Na podnikání se musí s fištronem

Úspěchu je třeba jít naproti. Například vtipným využitím vlastního příjmení, nebo poutavým názvem firmy. Ale nezapomenout, že vše má svoje meze.

Naši dědečkové či pradědečkové s oblibou říkávali, že poctivé zboží se chválí samo. Již za jejich dob se ale určitě zdůrazňovalo, že úspěchu je třeba jít naproti. Například vtipným využitím vlastního příjmení, nebo poutavým názvem firmy. Vtip je samozřejmě vtip, zároveň je ale třeba mít na paměti, že všechno má své meze.

Proč má někdo v podnikání úspěch a jinému se nedaří a nakonec spláče nad výdělkem? Odborníci bryskně vysypou z rukávu řadu příčin, počínaje talentem, přes potřebné známosti, finanční zázemí, využití dobrého či výsadního postavení na trhu až po špetku tolik potřebného štěstí. A významně dodají, že štěstí se musí jít naproti, protože přece přeje připraveným. Jinými slovy stačí zkrátka vlastně maličkost – být ve správnou dobu na správném místě – a úspěch je zaručen…

Příležitost jak úspěšně prorazit někdy nabízí i vhodné využití vlastního jména. Říká se sice, že se protiklady přitahují, těžko ovšem odhadovat, jakou šanci prosadit se v řeznickém řemesle má například takový Josef Mrkvička, případně Jiří Karfiol. Možná tak ještě řezník Králíček by byl pro veřejnost stravitelný. I když, kdo ví. Češi obvykle mají smysl pro humor, včetně toho černého, a kdo dokáže zaujmout vtipem, má napůl vyhráno. Na druhé straně má ovšem všechno i své meze.

Problémy tak nejspíš bude mít pan Veselý, pokud by si založil pohřební ústav. Doprovázet lidi na jejich poslední cestě na tomto světě vyžaduje přece jen určitou pietu, a pokud by někdo nabízel své služby a představil se Veselý, pohřební ústav, nebo naopak Pohřební ústav, Veselý, nemuseli by to taky pozůstalí překousnout.

Úspěch naopak slaví pan Liška, který vtipně využil svého příjmení a začal pracovat pro nejmenovanou stavební spořitelnu. Aby toho nebylo málo – svůj úspěch dokázal díky jednoduché úvaze znásobit. Napadlo ho totiž, aby se dal do holportu s kolegou Veverkou. No řekněte, odolali byste koupi stavebního spoření, když vám ho nabízí podobný tandem jako je Liška a Veverka?

Ostatně soudím, že neexistuje důvod, proč by příjmení nemohla hrát důležitou roli třeba také při „podnikání ve státní správě“. Při pokračující nejistotě na naší politické scéně by možná pomohlo, kdyby si národ vybíral ministry přímo, a to právě podle příjmení.

Přečtěte si také: Hledáte rady pro rok 2010? Využijte rady profesora Parkinsona

Dovedu si tak představit, že by stál v čele ministerstva financí pan Švorc, nebo momentálně spíše Řezník, ministerstvo kultury by mohla vést paní Malířová. Či raději Petr Sponzor? Ministerstvo dopravy bychom svěřili panu Spěchalovi, zatímco za ministerského předsedu bych, nejen kvůli zlepšení image země v zahraničí doporučoval mistra Boháče, v žádném případě ovšem, při veškeré úctě, které k jejich příjmení chovám, pana Brzobohatého.

A tak bychom mohli pokračovat po jednotlivých ministerstvech. Ostatně, tak mne napadá, že když příjmení Fischer přeložíme do češtiny a vyjde nám Rybář, což nemusí být při stavu naší politiky rovněž k zahození.

Najít zajímavé, rozuměj jednoduché, jasné, případně i vtipné jméno, které samo dobře prodává, se samozřejmě vyplatí i společnostem. Firma Absolutno, s. r. o. jistě sama od sebe přiláká zájem, aniž předem tušíme, že se zabývá prodejem podniků. Příklad krkolomnosti, která sice zaráží, na druhé straně může ovšem také zaujmout, představuje naopak společnost Ex – Limited, spol. s r. o. (v likvidaci). Předjímali její majitelé rozpačitý závěr podnikání, na který, soudě podle oné likvidace, nakonec skutečně došlo?

Přečtěte si také: Okradený bankomat

Co je ovšem společnosti platné zajímavé jméno, když sídlí v místech, kde dávají lišky dobrou noc a nebo přímo vedle někoho, kdo její pověst, byť třeba i nechtěně, pošramotí! V nejmenovaném jihomoravském městě, proslulém skvělými okurkami, je například možné vidět úžasnou kombinaci – Pohřební službu a hned vedle ní řeznictví.

Nemyslím si, že bych byl vyloženě suchar. Přesto bych nejspíš s nákupem masa nebo uzenin v této prodejně váhal. Podobně by mne zarazilo, kdyby měl vedle Pohřební služby ordinaci praktický lékař, případně zde byla prodejna Tabáku. Život ovšem někdy tropí hlouposti a tak jistě narazíte na další podobné zvláštní kombinace, potvrzující náš smysl pro černý humor, škodolibost, nebo náhodu, která se nemusí vyplatit, jako je třeba autoškola a hned vedle ní umístěná kancelář některé z pojišťoven. Třeba se ale ona škodolibost, pokud o ni skutečně jde a vyloženě neuráží něčí jemnocit, nakonec v dobré obrátí a majitel autoškoly na ní vydělá.

Anketa

Službám které z následujících firem by jste neodolali?

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 3. 2010 9:41