Spočítejte si...

Zavřít

Na návstěvě: call centrum Global Assistance

Vydali jsme se do centrály asistenční společnosti Global Assistance a podívali jsme se, jak to vypadá za zavřenými dveřmi.

Global Assistance je společnost, která poskytuje asistenční služby. Jste například na dálnici a rozbije se vám auto. Zavoláte na pojišťovnu a ta vás může odkázat právě na Global Assistance, pokud s ní má smlouvu. A ti už následně vaši škodu řeší.

Nebo jste v dopravní zácpě a rádi byste o tom informovali ostatní řidiče, aby se nepříjemným kolonám vyhnuli. I v tom případě voláte právě sem. A v neposlední řadě se s touto společností můžete setkat v situaci, kdy jste v zahraničí a stane se vám například úraz. Opět voláte na pojišťovnu a ta vás opět odkáže na Global Assistance. Ta poskytuje zdravotní asistenci při pojištění léčebných výloh.

My jsme se podívali do call centra, abychom zjistili, jak to vypadá za zavřenými dveřmi a kam se vlastně dovoláte.

Global Assistance

Společnost byla založena v roce 2004 a v současné době poskytuje asistenční služby pro domácnost, asistenční služby pro vozy a dopravní zpravodajství v České republice. Kromě toho poskytuje i služby pro motoristy v rámci Evropy a zdravotní asistenci v rámci celého světa.

Zvenku byste ale jen těžko poznali, že se nacházíte před sídlem společnosti. Jak sám ředitel společnosti Marek Jaroš přiznává, zákazníci nemají důvod sem jezdit, a tak není ani důvod sídlo společnosti výrazně zviditelňovat.

Sídlo Global Assistance
Autor: Karel Choc

Sídlo Global Assistance.

V budově ale nesídlí jen Global Assistance. Ta v ní obývá 3 patra, ve zbytku sídlí další společnosti.

Budova Global Assistance.
Autor: Karel Choc

Budova Global Assistance.

My ale naši návštěvu začínáme odshora, a tak vyjíždíme do 3. patra a necháváme se provést po vedení společnosti.

V nejvyšším patře sídlí především ekonomický úsek, kde zpracovávají faktury, právní oddělení, kancelář ředitele a další kanceláře.

Právní oddělení Global Assistance.
Autor: Karel Choc

Právní oddělení.

Mají tu ale i tréninkovou místnost.

Školící místnost.
Autor: Karel Choc

Tréninková místnost.

V té probíhají veškerá školení na nové produkty. Call centrum ale funguje nonstop, takže pokud už školení kvůli změně nějakého produktu běží, dělá se na dvě směny, aby se stihli pracovníci vystřídat. V některých případech se tu ale také konají i porady.


Autor: Karel Choc

Ceny za podnik roku.

Skleněné koně získala Global Asisstance od společnosti AutoSAP, která je zájmovým profesním sdružením českých výrobců vozidel, jejich dílů a příslušenství. Skleněný kůň představuje ocenění „podnik roku“ a Global Assistance jej získala za léta 2012, 2013 a 2014.

Centrum dopravních informací

V Centru dopravních informací se vyřizují pouze informace týkající se dopravní situace na českých silnicích.

Zasedací místnost.
Autor: Karel Choc

Zasedací místnost.

Zasedací místnost sloužila z poradám do chvíle, než se o tři patra výše vytvořila nová zasedací místnost. Aktuálně funguje spíše pro Českou asociaci asistenčních společností, která zde pořádá vlastní porady.

My pokračujeme dál, a to do call centra a redakce vysílání.

Sem hlásí dopravní situaci osobní piloti
Autor: Karel Choc

Sem hlásí dopravní situaci osobní piloti.

Zde probíhá nahlašování dopravních nehod. V případě, že osobní pilot v České republice zpozoruje dopravní nehodu, zavolá na určené číslo, dovolá se přímo sem do call centra a rozsvítí se modrý maják. Pilot nahlásí, kde se dopravní nehoda nachází, a popíše situaci ze vzduchu, zda jsou sjízdné okolní trasy, kde se tvoří kolony apod. Hlásí ale i požáry a v případě nutnosti může ze vzduchu navádět hasičský záchranný sbor na místo požáru.

Ve stejné místnosti sídlí i call centrum, které se zabývá právě dopravními informacemi. V něm pracují 3 lidé, takže pokud stojíte v koloně na dálnici a chcete to nahlásit na Global Assistance v rámci dobrovolných dopravních informací, abyste varovali ostatní řidiče, dovoláte se právě sem.

Lidí sem v rámci dne volá opravdu hodně, během dne je tu nahlášeno několik tisíc aktuálních dopravních situací. Dovoláte se sem v jakoukoli dobu, ale po 21. hodině už bere telefony jen automat.

Call centrum, kde přijímají dopravní zpravodajství.
Autor: Karel Choc

Call centrum, kde přijímají dopravní zpravodajství.

Není ale možné uveřejnit do rádia všechny informace o nehodách. Velká rádia přejímají dopravní zpravodajství na dálnicích či jiných důležitých místech a menší rádia přejímají lokální dopravní situaci.

Redakce vysílání
Autor: Karel Choc

Redakce vysílání.

Hned vedle sídlí redakce vysílání, odkud Global Assistance vysílá do Rádia Impuls a Českého rozhlasu v předem domluvených časech. Následně poskytuje přes telefon aktuální dopravní informace. Musí si dopředu vyčlenit zprávy, které mají tu nejvyšší váhu a které zasáhly co nejvyšší počet motoristů.

Kromě výše uvedených odsud posílají aktuální informace i do brněnského rádia a do dalších menších rádií.

Asistenční služby

O dvě patra výše poskytuje Global Assistance call centrum asistenčních služeb. Poskytují zde asistenci při pojištění léčebných výloh v zahraničí, ale i leteckou přepravu a repatriaci do ČR.

Call centrum zdravotní asistence.
Autor: Karel Choc

Call centrum zdravotní asistence.

Sem se dovoláte v případě, že si například vymknete kotník na dovolené a budete potřebovat situaci řešit právě skrze asistenční službu. Pracovníků je tu více než v Centru dopravních informací, a sice zhruba dvojnásobek. Lékaři v této budově ale nesídlí. Pokud vás přepojují přímo na lékaře, dovoláte se do nemocnice tomu, kdo má aktuálně směnu.

Informační tabule
Autor: Karel Choc

Informační tabule.

Na tabuli se zobrazuje, kolik osob aktuálně čeká na přepojení, jak dlouho pracovníci hovor se zákazníkem vyřizují a kdo je aktuálně dostupný pro vyřízení dalších hovorů.

Kromě toho jsou tu i asistenční služby poskytované k vozidlům. Sem budete volat nejspíš v případě, že se vám například na dálnici rozbije auto. Vaše pojišťovna může mít smlouvu právě s touto asistenční službou a vy s nimi následně řešíte, jak v dané situaci postupovat dále.

Call centrum asistenčních služeb pro vozy.
Autor: Karel Choc

Call centrum asistenčních služeb pro vozy.

Tady je asi nejvíce pracovníků, a to okolo 20. A mají tu i své ceny.

Cena za 1. místo v Rallye Rejvíz
Autor: Karel Choc

Cena za 1. místo v Rallye Rejvíz

Rallye Rejvíz je mezinárodní soutěž pro posádky zdravotnických záchranných služeb. Během soutěže si posádky zdravotnické záchranné služby zkouší, porovnávají a cvičí koordinaci své práce při simulovaných zásazích, ať už za přítomnosti lékaře, či bez něj.

Vlastní sanitka

Global Assistance má ale i vlastní sanitní vozy. V době, kdy jsme byli na návštěvě, byly oba zaparkované v garáži, a tak jsme si je mohli prohlédnout.

widgety

Sanitka Global Assistance.
Autor: Karel Choc

Sanitka Global Assistance.

Kromě klasického vybavení má v sobě sanitka například i DVD přehrávač, aby klientům zpříjemnila cestu, když převoz probíhá ze vzdálenějších destinací do České republiky.

Na další fotografie z naší návštěvy se můžete podívat v galerii.