Spočítejte si...

Zavřít

Mylná informace eBanky za 17 a půl tisíce!

eBanka se mnou přestala komunikovat. Proč? Nepravdivá informace pracovníka banky mě připravila o nemalou částku a eBanka se vyhýbá zodpovědnosti!

V této chvíli považuji ještě za důležité zmínit, že klientem eBanky (dříve Expandia banky) jsem již více než 3 roky, a vždy jsem byl s jejími službami nadmíru spokojen. Dokonce jsem její služby doporučil i několika svým známým, kteří jich využívají dodnes.

Jak je asi každý majitel mezinárodní platební karty Eurocard/Mastercard vydané eBankou informován, součástí této platební karty je (nebo minimálně v době vydání mé platební karty bylo) cestovní pojištění. V době vydání mé první karty (i karet následných) bylo toto pojištění sjednáno s pojišťovnou AIG.

Při poslední výměně platební karty na Klientském centru eBanky v Praze v prosinci 2001 jsem byl informován, že došlo ke změně pojišťovny. Na můj dotaz, co pro mě tato změna znamená, mi pracovnice eBanky odpověděla, že vůbec nic. Navíc mi nebyl předložen žádný dokument o této změně a nebyl jsem ani požádán o souhlas s touto změnou. Jediný dokument, který jsem dostal k podpisu, bylo potvrzení o převzetí platební karty. 

Informaci o změně pojišťovny jsem tedy díky zmíněné odpovědi pracovnice eBanky přestal považovat za důležitou. O dva měsíce později, v pátek 22. února, jsem odjel do Rakouska na víkendový pobyt spojený s lyžováním.

Bohužel hned první den lyžování se mi stal úraz, který vyžadoval přepravu do místní nemocnice s následnou jednodenní hospitalizací. Protože jsem byl ve stavu, který mi umožňoval pouze velmi omezený způsob komunikace, všechny věci spojené s komunikací s eBankou a následně pojišťovnami ohledně správného postupu vyřizoval můj tchán, a to telefonicky na své vlastní náklady.

Po několika telefonátech s eBankou a AIG pojišťovnou vyšlo najevo, že pojištění k mé kartě je nyní sjednáno s Českou pojišťovnou a že likvidace pojistných událostí zajišťuje společnost Coris. Po telefonátu s Corisem vyšla najevo další skutečnost, a to taková, že ze sjednaného pojištění u České pojišťovny jsou vyjmuty


(plné znění viz: Smluvní podmínky pojištěnce – pdf, 158 kB).

To, že jsou zde slučovány sporty jako bungee jumping a lyžování do jedné kategorie, sice není úplně logické, nicméně pojišťovna má samozřejmě právo z plnění vyloučit cokoliv – a pokud to klient akceptuje, je to jeho problém. A zde je kámen úrazu: já jsem toto pojištění nejen při přebírání nové platební karty neakceptoval, ale nebyl jsem na podobné podmínky ani jedním slovem upozorněn. Mimochodem, pojišťovna AIG, která původně pojištění poskytovala, nic podobného ve svých podmínkách uvedeno nemá (viz: Příručka pro pojištěnce AIG – pdf, 498 kB), a i na přímý dotaz, zda likviduje úrazy spojené s lyžováním, odpověděl její zástupce kladně.

Při opouštění nemocnice jsem naštěstí nemusel účty za přepravu a za hospitalizaci platit hotově, ale bylo mi sděleno, že účty mi budou zaslány poštou do Prahy, což se také asi za týden stalo. Jen pro ilustraci – doprava sanitkou do cca 25 km vzdálené nemocnice je účtována 87 Euro a 24 hodinová hospitalizace v místní nemocnici společně s prvním ošetřením tržné rány je účtována 500 euro. Dohromady po přepočtu na Kč asi 17 a půl tisíce.

Když jsem se obrátil na eBanku s tím, že kvůli jimi podané mylné informaci (rozuměj „lži“) nyní pojišťovna (v souladu se svými podmínkami) odmítá účty zaplatit, a požádal jsem je o návrh řešení této situace (rozuměj „zaplacení účtů v důsledku jejich chyby“), odpověď byla následující:

K tomuto vyjádření mohu dodat jen tolik, že
a) žádný Karnet jsem na Klientském centru neobdržel (může eBanka mým podpisem doložit můj souhlas s novými podmínkami?),
b) na Klientském centru nedošlo k nedorozumění, ale k chybě pracovníka eBanky (otázkou zůstává, zda úmyslné či neúmyslné),
c) storno poplatku (cca 700 Kč) jako záplatu za chybu, která mě bude stát cca 17 tisíc Kč a kterou eBanka nepřímo přiznává, považuji za nevhodný žert.

V tomto smyslu jsem zpětně informoval také eBanku (29. 3.), do dnešního dne jsem neobdržel žádnou odpověď.

To, že eBanka udělala chybu, není nic katastrofálního. Co však považuji za katastrofální, je následný přístup, kdy eBanka hledá všechny možné způsoby, jak se ze vzniklé situace „vykroutit“ a vinu svalit na klienta. Proto mi nezbývá nic jiného, než se svého práva domoci jiným způsobem. Nejde totiž ani tak o těch 17 tisíc (i když nezastírám, že zanedbatelná částka to rozhodně není), ale o princip – ten, kdo chybu způsobí, ji prostě musí na svoje náklady napravit.

A co na závěr? Snad jen doporučení všem, kteří mají nově vystavenou platební kartu eBanky, aby si velmi důkladně prostudovali nové podmínky pojištění od ČP – s těmi původními od AIG nemají vůbec nic společného…

Anketa

Způsobila vám již některá z bank škodu svým jednáním?

37 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 7. 2002 14:17