jsem na místě zrušil účet.

    Zde - na serveru Měšec jsem v jakési diskusi našel zmínku o jakési "bance" FIO, tak jsem tam účet založil a dnes už mohu na hrůzu ČS jen vzpomínat jako na vzdálenou noční můru.
  • 2. 10. 2007 14:00

    Klára (neregistrovaný)
    Tak to jste udělal dobře. Asi nejste takový zpátečník jako ostatní klienti ČS. Když slyším ve frontách, jak neustále nadávají na to či ono a já jim říkám: tak jděte jinam - tak že to jinde prý bude také stejné, a že by to bylo moc starostí s převodem inkas a trvaláků. Tak tedy trpte, když nejste ochotni udělat něco pro své blaho. Ale nevím, jestli by spořitelna úbytek několika málo odvážlivců vůbec postřehla - oni by ten úbytek vyrovnali ti stávající klienti, co si nechají "doporučit" nějaký výhodný produkt či službu, kterou ještě nemají sjednánu. Obdivuji jejich s prominutím přitroublost, že si po oslovení a 15 minut přednášení o "výhodách" odnášejí s sebou smlouvu na obchod se závazkem na dlouhou dobu. Jak kdysi na domovní párty lidi kupovali na splátky hrnce za několik desítek tisíc nebo na zájezdu protialegické deky - a paksi s hrůzou spočítali, co je to bude stát za majlant ...

    Já kdybych nemusela chodit do spořky v rámci svého zaměstnání, tak tam v životě nepáchnu. Co tam ty lidi drží?
  • 2. 10. 2007 17:55

    Pavel (neregistrovaný)
    Stejná zkušenost z příšerné pobočky Spořitelny - a stejné řešení - nyní mám běžný účet u FIO a svatý klid.

    Ty pohybující se mátohy na pobočce ČS a neobsluhující prázdná okénka - to mně silně připomíná jistou pobočku ČS jistého bývalého okresního města úplně na východě Pardubického kraje - nemluvíme oba o totožném místě? :-)))
  • 2. 10. 2007 21:29

    Q (neregistrovaný)
    Navazuji zde na svůj příspěvek z 10:13 a uvádím zde, co se spořitelně podařilo provést u automatické výměny karet:

    V minulosti jsem měl u České spořitelny sporožirový účet a k němu i platební kartu a společně i manželka. V rámci "došlatrpělivost" jsem se rozhodl ukončit automatickou výměnu PK a postupně přejít k jiné bance. I když jsem v předstihu nařízeném ČS (asi 2 nebo 3 měsíce) uplatnil požadavek, aby mi již novou PK nevyráběli (byl jsem ujištěn, že k výrobě a následnému zatížení poplatky opravdu nedojde), přesto ji vyrobili a ještě chtěli za to nehorázný poplatek (šlo o mezinárodní Visu). To jsem odmítl a tak se mnou sepsali "žádost o vyřazení karty".
    Když jsem chtěl pak na jedné ze svých cest platit v Praze zboží přes elektronický terminál, byla má původní karta tvrdě odmítána. Bylo to v Tescu v Letňanech a jelikož tam v té době ještě měla náhodou otevřeno pobočka ČS (dnes má otevřeno již pouze do cca 19:30), zkusil jsem nejprve bankomat a když ani on mi nedal oběživo, šel jsem je zeptat do ČS. Tam mi potvrdili, že spořitelna zrušila jak budoucí PK, tak i ty stávající, co měly ještě platnost. Samozřejmě i u manželky, kterou jsem musel sehnat na opačném konci areálu, abych mohl zaplatit původní nákup, která naštěstí u sebe měla hotovost. Paradoxem bylo, že manželka platila dopoledne v jedné lékárně kartou, ale přes mechanickou žehličku. Tam to šlo samozřejmě bez problémů. Doma jsem pak začal shánět nějaký rychlý kontakt na lékárnu, abych jim vysvětlil, že budou mít problém s připsání částky díky "zrušené" kartě. Na uvedenou lékárnu mi obchodní rejtřík zjistil jen nějakou lékárnu v Plzni a ani na tlf. informacích mi nedokázali poradit. Tak jsem kontaktoval tuším že Komerční banku, kde měli účet. Výsledkem bylo, že spořitelna lékárně připsala částku ze zrušené karty. Na jednu stranu jsem měl obavy - lékárna na základě platebního dokladu ze žehličky uplatňovala právo na inkaso v KB značně později než nám bylo provedeno odmítnutí transakce platební kartou přes elektronický terminál a spořitelna tomuto inkasu vyhověla. Kdyby nám třeba byly karty zcizeny a byly v Zákazech, tak by spořka transakce hradila ještě jak dlouho? Na druhou stranu jsem byl rád, že nebudeme mít vůči lékárně pohledávku. Při další návštěvě za cca čtvrt roku jsme si v lékárně vše vysvětlili osobně, dnes už tam mají taky elektronický termínál, a je s nimi vždy dobrá spolupráce.
    Když jsem si pak stěžoval u ombudsmana ČS, bez jakékoliv omluvy mi jen sdělil, že jsem podepsaný na žádosti o vyřazení karty. Ano, já podepsal vyřazení, ale těch vyrobených, co jsem vyrobit nechtěl. Na formuláři totiž žádná čísla karet nebyla uvedena, jen číslo účtu. Asi to tedy vzali komplexně. Tak jsem si s nimi ještě chvíli dopisoval, nicméně trvali na svém, že jsem podepsal onu žádost. Pak jsem se oklikou dověděl, že "fundovaná" obsluha ČS mi dala podepsat nesprávný formulář. To mám jako klient obsluze hejbat rukama a říkat, co má dělat? S podobnou "odborností" jsem se bohužel setkával u Spořitelny často, v rámci různých míst republiky. Co je platné, že obsluha je mladá a hezká, když nic neumí! Kam zmizeli všichni ti starší, co tam byli léta a opravdu dovedli poradit, ne jen uhnat klienta na uzavření nějakého "supervýhodného" (ale jen pro spořitelnu) produktu? Pokud jsem přišel do spořky a něco chtěl, skoro vždy nevěděli, museli někam volat a mezi sebou se dohadovat. Opravdu "profesionální" jednání. Dospělo to tak daleko, že ani na pokladní doklad nebyli schopni uvést údaje, co jsem si přál, aby tam byly uvedené. Když napsali dobře variabilní symbol, nezvládli z minulého dokladu opsat vkladatele. Když uvedli dobře vkladatele, neuvedli popis operace. A tak dokola. K tomu ty nekonečné fronty, výpadky počítačové i bankomatové sítě. Jednou se mi zase stalo, že o víkendu nešlo u benzínky platit kartou ČS (ČS má vlastní kartové centrum). Viselo tam sic upozornění, ale co já jako klient mám dělat, abych se dostal dál? Tuto otázku jsem položil ČS. A hádejte, co mi odpověděli: navštívit nejbližší pobočku a udělat výběr v hotovosti (prý v takovýchto případech odpustí i poplatek za výběr). V rámci reklamy "jsme vám blíž": rušení poboček a redukce pokladních hodin jsem usoudil, že ve spořce nemohou pracovat normální lidi nebo že zkoušejí, jací jsou klienti debilové a co si necháme líbit. Pokud je víkend, mají v rámci ČS o víkendu otevřeno asi dvě pobočky v celé ČR: Letňany v Praze a v Liberci v Hypernově. Nedávno ještě měla otevřeno i Hypernova v Průhonicích - Čestlicích, ale to je už minulostí.

    Na http://www.mesec.cz/clanky/zadost-o-uver-zakaznik-jste-vy/nazory/ se rozjela diskuze, na jejímž závěru mluvčí ČS napsala:

    Vážení,
    děkujeme Vám za všechny podněty. Všechny je vnímáme jako důležitou zpětnou vazbu a budeme s nimi dále pracovat. Jak sami uvádíte, máme nejvíce klientů na tomto trhu. Prakticky každý druhý člověk v této zemi, počítaje v to i nemluvňata, u nás má účet nebo využívá nějaký produkt. Takové množství klientů zavazuje k tomu, abychom poskytovali služby v maximální možné kvalitě. Ráda bych Vás ujistila, že právě toto je prioritní cíl České spořitelny.
    Nejsme dokonalí, ale za posledních pět let jsme z České spořitelny - někdejšího molocha na trhu - udělali banku evropské úrovně. Stalo se tak díky úsilí našich zaměstnanců, které tak vehementně kritizujete, ale stalo se tak i díky Vaší loajalitě a trpělivosti i díky zpětné vazbě, kterou od Vás máme. Děkujeme za jakoukoli konstruktivní kritiku a připomínky.
    I díky nim můžeme dál posupovat stejně dynamicky jako doposud.
    Klára Gajdušková
    tisková mluvčí ČS.

    Výše uvedené je jen jeden z mnoha prohřešků, kterými mne ČS znepříjemnila život. Můj postřeh jako bývalého klienta je právě opačný: za 5 let od převzetí Erste spořitelna v úrovni služeb značně klesla. Proto jsem přešel jinam. A i občasné návštěvy poboček v nynější době mne stále přesvědčují o neschopnostech pracovníků a celého systému ČS. Bohužel. Co je mi platné, že zavedli internetové a tlf. bankovnictví (které mimochodem často nefunguje - reklama ve stylu "24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce" je naprosto lživá), když některé operace přes tyto kanály provést nejdou a já jdu do pobočky, kde zjišťuji, že to, co v minulosti šlo bez problémů, nyní nejde nebo jde s velkými problémy. Starší, zkušení byli vyměněni za mladé, nezkušené, ale schopné vám ovšem prodat jakýkoliv pro vás nevýhodný produkt včetně vaší tchýně. Krédem spořitelny totiž je oškubat zákazníka takovým stylem, aby byl spokojený a ještě za to poděkoval. Tréninkový systém prodejních dovedností udělá z pracovníka ČS cvičenou opici-prodavače šaškující nikoliv za banán, ale za pěkný peníz pravidelně navyšovaný.

    Loajalita s ČS skončila !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 2. 10. 2007 23:15

    anonymní
    I když jsem měl co do činění s ČS naposledy v roce 1994 a od té doby jsem o nich jen slyšel, tak takhle zaujatý a nekorektní příspěvek, aby jeden pohledal. Jasně, je to tvůj názor, ale naprosto neférový a házející do jednoho pytle dobré i špatné pobočky a pracovníky, kteří jsou v konečném důsledku těmi, co dělají kvalitu a zodpovídají za spokojenost svých klientů.
  • 3. 10. 2007 7:07

    Q (neregistrovaný)
    Můžete mi říci, co je na mých zkušenostech s ČS (pokud reagujete na mé příspěvky) zaujatého a nekorektního, když se opravdu staly?
    Těch negativních zkušeností mám mnoho, a nevyužívám služeb pouze jediné úřadovny, ale vícero (cestuji) - je to těžko ukočírovatelný moloch, kde levá neví co dělá pravá !!!
    Pokud bude čas, napráskám tady další negativa na spořku.
  • 3. 10. 2007 9:36

    Pan D. (neregistrovaný)
    Tyhle tvoje stesky jsem už někdy určitě četl a kopírovat svoje staré příspěvky do nové diskuze, to je sakra plýtvání místem a časem ostatních.

    Jo a k tomu, co ti někdo psal, že jsi zaujatý, tak pod to se také podepíšu. Vůbec se na to nedokážeš podívat z jiného pohledu, jak by to vyžadoval korektní přístup a myslím, že i kdyby se spořka dostala na úroveň švýcarského bankovnictví, ty to stejně neuznáš - A to je právě zaujatost, která činí z tvých příspěvků jen málo důvěryhodný zdroj.
    Ovšem, tím se nechci zastávat šlendriánu, který často panuje, ovšem určitě zdaleka ne naprosto všude, jak to prezentuješ.
  • 3. 10. 2007 10:15

    Q (neregistrovaný)
    Opakování je matka moudrosti a řada lidí mé stesky v minulosti nečetla, takže pokud se jednou staly, klidně je zase připomenu, až se na dané témě zase něco objeví.

    V tom, že pravdivě uvádím, co se mi přihodilo, nespatřuji žádnou zaujatost. A proč bych se měl dívat z jiného pohledu? Je fakt, že řada lidí se na vnucování produktů dívá jako na "výhodnou nabídku" s nutností ji využít, já zase hledám za vším nějaký podraz. To by se zachvíĺi tady nemohl vůbec nikdo svobodně projevit, protože každý příspěvek obsahuje buď souhlas na nějaký vytýkajcí příspěvek nebo sám něco vytýká.

    Pokud jste nevytáh paty ze své rodné vísky a nesledujete, co se děje jinde či dokonce vy sám nebo někdo z vašich známých či příbuzných v uvedeném ústavu pracuje (či je s ním jinak ekonomicky spojen), či si nemumíte představit, že by něco mělo fungovat tak jak fungovat má, tak se nedivím, že neunesete pravdivou kritiku. Ostatně, i další přispěvatelé na Měšci nemají s tímto ústavem dobré zkušenosti. Takže tu zaujatost bych pasoval spíše na vás!!!
  • 3. 10. 2007 12:04

    Pan D. (neregistrovaný)
    Ano, ale rozumnější by bylo jen tak vložit odkaz na původní příspěvek.

    Já netvrdím, že se ti to nestalo. To si nemohu dovolit, u toho jsem nebyl, takže nelze říct, do jaké míre jde o prostý popis reality a do jaké spíše o výlev pod dojmem subjektivního vnímání. Ale tvoje slova jen potvrzují můj dojem z tvých příspěvků - vidíš za vším podraz a s tím také přicházíš do poboček spořky. Dáváš jim vůbec šanci na tebe zapůsobit kladně, nebo je odsuzuješ už dopředu, ať se děje, co se děje?

    Rozhodně ti nevěřím, že jsi se všude setkal jen s neprofesionalitou, zbytečným zdržováním a vůbec jen s negativy. Ačkoliv nejsem zaměstnancem ani klientem ČS a ani nikdo z mých známých či příbuzných tam nepracuje a nemám žádný zájem na vytváření nějakého nereálně růžového obrazu totoho peněžního ústavu, tak přesto si myslím, že tvoje popisy jsou zaujaté.

    Jestli za něco bojuju, potom je to i tady v diskuzi na Měšci férovost a korektnost. Když kritiku, tak podloženou konkrétními údaji a ne jen takové to všeobecné stýskání a nadávání. Když chválu, tak také v tomto duchu. Rozhodně odmítám zkratkovité vazby typu: spokojený klient ČS = hlupák, co neumí počítat a neví, co je kde lepšího, zaměstnanec ČS = podvodník, diletant, apod.

    Je v tomhle státě nějakých možná 7 mil. lidí, co mají nějaké zkušenosti s bankami. Z toho 3-4 mil. má osobní zkušenost se spořkou. Čistě statisticky musí být poměrně velké množství lidí, kteří s nimi nejsou spokojení a myslím, že kdybychm se bavili s klienty současnými i bývalými jakékoliv banky, došli bychom řádově ke stejnému výsledku, co se týče počtu spokojených i nespokojených právě s jejich službami. I kdyby bylo nespokojených 10%, potom u spořky půjde vždycky nejméně o dvojnásobné množství lidí než u druhé největší banky atd.
  • 3. 10. 2007 12:44

    Q (neregistrovaný)
    Zdůrazňuji: mluvit o něčem pravdu NENÍ ZAUJATOST !!! Uvedl jsem konkrétní případ, které se staly. Opravdu nevím o jiném způsobu, jak vás usvědčit, že mé příspěvky jsou pravdivé. Mám umístit na rapid scany korespondence nebo dokladů či vyvolávacích lístků? Zatím nevím, jak se to dělá, zatím jsem jen stahoval. Záznamy se ve spořce pořizovat nesmějí - abych je umístit na YouTube.

    Bohužel, kdykoliv přijdu do úřadovny ČS (i opakovaně do stejné) a sdělím po notně dlouhém čekání svůj požadavek, už se nadechují sdělit mi, že budu platit poplatek /NEBUDU/, že se do textu nevejde mnou požadovaná poznámka /VEJDE/, že pro danou transakci potřebují mé r. č. a OP /NEPOTŘEBUJÍ ANI JEDNO/ a tak dále a tak dále ...

    Počet nespokojených klientů se asi úměrně neodvíjí od velikosti ústavu. Tuším, že Obchodka chce spořku předstihnout, tudíž bude zatím těsně druhou v pořadí, přesto o ní taková negativita nekolují. Jak jsem měl možnost ČSOB navštívit v souvislosti s pátráním po účtu v jiné bance, byl jsem mile překvapen. Kdybych se takto pídil ve spořce po účtu v Obchdoce, už by se mě snažili přelanařit k ČS, ale tam se tak nestalo, naopak, poslali mne vlastně ke své konkurenci.

    Obdobně jako o hlupáctví lze mluvit o úrovni diváků Novy, kteří ji vehemntně sledují a lámají rekordy v koláčích sldovanosti (když se pak s lidmi bavíte, nikdo o pořadech nic neví), či čtenářů Blesku či voličů některé ze stran, kteří nyní spílají, co že to prosazují za protiústavní věci.

    Co se týče vkládání odkazu, tak někdy po uložení příspěvku není aktivní (nevím proč), takže by ho čtenáři museli zkopírovat a ručně vložit do pole adresa, aby se otevřel. Tudíž raději uvedu celý příspěvek a nikdo nemusí nikam překlikávat.
  • 8. 10. 2007 10:07

    anonymní
    To je úžasné, ale co je nespokojenému klientovi např. v Ostravě platné, že (opět např. v Chebu je to lepší?
  • 8. 10. 2007 14:46

    jezevec (neregistrovaný)
    No přece není problém aby nespokojený klient z Ostravy si zajel do Chebu, kde je to lepší, né?
  • 2. 10. 2007 23:33

    Pavel (neregistrovaný)
    Nu, ja mam CS uz nejaky ten patek a musim rict, ze tak spatne to tam zase neni. Kdyz clovek trosku mysli a predvida, eliminuje hodne z vami popisovanych problemu. Ja jsem se osobne z zadnym z techto problemu nesetkal a to jsem aktivni klient a mam konto jiz od roku 1995. Kampelicka FIO pro me zatim nema vyznamnou historii, navic je prilis mala na to, aby ji v pripade problemu stat zachranoval. Je to jiste zajimave reseni, ale pro tech par stovek rocne to zatim takto resit nebudu. Ta Zivnobanka vypada vcelku obstojne, ale pro me je i tak dost draha. Navic ti Italove mozna take trochu zamichaji kartami. Za svoje transky u CS platim radove +/- 100 korun mesicne. Penize z bankomatu nevybiram a vsechno zasadne resim elektronicky. Otazkou je, jak to bude s CS do budoucna. Prestoze mi zatim vyhovuje, sleduji tyto diskuse a vsechno si pak overuji. KAzdopadne dekuji za informace, jsou velmi cenne.
  • 3. 10. 2007 2:26

    Dalibor Z. Chvátal (neregistrovaný)
    Uf, věřím, že to opravdu není PR ale názor :-) Česká spořitelna dnes není taková, jako byla před pár lety. Zrušení trvalých příkazů a inkas přes Servis 24 je zdarma, takže se u ní dá účet zrušit bez dalších poplatků. Navíc jako jedna z mála bank vám účet zruší ihned, přestože máte k němu platební kartu, jinde čekáte i 3 měsíce.
  • 2. 10. 2007 11:40

    Jirka R. (neregistrovaný)
    Docela by mne zajímalo, co autorovi chybělo v el. bankovnictví GE. Já tam nic nepostrádám. Například oproti PS, od které jsem odešel, je tu kupa věcí navíc. Mohl by autor uvést něco konkrétnějšího?
    Jinak souhlasím, že úrok u spořících účtů je tady katastrofální. I proto mám ještě ING Konto.
  • 3. 10. 2007 2:22

    Dalibor Z. Chvátal (neregistrovaný)
    U GE Money Bank postrádám možnost zahraničních plateb, ty je nutné zadat osobně na pobočce. Není možné pojmenovat platbu tak, aby byla pojmenovaná i na výpisu (ale to neumí ani ČS), chybí možnosti investování a přehledů investic, spojení s úvěrovým účtem (kromě kreditní karty, které GE umí). Ale možná toho chci moc :-) Běžnému klientovi samozřejmě stávající nabídka plně stačí.
  • 3. 10. 2007 8:02

    Jirka (neregistrovaný)
    Aha, tak to jsem opravdu "běžný klient". Nevím, co přesně rozumíte pod pojmem investování, ale pokud založím spořící účet nebo termínovaný vklad, tak tam vidět je. Já jsem musel k této bance přejít kvůli refinancování hypotéky a jsem celkem spokojený, že hypoteční účet tam automaticky vidím také. Je pravda, že zahraniční platby jsem nikdy nerealizoval...
  • 3. 10. 2007 10:00

    Q (neregistrovaný)
    Dost často cestuji po ČR, takže ty zkušenosti, co uvádím, nejsou z jedné pobočky, ale z různých koutů ČR. Jak vesnice, tak malá města, tak okresní města i Praha. Dopoledne, odpoledne ... Je fakt, že občas se nějaká výjimka vyskytla, ale těch bylo opravdu malinko. Mohu i porovnávat s jinými peněžními ústavy, a tam bohudík takové fronty opravdu nejsou, a obsluha je dobrá. Pod dobrou obsluhou si představuji to, že mi neustále něco nenabízí a když něco nabídne, tak něco výhodné pro mne. A ne něco pro mne výhodné pouze první měsíc a o dalším se mlčí nebo dokonce lže (v případě případné stížnosti na chování banky: obsluha si s klientem patrně vyjímečně "neporozumněla") - tzn., že je to výhodné pouze pro banku.

    Uvedu Vám 3 příklady fundovanosti České spořitelny:

    Jako drobný akcionář jsem kdysi dostával jakési výplatní poukázky na dividendy. Co to převzala Erste, tak již ne. Jednou jsem se při jiné operaci přeptal na přepážce, zda náhodou nějaké dividendy nejsou. Byly, ale spořka již neráčila o tom akcionáře informovat. (z minulosti vím, že spořka prováděla výplaty dividend i jiným podnikům a fondům, tedy nejen to svoje a informovala o tom). Jelikož jsem ale u sebe neměl OP, nic jsem nedostal. Jelikož to nebyl žádný velký balík peněz, nechal jsem to u ledu. Za čas jsem se v jiné pobočce přeptal na výplatu dividend, když Erste se v médiích neustále capí svými rekordně stoupajícími zisky. Pracovnice o tom sice nic nevěděla, ale zavolala nějakému pracovníkovi z kapitálového odd., který něco o tom věděl (nebo měl vědět) a tak jsem se na přepážce bavil přes služební telefon. Výsledkem bylo to, že žádné dividendy neuvidím, protože spořka v minulostí nabídla drobným akcionárům odkup akcií a já udělal chybu, že jsem je neprodal. A z minulých let, než se konal odkup, taky nic neuvidím. No, hnulo mi to žlučí - jak rozdílný názor na jednu a tu samou věc, navíc od "fundovaného" pracovníka. Po čase jsem se zeptal na jiné pobočce na výplatu dividend, měl s sebou OP, paní najela do nějakého programu, a za chvíli jsem si odnášel dividendy za několik let. Při představě, že výplata je možná do 4 let, pak to prý propadá, bych vinou přímo lživých informací přišel o pár peněz. Jak by se prokazovala vina, když se nic nenahrává, vše se děje jen ústně?

    Druhý případ: Jako majitel cenných papírů na Slovensku jsem byl vyrozuměn, že Slovákům musím zaplatit 1 rok vedení účtu u SCP, než byla novelizace a poplatky zrušeny. A to přímo v SKK. Když jsem zjistil, kolik si spořka účtuje za platbu do "zahraničí" - do SR, poplatky spořitelně dělaly více než poplatek za vedení majetkového účtu ve SCP. Tak jsem zkoušel Č. poštu, tam by to šlo, ale nedokázali zajistit, aby tam byla připsána přesná částka v SKK vlivem délky zúčtování platby a z toho pramenícího rozdílného kurzu v jiný den. Ještě jsem zkoušel nějaké organizace typu Western Union, ale nepochodil jsem nikde. Tak jsem napsal do Blavy maila, že asi bude dost čehůnů, co mají na Slovensku účet a jestli není nějaké jiné řešení platby na Slovensko (vyjma toho, že když budu bydlet při hranicích se SR, tak si tam udělám výlet a zaplatím to tam v hotovosti) Obratem přišla odpověď, že si jsou toho vědomi a že si v ČR založí účet. Za několik málo dní přišel další mail s oznámení otevření účtu u České spořitelny. Poděkoval jsem na Slovensko a aniž bych tušil, jen jsem připojil poznámku, že horší banku si snad vybrat nemohli. S číslem účtu jsem tedy navštívil první pobočku ČS s požadavkem složit v CZK poplatek vyčíslený v SKK. To nejde - zněla odpověď obsluhy. Musíte tam vložit přímo SKK (pochopil jsem, že by to měla být platba na devizový účet). SK jsem ale neměl a předpokládal jsem, že mi to přepočítají a budou chtít na mne CZK. Přepočítal jsem se já. Na další pobočce mi řekli, že by to jít mohlo, ale že účet je veden někde na Moravě a že oni se (momentálně nebo standardně?) nedostanou po síti na jiné pobočky. Jelikož ale jsem trochu nedůvěřivý člověk, vždy prověřuji více zdrojů, a většinou se mi to vyplatí, tak jsem tedy zavolal na zelenou linku, tam mi po mnoha přepojováních a přeptávaní se u kolegů sdělili, že to jde. Jako kdybych tušil, zeptal jsem se ještě, zda mi nehrozí nějaké poplatky navíc. Prý ne. Šel jsem do další pobočky, a tam to kupodivu šlo, až na to, že po mne chtěli poplatek za vklad cizí osobou. Když jsem jim trvdil, že na Zelené lince mi tvrdili opak, tak stejně chtěli poplatek. Když jsem se ale zmínil o ombudsmanovi, že mne bude zajímat, kde podávají nepravdivé informace, zda na pobočce nebo na Zelené lince, někam volali a poplatek pak již nechtěli. Většina lidí nad tím mávne rukou, ale když si vezmu v potaz, kolik oni za rok uskuteční takových pochybných transakcí a co na tom vyrejžujou, je mi blivno z jejich etiky.

    Třetí případ: doplatek úvěru. Aby mi nenaběhly v dalším roce nehorázné poplatky, chtěl jsem doplatit úvěr v prosinci. /Michodem, úvěr byl spočítán na určitý počet roků, ale díky nehorázně vysokým, rostoucím poplatkům jsem vinou spořitelny "přetáhl" původní dobu splácení"/. Na první (v rámci okresu) pobočce to nešlo, že prý musím do té, co mi úvěr poskytla. Zkoušel jsem to na jiné, dokonce mimo okres: sdělili mi, že musím do pobočky aspoň v rámci okresu, že celorepublikově to nejde. Tak jsem navštívil tu "pravou" pobočku, kde mi sdělili, že to funguje v rámci celé republiky úplně stejně, a že k nim jsem opravdu nemusel. Ale jelikož jsem byl na přepážce, kde úvěry "nedělali", ale jen sporožira, uhradil jsem "poslední splátku" z SÚ (tehdy jsem ho ještě vlastnil). Domníval jsem se, že mám pokoj. Po novém roce mi volali z pobočky, jestli bych jim tam mohl doplatit ještě nějaké haléře, protože po mém doplacení si pro jistotu zkontrolovali, zda je úvěr skutečně doplacen a on ten úvěr skutečně doplacen n e b y l! Tak to doplatili za svého (za to jim dík) a doufali, že se nebudu ohánět tím, že jsem úvěr již jednou doplatil a že už na nic nemají nárok. Kdyby to totiž neuhradili ze svého, tak by mi tam 1. lednem k těm halířům naskočily nové poplatky za vedení úvěrového účtu a já jim mohl zase přespět na zisk a přemrštěné platy. Jak jsem se pak dověděl od známých, nebyl to první ani poslední případ s chybným dopočtem poslední splátky úvěru.

    Jak vidíte, nejedná se o žádné zvláštní činnosti, které je spořitelna schopna popackat. Mohl bych pokračovat v dalších zážitcích s ČS. Ještě byste u nich zůstal? Pokud někdo až tak bankovní problematice nerozumí, asi by nešel hlouběji, spokojil by se s první odpovědí typu jinak to nejde, tohle jinak neumíme a stačilo by mu to. V tom je právě ten konzervatismus klientů ČS, takové klienty, co si nechají věšet bulíky na nos a co nevědí, co se děje u konkurence, právě takové Spořitelna potřebuje! Nechci urážet, ale většinou jsou to právě ti z těch vesnic a malých měst, pro které je nejbližší opravdová konkurence v nejbližším okresním městě, půl hodina jízdy autem minimálně nebo půlden cesty hromadnou dopravou, tedy i půlden dovolené, pokud nejsem zrovna podnikatelem a neudělám si to v "pracovní" době za peníze zákazníků. Všechno přes Internet nebo telefén udělat zkrátka nejde...


    Nejhorší je, že co v minulosti v ČS šlo, nyní nejde nebo jde jen s velkými problémy! Je to bohužel krok zpět a jelikož tomu trochu rozumím, nenechám se vždy obalamutit.
  • 3. 10. 2007 10:54

    starosta nejmenované obce (neregistrovaný)
    Inspirován jinými příspěvky na Měšci si dovoluji přidat názor:
    Rušení a uzavírání poboček české spořitelny: Rakušáci si vzali trochu velký chlebíček. Hlavně, když ČS přetáhla řadu podniků a hlavně obcí a měst od konkurence. Slibovala jim nemožné a jen ptáčka chytli, už jim dává co proto.
    Nestačí velké fronty v těch pobočkách, co ještě zbyly. I v těch zrušených pobočkách byly fronty, protože o ty pobočky byl zájem. Nevím přesně, podle jakých kritérií pobočky rušili - občané vyjadřovali svůj nesouhlas s rušením, ale bylo to prd platné. Ale rakušáci musí oslňovat neustále stoupajícím ziskem, tak aby na něj měli, musí rozprodávat nemovitosti a dělat různé účetní čachry, nehorázně vysoké poplatky a úroky (ale jen z úvěrů) už na to nestačí. Bál bych se jim svěřit nějaký peníz, když jsem od známých slyšel, jak v ČS je vytloukán klín klínem, tak se jen divím, že ještě nejsou v nucené správě. Naštěstí jsem od nich odešel pryč a vřele to doporučuji i ostatním. Jde jen o to přestat být konzervativním, přestat nadávat, rozhoupat se a jít ke konkurenci. Jen na vesnicích je to asi těžší, protože to znamená vzít auto, půl den dovolené a jet do okresního města nebo bez auta, ale veřejnou dopravou a tam už ta kunkurence je! Je otázkou, zda se časová ztráta a náklady na benzín vyplatí. Pokud je ale někdo podnikatel a může si to dát do nákladů, případně ještě jezdí na jiné úřady, tak není s úprkem jinam co otálet. Na www. měsec (ale i jinde - třeba finance.cz) jsou vyhodnocovací kalkulátory, tam zadáte počet operací v měsíci a podle čeho chcete účty (ale i karty, pojištění, stavební spoření atd.) srovnat a už to máte vyhodnocené. Pak ještě stačí u nejlépe vyhodnocené banky ověřit detaily a jde se. Já když měl sporožiro, tak ony ty poplatky na první pohled tolik nekřičely. Za vedení účtovali pár korun. Ale k tomu pak poplatky za položky, za clearing atp., platební karta, výpis a za měsíc z toho byly docela velký prachy. Však mi také kalkulátor vyhodnotil spořitelnu jako jednu z najdražších ... Přešel jsem tam, co mi kalkulátor vybral jako z jednu z nejlevnějších. I když tam taky zdražují, ne o tolik a vždy mezi posledními. Navíc ke kartě dávají jedno z nejlepších pojištění (to není můj výmysl, ani PR, ale seriozní rozbor v Hospodářskách novinách).

    Pokud musím do pobočky, která nám zbyla náhradně po té zrušené, je to děs a běs. Pracovníci se sice chovají slušně a slušně umí taky klienta poslat do prd*le. Je cítit, že mají v lokalitě monopol a podle toho se taky chovají. Každý má holt své priority. Pro banku - odřít klienta s cílem co největšího zisku. Dle mého cítění je to krátkozraké a časem by se to mohlo vymstít. A klient zase chce být brzy, erudovaně a levně obsloužen. Což si víceméně protiřečí ...
    Obdobně se chovalo mnoho firem i z jiných oborů - a dnes už na trhu nejsou.
  • 3. 10. 2007 12:00

    Q (neregistrovaný)
    Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny (Pardubice) a pojistka měla číso účtu u dřívější IPB /5100 kód banky/. Platba neprocházela. Věděl jsem či tušil, že Živnostenskou pojišťovnu převzala Pojišťovna České spořitelny a tak jsem při jedné z návštěv ČS vznesl dotaz, co s tím mám jako dělat. Mladá slečna nic nevěděla, svolala konzilium, kde byla i vedoucí pobočky (dle jmenovky). Vyřešilo se to: musíte do ČSOB a tam vám už řeknou co a jak. Tak jsem do obchodky zavítal, tam mi paní prolustrovala databázi, zjistila, že kdysi učet u IPB již obchodka nemá a aniž by musela, zjišťovala, kam by mne tak mohla poslat. Ve spořce mne poslali do pr*ele, tady ... Nakonec vyzjistila, co jsem tušil, že pojistky jsou u FS ČS a že mají i u stejné fin. skupiny i účty. Tak jsem zase navštívil spořitelnu, ale jinou pobočku, kde mi informaci potvrdili, že účet je již delší dobu u nich. Pojistku platím jen 1x ročně, o změnách jsem ale informován nebyl. Každou chvíli jsem od finanční skupiny dostal nějakou "důležitou" nabídku či informaci končící v koši, ale takovouto závažnou informaci jsem neobdržel. Pak mne ještě vytočilo, když jsem chtěl zaplatit v zase jiné pobočce ČS pojistné, že po mne budou chtít občanku kvůli identifikaci platby a za tuto identifikaci poplatek tuším že 50 CZK! Prý že nejsem osoba s účtem disponující a dle nově platného sazebníku je hotovostní transakce s uvedením čísla pojistné smlouvy a provedená cizí osobou zpoplatněna právě touto částkou. (toto okopírovala např. i Česká pojišťovna / eBanka, která donedávna platbu pojistného brala grátis).
    No, napsal jsem písmo, že takto si tedy služby finanční skupiny ČS nepředstavuji. Ze spořitelny ani z pojišťovny ČS mi neodpověděli, i když jsem písmo adresoval jim. Odpověď mi přišla z Kooperativy, která mezitím převzala neživotní část pojistek Pojišťovny ČS. Omlouvali se za to, co nezapříčinili. Tak jsem jim napsal, že chci znát skutečného viníka (včetně neinformovanosti slečny na přepážce v ČS - kdybych chtěl uzavřít nové pojištění, to by se v ČS smekali, ale sdělení nového čísla účtu není asi honorovaný úkon) a hlavně aby věděli, jaký bordel v ČS fin. skupině panuje. Napsali mi tedy, že stížnost předávají FS České spořitelny. Od té doby se z ČS nikdo neozval. Tomu říkám vážit si zákazníka. Abych to dokončil - jelikož hořel termín zaplacení pojistného, šel jsem na pracoviště pojišťovny, tam složil pojistné hotově a bez jakýchkoliv dalších poplatků. Když jsem jim říkal o poplatku v ČS, tak mi sdělili, že oni to provedou zrovna tak - půjdou do spořky a tam tu moji platbu složí hotově na účet. Ó, to je Kocourkov ...
    Paradoxem ještě bylo, když jsem chtěl platit jinou pojistku Pojišťovny České spořitelny v Kooperativě. Tam mi řekli, že i když teď spadám pod ně, databázi pojistek nemají a že musím buď do ČS nebo do Pojišťovny ČS. V ČS na mne zase chtěli poplatek za vklad 3. osobou, tak jsem skončil v Pojišťovně ČS. Tam jsem si ještě do nich rejpnul, jestli si u nich mohu vybrat z vkladní knížky nebo změnit trvalák ke sporožiru, když v pobočkách spořitelny lze sjednat pojištění. Nejde, funguje to jen jednosměrně. Pak jsme se shodli na tom, že uzavírat nějaké pojistky na přepážkách spořitelny je pěkná blbost. I když pracovníci spořitelny prodělají školení na pojišťování, nevědí o tom tolik, zvláště když udělají třeba dvě pojistky za měsíc. Pak následuje to, že klienti ČS chodí do pojišťovny ČS brečet, že něco nepochopili nebo že něco blbě podepsali. Navíc berou pojišťovákům kšeft - ale jinak je to v rámci jedné fin. skupiny .... A perlička na závěr: ač pojistku uzavřete v pobočce ČS, likvidaci pojistné události vám tam už neudělají - musíte do pojišťovny.

    Znovu tedy - Ó JAKÝ KOCOURKOV !!!
  • 3. 10. 2007 15:53

    Bořivoj (neregistrovaný)
    Pevně věřím, že v okamžiku, kdy jste zrušil svůj účet, vypukly na všech pobočkách ČS v celé ČR mohutné oslavy. Stavíte se do pozice znalce bankovnictví z velkého města. Mám však obavu, že se silně přeceňujete. Kdybyste byl jen trochu bonitní klient, pak byste měl svého osobního bankéře. Tomu stačí předem zavolat či kontaktovat mailem, sdělíte mu, co potřebujete a ve smluvenou hodinu příjdete a vše je připraveno. Pro opravdu zajímavé klienty má ČS navíc tzv. mobilní bankéře, kteří s Vámi vše vyřídí v klidu Vaší kanceláře, domova či oblíbeného baru. Zbývá mi jen doufat v jediné - že se nikdy nestanete klientem naší firmy a nebudu muset s takovým "géniem" komunikovat. Pár takových zákazníků už samozřejmě máme a jaké přezdívky jsme jim přidělili, to si raději nechám pro sebe. Podle Vašich příspěvků usuzuji, že Vy byste byl No.1. Gratuluji k prvenství.
  • 3. 10. 2007 21:51

    Q (neregistrovaný)
    Koukám, že pokud někdo chce po peněžním ústavu, aby za nemalý peníz fungovalo vše tak jak fungovat má, tak je "genius" hodný opovržlivých přezdívek. Trochu se zamyslete nad úrovní služeb, které poskytujete, hájíte-li Českou spořitelnu, a.s. Určitě bych nechtěl být klientem firmy, která zákazníkem opovrhuje, jakmile po ní něco chce. Kdysi platívalo "náš zákazník - náš pán". Dneska asi platí jen "náš zákazník - vhodný zdroj zisků, ale jinak po nás nic nechtěj!"

    Nevím, jak by se vám líbilo, kdybyste šel k lékaři a on vám vyšmikl zdravou místo nemocné ledviny. Nebo by vám navrhl amputaci zdravé nohy zatím hrazené plně ze zdravotního pojištění, neboť za dva roky to bude nadstandardní úkon placený pacientem. Nebo uhradíte za opravu auta a za měsíc vám autopravna zašle novou, vyšší fakturu.

    Neuváděl jsem, že jsem z velkého města, ale "takže ty zkušenosti, co uvádím, nejsou z jedné pobočky, ale z různých koutů ČR. Jak vesnice, tak malá města, tak okresní města i Praha." Máme v rodině zaměstance z finanční sféry, takže přehled o bankovních službách skutečně mám, ale nikde se tím moc nechlubím. Jen mi je někdy trapné, když musím nějakého lháře a vnucovače produktů usměrňovat, aby tak nelhal a nezamlčoval podstatné.

    Operace, které tu zmiňuji, nevyžadují sjednávání a plánování schůzky s osobním bankéřem, ale jedná se o běžné přepážkové úkony. Pokud si jdu do obchodu koupit 10 deka salámu a 2 rohlíky, taky si je předem neobjednávám, a to ani u vedoucího obchodní jednotky. Naopak je ve spořitelně na přepážkách běžné, že si někteří klienti po oslovení a 15 minut přednášení o "výhodách" odnášejí s sebou smlouvu na obchod se závazkem na dlouhou dobu. Uzavření takovéhoto obchodu by mělo spadat mimo přepážku do kompetence osobního bankéře. Mnohde ve spořitelně nejsou ani jiné prostory než přepážky.

    Je zajímavé, že v současné bance se s takovým chaosem, omyly, nefunkčností čehokoliv nesetkávám.

    A jak jsem také uvedl, musím do poboček ČS i nyní: "A i občasné návštěvy poboček v nynější době mne stále přesvědčují o neschopnostech pracovníků a celého systému ČS. "

    Doporučoval bych vám příště si vše důkladněji a raději opakovaně přečíst, abyste nenapadal skutečnosti, které se staly, nestaly, či se staly jinak ...
  • 3. 10. 2007 16:35

    Pan D. (neregistrovaný)
    No, když už to sem rveš všechno, tak to aspoň zkrať. Neztožňuji se v osobních útocích s tím předchozím příspěvkem reagujícím na tvoje stesky, ale považuju za hodně neduchaplné, takhle opakovat.
    Jak jsem už uvedl, jsi zaujatý a není vůbec jisté, že problém není také na tvé straně. Osobně jsem se setkal s hodně chybami různých institucí a úřadů, ale ještě se mi nestalo, abych si nedokázal sjednat nápravu. Víš, ono přistupovat ke všemu á priori jako k naschválu a zlému úmyslu a ne jako k pochopitelné lidské chybě, to už samo o sobě předurčuje nositele takových ideí do postavení potížisty, který nikde nebude oblíben a co víc, nikdo pro něho neudělá ani maličko navíc.
    Nevím, jestli chápeš, v čem tkví smysl poskytování služeb (nejen finančních, ale jakýchkoliv) a v důsledku i vytváření si spokojených zákazníků a co všechno patří k základním předpokladům oboustranně dobrého vztahu. Ovšem podle tvých příspěvků si myslím, že v tomto ti správné informace buď chybí úplně nebo máš o nich hodně chabé znalosti. A jestli sám děláš ve službách, potom by ses měl najdříve podívat mezi své zákazníky, jestli opravdu všichni od tebe odcházejí spokojeni. Ne, nemusíš to tady přiznávat, to má být především vodítko pro tebe samotného, ale nesmíš sám sobě lhát.
  • 3. 10. 2007 22:34

    JirkaZ (neregistrovaný)
    No, nemáte to jednoduché => zvlášt, když jednoduché věci vyřizujete tak složitě.

    Když Pojištovna ČS převzala Živnostenskou poj., poslala oznámení o změně. Stačilo ten papír neztratit. Pokud se tak stalo, neptat se někde na pobočce, ale v Pojištovně ČS.
    Když Kooperativa převzala neživotní kmen PČS, posla oznámení o změně. Protože částka bylajiná než na smlouvě,zavolal jsem do Kooperativy na zelenou linku. Do hodiny se mi po telefonu ozvala jejich pracovnice a následně vše zařídila.

    Pokus ČS vyplací dividendy jiným pro jiné firmy, vždy posílá oznámení.

    Frontu jsem NIKDY nestál déle než 5 minut - pravda je, že tam chodím jenom pro ty dividendy.
    Pokud něco jiného, tak VŽDY volám osobního bankéře - vše připraví a dojdu to tam jenom podepsat. ...atd.


    Pozn: od ČS odcházím do FIO kvůli poplatkům, přechodné období je trochu delší s ohledem na dobíhající hypotéku.
  • 6. 10. 2007 21:03

    Tidýt (neregistrovaný)
    Nevíte někdo, zda jsou v pušálních účtech i inkasa. Např u Komerční banky píšou že zdarma je Přípsání peněz na účet (pasívní strana transakce), což může znamenat že výběr peněz inkasem je zpoplatněn cenou za položku 5Kč. Jak to je?
  • 8. 10. 2007 9:24

    anonymní
    zadarmo. Jediné poplatky, která vám v KB napočítají jsou ty, které zadáte přes telefonní bankovnictví nebo na jednorázovém pírovém příkazu na pobočce.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).