To snad nemyslíte vážně, že dnes je možná dostatečně přesná předpověď počasí, a tedy by počasí nemělo být mimořádnou okolností. Dostatečně přesná předpověď je možná tak na šest hodin dopředu, ale letenky se kupují i několik měsíců dopředu!
Chápu tvou námitku, ale v textu se píše, že v případě předpokládané kalamity musí společnost upozornit cestující... Třeba těch 6 hodin dopředu. I když taky nevím, jak si to představují..
Oberbooking? OK. zpoždění k vůli letišti? OK. Ale zbytek je dle mně příliš sporné...
"Jedním z hlavních důsledků nového nařízení bude zřejmě vymýcení nešvaru leteckých přepravců, kteří na své spoje běžně prodávali více letenek, než je kapacita letadla (overbooking)."
U letenek CSA bylo velice dlouhou dobu (a nejspis jeste je) overbooking prelozeno jako "preknihovani" :). Nevim, nakolik je tento preklad korektni, kazdopadne mi pokazde svym zpusobem pripomina "predikce zalozene na observaci prezentni situace".
"Majitelům leteckých společností to přidělalo hodně vrásek, naopak cestující si oproti předchozím podmínkám výrazně polepší." Nechtěl bych autorku zklamat, ale připadá mi, že absolutně nerozumí pojmům - volný trh, regulace, nabídka a poptávka. Rozhodnutí Evropského parlamentu je jen další ukázkou toho, jak socialistická EU nutí přistupovat jak prodávájícího, tak kupujícího na podmínky, o které vlastně ani jeden nestojí. Svět přeci není o bohatých a zlých leteckých dopravcích a chudých a utiskovaných cestujících. Zvýšené náklady budou automaticky promítnuty do cen letenek a kdo na to doplatí je jedině a pouze spotřebitel. Copak si opravdu myslíte, že v současné době je konkurence v letecké dopravě tak malá, že tyto problémy nedokáže vyřešit sám trh? V případě, že udělám jednu špatnou zkušenost s leteckým přepravcem, se přeci jednoduše obrátím podruhé na někoho jiného. A propo, u všech lowcost přeci každý ví, do čeho jde a jen právě proto, to může být tak levné...
Myslím, že by byla lepší "dvousložková" cena letenky. Ten, komu zas tak moc nezáleží na tom, jestli přiletí v pondělí nebo v úterý, by si koupil "normální" letenku.
Ten, kdo musí stihnout návazný let, by si připlatil pojištění, které by mu v případě propásnutí uhradilo novou letenku. Regulace by spočívala pouze v povinnosti nabízet takové pojištění za férovou cenu.
Akorát u overbookingu by měly letecké společnosti pěkně platit automaticky, protože to je opravdu nefér.
Viz výše, neměl by to být naopak poskytovatel služby, který se má pojistit, když se obává, že neposkytne plně deklarovanou a klientem zaplacenou službu?
Jo, jenže pak se to promítne do cen všech letenek. Takhle by se to promítlo do cen jen u těch lidí, pro které je to důležité a ti kdo chtějí ušetřit, by měli možnost.
Je vidět, že s létáním máte malé zkušenosti. Já létám pracovně každý týden dvakrát a jsem opravdu ráda, že mám na ty "zlé" aerolinky nejakou zbraň. Několikrát se mi stalo, že mi letecká společnost zrušila let (protože se nenaplnil, ale oni tomu říkali provozní důvody) několik hodin před cestou a já jsem měla nárok jedině na vrácení ceny letenky - to, že jsem si musela koupit u jiné letecké společnosti letenku několikanásobně dražší (protože to bylo na poslední chvíli), mi nikdo nekompenzoval - a vše bylo v souladu se všeobecnými podmínkami. Takže já, jako "utiskovaný" cestující, jsem zrovnoprávnění podmínek přivítala! A vy si trochu prostudujte ekonomické učebnice, co znamená rovné postavení prodávajícího a kupujícího - v předchozím pojetí byl kupující v roli rukojmího!
Jak to víte, že o to spotřebitel nestojí - mluvte za sebe. Já motivaci chápu a nepovažuji za špatné, abych dostal odškodnění, pokud dodavatel nesplní smluvený závazek. Co je na tom divného?
Pokud mi vypadne let, k čemu mi bude dobré, že příště poletím s jiným přepravcem /toho může potkak totéž, ne vždy je neuskutečnění čizpoždění letu jen jeho výlučnou vinou/?
Dále, nelétám časo, a ptám se, když myslíte, že to vyřeší trh, pak to trh již musel dávno vyřešit ne??