Názory k článku
Multilevel - cesta k bohatství či do pekel?
zbytečně mnoho slov
celé vláknopravda
celé vláknoříká prof. Ing. Jiří Jindra,CSc.
emeritní děkan FMV VŠE v Praze
a první prezident Svazu obchodu ČR.
Seriózní podnikání
Hned na začátku je třeba předeslat, že existuje mnoho seriózních firem, budujících své podnikání na bázi "Interaktivní distribuce" nebo síťového marketingu. Velký ziskový potenciál tohoto druhu podnikání je důvodem toho, že toto odvětví je dnes naprosto plnohodnotným ekonomickým nástrojem, který si našel svoje místo ve struktuře obchodu na všech kontinentech a patří k nejatraktivnějším podnikatelským příležitostem současnosti.
Každý nápad lze zneužít
Velké možnosti a potenciál "Interaktivní distribuce" a mnohovrstevného marketingu jsou však přitažlivé nejen pro seriózní a poctivé podnikatele, ale bohužel i pro mnoho jednotlivců a organizací, které mají úplně jiné cíle, než rozvíjet důvěryhodné a dlouhodobé podnikatelské aktivity. Principy připomínající mnohovrstevný marketing byly proto za dobu existence tohoto oboru již mnohokrát napodobeny a bohužel i zneužity v podobě různých pyramidových schémat, finančních her a jiných neseriózních, nebo dokonce nelegálních struktur. To je důvod, proč podnikání, založené na principu síťového marketingu patří mezi nejatraktivnější, ale zároveň i mezi nejkontroverznější a nejdiskutovanější podnikatelské projekty dneška.
Neinformované zdání klame
Pro mnoho lidí, kteří nemají dostatek informací a kteří přijdou do styku s touto obchodní příležitostí, mohou prezentace různých neseriózních struktur a kvalitního podnikání zdánlivě vypadat na první pohled velmi podobně a není se čemu divit, organizátoři pyramidových her totiž často záměrně, aby vzbudili zdání důvěryhodnosti, zaměňují své aktivity za "síťový" nebo "mnohovrstevný" marketing, často dokonce záměrně používají i podobnou rétoriku jako podnikatelé, zabývající se budováním seriózních podniků.
Amway není pyramida
Firma Amway ČR., založená v roce 1993, je legální obchodní společnost, která své výrobky prodává systémem mnohovrstevného marketingu, který není ani pyramidovou hrou, ani jejím principem. Pyramidové hry jsou v České republice zákonem zakázány!!!
V mnohovrstevném marketingu se prodávají výrobky konečným spotřebitelům za konkurenceschopné ceny na konkrétním trhu. Pro vstup do tohoto podnikání je třeba jen malé investice, která je v případě ukončení činnosti vratná. Za získání nových členů se v systému mnohovrstevného marketingu nevyplácejí žádné odměny. Tyto skutečnosti zásadně odlišují mnohovrstevný marketing od pyramidových her. Amway ČR také neprodává své výrobky formou podomního obchodu. Distributoři Amway jsou v pravidelném styku se svými zákazníky a k tomu jim poskytují na všechny výrobky Amway 100 procentní záruku spokojenosti, což v případě, že zákazník s výrobkem není spokojen, zaručuje plné vrácení kupní ceny.
Názory odborníků
Jack Haire, vydavatel časopisu Time a prezident Fortune group říká: „Jsme nadšeni naší spoluprácí s Amway, firmou, která je známá tím, že stanovuje celosvětově měřítko dokonalosti ve svém oboru a dodává vždy jen to nejlepší.“
Asafa Powell, současný světový rekordman v běhu na 100 m a oficiální tvář vitamínů Nutrilite, dodávaných firmou Amway říká: „Svůj první světový rekord jsem zaběhl dva měsíce po tom, co jsem začal spolupracovat s odborníky z Amway a do své stravy jsem začlenil potravinové doplňky Nutrilite.“
prof. Ing. Jiří Jindra,CSc.,emeritní děkan FMV VŠE v Praze a první prezident Svazu obchodu ČR, který za Vysokou Školu Ekonomickou uzavíral smlouvu o spolupráci s firmou Amway říká: „Amway je firmou, pro kterou lze pracovat s dobrým pocitem. Je to způsob jak si vydělat a zároveň posloužit lidem, kteří rádi přijímají tento způsob prodeje.“
fakta nebo názor??
celé vláknoKapitál
Na tuzemském trhu se stále více prosazuje osobní prodej
22.12.2005 Kapitál str. 22 Svět podnikání
-red- Amway
Zboží za téměř čtyři miliardy korun si v loňském roce koupili tuzemští zákazníci od osobních prodejců a distributorů. Obrat osobního prodeje v České republice tak meziročně vzrostl v porovnání s rokem 2003 téměř o pětinu. Přímý prodej se prosazuje především na trhu s kosmetikou, úklidovými a čisticími přípravky, výrobky péče o tělo a o vlasy, potravinovými doplňky, nádobím a domácími spotřebiči.
V Česku se za deset let obrat osobního prodeje zdvojnásobil
Zboží či služby nabízejí prodejci přímo svým známým nebo na doporučení už odnepaměti. Tradici jedné z nejstarších obchodních metod se podařilo v Česku přerušit až totalitnímu režimu, přesto si lidé na osobní prodej za posledních patnáct let zvykli a stále více této možnosti využívají. Podle Zdeňka Fibicha, předsedy představenstva Asociace osobního prodeje (AOP), patří osobní prodej v České republice, ale i celosvětově mezi nejrychleji se rozvíjející oblasti obchodu. Členské společnosti Asociace osobního prodeje v České republice dosáhly v roce 2004 celkového obratu 3,9 miliardy korun. Objem prodaného zboží tak v porovnání s předchozím rokem vzrostl o téměř 800 milionů korun. Již dva roky po založení Českého národního sdružení přímého prodeje (později přejmenovaného na Asociaci osobního prodeje) v roce 1995 vykazovaly členské společnosti objem prodaného zboží v hodnotě 1,9 miliardy korun. Za poslední dekádu se celkový obrat osobního prodeje v České republice více než zdvojnásobil. Ve stejném období se v evropském regionu zvýšilo množství prodaného zboží osobními prodejci o polovinu - z 7,4 miliardy USD (184,6 miliardy korun) v roce 1995 na loňských 11 miliard amerických dolarů (téměř 290 miliard korun).
Osobní nabídka zboží patří v Evropě, ale také v Japonsku a především ve Spojených státech k běžným obchodním praktikám. Podle údajů Světové federace přímého prodeje (WFDSA) odebrali lidé na celém světě od osobních prodejců zboží v hodnotě blížící se částce 100 miliard USD. Bezkonkurenčním fenoménem je osobní prodej ve Spojených státech, které se na celkovém obratu podílejí téměř z jedné třetiny.
Osobní prodej nejsou pyramidové hry
Osobní prodejci však ještě stále čelí v České republice určité nedůvěře širší veřejnosti, i když jejich řady rostou podobně progresivně jako objem prodaného zboží. Od roku 1995 se počet registrovaných prodejců téměř ztrojnásobil - vloni společnosti evidovaly přibližně 196 000 distributorů. Jen za poslední rok přibylo v České republice téměř 24 000 prodejců. Pověst osobního prodeje pošramotily především kauzy z poloviny 90. let, kdy se objevily nelegální systémy známé jako pyramidové hry nebo letadlo. Pyramidový systém si lidé nesprávně spojují s mnohovrstevným marketingem, který k prodeji zboží a služeb využívají zavedené a renomované společnosti po celém světě.
Pokud společnosti používají metodu vícevrstevného marketingu (anglicky multilevel marketing), prodejce je odměňován nejen za svůj obrat, ale i za obrat distributorů, které k činnosti přivedl a dále s nimi úzce spolupracuje. Ve víceúrovňovém marketingu jde tedy o rozdělování peněz vydělaných výhradně prodejem zboží, zatímco v pyramidových hrách se přerozdělují pouze prostředky získané náborem nových účastníků. Firmy využívající vícevrstevný marketing se chovají podobně jako ostatní obchodní organizace, když část z obratu prodaného zboží rozdělí podle jasně stanovených pravidel mezi své prodejce. Nejvíce argumentů proti této strategii prodeje se vztahuje na skutečnost, že lidem na vrcholu pyramidy většinou připadají největší podíly na zisku. Systém je z tohoto pohledu ale stejně spravedlivý jako v jakékoli jiné obchodní firmě, plat prodejce navíc nemůže být ovlivňován nadřízeným - vše závisí na výkonu sítě. Neplatí ani tak docela pravidlo, že budováním vlastního systému distributor zároveň pracuje na síti distributorů, kteří jsou nad ním. V posledních letech se vyvinuly systémy, ve kterých má prodejce zisk z obratu sítě pod sebou pouze do určité úrovně; provize z obratu nižších úrovní už mu nepřísluší. Neplatí tedy pravidlo, že kdo dřív přijde, více vydělává; rozhoduje aktivita a objem prodaného zboží ve vlastní síti.
Pyramidový systém na první pohled vypadá podobně. První známkou, že nejde o víceúrovňový marketing, ale nezákonnou finanční hru, je vysoký vstupní poplatek. Společnosti, které organizují tzv. pyramidové či letadlové hry, totiž většinou nenabízejí žádné zboží nebo pouze nekvalitní výrobky, o které není mimo tuto strukturu žádný zájem. Slibované zisky tak mohou plynout pouze z prostředků získaných z vkladů nových účastníků, nikoli z objemu prodaného zboží či služeb. Pyramidové hry tedy není příliš obtížné rozpoznat, v mnoha zemích včetně České republiky jsou navíc nelegální.
Zdeněk Fibich ale považuje osobní prodej za jednu z nejpohodlnějších a také nejbezpečnějších forem nákupu. Většina firem, které nabízejí zboží osobním prodejem, si své výrobky také sama navrhuje, vyvíjí a vyrábí. To jim dává plnou kontrolu nad užitnými vlastnostmi a kvalitou distribuovaného zboží. Mohou pak zboží nabízet za velice přijatelných záručních podmínek. Zákazník má často možnost vrátit i používané zboží, které si může navíc před samotným nákupem v klidu domova osobně vyzkoušet. AOP navíc vyžaduje od členských společností a jejich prodejců dodržování etického kodexu. Filozofie firem a podmínky prodeje jsou plně v souladu s pravidly světové i evropské federace osobního prodeje.
Nejvíce se kupuje kosmetika, ve světě ale nabízejí prodejci téměř cokoli
Přímí prodejci nejčastěji nabízejí kosmetiku, čisticí přípravky a domácí spotřebiče. Líčidla, barvy na vlasy, prostředky k péči o pleť, přípravky na úklid a toaletní potřeby tvoří více než třetinu výrobků prodávaných přímo prostřednictvím sítě distributorů. Podle odhadů WFDSA je celosvětově 16 % kosmetických přípravků prodáno prostřednictvím sítě osobních prodejců a distributorů.
Osobní formu prodeje vyhledávají především ženy, které chtějí mít dostatečný výběr zboží a zároveň očekávají odbornou radu. Ženy nejsou pouze nejčastějšími zákaznicemi přímých prodejců, ale i samotným osobním prodejem se zabývají více -96 % všech tuzemských distributorů tvoří ženy. Osobní prodej je významným zdrojem pracovních příležitostí - představuje zajímavou možnost ekonomické a společenské seberealizace. Práce není vázána na předběžné podmínky, nejsou požadovány vstupní investice ani povinné odběry zboží. Prodejci navíc nemají stanovenou žádnou pevnou pracovní dobu, zahájení a ukončení činnosti také závisí výhradně na jejich vůli.
Ve vyspělých zemích se osobní prodej neomezuje pouze na kosmetiku a domácí spotřebiče. Podle údajů Evropské federace přímého prodeje (FEDSA) jsou třetí nejvýznamnější komoditou wellness produkty, potraviny a potravinové doplňky. Prodejci nabízejí zákazníkům například také stavební prvky, hračky, oblečení, šperky, knihy nebo média (CD či DVD). Osobní prodej v poslední době zasáhl i do segmentu trhu v oblasti telekomunikací a energií. Prodejci též přímo v domácnostech nabízejí některé finanční služby.
Společnosti, které se podle FEDSA zabývají osobním prodejem, zákazníkům poskytují dokonce možnost zakoupení montovaného domu nebo pořízení leteckých fotografií.
Česká asociace v současné době sdružuje osmičku firem zabývajících se osobním prodejem. Společnosti Avon, Amway, Just, Lux, Mary Kay, Oriflame, Tupperware a Vorwerk se dobrovolně zavázaly nabízet své výrobky a služby na základě celosvětově platných pravidel. Členství v asociaci je jednou z možností, jak aktivně usilovat o transparentnost trhu a důslednou ochranu práv zákazníků i distributorů. Více informací naleznou zájemci na stránkách asociace www.osobniprodej.cz.
Graf
Přímý prodej v Evropě - 1995-2004
(FEDSA - jen členové - bez DPH) prodej v mil. €
Zdroj: FEDSA - Evropská federace přímého prodeje
Počet distributorů v Evropě - 1995-2004
Zdroj: FEDSA - Evropská federace přímého prodeje
Tabulka
Vývoj osobního prodeje v České republice 1995-2004
Statistika pro ČR
Rok Počet Počet Počet Celkový obrat bez
členských zaměstnanců distributorů DPH v mil. CZK
firem
2004 9 421 195 556 3953,586
2003 9 327 171 674 3102,768
2002 9 321 177 014 2731,232
2001 8 448 136 966 2711,731
2000 8 320 117 258 2511,500
1999 7 322 121 813 2785,000
1998 6 348 93 785 2346,992
1997 6 293 77 252 2410,371
1996 6 259 73 104 2003,451
1995 6 242 70 187 1889,000
Total CZK 22492,045
Zdroj: Asociace osobního prodeje
Foto autor| Foto: PHOTODISC(r)
Příležitost
celé vláknoRád prodiskutuji problematiku a poskytnu solidní informace na emailu: palantir@email.cz
Re: Příležitost
celé vláknoMyslím, že s podobnými důkazy profesora Jindry je značně zpochybněno
A) existence fyzického Jiřího jindry – bohužel tak snadné to ale není – je to hmatatelný profesor vše
B) profesionalita tohoto člověka – špičky amway mají peněz dost, tak kdo ví kolik kapacit zrovna potřebuje 13. nebo 14. plat…
C) zdravý rozum a úsudek postaršího pána – sám se určitě prodejem amwaye neživí a ani to zkoušet nebude
Velice se divím a je mi spíše trochu do pláče, že někdo takový propůjčí své jméno něčemu takovému. Peníze by neměly být být vždycky to důležité.
Jinak Letadla/pyramidy jsou podvodné systémy dokonce i podle zákonů české banánové republiky. mlm/síťový marketing/cokolivpablb je jen způsob jak naše neprůstřelné zákony obejít a pokračovat nerušeně ve drancování obyčejných lidí. Pokud existuje pojem křišťálově/dokonale poctivé podnikání, pak je mlm jeho přesný opak.
Re: Příležitost
celé vláknoVojtěchu! Nevadí Ti, že blábolíš o věcech, kterým ani za mák nerozumíš, vůbec je nechápeš, nemáš tušení jak fungují? Co je to „křišťálově čisté podnikání“? Dokážeš tuhle pitominu vůbec definovat? Nedokážeš že? Tak proč ji proboha bereš do úst? Letadla ve smyslu finančního letadla jsou nezákoné podnikání. Letecká doprava je však podnikání legální. MLM má do finančního letadla asi tak daleko, jako letecká doprava do toho tvého „letadla“. Nerozumíš tomu ani za mák. Pyramidový systém financí je všude okolo. Banky, úřady, státní systém, podniky, firmy, i ve škole je pyramidový systém odměňování. Psát umíš, číst také, mohl bys už tedy konečně začít používat tu věc co máš mezi ušima a otevřít oči do reality. Fakt, že ekonomická kapacita propůjčí své jméno značce Amway především znamená to podstatné. Že o tom víš akorát kulový, abys mohl hodnotit, proč se dotyčný propůjčil. On, na rozdíl od tebe, totiž ekonomiku, finančnictví, byznys, alespoň teoreticky ovládá.
Re: Příležitost
celé vláknoVojtěcha bych typoval na člověka, který se pohoršuje nad tím, že někdo levněji nakoupí a se ziskem prodá. Ale není to snad nejzákladnější princip jakéhokoli obchodu?
Re: Příležitost
celé vláknoSamozřejmě že peníze nejsou nejdůležitější. Pokud jsi si ale všiml, tak žijem v kapitalismu, a peníze jsou prostředkem jak dosáhnout svých cílů. Jaké jsou už záleží na každém. Někdo touží po Ferari, které rozbije v lepším případě někde na okruhu. Jiný zas chce vybudovat ústav s kvalitní paliativní péčí( Pro Votěcha: ústav kde se starají o umírající). Myslím že příležitosti tu v ĆR jsou. Jenže finanční vzdělání je tu prachbídné. Až do chvíle než jsem se setkal s firmou Amway jsem o vydělávání peněz v kapitalismu měl jen základní a mlhavou představu. I kdybych nevydělával spoustu peněz, tak jim vděčím za finanční vzdělání.
Re: zbytečně mnoho slov
celé vláknoslovo letadlo se užívá pro ty podvodný systémy ;) není letadlo jako multilevel a je v tom rozdíl…
Re: zbytečně mnoho slov
celé vláknoJen tak nahodou jsem sem zabloudila…a ctu, ze je to tu hlavne propagace Amway :-)
Bavi me cely zivot byznys, jsem obchodnik, davam firmy tzv.do poradku, vedla jsem firmy ruznych druhu, vcetne jedne MLM. System MLM, nebo jak se rika pyramida je uplne normalne fungujici struktura firmy, obchodu. Kazda firma ma svuj model trochu jiny, nekde se muzou vypracovani lide nahore casem vice nebo uplne poflakovat a brat jen provize z lidi pod sebou, jinde musi ten nahore porad pracovat, jinak spadne dolu a nahradi ho jiny z jeho pyramidy. Neni snadne MLM zacit, kdyz firma vstupuje jako nova na trh a neni to ani snadne, kdyz je firma jiz tak zavedena, ze jeji produkty uz nabizi kde kdo. Studuji modely vsech obchodnich firem, i tech co MLM nejsou.
Amway neni jedina nejlepsi. V CR je vice velmi dobrych firem, ktere pracuji jako ona na profesionalni bazi dlouhe roky ( Oriflame, Avon, Mary Kay a dalsi.) a jsou tu i podvodna letadla. Kazdy clovek si muze svobodne vybrat, kde chce pracovat a jaky system mu vyhovuje. Jako v kazde praci at je clovek na pozoru, pokud na nem chteji pri vstupu dopredu penize ve vetsi mire a nebo podepsat x strankove smlouvy se zapeklitymi pravnimi klickami. V dobe globalizace, kdy v hypermarketu dostanete pomalu zbozi jen od par vyrobcu, protoze dalsi tam nemaji sanci se dostat, je prodej po Internetu a MLM dalsi zajimava volba pro vyrobce, spotrebitele a i pro pracujici. V r.1992 leckdo i z tech nejvetsich, znamych firem MLM opovrhoval a dnes.....podivejte se na nektere firmy, zacaly kombinovat svuj prodej, klasicky + MLM… treba financni produkty a dalsi.
Re: zbytečně mnoho slov
celé vláknoŘiká se každý může mít svůj nároz. Problém je, že to tvoje se težko dá nazvat názorem, protože meleš nesmysli a víš o tom kulový....
rozdily
celé vláknoRe: rozdily
celé vláknoNa stranu druhou se mi silne nelibilo mnozstvi podminek (takova "franciza" po cesku) a narizeni, zejmena pak omezovani osobni podnikatelske moralky a postupu... - bud jsem obchodni zastupce, ktery propaguje nejake vyrobky (legalne) jak umi a nebo jsem vazal na posunovani krabic... proto jsem sel radeji dal...
Redakčně smazáno
celé vláknoMultilevel
celé vláknochtěl jsem se zeptat, ačkoli pracuji s financemi v jedné společnosti a jsem zde spokojený shodou okolností mi byla včera nabídnuta práce v jedné firmě pracuící na základě MLM. Nevíte někdo něco bližšího nebo nemáte vlastní zkušenost s firmou MBI Marketingberatung International spol. s. r. o.
Díky a hezký den
Re: Multilevel
celé vláknoMBI neni podvod, jde o prodej pojistek a sjednavani pujcek ci stavebniho sporeni. Pojistovny a stavebni sporitelny jsou jedny z firem, ktere MLM strukturu uspesne pouzivaji.
Pri te praci se da vydelat zajimavy peniz, ale neni to prochazka ruzovym sadem. Tak je tomu ve vsech MLM systemech, bohuzel lidi chteji slyset jen to, ze si lze vydelat a ne ze se za tim skryva hromada prace.
Nejakou zkusenost s MLM/NWM mam takze se na me muzete obratit, ted koukam, ze stranky jsem uz dlouho neupravil :-).
Re: Multilevel
celé vláknoMozna to bylo jen tim mizernym obchodnikem z MBI, ale od nich bych si nevzal ani kdyby to bylo zadarmo... navic jednani obsahovalo prvky a pokusy o psychologickou manipulaci... - slabsi povazy podlehnou a pak se divi, co ze to hned na prvni (!) schuzce bez precteni podminek (ktere mimochodem nikdo s sebou radeji nenosi, klientum se davat NESMI.... - tomu rikate seriozni nabidka?!) podepsali... O nejakem zjisteni pomeru, zjisteni predstav stredne a dlouhodobych ani nemluve... Docela chapu, ze stat pred 2 lety zatrhl trochu tipec, protoze je mezi nami spousta tech, kterym treba utrit zadecky...
Re: Amway
celé vláknoJen si zalozil firmu na to, co tady bude za par roku v Amway taky, pak to budou delat snad vsichni z OVB
Mam kamose co delaji OVB a rikaj ze je to dobry, ze si vydelaj dost penez, ale jsou otroky svy prace..netvorej system....jsou tam syce takovy, ze prej maj par lidi jako pod sebou, ale ze to je desne slozitej system....no nevim....
ja jsem vsadil na amway:-)
Re: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoZakladatel OVB v Čechách? Koho tím myslíte, OVB s.r.o. která vznikla jako dceřinná společnost OVB a.g. nebo konkrétní osobu? Pak je dobré jmenovat, jinak jsou to jen fráze. Ve struktuře OVB je někdo otrokem? Pak ale není otrokem OVB ale svého nadřízeného, který evidentně nepracuje v rámci systému. A vašim známým nemůýe nikdo zabránit tvořit svou strukturu. Pokud se tak děje, mají možnost od svého vedoucího odejít a zapojit se do struktury která jim to umožní.
Re: Multilevel
celé vláknoRe: Multilevel
celé vláknoRe: Multilevel
celé vláknoRe: Multilevel
celé vláknoRe: Multilevel
celé vláknoSouhlasím s autorem
celé vláknoMusím říci, že autor článku vystihl situaci v dané oblasti velice objektivně. Pokud tvrdí, že se ve společnostech MLM dají vydělat peníze – souhlasím. Pokud tvrdí, že to zdaleka nejsou peníze zadarmo, ale poměrně „tvrdě“ vydělané – souhlasím. Stejně tak se dá souhlasit i s názorem, že je poměrně těžké odlišit MLM od „letadla“ a většina lidí ani nechápe, jaký je mezi danými subjekty rozdíl.
V jedné maličkosti však s autorem nesouhlasím. Při rozlišování mezi MLM a „letadlem“ uvádí, že v případě „letadla“ se lidé v dané společnosti zainteresovaní chovají téměř sektářsky. Tento fakt se nedá brát jako rozlišovací ukazatel, neboť chování lidí v legálním MLM je stejné.
Přes fakt, že osobně považuji systém MLM za velice produktivní a jsem dokonce členem jedné nejmenované MLM společnosti (jedné z prvních), jsem členem naprosto neaktivním a tudíž nevydělávajícím. Důvodem je právě ono – jak já říkám „stádní“ chování. Zarytí multileveláci tvrdí, že tento způsob obživy je pro každého. S tím rozhodně nesouhlasím. V MLM je možné pracovat pouze pokud má člověk určitou náturu. A ta je právě podporována těmi společnými happeningy, kterým já osobně nemůžu přijít na chuť.
Re: Souhlasím s autorem
celé vláknoNavic vsichni se touzebne zasni kolik by vydelali, kdyby byli vsichni v MLM... - houby, kdyby byli vsichni v MLM system se zhrouti, ale to jim nedojde a dokud bude aspon jedna obet mimo MLM muze je to uzivit...
Nepochopil
celé vláknoVe své podstatě jste však právě tou hloupou ovcí, neboť místo toho, aby jste si dal tu práci a pochopil oč jde, radši jste se přidal ke stádu, které když něčemu nerozumí tak radši uteče a bečí. :)
Re: Nepochopil
celé vláknoRe: Nepochopil
celé vláknoRe: Nepochopil - KUMI , napiš mi !!!
celé vláknoRe: Nepochopil - KUMI , napiš mi !!!
celé vláknoChtěla bych víc informací, děkuji.
Re: Nepochopil
celé vláknoPS: To, ze ne vse, co v zivote okusim musim takze na 100% dale provadet jeste neznamena, ze jsem nepochopil princip. Naopak, princip is very clear, bohuzel odpovidajici odmena nema tak dobre risk reward ration jako u jinych cinnosti, kterymi se zabyvam... - a ac mam velmi pozitini pristup k riziku nehodlam riskovat a investovat tolik, kdyz mam, umim a vim o pro mne (!) snadnejsich zpusobech legalnich prijmu.
Re: Nepochopil
celé vláknoŠlo o tuto část přízpěvku: Navic vsichni se touzebne zasni kolik by vydelali, kdyby byli vsichni v MLM... - houby, kdyby byli vsichni v MLM system se zhrouti, ale to jim nedojde a dokud bude aspon jedna obet mimo MLM muze je to uzivit...
Nepochopil jste rozdíl mezi MLM a jako vlaná většina ostatních si to stále pletete s letadlem. U MLM nezáleží příjem na tom jestli někdo vstoupí, nebo ne, ale jestli se mu budou zdát produkty touto formou šířené, kvalitní. U MLM nemá z člověka, který se zaregisruje nikdo žádný příjem. Pouze později a v té chvíli, když se mu líbí výrobky a kupuje je, tak je nárok na doměny. U letadla je tvořen příjem pouze tím, že lidé vstupují. Je to to samé jako supermarket. Letadlo je supermarket kde není žádné zboží, a platíte vysoké vstupné abyste zjistili, že tam nic není (proto také poctivý MLM dává určitou dobu na to, abyste se mohli po supermarketu rozhlédnout. Když se vám tam nebude líbit vrátíte registraci a on vám vrátí peníze.)a pro ztrátu pěnez v letadle tam lákáte podvodně další, takže když nikdo už nepřijde, nic se nevydělá (proto si také může poctivá MLM společnost dovolit po vrácení registrace vrátit všechny peníze za tuto registraci. Nejde to totiž lidem na odměny a tudíž se to neutratí.). MLM je supermarket se zbožím, kde není vstupné (je nutná jen registrace jako např v makru za kterou se platí poplatek odpovídající nákladům na tiskoviny, materiál a podporu, která Vám je zaručována). Když budou výroky nekvalitní, nikdo si je nekoupí oni to budou mít stále v regálech a nic nevydělají. Když však budou kvalitní a lidé budou mít motivaci, kterou je u nás čechů povětšinou menší cena, budou tam nakupovat pořád a i když už tam budou chodit jen ti stávající a nikdo nový nepřijde, tak budou výdělky stále stejně vysoké podle stále stejné nabídky zboží.
To je to, oč mi od začátku šlo. Každý ať se živí jak chce. Sám jsem zaměstnanec s píchačkami, ale protože mi to tak vyhovuje tak nemám motivaci proto to nějak měnit. A však pochopil jsem ten princip a tak mi vadí, když ho někdo z nedostatku informací uvádí nepravdivě.
S pozdravem a přáním mnoha úspěchů jdoucí kumi.
Re: Nepochopil
celé vláknoRe: Nepochopil
celé vláknoRe: Nepochopil
celé vláknoPodivejte se, kde se jiz par desetileti rekrutuji diamondi... - na konsolidovanych trzich? Ale kde ze... jak dlouho je Donald a ostatni Diamondem? Jak dlouho jsou Diamondi polsti apod.... Mame uz ceskeho Diamonda nebo je cesky trh prilis maly a populace konsolidovana, ze proste 10mil lidi nedokaze vynest ani nednoho? (o deni okolo Amway se jiz prilis nezajimam, ale neznam ani z doslechu o zadnem ceskem Diamondovi, ktery by vyrost ciste na ceskem trhu)... vetsina diamondu se rekrutovala v okamziku otevreni novych trhu...
A zpusob, jakym mi Amway diktuje (diktovala, kdyz na to mela smluvni pravo) podminky provozovani podnikatelske cinnosti neni muj salek caje... - at uz se jednalo o Internetove aktivity (doslova zakazovala to, co ted masivne podporuje) v dobe, kdy zrejme marketingove vedeni teto firmy netusilo, co to Internet vubec je a jak jej smysluplne uchopit atd...
Doslova jsem alergicky na to, jak vsichni zanicene rikaji, jak je tato spolecnost osvicena, jak v podstate kazdy jeji krok je the best a nic lepsiho nemohlo , nemuze byt apod... Kecy, je to vobycejna firma s uplne vobycejnym obchodnim modelem jako kazda ctvrta na Zemi, tu exkluzivitu mozna dela cena vetsiny vyrobku (pak ma dobry pomer cena/vykon, zbytek je predrazeni smejd - mohu jmenovat, sam jsem overil na sve kuzi), ale nikoli bussiness plan nebo excelentni podnikatelsky duch vedeni - ten uz se davno veze na necem, co neovlivnuje, byt se vseci uvnitr tak tvari...
Zaver: Muzete jmenovat, kde se budou tvorit hodnoty, zejmena financniho charakteru kdyby vsichni byli v tomto MLM systemu a pouzivali tyto vyrobky? Kde by se braly fixni financni odmeny vsem 21 bodovym parentum? Zkuste si to presne (!!!) spocitat a zjistite, ze v tom pripade neni system vyvazen a nedokaze uzivit a garantovat vse, co Vam do dnes slibuji aktivisti teto spolecnosti... Jine spolecnosti maji MLM system nastaven trochu jinak, takze tam nemusi platit vyse recene, nicmene u spolecnosti Amway to plati - az se dopocitate vysledku, muzete se s nami podelit...:-r Do te doby mi prosim nerikejte co chapu a co nechapu, tvrzeni, ze 1+1 je obcas trochu jineho nez 2 jeste nikomu dlouhodobe penize nevydelalo...
Re: Nepochopil
celé vláknoPro smysluplnost diskuze se prosím v příštím přízpěvku věnujte pouze tomuto tématu a nenastavujte nová témata o výdělcích či dosahování jednotlivých úrovní a dalších věcech, o kterých se zde nebavíme.
Stále jde jen o Vaše tvrzení:"kdyby byli vsichni v MLM system se zhrouti". Možná, že by VÁM pomohlo PRESNE !!! si spočítat a zjistit jakým způsobem se odměny určují. Zjistil byste kolik procent z konečné ceny výrobku jde na odměny a kolik na náklady a zisk společnosti. Pak by Vám bylo jasné, že i kdyby od teď nikdo nevstoupil a všichni jen stále stjně spotřebovávali jako to dělají teď, systém by se nezměnil, odměny by zastavili svůj růst a byly by stále ve stejné výši ovšem k žádnému zhroucení by nedošlo. A to je oč tu kráčí.
O vydělávání, milionových příjmech či nových Diamantech se tu zastřeně bavíte akorát VY. Nehledě na základní princip MLM společností přímého prodeje jímž je zkrácení obchodního řetězce.
Tvrzení že 1+1 je u MLM trochu něco jiného než 2 mohou zastávat pouze ti, kteří si to nespočítali a jen bláhově věří, že vstupují do MLM ale vydělávat budou jako v letadle. Naopak MLM stojí na tom, že systém od odměn až ke vzdělání bude co nejprůhlednější. Mlžení, nebo nepravdy velice uškodí, ale v žádném případě nepomohou.
Re: Nepochopil
celé vláknoRe: Nepochopil
celé vláknoMilý Kumi,
milí příznivci MLM systémů,
věřím že neradi slyšíte pojem letadlo, neboť kdo to kouzelné slůvko vysloví, dokáže, že chápe a prokoukl podstatu Vámi vychvalovaného systému, a tém pádem je pro dané účely (MLM) nepoužitelný.
MLM se schovává za vynechání běžných obchodních mezičlánků, exkluzivitu a "vyjímečnou" kvalitu nabízených produktů a služeb.
S prvním a druhým lze víceméně souhlasit, halasně vychvalovaná kvalita ve srovnání s běžně dostupnými srovnatelnými produkty při porovnání poměru cena/výkon těžce kulhá. A právě v tom je onen zakopaný pes - při nákupu produktu MLM jeho cena sestává ze dvou částí - z běžné výrobnědistribuční ceny + jakési nadhodnoty, kterou si směle troufám nazvat poplatkem za vstup do letadla, ač mě za to příznivci MLM budou kamenovat. Musím ale přiznat, že MLM postoupil dále než běžné pyramidální hry, neb prodejem konkrétního produktu letadlo nejen legalizoval, ale umožňuje do něj nastupovat opakovaně (při nákupu a distribuci dalších, již spotřebovaných produktů).
MLM je systém využívající ke svému fungování psychologických kouzel a naivity a důvěřivosti - touhu lidí po seberealizaci za (většinou imaginární) slušný finanční obolus, touhu lidí po členství v nějakém vyjímečném společenství etc...
Je to prostě letadlo. Nově nalakované, ale letadlo.
Kdo je soudný a umí alespoň částečně ekonomicky myslet, dojde jistě k meritu věci - proč se produkty MLM skrývají za exkluzivitu a nelze je ve většině případů objevit v běžné distribuční síti? Nasnadě je odpověď - kouzlo jakési vyjímečnosti by bylo rázem pryč a neúprosné zákony trhu by ceny za tyto produkty dostaly na hodnotu kterou skutečně mají (a náhle by se např. "kvalitativně nedostižný" prostředek na mytí čehokoliv nenabízel za pouhých 300,-, ale za běžných 30,-)
Ahojky a přeji čistou hlavu a trochu studia běžné ekonomie, ne jen té "skutečně správné" od nejmenovaného amerického milionáře K.
PS: tip: chcete-li skutečně vydělat, založte si svůj vlastní MLM a prodávejte např. šušle (při mezinárodních ambicích to nazvěte shusle). Princip je jednoduchý - nakupte levně cokoliv spotřebního, zabalte do vlastního obalu, přiražte např. 1000%, udělte exkluzivitu např. pro začátek pěti pro MLM zapáleným distributorům a nezapomeňte si zaregistrovat název. Potom inkasujte.
Re: Nepochopil
celé vláknoKdyž to vychází tolika milionum lidi na světě a firma má přes sto milionů spokojených zákazníků po celém světě, proč by to nevyšlo zrovna třeba mně? Já chci být finančně nezávislá, ale hlavně žít a plnit si své sny a dosáhnout na vytyčené cíle a né přežívat a zplácet.
Když to vyšlo jiným, vyjde to i mě!... a pomůžu touhle příležitostí dalším lidem, kteří se stanou mými partnery a dají stejnou příležitost dalším, obzvláště, kdaž se můžeme opřít o nejlepší výrobky na trhu, ktreré potřebuje každy civilizovaný člověk..tak máme dobré podmínky pro vlastní rozvoj, rozvoj svého podnikání a vydělání si pěkných peněz za relativně krátkou dobu. Je to dřina, lidi jsou někdy na hovno, ale tak je to v každě práci.
Kdo dneska nepotřebuje prachy?
Já teda jo..
Re: Nepochopil
celé vláknoSOUHLAS!! máme jeden dlouhej život a jestli chceme opravdu žít a být svobodní, tak je třeba dělat něco, co má smysl a posune nás dál. To si však někteří neuvědomují a neustále si jen stěžují jak nemají prachy, že musí zítra zase vstávat do práce, nemohou si vzít volno kdy potřebují atd atd... Mě Amway posunulo dál a stále posouvá. Průmyslový věk skončil, teď tu máme ten informační a proto je třeba na sobě pracovat :) Navíc bych chtěla zmínit i společnost TALK FUSION, která nabízí skvělou novinku ve videokomunikaci, která se dostává už i do mobilních telefonů a díky které můžeme svůj současný MLM dále rozvíjet! pro více info o Talk Fusion mě můžete kontaktovat na pkulistakovatf@gmail.com
PS: Ve své knize Byznys pro 21. století R. Kiyosaki pojednává právě o síťovém marketingu! Doporučuji přečíst :)
Re: Nepochopil
celé vláknoRe: Souhlasím s autorem
celé vláknoIQ tykve???
MUTILEVEL je SUPER věc
celé vláknoAmway
celé vláknoBTW, uz do Cech dorazily ty americke vysavace za nejakych 30000Kc, s turbinami vyrobenymi podle poznatku nejnovejsich technologii vyroby proudovych motoru a "schopne vyluxovat matraci durchun durch"? A co Tupperware? Take nic?
Re: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoAmway
celé vláknoAmway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoAmway
celé vláknoBěž už s tím do pihele, to si fakt myslíš, že jsou všichni blbí jako ty jsi chytrej a podle hrubek a stylu nepoznají, že všechny tyhle oslavné bláboly píše jedna a táž osoba???
Re: Amway
celé vláknoDuvod proc vetsina lidi rika osklive veci na tento styl podnikani je jednoduse ten, ze to bud sami nezkusili, nebo se bojej ze by neuspeli a radsi budou ti Pepici, kterri umi akorat kecat a kteri vedej vsechno nejlip, ale hovno dokazali....
Za vse mluvi tohle: Kdyz byl Donald Trump v jedny show v americky televizi a komentator se ho ptal, co by delal, kdyby ted prisel o vsechny penize a zacinal by zase na nule,, jak by se dopracoval zase k penezum, tak on mu odpoveděl, že by se zaregistroval v nakym kvalitnim multilevelu a behem roku ci dvou by tam vydeklal prvni milion, pote by dale investoval do nemovitosti. Lidi v obecenstvu zacali bucet a vypadali nastvane. On jim na to rekl, že to je ten duvod, proc oni sedi tam a on tady. Pro ty co by neznali Trumpa- je to jeden z nejbohatsich lidi Ameriky.
Je na kazdym z nas, jestli si nechame radit od lidi, co zadny penize nikdy nevydelali a nevydelavaj a nebo od lidi, co vydleavaj miliony a vice. Zkuste se nad tim zamyslet.
Re: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknonekdo to nepochopi nikdy, to je kazdeho vec,
ja si mylslim, ze podnikat v multilkevelu jako je amway je absolutne nejlepsi pruilezitost pro kazdeho, jak si splnit svoje sny...
rikejte si co chcete, ale kdyz chccete zalozit s.r.o. tak si pripravte 200 tisic na taliri pro urad a pak nakou hodne dobrou myslenku v cem ze to vlasten budete podnikat... a kdyz neuspejete??? tak ste prisli o 200 tisic...
zkuste si to schvalne porovnat s multilevelem- v amway si nakoupite za 4000 vyrobky a kdyz s nimanejste spokojenej, tak vam vrati penize, kdyz s nima spkojenej ste a rozhodnete se, ze je zapropagujete dal a za to si vydelate penize, tak si muzete vydelat kolik chccete...je jen na katzzdym, jak se prosadi....
lidi akorat hledaj vymluvy proc neco nemuze fungovat, proc oni by neco nemohli delat...jsou to vsechno jen kecy, kteryma si omlouvaj svoji lenost....
Re: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoMusim priznat, ze potom nechapu Vase myslenkove pochody a bohuzel ani logiku ve vasem nazorovem vyjadreni nenachazim.
Prijde mi logicke ze by Vam vadilo oboje, ale takto??
Jen jeste muj postreh - v certifikovanem MLM netecou zadne penize, nybrz body, ktere znamenaji ve svem dusledku vlastne hodnotu obratovou.
Zabyvam se MLM z pohledu ekonoma - tedy ne jako distributor.
Otec byl v CR uznavanym pravnikem , a pro lidi, kteri doplatili na svou naivitu vymahal a vysuzoval penize o ktere prisli pri pyramidovych hrach a tzv. letadlech... Myslim proto, ze mam k dispozici informace a fakta - ne tedy pouze nazor jako Vy.
Neucastnim se sice zadneho MLM aktivne, ale doslova nesnasim, kdyz nekdo pomlouva bez patricnych znalosti - tot duvod me reakce na Vas prispevek.
S pozdravem
Ing. Kubeš
Re: Amway
celé vlákno1) Vy vidíte body, které jsou nakonec proměněny na peníze, já vidím ty finální peníze. Body jsou jen pomocné fluidum. Pro mne bezvýznamné.
2) Ve výsledku defakto neušetřím, takže amway ditributoři si při menších nákladech rozdělí větší zisk.
3) Vadí mi hlavně to, že mi TO cpe kamarád. Víte, jaké je slušné obchodování mezi kamarády ? BEZ ZISKU. Jen za nějakou symbolickou odměnku.
Je úplně něco jiného, když si jedna ženská zřídí třeba Oriflame a sobě a pár kámoškám nakupuje za lepší ceny .. a nevezme si od nich přirážku. Stačí jí, že má větší obrat, aby jí věřili, že prodává. TO je KAMARÁDKA.
Na druhou stranu, kamarád, který mi něco cpe za cenu stejnou jako cizímu, to je hajzl, který na mně chce vydělávat a přestává být kamarádem.
Takže pro vás zjednodušeně, abyste to pochopil: hajzl není každý, kdo mi něco prodá. Hajzl je kamarád, který na mně vydělává.
Hezký den pane ekonomický inženýre. Asi vám chybí znalosti s oblasti lidských vztahů. :-D
Re: Amway
celé vláknoPromiňte…to je ale blbec…Drahý pane,kde žijete? Zřejmě přetrvávající komunistické pozůstatky…jak smutné!
Re: Amway
celé vláknoA pokud se týká mého "popisu" .. píšu co za tím prakticky vidím, nememoruju ty jejich "předpisy víry amway".. prostě vlastními slovy, vlastním pohledem za použití vlastního mozku .. ale to se jim moc nelíbí.
Toho nejbližšího "nadřízeného", když byl u nás synovi předvést, jak se to dělá, jsem tak zdeptal převedením jeho keců do praxe (jaké to má opravdu přínosy pro zákazníka), že odešel bez kšeftu a nakousnutý, že toho možná nechá. Skoro jsem ho přesvědčil, jaké je to nemorální svinstvo, dělat kšefty u známých. A že ten jejich obchod není pro mně vlastně vůbec výhodný. :-D.
Re: Amway
celé vláknoMůžeš použít lidi, abys vybudoval peníze nebo můžeš použít peníze, abys vybudoval lidi. Co z toho se ti líbí více?
Re: Amway
celé vláknoIMHO: lidi penězma nevybuduješ, jenom zkazíš :-)
Re: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoPrávě včera mě chtěli spolužáci z medicíny přemluvit k Amway. A bylo to velice zvláštní. Holka hodinu vykládala o rozdělení financí v populaci. A já se za každou větou ptal o co jde a co budu dělat. Nedozvěděl jsem se nic konkrétního.... A několika známými co se spálili jsem byl varován.
Pak jsem šel do encyklopedie a našel si MLM. Princip je takový, že si může vydělat každý do milionů to je pravda. Ale ten kdo je blíže k zakladatelům si prostě vydělá víc a všeobecně to dopadá tak, že většina se neuživí a je s tím spojen dost velký stres...
Re: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoNapísal si to presne, o čom to je. Každý by mal absolvovať prednášky, stretnutia ,
literatúru, CD-čka, atď., ktorými sa stretávame v Amway, platí to nie len pre MLM, ale pre každého na každom úseku života.
Prajeme Vám veľa úspechu
Nandi, Slovensko
Re: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoDobrý den ,
oslovuji úplně každého, přede vším hledám leadri pro jednu MLM společnost která působí od roku 1998 na mezinárodním trhu a přímý prodej tedy MLM sedmým rokem,tak tedy hledám všechny co vědí o čem mluvím vím že leadri z Amwaye jsou velmi nadšení tímto obchodem který je mimochodem půl roku v ČR čily to nejlepší čeká na nás a spolu to dokážeme tedy pokud máte zájem o spolupráci stačí napsat na e-mail : flavon.holyj@email.cz
Těším se na vas
Re: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRedakčně smazáno
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoMLM
celé vláknoRe: MLM
celé vláknoDle mého názoru se dá dělat mlm třemi způsoby a to kdekoliv na světě. ČR není vyjímečně :
1. Slušně a seriozně
2. Pro peníze
3. Anebo si můžete „seriozně“ založit vlastní „seriozní“ mlm
Nezaměstnaní z úřadu práce většinou jen zvednou zisky svým upline nákupem smluv a produktů na předzásobení a zůstanou na podpoře – časem si možná něco najdou. Snížit nezaměstanost byť třeba jen o 0,05 % díky mulťákům mi přijde méně než nepravděpodobné. Myslím, že tvůj názor je založen na vizi dokonalého světa – docela často zvyk mlm manažerů a nových dušiček.
Re: Amway
celé vláknoMLM a Amway
celé vláknoRe: MLM a Amway
celé vláknoJá osobně jsem se setkal s podnikáním Amway asi tak, že přišel kamarád krátce po jeho zaregistrování a nadšeně mi to vysvětloval u piva. Snažil se mě někam pozvat na jakýsi meeting s tím, že tam se dozvím víc informací, ale sám jsem z něj jako nezkušeného vytáhl poměrně hodně - z větší části mi navíc vše sdělil sám.
Pozvání jsem nepřijal, neboť jsem zaujat nebyl. To by bylo vše. Ale konec to nebyl. Tenhle kamarád, kterého znám od narození, mě zkoušel opakovaně zvát třeba i slovy, že "bych si zasloužil, abych to viděl ještě jednou, protože neví, co mi to tehdy moc povídal a navíc teď už je zkušenější". Zkušeností v jednání s lidmi moc nepobral, protože absolutně nevím, ČÍM jsem si to mohl zasloužit a moje nedůvěra v Amway vzrostla, aniž bych byl jakýmkoliv způsobem kdy přímo konfrontován s firmou jako takovou. Může za to ten kamarád :-)
Po určité době jsem jej poslal v poměrně krátké době několikrát nevybíravým způsobem do p*dele, a tak dal pokoj. Do té doby nám domů prodal několikrát koncentrovanou pastu na zuby za "údajnou" nákupní cenu 200,-. Balení je větší, pasta koncentrovaná, kvalita ... to si každý musí odzkoušet sám. Byl jsem celkem spokojen, nicméně na truc jsem přestal nakupovat.
Asi půl roku na to (duben 2009) mi zavolal naprosto neznámý člověk s tím, že na mě dostal doporučení, že dělá v marketingu a reklamě a jestli bych si nechtěl vydělávat 5-10 měsíčně bokem ke studiu. Zvědavost zvítězila a tak jsem na domluvenou schůzku na Budějovické skutečně dorazil. Sdělil mi, že budu účasten na informační schůzce a že tam se dozvím všechno potřebné. Ten člověk byl evidentně student, ale vystupoval příjemně a tak mé podezření, že se jedná o Amway, zůstalo prozatím ukryto.
Na informační schůzce jsem popsal 2 stránky A4 s tím, že jsem si dělal poznámky, co kdy "pozvaný" člověk řekl a jak to řekl. Koncept se nápadně shodoval s tím, co mi půl roku předtím prezentoval kamarád v hospodě, a o to důkladněji jsem si psal. Po 47 minutách speaker (čti spíkr, česky mluvící, přednášející) sdělil mezi jinými firmami, se kterými spolupracují, firmu Amway jako zastřešující pro český trh. Dovysvětlil pár záležitostí a "šlo se na kafe".
Diskuse v kavárně byla zajímavá a postupně jsem byl představen dalším dvěma up-linům (čti aplajnům; česky lidé ve vzestupné linii), kteří se mě ptali, jak se mi to líbilo, jestli bych měl nějaký důvod to nezkusit a tak. Rozhodl jsem se provést takovou poslední zkoušku: dnes mě nedostanou! A tak jsem odpovídal, že si to chci rozmyslet a jim nezbylo (i přes až skoro nátlak) než si se mnou domluvit schůzku na příště. Ještě mi řekli, abych zatím nezkoušel vysvětlovat "plán" (prezentaci způsobu prodeje a odměňování) nikomu ze svého okolí a dostali ze mě seznam asi 10ti lidí, kvůli kterým se sejdeme a pozveme je na takovouhle schůzku, na které jsem byl.
Je pravda, že podnikatelský záměr Amway mi začal konečně dávat smysl. Pochopil jsem, jak to funguje a jak to může fungovat i pro mě (což je pravděpodobně účelem každé prezentace). A nakonec, po zvážení stanoviska bývalého spolužáka "pokud se chceš něco naučit, tak tam běž, lepší systém neznám, pokud chceš jen vydělávat prachy, tak je to ztráta času" a faktu, že na celou registrační soupravu v hodnotě necelých 3.000,- Kč je záruka spokojenosti 1/2 roku (a na všechny výrobky prodávané na stránkách amway.cz je záruka spokojenosti 90 dní při vrácení alespoň 1/3 výrobku nazpět) jsem se rozhodl to zkusit.
Je konec října a já jsem "v tom" již přes půl roku. Výdělek byl zatím pár stovek, protože první dva měsíce jsem měl maturitu a flákárnu, další dva měsíce prázdniny a rozhodl jsem se něco dělat až od září. Nestoupám v žebříčku provizí nahoru ani jsem v něm nebyl, nicméně výrobky jsou kvalitní a vím, že kdybych nebyl spokojen, můžu je kdykoliv vrátit. I doma se ukázalo, že nejsem šílenec a neobvolávám všechny své známé neustále dokola a nenutím jim "emvej", takže je klid a každý používá to, co potřebuje. Účastním se i tzv. seminářů (velké akce pro 1,5-2 tisíce lidí), na kterých se jednak mluví o správném postupu budování odběratelské sítě, způsobu jednání s případnými zákazníky (ačkoliv by to neměla být hlavní náplň práce), způsobu doporučování dalším lidem včetně možných reakcí na odmítnutí (nenutit každého, pouze vysvětlit nepochopení) aj.
Můžu všem, komu je tato příležitost nabídnuta, doporučit vyzkoušení systému. Je skutečně JEN na vás, zdali zkusíte nabídnout výrobky, se kterými jste doma spokojeni, vaší rodině a kamarádům; je na vás, zdali jim dáte plnou doporučenou maloobchodní cenu či využijete možnosti 30% slevy pro vás a třeba jim jí snížíte o 10, 15 % či o plných 30. Kamarád mi třeba lhal s tou cenou - 200,- je maloobchodní, ne jeho nákupní. Ale to byla jeho osobní chyba a ne chyba firmy. Firma zajistila, že za podmínek správného postupu je výhodný nákup i pro koncové uživatele - k tomuto účelu používá cenová srovnání s CENOU DÁVKY a nikoliv cenou za balení, což si může každý zpracovat sám a dosadit si tam vlastní hodnoty a zjistit si tak, zdali má propagující pravdu či ne. A pokud to má dobře spočítané, tak propagující tu pravdu má (měl by mít vždy).
Otázky a odpovědi:
- Nevadí Ti vydělávat na vlastní rodině či kamarádech? Nevadí, protože pokud bych měl vlastní kamenný obchod a oni tam chodili, platili by také plnou cenu. A slevové akce apod. můžu provádět v obou případech.
- Nevadí Ti, že na Tobě vydělávají všichni up-lini? Nevadí. Oni mi ten byznys ukázali a oni mě jej navíc učili první 4 měsíce skoro zadarmo. Můj obrat není tolik, aby je to "vyneslo ke statisícům" a za to, co mě naučili, a co bude vydělávat i mě, jim odměna náleží. A tu odměnu jim navíc dává firma, nikoliv já.
V případě jakýchkoliv připomínek mě kontaktujte na icq 203-326-038 a můžeme si popovídat :-)
A co TETA?
celé vlákno"Dále je dobré dát si pozor na povinné odběry zboží a jeho kvalitu. Jakákoliv seriózní firma si nemůže dovolit uložit klientovi či spolupracovníkovi povinnost za určité období koupit určité množství zboží. U pyramid je zboží i přes veškeré vychvalování ze strany podvodníků většinou velice nekvalitní a předražené - slouží jen jako zástěrka, aby celý systém vypadal, že peníze jdou především z produktů."
Tento systém však - pokud se nemýlím využívá částečně i systém TETA. V tomto systému si obchodník také musí objednat a odebrat pravidelné množství zboží. Je to tedy fér?
Re: A co TETA?
celé vláknoRe: A co TETA?
celé vláknoDobré stránky o těchto podvodech čtěte !!!!
celé vláknoproč nevidíte tu příležitost
celé vláknoLidé bohužel u nás nechtějí na sobě pracovat. Vidím to i v normáloním životě ve firmách a na úp.
Setkal jsme se s řadou MLM. Jako první jsem se seznámil s AMWAY. Nedám na produkty dopustit. Filozofie AMWAY mně pomohla se změnit. Z projektanta se stal úspěšný podnikatel. škoelní které jsem zísakl díky AMWAY, mně pomohla jednat smlidmi a pod. Poznal jsme řadu sklutečných přátel. Někteři v systému uspěli, někteří ne. Někteří podnikájí, někteří stále nadávají. Mně se na AMWAY taky všechno nelíbí. jim to však funguje desítky let. kolik firem se tím může chlubit?
Zkuste radějí pracovat na sobě než kydat hnůj na ty úspěšné.
Zkuste si zajít na školení o obchodě , marketingu, vední lidí - tyto školení stojí desítky tisíc. Proč se nevyškolit pomoci MLM za pár korun? :-)
Re: proč nevidíte tu příležitost
celé vláknoplní si svůj sen, naučili se jít za svým cílem a když vytrvají, určitě ho dosáhnou...
Začínám se děsit, jak jde zneužít psychologie a filozofie k pokřivení lidských obzorů.
Zkusili jste se zamyslet, co je vaším skutečným cílem a snem? Je to opravdu jenom hromada peněz?
Mé osobní priority jsou třeba úplně jinde. Peníze vidím jako nutný prostředek k tomu, abych mohl přiměřeně pohodlně žít, obklopen přáteli a s lidmi, které mám rád. Abych měl kde bydlet, mohl trochu cestovat, trochu se bavit, nemusel šetřit na jídle, oblečení atd. Touto rovinou můj zájem o ně končí.
Mým cílem je žít takový život, abych se za něj nemusel na smrtelné posteli stydět a abych si mohl říct, že jsem byl svému okolí nějak prospěšný, něco jsem ze světa poznal a něco si i užil.
Že tedy můj život nebyl zbytečný. Pomůže mi s tím multilevel marketing? Zlepší se opravdu má komunikace s lidmi? Stane se ze mě lepší člověk kterého budou vyhledávat,
nebo z kamarádského vztahu udělám vztah neosobní, obchodní? Zlepší se kvalita mých vztahů, nebo se stanou pouze plytší a za každým osloveným známým uvidím akorát potencionální zisk?
Odmítá se stejně lehce, když mi něco, co nechci, prodává cizí člověk a když mi to nabízí kamarád?
Nevnutím tedy kamarádům (třebas nevědomky) něco, co by jinak nechtěli, co koupili pouze z jejich solidarity ke mně? Je to pak fér a etické?
Nechám svou osobnost rozvíjet lidmi, jejichž hlavním cílem je, udělat ze mně stroj na peníze (který bude do budoucna vydělávat i do jejich kapsy)?
Vážně je ten rozvoj toho základního, toho, co mě dělá tím kým jsem, tedy mé osobnosti, veden správnými lidmi?
Nemám nic proti obchodu a vydělávání peněz, ale tato rétorika, která opravdu připomíná, byť dobře maskovaně, sekty a jiné podobné spolky a která prvoplánově útočí na nižší lidské emoce je to, co se mi na celé věci příčí.
Věřím, že spolu se sílou davu, dokáže i inteligentního člověka velmi rychle zpracovat a zakrýt mu širší souvislosti. Trochu hanlivě to lze nazvat vymýváním mozků. Pročtěte si diskuzi, jak se těmito nevědomky naučenými, prázdnými frázemi jenom hemží. Každý kdo nesouhlasí je necílevědomý hlupák, který lenoší a ničeho nedosáhne.
Možná ano. A nebo že by měl jenom trochu jiné cíle a jiné cesty, jak jich dosáhnout? ;-)
Výrobky můžou být možná kvalitní, systém může možná fungovat, ale propagační materiály, tato diskuze a zvěsti ze schůzek, které se ke mně donesly, zavání něčím, co se mi opravdu nelíbí.
(Podotýkám, příspěvek se nevztahuje pouze na vzkaz nademnou, ale na diskuzi obecně).
proč nevidíte tu příležitost
celé vláknoLidé bohužel u nás nechtějí na sobě pracovat. Vidím to i v normáloním životě ve firmách a na úp.
Setkal jsme se s řadou MLM. Jako první jsem se seznámil s AMWAY. Nedám na produkty dopustit. Filozofie AMWAY mně pomohla se změnit. Z projektanta se stal úspěšný podnikatel. škoelní které jsem zísakl díky AMWAY, mně pomohla jednat smlidmi a pod. Poznal jsme řadu sklutečných přátel. Někteři v systému uspěli, někteří ne. Někteří podnikájí, někteří stále nadávají. Mně se na AMWAY taky všechno nelíbí. jim to však funguje desítky let. kolik firem se tím může chlubit?
Zkuste radějí pracovat na sobě než kydat hnůj na ty úspěšné.
Zkuste si zajít na školení o obchodě , marketingu, vední lidí - tyto školení stojí desítky tisíc. Proč se nevyškolit pomoci MLM za pár korun? :-)
Re: proč nevidíte tu příležitost
celé vláknoZaprvé neumíte číst, protože píšete o nějakém "plivání na MLM" a "kydání hnoje na úspěšné", ani jedno v článku není. Zkuste si koupit čítanku a pustit se do toho.
Zadruhé neumíte psát, protože takhle prasit jazyk by bylo i pod úroveň Demetera Dežányho. Zkuste se za pár korun přihlásit do kurzu. Věřte, že schopnosti čtení a psaní se v naší společnosti velmi cení.
Divná anketa!
celé vláknoAVON není MLM !
celé vláknoPokud byste totiž označil jako MLM všechny firmy, které nemají kamenné obchody a prodávají přímo, tak by měla být ta vaše tabulka výrazně obsáhlejší...
Re: AVON není MLM !
celé vláknoNechť se Vám daří a nechť Vám teď před vánocemi přijde zboží včas přeje kumi.
Nevím co všichni proti MLM máte
celé vláknoP.S. osobně si rozjíždím byznys v jednom MLM sem teprve na začátku, ale už se těším jak poznám spousty nových lidí a splůním si svoje sny... ale vím že to bude stát hodně sil a hodně práce.. ale já si du za svým snem... a to mi je teprve 16ct...
Re: Nevím co všichni proti MLM máte
celé vláknoRe: Nevím co všichni proti MLM máte
celé vláknopeter@europesignup.com
Re: Nevím co všichni proti MLM máte
celé vláknoNahodou jsem narazil na tvuj prispevek.Je to uz naka doba,co jsi to psal,nevim jestli se k tobe vubec tahle zprava dostane.Delam upesne MLM,rad bych si pokecal,mam informace o trendu,ktery se sem riti a firme,ktera chce vstoupit do CR pristi rok.Je to obrovska obchodni prilezitost,tenhle gigant tu bude delat obrovske obraty a svym lidem plati nejvic ze vsech MLM firem,ktere jsem dosud poznal.
powermike@seznam.cz
Re: Nevím co všichni proti MLM máte
celé vláknomarieschubertova@tiscali.cz
Re: Nevím co všichni proti MLM máte
celé vláknomarieschubertova@tiscali.cz
Re: Nevím co všichni proti MLM máte
celé vláknoMLM - CESTA K BOHATSTVÍ
celé vláknoRe: MLM - CESTA K BOHATSTVÍ - jasně A N O
celé vláknolol
celé vláknotomu rikam, clanek urceny pro me.
Gratulace
Re: lol
celé vláknoSystém AVAREAL fy Rhinoceros
celé vláknoRe: Amway
celé vláknoneverim ze v tuto dobu existuji jeste lide, kteri neznaj nejznamejsi pyramidy v cechach....nemyslim to nejak zle vuci vam, ale uplne jsem se zdesil
Re: Amway
celé vláknoLegálnost není opřená v ČR o americké rozhodnutí, ale o zákony platné v ČR a etický kodex asociace přímého prodeje .
Není to snadné, ale je to jednoduché. Každý má šanci a záleží jen a jen na něm. Neetickým a nepřirozeným chováním si člověk nepomůže k ničemu. Jen opravdová služba a zájem o druhé jsou cesta k úspěchu stejně jako vkaždém obchodě.