Čtenářská zkušenost
Rád bych se s vámi podělil o jednu svoji negativní zkušenost s eBankou. Již rok a půl jsem spokojený klient eBanky (až na některé poplatky). Poslední věc mne ovšem zděsila. Přišel jsem domů a koukám, že mám na stole zapytlíkovaný balíček s časopisem Euro. Divil jsem se, kde přišli na moji adresu. Pak jsem našel uvnitř čísla přiložený dopis, kde mi eBanka děkuje za využívání jejích služeb a že jako odměnu mi věnuje předplatné týdeníku Euro na 9 čísel.
Teď pominu skutečnost, že se jedná jen o 9 čísel a ne celý rok, takže jde spíš o marketingovou kampaň pro Euro, aby si člověk kupoval další čísla (přeci jen mezi klienty banky mají větší pravděpodobnost úspěchu). Problém je jinde.
eBanka zcela bez jakéhokoliv souhlasu předala moji adresu firmě, která distribuuje Euro. Příště by ji mohla dát nějaké reklamní agentuře s tím, ať mi pošlou čokoládovou tyčinku jako odměnu za využívání služeb, a pak ať si vesele zneužívají moji adresu třeba k reklamním účelům.
Je to trochu nadnesené, jelikož věřím, že Euro je solidní časopis (který nečtu a ani nebudu), nicméně podobně jednání bych u instituce, která je založena na udržování tajemství, neočekával.
Pokud už chce eBanka vyjít klientům vstříc, proč nezašle nějakou poukázku na předplatné, kterou člověk může a nemusí využít, a je čistě na něm, jestli předá svoji adresu další firmě.
Za tuto nedomyšlenou marketingovou akci navrhují udělit Zlámanou grešli.
Jiří Vondra
(text prošel redakční úpravou)
Vyjádření eBanky
Vážený pane Vondro,
Jsem velmi rád, že jste klientem naší banky, a věřím, že i možnost vedení Osobního účtu a přímého bankovnictví bez měsíčního paušálního poplatku v případě, že Vám na účet u eBanky bude zasílána výplata ve výši min. 15 tisíc Kč, Vás potěšila.
Nyní konkrétněji k Vaší připomínce.
Časopis EURO eBanka rozesílá jako odměnu a poděkování svým klientům, kteří aktivně využívají produkty a služby.
Nicméně i takovéto odměny jsou předmětem zdanění, proto můžeme posílat pouze 9 čísel, jinak bychom samozřejmě zasílali čísel více.
Právě proto, že jsme banka, velmi si zakládáme na ochraně všech údajů o našich klientech. Proto i v tomto případě jsme nepředali žádné Vaše údaje mimo eBanku. Pro tuto akci využíváme služeb oficiálního distributora eBanky, stejně jako například pro distribuci výpisů z účtu, který má s naší bankou uzavřenu řádnou smlouvu o outsourcingu, přesně v souladu s pravidly České národní banky. Je tedy zajištěna 100 % ochrana nejen Vašich, ale i všech ostatních údajů.
Přeji Vám příjemné prožití vánočních svátků a hodně úspěchů v nadcházejícím roce.
Pavel Makovský ředitel divize komunikace eBanky, a.s.
Redakce
Ochrana osobních údajů je pro banky životně důležitou. Uvědomují si to banky i státní dohled zastoupený Úřadem pro ochranu osobních údajů, který jakékoli podezření o pochybení prošetří a sjedná nápravu, případně uvalí sankce.
V uvedeném případě k pochybení ze strany banky nedošlo. I ostatní banky uchovávají bankovní informace v souladu se zákonem a poskytují je vymezenému okruhu společností, s nímž klient souhlasil nebo vyplývají ze zákona.
Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvky do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce.