Odecet za zaplacene penzijni a zivotni pojisteni se doklada potvrzenim vydanym prislusnym fondem. Stejne tak odecet uroku z hypoteky, ktere vetsinou posila banka autiomaticky (mozna jen pri prvnim uplatneni se musi dokladat vyse uvedene).
Já dokládal smlouvu o úvěru ze stavebka a smlouvu o tom, že jsem uživatelem bytu poprvé a potom ještě loni když se na finančním úřadu změnil pracovník a chtěl to po mě znovu. Marně jsem ho přesvědčoval, že už to tam mají... On je tam prý nový a on o ničem neví, že by to tam měli...
No a letos pro mě přichystal FU další překvapení, chtěl po mě dokument, který 5 let vůbec nepotřeboval. A sice čestné prohlášení o tom, že druhá osoba, která je uvedena ve smlouvě o úvěru si neuplatnila odpočet úroků ve svém daňovém přiznání. Tak jsem zvědavý co si přichystají za rok. Říkal jsem jim, že si dopředu zavolám než tam příští rok půjdu.
No, já měl se smlouvou na stavebko ještě tu čest, že finančák neuznal smlouvu, kde bylo jen napsáno, že je to úvěr na nákup bytu. Vyžadoval, že tam musí být uvedena přesná identifikace na jaký je to byt, aby to bylo dohldatelné v katastru nemovitostí, dále v katastru nemovistostí musím být uveden jako majitel/spolumajitel toho bytu a musím tam mít trvalé bydliště (nebo přesněji dokazovat, že tam saktuálně doopravdy bydlím).
Dobrý den, článek nezdůraznil, že některé dokumenty stačí přiložit jen jednou. Kopie smluv je třeba skutečně dodat, ale pouze poprvé. Pak stačí výpisy z banky jako doklad o úhradě.Článek byl upraven o upřesňující informaci. Děkuji za upozornění.
Tak ho prosim upresnete jeste jednou, ve smyslu ze neni potreba dokladat zadne vypisy z uctu, ale staci potvrzeni fondu / pojistovny / banky o zaplacenem pojistnem / urocich.
Článek se stejným titulkem jsem nedávno četla na dane.centrum.cz - jenže tam jsem v něm skutečně našla přehled těch chyb. Ne nějaké plky o přílohách...
Jenže tyto "plky" jsou opravdu nejčastějším problémem při odevzdání daňového přiznání. Tato informace je ověřena přímo od několika pracovníků finančních úřadů.
Dobrý den,
prosím o radu.
Jsem v klasickém zaměstnaneckém poměru a navíc jsem vedlejší OSVČ. Podávám DAP za rok 2008.
Ze své iniciativy jsem loni absolvoval krátké odborné školení pro zvýšení kvalifikace. Zaměstnavatel mi jej neproplatil. Mohu si alespoň takto snížit základ daně ?
Lze to na základě řádku č. 51 DAP (Úrada za další vzdělávání?).
Děkuji Vám.
Přátelé, Vy, co jste naprosto zběhlí v DP pro OSVČ - konkrétně Umělce. Věřím Vám a posílám do éteru last minute DP dotaz:
Vždy jsem začínal vyplňovat hodnoty finančí od strany 2, část 2. - Ne tedy závislá činnost.
Plus samozřejmě silná spolupráce s Přílohou 1 (Příjmy a PAUS. výdaje - 40%).
Ale kam v mým případě vlastně s tím POJISTNÝM?? Jediný, kde jsem to našel, je v tom úplně prvním oddíle ale zde jako Pojistné zapl. zaměstnavatelem.
(Dříve bylo samozř. Pojistné až v Příl. 1)
Řádek 42(snad..) mi teď dělá strašný čísla..
Varianta 1 - Daň ano, a až 20000 ale doufám, že dělám jen chybu a má mi vyjít vždy o něco nižší záklasd od kterýho pak jen odečtu slevu na pol. a jsem na nule..resp. v záporu..
Že je B) správně, že jo.?? Ale co to pojistné KAM??
Pojištění jako OSVČ si již od roku 2008 NEODEČTETE ze základu (je pouze ve
Vaší vlastní režii), jinak až spočítáte daň tak si odečtete 24 840,- základní odečitatelmou položku