Hlavní navigace

Nová dimenze bankovnictví?

31. 1. 2001
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Na bankovním trhu došlo k další změně. Z Expandia banky se nám náhle stala eBanka. Jak sama eBanka tvrdí, nové jméno by mělo lépe vystihnout podstatu banky. Zároveň by mělo podtrhnout vstup banky do další etapy vývoje. Jde skutečně o výraznou změnu v nabídce banky nebo jen o reklamní trik, který má přilákat nové klienty?

Ve skutečnosti u eBanky nedochází k žádné převratné změně. eBanka inklinovala k přímému bankovnictví již od svého vzniku. Přímé bankovnictví se zaměřuje na vedení bankovních transakcí pomocí internetu nebo telefonu (ať už obyčejného, či mobilního). To, že se bývalá Expandia rozhodla pro změnu názvu, spíše jen umocňuje její specializaci. eBanka se vydala na dlouhou a strastipnou cestu, ale je dosti pravděpodobné, že jde správným směrem. Prostě se podřídila trendu, který poslední dobou ovlivňuje bankovnictví po celém světě.

Na změnu názvu si vybrala vhodnou dobu. Do nového milénia vstupuje s novým moderním názvem, který přesně vyjadřuje její záměry. Bylo by určitě naivní domnívat se, že eBanka přijde s něčím zcela novým. To od ní ani čekat nelze. Ale je sympatické, že jasně dává najevo, jakým směrem se chce ubírat.

eBanka se rozhodla získat co nejvíce nových klientů. Za tímto účelem rozjela rozsáhlou reklamní kampaň a propagaci. Ať už máme na její reklamní kampaň jakýkoliv názor, musíme uznat, že o sobě eBanka dala hodně vědět. Je vidět a mluví se o ni. eBanka sice neučinila nějaké převratné změny, ale potenciální klienty přesvědčuje o opaku. A to vcelku chytře a jednoduše. Nové jméno banky navíc určitě vzbudí u potenciálních nových klientů zájem. I na to eBanka spoléhá. S nvým jménem se mnohem lépe přesvědčuje dav, že jde s dobou, že se ubírá novým (a správným) směrem,… eBanka není jedinou bankou, která se zaměřuje na přímé bankovnictví, ale je určitě první bankou, která to dává tak jasně najevo. I to může eBance výrazně prospět.

Osobně bych měl pár výhrad ke stylu propagace. Přiznám se bez okolků, že mě trochu děsí, když se mě banka (a nejde jenom o eBanku – nerad bych ji křivdil) snaží přesvědčit o tom, že teď, když nemusím do banky chodit, už nemám vlastně nic na práci. Už se můžu jen válet doma na kanapi a spokojeně žít. Na co by mi ale byla eBanka, když bych neměl žádné peníze? Obávám se, že se pořád ještě musím také nějak uživit a čas, který strávím v bance, je stále zanedbatelný. Tím samozřejmě vůbec nechci srážet e-bankovnictví. Je to rozhodně směr, kerým se bankovnictví bude v nejbližší době ubírat. Budoucnost určitě má.

eBanka učinila chytrý tah. V očích laika se zviditelnila a odlivu klientů se bát nemusí- spíše naopak. Neměla by ale zůstat jen u reklam. Měla by přijít s novinkami a inovacemi, kterými potěší klienta a oživí svou nabídku. Pokud se ji to podaří, možná, že až dopiji svoji kávu a vstanu ze své pohodlné lenošky, i já využiji jejích služeb. A třeba si za pár let ani nebudu pamatovat, jaké to bylo, když jsem musel chodit do banky.

skoleni_15_4

Odkazy:
Sylva Indrová: Chcete být IN? Využívejte INternetové bankovnictví!
Dan Švarc: GSM Banking – budoucnost bankovnictví?

Elektronické bankovnictví

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).