Spočítejte si...

Zavřít

O. K. karta - je to o. k.?

O. K. karta - kreditní karta GE Capital Bank - nabízí při splacení celého úvěru do určitého data nulové úroky. Co se ovšem stane, když vám operátorka informační linky, na které se dozvídáte výši úvěru k úhradě, sdělí částku o 10 haléřů nižší? Máte skutečně smůlu a výhodného úročení se nedočkáte?

Čtenářská zkušenost:

Zažádala jsem si telefonicky o předčasné splacení dluhu na OK kartě, který činil podle sdělení operátorky, neboť toto se vyřizuje telefonicky, 13838,– Kč. Provedla jsem bezhotovostní převod peněz. Následně jsem obdržela dopis, ve kterém mi banka sdělovala, že můj dluh činí 13838,10 Kč. Nyní mi poslali upozornění, že jsem nesplatila celou částku v termínu k tomu určeném a že se tedy celá dohoda ruší a moje peníze budou použity na běžné splátky. Na výpise, který došel druhý den, je dlužná částka 12838,10 Kč a předplatek 12838,– Kč. Dále 1000,– Kč použito na běžnou splátku.

Poslala jsem oněch 10 haléřů a napsala elektronický dopis, ve kterém jsem požádala o prominutí opomenutí 10 haléřů, ale dostala jsem zamítavou odpověď.

Ptám se proto, jestli má banka právo zadržovat moje peníze kvůli 10 haléřům, které jsem zapomněla poslat včas, a úročit mi dluh, který je vlastně už splacený?

Dagmar Femiaková
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření GE Capital Bank:

Odpověď na dotaz serveru Mešec.cz

Praha
4. června 2002

Klient musí splatit celkovou dlužnou částku vůči společnosti GE Capital Mutliservis prostřednictvím jednorázového příkazu ze svého účtu na účet společnosti GE Capital Multiservis nebo přiloženou poštovní poukázkou. O tom jej vždy informujeme doporučenou zásilkou.

V případě nezaplacení celé částky ve stanoveném termínu a v plné výši považuje společnost GE Capital Multiservis dohodu o předčasném splacení za nedodrženou z klientovy strany a smluvní vztah mezi klientem a společností GE Capital Multiservis dále pokračuje a podléhá všem dříve dohodnutým podmínkám, jak je to stanoveno v obchodních podmínkách smlouvy o revolvingovém úvěru.

V případě zmíněné klienty šlo o nedoplacenou celou částku. O té byla informována doporučenou zásilkou. Z tohoto důvodu nebyla částka zahrnuta do předčasného splacení, ale rozložena do měsíčních splátek. Domnívám se, že tento případ je poněkud nešťastný, neboť se jedná o deset haléřů. Systém, který registruje doplacenou dlužnou částku, ovšem uznává pouze stoprocentní sazbu, proto došlo k přesunu peněz do splátkového kalendáře.

Co v tuto chvíli klientce doporučujeme:

Klientce doporučujeme znovu zažádat o předčasné splacení. Společnost GE Capital Multiservis jí pošle doporučenou zásilku. Doporučujeme se plně řídit pokyny v zaslané korespondenci. Potom proběhne předčasné splacení bez nejmenších problémů.

Redakce

Tabulka č. 381
Operátorka telefonicky sdělila paní Femiakové částku zaokrouhlenou na celé koruny, kterou tato v dobré víře a v termínu uhradila. Když se dozvěděla o nedoplatku 10 haléřů, neprodleně částku odeslala a zrušení dohody o zvýhodněném úvěru reklamovala. Neúspěšně. Těší nás, že se přeci jen pravděpodobně nalezne řešení ve prospěch čtenářky, avšak je otázkou, proč toto řešení nebylo součástí zamítavé odpovědi na žádost o prominutí nedoplatku 10 haléřů. Proto GE Capital Multiservis udělujeme zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!


Oprava: O. K. karta je produktem GE Capital Multiservis, nikoli GE Capital Bank, jak je v textu chybně uvedeno. Za toto zkreslení se oběma společnostem omlouváme. (11. června 2002 15:35)

25 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 11. 2006 0:36