Hlavní navigace

Modré tornádo - webové stránky pojišťoven

21. 2. 2001
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Pokud bych něco rád napsal o webových stránkách našich pojišťoven, tak existuje slovo, které je až na pár výjimek perfektně vystihuje. A to slovo je „modrá“. Je zajímavé sledovat takovou uniformitu v navzájem si konkurujících prezentacích.

Pokud bychom měli hodnotit obecný vzhled stránek, je až zarážející, jak vysokou mají profesionální úroveň. Takřka se již nesetkáme s jednoduchou strukturou stánek bez valného obsahu, jaké se naopak objevují stále u velkého množství firem.

Strávil jsem pár hodin surfováním po stránkách jednotlivých pojišťoven a pokoušel jsem se najít systém, podle jakého by se daly kvalitativně nebo kvantitativně hodnotit. Obecně se asi dá říct, že rozsáhlost stránek je přímo úměrná velikosti pojišťovny, respektive jejího pojistného kmene. U malých pojišťoven nalézáme originální vizuální prvky (např. Certusia), ovšem často také postrádají některé ze základních informací, jako jsou ceníky produktů. Naopak zde nalézáme životopisy ředitelů s jejich fotografiemi, což je zajisté zajímavé, ale těžko to někomu pomůže v rozhodnutí.

Pokud přeneseme svůj zájem na pojišťovny s velkým pojistným kmenem, dostáváme se k zajímavé uniformitě vedení stránek. Zkráceně řečeno, téměř všechny jsou modré. Přiznám se, že jakmile jsem narazil na stránku oplývající jinou barvou, mé oči to ocenily a přestaly mě bolet. Z toho důvodu příjemně překvapí stránky České pojišťovny, nebo Komerční pojišťovny.

Posuzujeme-li podle grafického designu, velice povedenými stránkami disponují např. pojišťovny Allianz nebo Commercial Union životní pojišťovna. Množství animací Vás uchvátí, troufám si ale říct, že tyto stránky už malinko pokulhávají, alespoň pokud jde o přehlednost.

Podíváme-li se ovšem na stránky ČSOB pojišťovny, uvidíme, alespoň podle mého názoru, odstrašující případ. Stránka je dobře strukturovaná a nakonec ani není složité se dobrat vhodné informace. Text je zde ale ve snaze zobrazit na jedné obrazovce maximum informací zhuštěn takovým způsobem, že jsou ještě mnohem nepřehlednější, než stránky dvou předchozích pojišťoven.

Pokud jde o praktické využití stránek, je dobré se o nabízených produktech něco dozvědět. Tedy kromě smluvních podmínek, které jsou zobrazeny téměř vždy, je užitečné najít informaci o ceně. V případě povinného ručení, což je typ pojistky, kde je možné předem avizovat cenu, nalézáme obvykle dva typy ceníků. On-line a systematicky seřazené v tabulce.

Srovnání povinného ručení na Měšci

Vyberte si to nejlepší povinné ručení a sjednejte si ho online.

On-line ceníky sice působí efektně, ale já osobně uvítám, když si mohu pro srovnání prohlédnout i ceník „na papíře“. Většina pojišťoven uvádí pouze jeden z těchto typů. Nevím, co je lepší, ale líbí se mi, že např. pojišťovna Allianz má na svých stránkách oba tyto druhy. Další příjemnou předností stránek pojišťovny Allianz je také odkaz na stránky ČKP (České kancelář pojistitelů), která nabízí službu on-line vyhledání pojišťovny dle SPZ vozidla.

Jednou z věcí, která mi na stránkách pojišťoven obecně vadí, je to, že pro většinu produktů je takřka nemožné zjistit cenu. Výjimku tvoří např. cestovní pojištění nebo povinné ručení. Důvod je ale zřejmý, neboť velká část pojistných smluv je téměř „šitá na míru“ a zveřejňovat přesný klíč k vypočtení pojistného by bylo zbytečně náročné, naopak Vám tuto službu pravděpodobně nabídnou pojišťovací zprostředkovatelé nebo konkrétní pojišťovny. Nezbývá tedy než konstatovat, že ceníky nejenže k dispozici většinou nejsou, ale pravděpodobně také v dohledné době nebudou.

skoleni_15_4

Kdybych se měl vyjádřit, která stránka mě zaujala ze všech nejvíc, asi by to byla ta od Komerční pojišťovny, která je sice velice jednoduchá a nedisponuje žádnými specielními prvky, ale je velice přehledná a svou sympatickou jednoduchostí vybočuje z řady ostatních.

Samozřejmě nemohu říct, že jsem stránky prohlédnul do detailů, ale předchozí text vyjadřuje můj dojem. Doufám, že si tím neudělám moc nepřátel.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).