Spočítejte si...

Zavřít

Nedostali jste státní příspěvek penzijního připojištění?

Státní penzijní systém nás dříve či později opustí, proto musíme spoléhat na alternativní způsoby zajištění ve stáří. Jednou z možností jsou penzijní fondy. Spoření je státem podporováno, tak proč ho nevyužít. Plní ale penzijní fondy své závazky?

Seriál Plichta

Všechny díly seriálu

Čtenářská zkušenost:

Byl jsem klientem ČMPF do ledna 2002 a na základě vypořádání smlouvy o penzijním připojištění jsem obdržel tzv. jednorázové vyrovnání dne 1. 3. 2002. Neobdržel jsem však státní příspěvky za 4 měsíce. Dostalo se mi ujištění, že je obdržím v červnu t. r. po přiznání MF ČR. Do dnešního dne 7. 8. 2002 nemám ani doplatek, ani odpověď na moji žádost o vysvětlení.

Je to legální praxe, jak si penzijní fond navyšuje své zisky? Sám vím o dalších dvou bývalých klientech, kterým fond zadržuje státní příspěvky. Jak se bránit? Co na to MF ČR?

Pavel Šimonek
(text prošel redakční úpravou)

Reakce Českomoravského penzijního fondu:

Veškeré doplatky, které se vztahují k již ukončeným smlouvám, jsou poukazovány z důvodu minimalizace provozních nákladů hromadně. Jelikož p. Šimonkovi náleží ještě výnosy za r. 2001, které byly připsány v jeho prospěch koncem června 2002 (po konání valné hromady), bude mu doplatek státního příspěvku za období 10/2001– 01/2002 ve výši 160 Kč zaslán spolu s doplatkem výnosů za r. 2001 poštovní poukázkou na jeho adresu nejpozději do 15. 9. 2002.

Za zdržení při vypořádání smlouvy o penzijním připojištění se p. Šimonkovi omlouváme, není však provozně ani finančně únosné zasílat veškeré doplatky jednotlivě.

Pokud budete mít jakékoli dotazy týkající se penzijního připojištění, kontaktujte nás, prosím, na tel. čísle naší informační linky 02/8308 0111 nebo na mém tel. č. 02/8308 0250, příp. na 0605/292 522.

ing. Ivana Dusilová
vedoucí oddělení péče o klienty

Ministerstvo financí ČR:

Ministerstvo financí vyplácí státní podporu zpravidla s jistým zpožděním, které se pohybuje v rozmezí až 2–3 měsíců. Je způsobené kontrolou správnosti rodných čísel, zamezení duplicity žádostí o státní příspěvek apod. V souvislosti s letošními povodněmi navíc nelze vyloučit, že mohou být prodlevy ještě větší.

Zpoždění, jaké uvádíte ve Vašem dopise, je tedy pravděpodobně stále ještě v pořádku. Pokud byste ale přesto chtěl podat stížnost na MF ČR, musel byste k Vaší žádosti uvést také rodné číslo. Jak jsem již ale uvedl, stížnost je v tomto případě pravděpodobně zbytečná a Vaše peníze Vám se zpožděním přijdou.

Redakce

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace, či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!