Stevardky a stevardi to nezlepší. Pokud je narvaný vagón nebo špinavé nádraží ještě s příslušným odérem, tak je mi nějaká stevardka šumák. A pokud je cesta autobusem příjemnější a levnější, není co řešit. Kde jsou ty časy, kdy byl vlak levnou alternativou! Když jsem si před časem kupovala jízdenku, měla jsem dojem, že kupuju pole. Na hodně dlouho to taky byla poslední moje cesta vlakem.
k te cene a autobusu. Pro dojizdejici do prace je vlak neskutecne levnejsi, o 30%. Nehlede na to, ze pro lidi pracujici ve smenem provozu je na vetsine mist vlak jedinou alternativou VHD. Pokud ovsem v miste bydliste je vlak. Srovnani.
Protivin - Ceske Budejovice
bus, jedna cesta 50 kc
vlak, mesicni 1150
Posledni bus 20.30 z ČB
posledni vlak 22.40.
k te cene a autobusu. Pro dojizdejici do prace je vlak neskutecne levnejsi, o 30%. Nehlede na to, ze pro lidi pracujici ve smenem provozu je na vetsine mist vlak jedinou alternativou VHD. Pokud ovsem v miste bydliste je vlak. Srovnani.
Protivin - Ceske Budejovice
bus, jedna cesta 50 kc
vlak, mesicni 1150
Posledni bus 20.30 z ČB
posledni vlak 22.40.
Když jsem naposledy jel Pendolínem, stevarka mi do klína vyšplíchla kávu. Tedy ona za to nemohla, vrazila do ní ženká, co spěchala na toaletu.
Omluvila se mi a já ji požádal o ubrousky. Řekla že je přiveze a ze zbytky kávy, (větší část skončila na podlaze) odjela. Objevila se až asi po 15 minutách, přinesla 2 ubrousky - což už nemělo valného smyslu, už použil jsem kapesník. Na mou otázku, kde mám kávu se upřímně divila co chci. Takže ubrousky jsem použil na kávu na podlaze a zařekl se, že ČD budu používat co nejméně...
Tedy za mě, na stevardovi záleží.
Ono by stacilo, kdyby zakaznikem CD byl cestujici a ne kraj formou dotaci. Pak by jel vlak pres uzemi vice kraju primo jako tomu bylo drive a ne s nekolika (nenavazujicimi) prestupy jako dnes. To se pak nelze divit, ze si lide vyberou nepohodlny autobus. Ani ne kvuli cene, ale protoze je to casto jedina alternativa se dostat z mista A do B. Dale nevim nakolik dnesni dobe odpovida jizdni rad, kde prvni vlak jede v pul pate rano, ale posledni v osm vecer. Predpokladam ze to maji "dobre spocitane" podobne jako DP Praha s provozem metra, kde se podle 30 let starych statistik nevyplati prodlouzit metro po pulnoci (zajimave je, ze hned vedle ve Vidni se to vyplati, asi jina galaxie ...)
Stejne tak postupne hazeni zakazniku CD pres palubu. Kdyz se zacala prodavat "Karta Z" byla sleva 50%, ta se postupne snizuje a snizuje (ano, vim ze dnes existuje IN50 za 3500Kc, ale to je zcela mimo).
Az zacnou vyrobci aut prodavat auta co se ridi sama, nekteri to ohlasuji uz na rok 2020, tak si jej rad koupim. Do te doby se ovsem nehodlam stat otrokem krouceni koleckem, slapanim pedalu a neprirozene abstinence :-)
Prodloužit metro přes půlnoc zkusili, ale když půl roku vozili jen vzduch, tak to zase skončili.
A ano, ve Vídní se žije jinak. Celá Evropa se diví našemu zvyku hnát děti do školy na osmou a rodiče do práce na sedmou i dříve, takže pak holt musejí v noci místo drandění metrem spát.
Prodloužení provozu metra večer o hodinu v Pátek a Sobotu bylo zavedeno 1. 9. 2010 a pak zase zrušeno 4.3.2012, kvůli úspoře a z důvodu nízké využívanosti na základě průzkumu z podzima 2011. http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze/mhd/konci_prodlouzeny_provoz_metra.html
Oni se ti lidi stejně přepraví noční povrchovou dopravou, takže přínos do kasy nebude velký a provoz metra je dražší než autobusů a tramvají.
Projevit svůj názor mi zaručuje Ústava České republiky a jsem vlastenec !
Nemůžu levně sehnat vlajku a státní znak do svého pokoje :-(
Ptal jsem se v papírnictví a koukali na mě dost divně na co to potřebuju.
Znám horší adepty co dělají co by neměli.
Já jsem pro trvalé pracovní poměry a ne kombinace dohod a na živnost.
Zbytečně se dělá pak v účetnictví bordel, aby šlo legálně obcházet daňový systém.
Stevardky nastupují až když vlak přijede a jako první pouští cestující, navíc čistotu vozu už neovlivní, můžou posbírat maximálně poházené papírky nebo utřít stolečky-tedy jestliže stíhají, protože obsluha je přednější. Vlak by měl správně už čistý přijet z odstaviště, kde jsou za to placení jiní zaměstnanci.
No, ale pak už je zase ta kontrola zbytečná, ne? Buď přejmou vlak vypucovaný a zkontrolovaný, nebo to musí zkontrolovat a případně vypucovat před nástupem cestujících. Každá jiná kombinace činností je nesmyslná.
Ale co čekat od ČD. Když jsem s nimi jel naposledy, tak jsem si koupil e-Ticket a průvodčí pak na to valil bulvy jako Hotentot na náramkové hodinky a tvrdil, že to není platná jízdenka. Tak co od nich čekat.
Velké eTikety vytištěné na A4 používám asi dva roky, nikdy to průvodčí nezpochybnil, dvakrát se stalo že mu to neprošlo v tom zařízení co mají a někam telefonoval a ověřoval to podle kódu. Podle instrukcí přiložených k eTiketu by to měli akceptovat i na displeji notebooku/tabletu, ale to sem s touto verzí nikdy nezkoušel.
Modré obrázky z mobilního shopu pro zobrazení na displeji mobilu sem použil zatím třikrát (15.9., 29.9. a dnes) bez nutnosti cokoliv vysvětlovat, jelikož se někdy na trase, kde jezdím, mění průvodčí, bylo to akceptováno zcela bez výhrad pěti průvodčími.
Najezdil jsem se vlakem hodně. Když to spočítám, tak jsem zhruba dvakrát objel celou zeměkouli. A jezdil jsem docela rád. Poznával jsem nové lidi, vyslechl nesčetně příběhů a nemůžu říci, že by mě to nějak mrzelo. Občas bylo narváno, občas se netopilo, takový ten smrádek ve vagonech jsem měl možná docela i rád. Patřilo to k věci. Ale to bylo před mnoha lety. Dneska si víc vážím času a už nejsem přece jenom studentík, co hodně snese. Navíc ačkoli mám nesrovnatelně vyšší příjmy, tak si víc vážím i peněz a upřímně je mi zatěžko vydat za cestu vlakem dvojnásobek částky, co bych musel dát autobusem a cestovat dvojnásobnou dobu v zimě, špíně a nepohodlí. Prostě ta doba mládí je pryč a ačkoli mám rád nostalgii, tak zrovna tohle mi nechybí. U mě nemají ČD moc šancí.
Vlakem jezdím daleko radši než autobusem, výhradně však první třídou. Jezdím relaci Praha - Trutnov, vagóny nic moc, žádný takovýto servis tam není, v některých spojích občas sice projíždí vozík s občerstvením, neměl sem odvahu zjišťovat co a za kolik tam mají. Jednou jsem dal před náhradním busem přednost cestě přes Pardubice a nestačil se divit, v ceně mi bylo nabízen nápoj a noviny, vzhledem ke zkušenostem z obvyklé trasy přes Nymburk na Hradec jsem však byl vybaven vlastními zásobami nápojů, potravin i čtiva.
Před čtrnácti dny jsem jel vlakem Eurocity ze Slovenska do Prahy, jízdenka s místenkou stála drsných 1100, sazba za kilometr o třetinu vyšší a žádný takovýto servis se nekonal.
Zkrátka narážím na to, že mi přijde nespravedlivé, když za stejný tarif je na různých tratích poměrně nesrovnatelná kvalita nejen kvalita vozového parku, ale i rozdíly v těchto bonusech v ceně.
Letos jsem jel několikrát do Prahy přes Olomouc. U ČD vždycky v první třídě, včetně Pendolina. Ale vždycky tam byli jenom obyčejní prodavači jídla (a to dost předraženého). Naopak v Regiojetu byly skutečně stewardky - pomáhaly lidem se kuframa, nabízely noviny, prodávaly za dobrou cenu docela široký sortiment jídla (ze kterého jsem si před tím v klidu vybral podle jídelního lístku) i jízdenek na Pražskou MHD... a to všechno zvládaly s úsměvem.
Tento článek je asi nějaké podivné PR Českých drah. Kdyby radši místo keců pracovali na kvalitě služeb...
Vlak bych tak nezatracoval - pendluju pracovne mezi Brnem a Prahou a byt je SA levnejsi nez CD ( 165 / ~240 ), tak autobusy jsou jednoznacne omezeny pohybem na silnicich s auty. Takze pri posledni jizde jsme jednou poskakovali na zuzeni D1 a na konci popojizdeji asi pul hodiny z Chodova na Florenc. Takze cesta trvala misto 2,5h vic nez 3,25h. A je pekny ze za to SA vraci 25Kc...ale ten cas mi je drazsi.