Spočítejte si...

Zavřít

Nejlepší reklamu má GE Money Bank a Česká pojišťovna

Čtvrtý ročník ankety o nejlepší finanční reklamu roku 2005 už zná své vítěze. Proč některé reklamní spoty uspěly a jiné ne? Jak se lišilo hlasování veřejnosti od hodnocení odborné poroty? A kteří hlasující získali hodnotné ceny?

Již čtvrtý ročník ankety o Nejlepší finanční reklamu, tentokráte roku 2005, je uzavřen, výsledky sečteny a výherci jednotlivých cen vylosováni. Jak již titulek článku napovídá, letošní ročník má oproti loňskému, kdy v obou kategoriích vyhrála stejná instituce, jednu změnu – vítězové ankety jsou dva. Zatímco odborná porota dala přednost reklamě České pojišťovny, čtenáři jednoznačně vyzdvihli reklamu GE Money Bank s novátorským a neotřelým nápadem supermarketu na peníze.

Nejlepší finanční reklamy roku 2005
Pořadí Hlasování veřejnosti Odborná porota
1 GE Money Bank Česká pojišťovna
2 Česká pojišťovna Česká spořitelna
3 Česká spořitelna GE Money Bank
4 eBanka Raiffeisenbank
5 Aegon Pojišťovna Komerční banka

Jak vidno z přehledu pěti nejúspěšnějších spotů, veřejnost se s odbornou porotou u tří nejlepších reklam shodla – byť populární peníze v PET lahvích mezi odborníky z ekonomické, mediální a žurnalistické sféry stačily GE Money Banky jen na třetí příčku. Loňský jednoznačný favorit mezi čtenáři i odbornou porotou – Česká spořitelna – pozici sice neobhájila, ale umístila se v obou kategoriích na medailových příčkách.

Prohlédněte si nominované spoty: Přehled nominovaných reklamních spotů

Komu tedy patří vítězné spoty?

GE Money Bank – libo-li 2 kg tisícikorun?

Reklama GE MB

GE Money Bank zaútočila na čelní příčky ze zadních pozic, které obsadila v minulém ročníku ankety. O to byl její nástup famóznější. V hlasování veřejnosti získala dvakrát více hlasů než druhá Česká pojišťovna.

Za úspěchem stojí řada lidí, jak už to v dnešní době bývá. Kdo je tedy podepsán pod vítěznou reklamou?

Režie: Nic a Sune
Scénář: MARK/BBDO, a.s., Martin Charvát
Produkce: Stillking Films
Reklamní agentura: MARK/BBDO, a.s.
Mediální agentura: OMD Czech, a.s.

Odborní porotci u tohoto klipu vyzdvihli především srozumitelnost, jednoduchost a jasnost sdělení, ale také inovativnost a kreativitu: Neotřelý nápad představující pozoruhodný produkt. GE MB dokáže marketingově prodat inovace, které i objektivně posunují obyčejné finanční produkty do oblasti, kam si před nimi žádná jiná banka netroufla. Tato reklama je toho důkazem. (Marek Telička, zástupce šéfredaktora, Osobní finance)

Česká pojišťovna – kdyby něco… jsem v pojišťovně

Reklama ČP

Česká pojišťovna nasadila do ankety svůj spot, který si své příznivce získal již v roce 2004… zejména svým silvestrovským vydáním – stejná scéna, stejná situace, stejné dialogy, jen poněkud vláčný a nejistý krok pana ředitele, jak dokumentuje např. hodnocení odborného porotce Petra Fejtka, šéfredaktora Finančního poradce: Aspoň pokus o vtip (beru stejně jen díky Silvestrovské verzi, kdy byl pan ředitel namazaný).

Ovšem i klasická verze utkvěla v myslích nejen odborné poroty. Ostatně to potvrzuje i Jan Suda, Online Media Director Universal McCann: Velmi kvalitní spot, který přesně komunikuje myšlenku, jde k jádru věci a má navíc ještě českou duši. Jsem si jist, že se v něm velká část cílové skupiny najde a pobaví se. Navíc se spot neokouká a výraz „kdyby něco, jsem v pojišťovně“ doprovozený patřičným gestem se vžil do běžných hovorů.

A kdo tvořil dílo, které se dostalo do povědomí široké veřejnosti i obecné mluvy? Spot vytvořila společnost Mather Communications s.r.o. (dříve BBK) v režii Milana Šteindlera podle scénáře Tomáše Belka a Tomáše Mrkvičky.

Chtěli bychom všem odborným porotcům poděkovat za jejich hodnocení. Pokud chcete vědět, jak jednotliví porotci hlasovali, přečtěte si jejich slovní zdůvodnění přímo na stránkách ankety.

Výherci aneb Exkurs do historie

Anketa o Nejlepší finanční reklamu roku je již ve svém čtvrtém ročníku, proto je již bohatá historie vítězů. Letošní již známe a o loňském již také bylo písmo. Přehled vítězů všech ročníků shrnuje následující tabulka.

Přehled vítězů
Ročník Hlasování veřejnosti Odborná porota
2002 Komerční banka Komerční banka
2003 ČSOB Česká spořitelna
2004 Česká spořitelna Česká spořitelna
2005 GE Money Bank Česká pojišťovna
2006 ?* ?

* Záleží na vás… v únoru 2007.

Reklama… a obavy?

Reklama je zkrácené sdělení. Jeho cílem je sdělit informaci stručně, jasně, a pokud možno rychle. To s sebou ale nese i nebezpečí, že bude reklama chybně pochopena, nebo že dokonce vzbudí obavy. O své zkušenosti se zmínil finanční arbitr Otakar Schlossberger: Tato reklama [České spořitelny] se mi líbila, ale do doby, než mou kancelář Finančního arbitra kontaktovalo několik klientů, kteří ztratili občanský průkaz a měli obavu, zda je opravdu tak jednoduché dostat úvěr pouze na OP. Zde jsme museli několikrát vysvětlovat, že to tak jednoduché v podstatě není. Ale přesto… tato celkem divácky povedená reklama pak v praxi narazila na celkem dost velký věcný a potažmo právní problém…

Obecně mně vadí, že má reklamu ústav, který neexistuje [Poštovní spořitelna], který nikdy neobdržel bankovní licenci. Není z reklamy zřetelné, že se jedná o ČSOB. V podstatě to klienty uvádí v omyl, že existuje banka tohoto jména. V zásadě si mi to příčí, je to podle mého názoru na hraně zákona (a to nejen o bankách, ale možná i jiného… např. na ochranu spotřebitele apod.), dále podotýká finanční arbitr.

Slosování čtenářů

Děkujeme všem, kteří do naší ankety přispěli svým hlasem. Vylosovali jsme patnáct z vás, kteří jste hlasovali buď prostřednictvím SMS zpráv nebo jako zaregistrovaní a přihlášení uživatelé, a rozdělili jsme mezi vás následující ceny:

1. místo
Michal Rybář
  • DVD přehrávač Hyundai DV-5-X312
DVD přehrávač Hyundai DV-5-X312
Obchodní dům.cz
2. – 3. místo
Dušan Kosobud
Miroslav Houdek
  • roční předplatné týdeníku Strategie
  • tričko finančního serveru Měšec.cz
4. místo
Blanka Hlavničková
  • roční předplatné týdeníku Strategie
Strategie
5. – 9. místo
Iva Hloušková
Marie Patíková
Lukáš Benka
Zdeňka Novotná
František Zelina
  • roční předplatné měsíčníku Marketing Magazine
Marketing a Média

10. – 14. místo

Petr Bohuš

Petr Kubovec

Josef Kubelka

Jaroslav Postupa

Radim Drápela

  • předplatné měsíčníku Osobní finance
Osobní finance - logo
15. místo
Jan Indrych
  • tričko finančního serveru Měšec.cz

Partneři soutěže

Obchodní dům.cz

Strategie      Logo DigiZone.cz      Marketing a Média

Osobní finance - logo       TNS A-Connect

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 3. 2006 9:15