Nezlobte se ale já nechápu proč bych si měl kupovat nějakou kartu, posílat na ní peníze a ještě za to platit. Mám účet v Zuno, k tomu vše za nula, aplikaci pro správu karty a účtu, mohu posílat peníze kamkoli a ještě je mám pojištěné. Jen další způsob, jak z lidí vytáhnout peníze.
Když význam nechápete, pak tu službu, tedy funkci aplikace Napka, spočívající zejména v bezplatných okamžitých převodech peněz v rámci skupiny uživatelů, a platební kartu jako bonus, zjevně nepotřebujete ;).
Já to třeba v rámci rodiny shledávám jako možnou a použitelnou alternativu "za pár šušňů"*, pravda, nikoli 100%**, jak někomu prakticky okamžitě poskytnout mé peníze...
(*Mé náklady na pořízení dvou karet "na hraní" vycházejí, vzhledem k době jejich platnosti, na cca 2,50 Kč/ks/měsíc. *Nikoli 100% možnost proto, že stejně může být problém tou kartou zaplatit či vybrat hotovost, a to zejména v malých obcích...)
Jinak i u Zuno je ta "bezpoplatkovost" jen za určitých podmínek, že. Například u účtu Plus až při obratu plateb kartou nad 3000 Kč/měs., což znamená, že to za vás zaplatí obchodníci, kteří si logicky ty vícenáklady zahrnou do ceny zboží. Nic není zadarmo a provoz banky někdo zaplatit musí.
A vedle toho, možnosti u běžného účtu a debetní karty k bankovnímu účtu jsou jen takové, jaké umožňuje bankovní systém. Takže například ze Zuno do Fio mi v sobotu odpoledne peníze nedostanete ani za zlaté prasátko :-). Pravda, v rámci banky většinou (s výjimkou mastodontů jako je třeba KB) peníze převedete, nicméně i v rámci rodiny může být někdy nepraktické účty "sjednotit", respektive při více účtech na každém mít dostatek peněz.
Navíc časová náročnost zřízení bankovního účtu, oproti stažení aplikace do mobilu a pořízení několika předplacených karet, je dost neporovnatelná. Což má také svou ekonomickou hodnotu.
Jenže takový bezplatný převod má zásadní úskalí - vyjde honě draho (2%), nebo je nutno trvale mít na Napce nabito nějaké netriviální množství peněz.pro případ, že by snad někdy někdo mohl akutně potřebovat peníze. Držet někde jen tak peníze "pro případ" znamená nemožnost využít/zhodnotit je jinak, navíc se vždycky může stát, že tam stejně nebude dost. A i to dobití převodem za 25 je dost šejdířina.
V rámci tak malé skupiny jako rodina je lepší mít účet ve stejné bance co zvládá online převody.
Zuno účet Plus má v ceně některé nadstandardní věci, základní účet je zdarma. Těch bank co mají online zúčtování a vedení účtu zdarma či s triviálně splnitelnou podmínkou je více.
Zato mít dostatek peněz v Napce, nebo je tam dostat za 2% je opravdu praktické.
Třeba ten, kdo bude dobíjet větší částky převodem, nebo ten, kdo má u té karty, z níž je nabíjeno, natolik zajímavý bonusový program, že to dostane zpět (Citi MALL, Diners Club, Cetelem a pod.) a současně má zájem/potřebu, využít té hlavní funkce Napky, tedy bleskových převodů peněz v rámci skupiny lidí?
Takže nula od nuly pojde. Vlastně 2% od 2% pojdou, ovšem mínus další poplatky.
Si nedovedu představit tu bleskovou skupinu uživatelů. Navíc je to dost limitováno.... limity. Limity... tolik k "dobíjení větších částek převodem". S hotovostí, bankovními převody v rámci banky obvykle okamžitě, nebo mimo banku do druhého pracovního dne, či i platba "obyčejnou" kartou, si plně vystačím.
Stále nevím, a ty jsi to nevysvětlil, k čemu by mi ta Blbka byla dobrá. Tedy v čemkoli lepší, nežli dnešní běžné způsoby. Nevýhody jsou mi jasné.
PS: To jediné, co mě napadá a v článku se popisuje, tedy aby dítě, zaměstnanec, cokoli měl každý kartu s nulovou částkou, kterou mohu okamžitě dobít, umí zdarma mnohé banky. Tedy například mám bezplatný účet s bezplatnou kartou, a na něj mohu kdykoli s rychlostí v řádu sekund poslat třeba milión (tedy nejsem limitován limity, jako Blbka) v rámci jedné banky, z jiného účtu.
Ale lidé nejednají racionálně, už v pravěku se z bronzu nevyráběly jen nástroje, ale i neužitečné šperky. Existuje tu i fenomén: „Já na to mám“. Prostě lidé chodí i do lepších restaurací, kde se nají málo, ale draho, kupují si drahé značkové oblečení, i když oblečení od Vietnamců má stejnou užitnou hodnotu a je levnější, myslí si, že co je dražší to je lepší, a když je něco za darmo, tak k tomu nemají důvěru (moje babička říkala, že nic není zadarmo). A tato předplacenka si své uživatele najde, nebo nenajde a třeba zanikne. Myslím, že běžný člověk si to dokáže spočítat sám a jak se rozhodne, je přeci jeho věc. A když někomu dělá dobře si stokorunou zapalovat cigaretu, tak proč ne. Tedy, podle mne by reakce, na článek měla být např. tato karta je pro mě nanic, a ne tato karta je nanic.
Právě jsem kartou k Napce platil jízdenku na AMSBusu a proběhlo to jako běžná 3DS platba.
Chtělo to číslo karty, platnost karty a "kontrolní kód". Po zadání si s tím brána chvíli šmrdlala, pak vyskočilo okno pro zadání devítiznakového kódu (tři chlívečky po třech znacích), který přišel SMS na mobil, propojený s Napkou. Po zadání tohoto kódu to opět chvíli šmrdlalo a bylo zaplaceno...
Desig oprásknutý z ao.com.
Šmírování ve všech kontaktech (a vazbách), které máte uložené v telefonu.
Pokud při registraci uvedene nějaké chybné jméno, kartu vám zablokují a - resp. ČSOB vým vypoví smlouvu a koupenou kartu můžete zahodit. Způsob zjištění nevysvětlí - odkáží se va Obchodní podmínky.
Hezké je, že výpověď dorazí z adresy "BO-anonymnikarta@csob.cz"
Pak tu máme díry při registraci karty ...
No prostě garážovka ...
Děkuji vyzkoušel jsem a už nechci.
Tak toto je fakt nesmyslna sluzba, ale jak je videt v komentarich, i ta si najde zakazniky. to bych svemu potomkovi radeji vytvoril poducet u meho Fio uctu a nechal mu zdarma vydat debetni kartu... prevod okamzity, nula poplatku, vsehny pohyby vidim ve svem IB, i v telefonu...
Propojení s kartou je sice velmi zajímavá vlastnost umožňující okamžité použití peněz, placení Mobitem se prakticky nerozjelo, obchodníků minimum a i u těch co byli na seznamu to pak v praxi byl problém. Poplatek za výběr hotovosti bankomatem by se dal zkousnout, to prostě je služba co má své náklady.
Ovšem oproti v článku zmíněnému Mobitu to má i nedostatky, které to zabíjí.
1. Dotace účtu Napky je drahá, 2% z částky při online dobití kartou je šílenost a 25 Kč za příchozí platbu z účtu taky, kdyby příchozí platbu zpoplatnila částkou 25 Kč nějaká banka, to by bylo řevu. --- U Mobito bylo u zapojených bank nějaké propojení, takže dobití z účtu bylo online a zdarma, RB to řešila bezplatným použitím karty, u nezapojených to bylo kartou 3 Kč + 1,5 % (taky drahé), převodem ovšem zdarma.
2. Pokud to má sloužit i k posílání peněz mezi lidmi je dost omezující vybití za 25 Kč - opět naprosto absurdní cena za odchozí mezibankovní platbu, Mobito zdarma.
Mobitu taky hodně uškodila jejich aplikace, ta byla hodně špatná.
Pro kapesné je lepší Cool od ČSOB a velmi pravděpodobně bude i biip.
Dobrý den,
mě by spíše zajímalo, jak je zaúčtováno dobití (v obou případech Napka i COOL karta)...
Jako standardní platba, nebo jako Cash Equvalent? Protože v druhém případě se minimálně v Citibank úročí částka od prvního dne a nepřipisuje se za ní bonus 2% z transakce.
Děkuji
Nevím jak u Citi, ale Diners Club a Cetelem považují dobití kreditu Napky, ale i např. platebního systému PaySec, za standardní platbu (jako v obchodě). Čili normálně běží jak bezúročné období, tak bonusový program. Cool karta bude podle mne totéž, neboť příjemce platby je naprosto stejný, jako u Napky.
BTW, jste jeden z mála v této diskuzi, který nepřemýšlí proč je to totálně na houby, ale zda to náhodou nemá, vedle zřejmých negativ, pro konkrétní případy použití (a konkrétní lidi) také nějaké využitelné vlastnosti.
Pán se ptá, jak veliká je velikost ztráty plynoucí z jejího používání. Tedy tvým slovníkem, jestli je to na houby, nebo totálně na houby.
O využitelných* vlastnostech ani slovo. U tvých komentářů, i v jeho dotazu.
* V diskuzi jsme nenašli jednu jedinou, kterou by konkurence neuměla lépe a zároveň levněji.
A to tu nikdo ani nezmiňuje, že obdobné funkčnosti lze dosáhnout s normální kreditkou (tedy až na drahý výběr z bankomatu), tj. průběžné změny limitů, bez poplatku (pak obvykle i bez bonusů). A na převody hotovosti do Tatarstánu tu jsou jiné systémy.
To jsem zvědav, kdy bude mít Napka pohřeb. Zvláště, když klientům "spolupracující" banka nabídne vlastní alternativu a evidentně blokuje informace o Napce...