Už řadu let jsem spokojeným klientem eBanky a drobné problémky spojené se zaregistrováním změny mého bydliště a telefonního čísla, které byly vyřešeny během deseti minut, jsou zcela zanedbatelné v porovnání s celkovým přístupem banky.
Poplatky ze začátku se mi zdály vysoké (na druhou stranu vysoký uživatelský komfort, který odpovídá mým představám), ale při dnešním srovnání už to není tak drastické. Nehledě na to, že účtovat si odchodné je prasárna (podobně jako v RaifeisenBank chtěli svého času deset tisíc korun na účtu, na které klient nesměl sáhnout, aby dostal kartu). Zlatý dukát bych ji mimo jiné udělil i proto, že jako banka orientovaná na elektronické bankovnictví má nejdelší otvírací dobu (v Ostravě do 8:00 do 20:00 každý pracovní den - pokud už to nezměnili, což mi ale nevadí) - a tohle považuji za jednoznačně kladený důraz na klienta a služby pro něj.
Take souhlasim s navrhem na udeleni Zlateho dukatu. Jsem student a za 15Kc/mesic mam uzasny komfort pro jakoukoliv praci s uctem. Je skvele platit obedy ve skolni jidelne mobilem. A to nepocitam skutecnost, ze vetsina vyznamnych ceskych internetovych obchodniku ma take ucty v eBance a kdyz jim platite prevodem, je to mnohem rychlejsi a levnejsi, nez pouzivat dobirku (embosovana platebni karta neprichazi v uvahu mimo jine diky veku - ji mi totiz 17).
Strategie stanovení poplatku za zrušení účtu je naprosto zřejmá. Jde jednoznačně o to, odradit klienta od zrušení účtu, pokud se občas vytočí. Tím, že je zde stanoven poplatek (v některých případech dost vysoký) uvede banka klienta opět do bdělého stavu, kdy si začne uvědomovat, že by ztratil nejenom "kvalitní" služby, ale taky něco z výplaty. Pak se většina uklidní a přestane na zrušení účtu myslet. Ale já osobně jsem se nas... ještě víc. Každopádně u eBanky je zase zřejmé, že pokud někdo chce využívat super obsluhu svých financí, nemá důvod měnit. A ten, kdo u banky účet ruší ho asi stejně nevyužívá, což znamená, že na něm stejně nic nevydělají.
Co se týká poplatků za výběry u eBanky, to mě vůbec nevzrušuje. Pokud bych nemusel platit nájem hotově, protože majitel bytu má asi všeliké podivné příjmy a nehodlá o nich dávat vědět dalším osobám, tak bych nevybíral v podstatě vůbec, všechno ostatní platím bezhotovostně nebo kartou. A drobné valuty bych si asi stejně proměnil ve směnárně.
Tak jsem si zase vylil srdíčko :-)))
I zrušení účtu musí někdo zadministrovat a nějakou dobu to trvá a něco to stojí (pracovník by místo toho mohl prodávat produkty).
eBanka nevydrží s těmito poplatky dlouho (viz zdražování ČS v poslední době), chce-li se vyhrabat z těžkých ztrát. Nic jiného jí nezbude, ani PPF a Česká pojišťovna ji nebudou dotovat věčně.
Dovoluji si Vám poblahopřát k jasnovidectví. eBanka od 1.4.2002 zvyšuje poplatky (za příchozí platbu neskutečných 6,10 Kč, zvláště vhodné např. pro zasílání příspěvků na dopravu pro děti ve výši 100,- Kč), zavádí poplatek ve výši 200,- Kč za zrušení účtu, zrušila bankovní diskusi... Prostě už se... na své klienty stejně jako ostatní.
Bohužel si asi všichni začínáme všímat, že si s námi banky dělají co chtějí a my jim zato ještě MUSÍME platit. Je přece něco úplně neskutečného, že se ke své výplatě dostanu až po zaplacení cca 50,- Kč za měsíc. Firma, ve které pracuji trvá na tom, aby každý zaměstnanec měl konto, na které posílají platy. Poukázkou odmítají výplaty zasílat. Na běžném účtu tedy během měsíce nezůstávají žádné peníze, a i kdyby, z 0,5 % zas tak velké úroky nejsou, aby aspoň vynahradily všechny poplatky. Mám tudíž návrh: posílejte peníze mně, a až je budete potřebovat, dám vám je ZADARMO. Co na to říkáte?
Bob