Já mám tedy zkušenost opačnou. Pokud jsem zkusil na fóru něco zkritizovat sesypali se na mě místní "strážci" a začali mě akorát hrubě a nevybíravě urážet. Dokonce to byli ti radové nebo co to bylo. Mimochodem toto v diskusích bylo celkem běžné. Já tam z toho důvodu přestal chodit již roky dozadu. Myslím že to bylo celé úplně k ničemu. Banka akorát dala lidem místo kde se mohli vykřičet a zbytečně pak neotravovali na infolajně nebo dokonce pobočce.
Nejsmutnější na celém výsledku je, že se ukázalo, že model "otevřená banka" je nefunkční.
Lidem se musí lhát a dělat na ně nevybíravé podrazy. Jinak firma zkrachuje.
Je to vzkaz všem idealistům, kteří si představují kapitalismus s lidskou tváří. Nefunguje to.
Firma musí maximalizovat zisk, nemůže být férová a mít nižší zisk, který by docela stačil.
Nesouhlasím. Jsou banky, které podrazy nedělají, jsou v zisku, a léta fungují. Fio, Equa.
No a jsou firmy, které podrazy dělají, jako mBanka, Kelnerbanka...
Zisk samozřejmě maximalizovat mohou a musí. Jen asi pod tím pojmem "maximalizace" každý vidíme něco jiného. Jedni vidí co největší zisk vykázaný do bonusů, funkčího období managementu, takže měsíce, roky. Druzí zase z hlediska dlouhodobého. Zisk za rok, nebo zisk za 30 let? Ti druzí budou sice letos méně ziskoví, ale zase budou ziskovější za 20 let, a jejich průměrný zisk bude vyšší.
No, Equa v minulosti dost "podváděla" s kurzy na platebních kartách. Marže lítala nahoru a dolu jak jojo. Sotva vyšla zajímavě v nějakém testu, výrazně zvýšila kurzy. Výběry z bankomatu (v zahraničí) jsou sice za 9 Kč, ale jednu dobu k nim připočítávala "bulharskou konstantu" - výběry účtovala horším kurzem, než platby (aktuálně tomu tak není).
Stačilo vidět, jak se mBank postavila k odporu, který u klientů vyvolala změna internetbankingu. Stará aplikace byla perfektní, jednoduchá a přehledná. Nově vzniklá byla prostě bordel jako u kolotočů.
Klienti na mFóru oprávněně kritizovali, poukazovali na neopravené chyby... mBank místo toho, aby se chytla za nos a dala věci do pořádku, tak na fóru jenom mlela o tom, že si klienti nechtějí zvyknout na moderní trendy a podobně.
Tehdy jsem u Bolka a Lolka zvedl kotvy a jen lituji, že jsem to neudělal už o rok dříve. :-D
Ono stačilo, jak fungovaly/nefungovaly mVklady - nejdříve s velkou slávou zavedli, po měsíci zařízli vynulováním úroku. Předtím měli účet mKonto a spořák mMax, ten ořezali a začali komplikovat podmínky mMaxu, snížili úroky a k tomu zavedli mMaxPlus spoření s trochu lepším úrokem a větším omezením... lidi jako blbci zřizovali další zbytečný omezený účet.
V mBank je to jako počasí - jednou tak, podruhé tak, odvolávám co jsem odvolal, slibuji co jsem slíbil... něco zavedeme, pak to zase zrušíme.
Svědčí to o nekonzistentnosti a bezkoncepčnosti celé banky. Takové instituci přece nesvěřím peníze.
Naprosto skvěle jsi to napsal!
Byl jsem u mBanky od začátku, ale zrušil osobní, podnikatelské účty i spoření.
Os banky čekám především stabilitu, čekám, že můj vztah s ní bude trvat nejlépe celý život. Naopak mBanka měnila podmínky pravidelně každého půl roku a byla naprosto nevyzpytatelná:
1) snížili naprosto neskutečně úroky na eMaxu a zavedli eMax Plus
2) snížily úroky na eMax Plus
3) druhé velké lákadlo byly tři výběry z bankomatů zdarma, které byly prezentovány jako "nemáme pobočku, dáváme tedy tři výběry zdarma" - rovněž zrušeno a zaveden jeden výběr z bankomatu
4) zrušen i jeden výběr z bankomatu a zavedeny podmínky pro to aby byl
5) zavedeny poplatky za vydání debetky, které už si hrají se slovy, že banka bude mít účet zadarmo, řekněte mi, na co Vám je účet, z kterého nemůžete vybrat peníze z bankomatu nebo platit kartou
Prostě si hrají s klientem jako kočka z myší a kdokoliv, kdo má účet u mBanky teď, si nemůže být naprosto jistý, co jim zase se vynoří v hlavě, nebo co jim nakáže vedení za v Polsku a změní podmínky, a pak zase a pak zase a pak zase...
Od banky hledám stabilitu. Neměnnost podmínek po desetiletí. mBanka naprosto nechápe, co slovo stabilita znamená!
FIO mi nezměnilo podmínky za 10 let, co jsem u nich ani jednou, mBanka asi 7x omezila mé produkty?
Hnus!
AirBank NEJDE dobrým směrem. Nedávno zrušila TOP3 garanci, kterou deklarovala, že zůstane navždy. Cpe nám Šanon a další blbosti. Začíná to směřovat stejným směrem jako mBank - kolotoče, prolízačky, bublifuky, lízátka, cukrová vata... o tohle není důvod stát.
Kdysi mBank tvrdila, že "to co je v ceníku poplatků za 0,- zůstane za 0,- napořád" ... a pak začala dávat pokuty za nepoužívání platební karty. To, jak Bolek a Lolek zmrvil IBanking, to byla jen mezihra.
Sám jsem mBank přestal používat když začali mršit internetové bankovnictví. Tehdy jsem si zřídil Fio a AirBank (pro jistotu, abych měl dva nezávislé účty). Když začala mBank účtovat poplatky za karty, zrušil jsem už nepoužívané karty i účet, skončil jsem a nelituji.
Teď mám AirBank na platební kartu a Fio na zbytek (abych neměl bordel z běžných nákupů ve výpisech za inkasní platby). Ale po těch šaškárnách, co teď předvádí AirBank, si asi u Fio zřídím druhý účet pro platební kartu a dám AirBank pápá. Fio tak odměním provizí z karetních plateb a AirBank o tyhle peníze přijde.
A že banka bude cenzurovat mFórum nebo svůj Facebook? :-) ... Nemá smysl prskat nebo si stěžovat. Obyčejný člověk má jedinou opravdu demokratickou volbu - "volit nohama". Odejít jinam. Uvědomme si to. Když mBank nebo AirBank odejde čtvrtina nespokojených klientů, někde se jim to promítne.
Tuším, co asi řešíte. Založte si online druhý účet s kartou. Používám to stejně, jako kdysi kombinaci mKonto + mMax
V dolní části odkazovaného článku je to popsáno:
http://www.xpari.cz/2016/07/mexit_21.html
zase je potřeba přiznat, že dnešní mladá generace (do 30) uživatelů bankovních produktů rozhodně nechodí pro informace na oficiální web banky... pohybují se na sociálních sítích a to ještě přes smart phone, čili pro jednu skupinu zákazníků stejně tento kanál nikdy nebyl relevantní
Tak to je od mladých chytré. Namísto nějaké oficiální webové stránky chodit na oficiální FB webovou stránku. Kchůůůl.
Také od banky je to prefíkané. Namísto placení vlastní domény a údržby webové stránky platit vlastní doménu, udržovat vlastní webovou stránku, k tomu navíc platit FB za úmístění na jejich doméně, zde se starat o stránku, odlišnou od té vlastní, oboje vzájemně synchronizovat.
Na to bych sám nepřišel. No, asi nejsem bankovní maneger.
Mě tedy musím se přiznat zrušení mFora celkem dostalo. Byl jsem jedním z prvních klientů mBank a na mforu získal základy finanční gramotnosti - "finanční ostruhy". Pokud jste se někde chtěli dozvědět, jak to funguje ve světě bank - a nejen mBank - šli jste na mForum a tam jste se to dočetli.
Ano, i já cítím jakýsi ten odér nostalgie, ale přiznejme si, že se to asi stát muselo. mBank už není mojí hlavní bankou. Jako spousta klientů jsem na mForu varoval, že pokud zpoplatní interní převody pomocí záminky, že emax slouží ke spoření (0,000něco%) okamžitě odcházím. Jako i dříve mBank nereagovala a tak se připravila i o ty poslední "skalní" klienty, kteří přečkali všechny kopance a názorové i poplatkové veletoče.
Takže zrušením mFora mBank drží již dříve nastavený směr... Kam? Těžko říct. Asi všichni víme, že někam, kde slunce nesvítí :-)
Podle mne měla něco, co žádná jiná banka v ČR - a to klienty, kteří jí fandili, radili ostatním zdarma na mForu a prostě si navzájem pomáhali a všichni byli tak nějak mCOOL, protože neplatili "poplatkovým bankám".
Bohužel se o tuto jedinečnou výsadu mBank sama postupně připravila a pohřbením mFora to jen definitivně zpečetila.
RIP mBank :-(
Toliko můj názor, který nikomu ho nenutím...
Toto je další krok ke zhoršení služeb. Před nedávnem jsem rušil kreditní karty a postupně od mBank odcházím. Asi mBank potřebuje klienty, kteří rádi zaplatí 29 Kč za převod ze spořícího účtu nebo za splátku karty a na foru by se dozvěděli, že je to nesmysl a jak neplatit.
Hodně původních klientů je na banku oprávněně naštvaných a to nedělá dobrou reklamu.
nechapu ty prudice ja mBank pouzivam skoro od zacatku a NIKDY jsem nic neplatil jednoduse proto, ze tu banku pouzivam (ne zneuzivam) a nemam s tim problem, kartu mam od toho abych s ni platil a ne aby mi lezela v supliku, zrovnatak sporici ucty na odkladani penez co hned nepotrebuji, ne abych ze sporiciho uctu platil slozenky...chapu ze ruznym vycurankum muze byt proti srtsti, ze jim banka zpoplatnuje veci ktere ji stoji penize (jako treba nepouzivana karta, protoze banka ma zisk jen z karet kterejma lidi prekvapive platej) A Co to melete o poplatku 29,- pri prevodu ze sporiciho uctu? Ten je ZDARMA tedy jeden v mesici coz u sporiciho uctu zcela staci (a pri tech dnesnich mizernejch urocich neni treba drzet tam kazdej petnik a pripadne prevest hned celou castku kterou bych potreboval treba az za tyden...) a zase pokud nekdo nechape ze sporici ucet je ke sporeni tak pak breci jak je banka HROZNA ZLA, pritom banka se OPRAVNENE brani vycurankum kteri jsou schopni celou vyplatu si poslat na sporici ucet a pak behem jednoho mesice z nej udelat 120 prevodu...(oni si z toho udelaji bezny ucet s urokem) Chyba je jen v tom ze banku nenapadlo jak jsou lidi vychcany a tak nazacatku nastavila benevolentni podminky a lidi to zneuzivaj... jak rikam pouzivam ji jiz mnoho let a nikdy jsem zadnej poplatek neplatil a platit nebudu pac rozdil mezi prudicem a mnou je v tom ze ja tu banku pouzivam "normalne". Jako taky se mi nelibi bankovnictvi 2.0 ale jinak je to furt banka kde nic neplatim, At se podivam kamkoliv jinam VZDY je tam nejaky polatek napr. fio jo skoro vse zdarma ale 99,- za vydani karty jinde zas za tamto ci ono...
S tou FIO se mýlíš. První dvě karty MasterCard Debit Contactless
pro různé držitele jsou ke každému účtu zdarma (takže klidně dvě karty k běžnému a dvě karty ke spořicímu, atd). Zpoplatněny jsou jiné typy karet (Visa, Maestro).
Co se týče poplatků u mBank - já třeba utratím poměrně hodně peněz v cizích měnách, kdybych to točil přes mBank, zaplatím na jejich prohibitivním kurzu s bulharskou přirážkou mnoho tisíc korun za rok - takže ono je "zdarma a zdarma" Pokud kartou mBank platíš v cizí měně (ať už přes Internet, nebo platíš fyzicky v zahraničí nebo vybíráš z bankomatu), tak bych úplně netvrdil, že jsi jim za ty roky nic nezaplatil.
A převody ze spořicího účtu na běžný účet v rámci banky zdarma je spíše standard na českém trhu (z mých bank to určité má Equa, Sberbank, FIO, Air Bank).
Pokud si nějaký produkt založím, chci ho používat tak jak jsem si ho zvolil.
Pokud bych zvolil spořící účet s jednou odchozí platbou pak budu používat jednu odchozí platbu. Řečeno vašimi slovy vyčuraná je banka, která nějaký produkt zavede a následně jej mění aby vydělala peníze.
No a pokud produkt změní,je čas se s ní rozloučit. Bohužel u nás to udělá málo lidí a proto je to pro banku výhodné.
P.S. Fio má kartu bez poplatku.
Dnešní pošta ( to mi hlava nebere).
Pošleme Vám 1 000 Kč za to, že si aktivně vyzkoušíte mKonto - jeden z nejlépe hodnocených bankovních účtů u nás. Založení i vedení mKonta je zdarma a s odměnou není spojena žádná podmínka jeho využívání. Věříme, že dáte mKontu šanci a přidáte se k více než 600 000 dalších klientů, kteří pochopili, že za bankovní služby v Česku přeplácíme a kteří s mBank šetří v průměru 3 500 Kč ročně.
Co pro získání odměny musíte udělat? Je to velmi jednoduché - pomůžeme Vám otevřít účet, na který si zašlete minimálně 1 500 Kč (jako ověřovací platbu nebo do 10 dní od otevření účtu) a my Vám následně bez jakýchkoliv podmínek či omezení zašleme dalších 1 000 Kč jako bonus - svých 1 500 Kč tedy zhodnotíte o 66 % na 2 500 Kč, které pak můžete použít jakkoliv.
Více informací >>
S tím spamují už dlouho.
Beztak tam budou nějaké háčky, co na webu člověk nedohledá. Posledně to byla informace, že na bývalé klienty se odměna nevztahuje.
Ale pro studenty, důchodce a nezaměstnané, co mají dost času, nikdy u nich nebyli, a mají poblíž pobočku, dobré. Za 1000 Kč promarnit čas za založení a zrušení účtu.
Ale pro užívání ne. Dnes existují solidnější nabídky.
Mne nakoupili dokonce za 1500 Kč. Ale postupně jsem z jejich služeb začal být trochu rozpačitý. Když mne pak nabízeli 600+600 Kč za otevření firemního účtu už jsem to nevzal.
Trochu mne překvapuje, že stále nakupují nové klienty a po těch stávajících chtějí, aby jim to zaplatili.
Je to škoda, ale dalo se to čekat. Otevřené fórum můžete mít jen v případě, že vás mají klienti rádi a že neděláte nepopulární a dle názoru klientů i nečestné kroky.
První bankou u nás, která měla vlastní fórum, tak byla Expandia banka (později eBanka, nakonec Raifka). Fórum také zařízli ze dne na den právě v souvislosti s postupným přesunem pod křídla Raifky.
Zrušení mFóra bylo jen logickým vyústěním situace, kdy došlo u mBank k odtržení od proklientského přístupu. Když přišla banka na trh, měli ji klienti rádi, sami, aktivně a zdarma ji doporučovali svému okolí. To, kde musela později vzniknuvší AirBank investovat miliony do reklamy a budování příznivého "obrazu u veřejnosti", měla mBank zdarma a úplně zbytečně to zahodila. Takže nyní nakupuje klienty v akcích "member get member" za nejméně 1200 Kč za jednoho (výše odměn se v rámci akcí lišila, v některých to bylo i výrazně více) a ty peníze z nich musí někde vydolovat.
Ovšem jako naprosto největší chybu vidím právě nové internetové bankovnictví - jak už zde bylo napsáno - lízátka, kolotoče, prolézačky, cukrová vata. Ano, někomu to vyhovuje, mně, který potřebuje banku hlavně na to, aby se přihlásil a zadal transakci (a že jich mám za rok několik tisíc) rozhodně ne.
Je zvláštní, že zatímco velké kamenné banky jdou směrem ke klientům a podmínky svých produktů zjednodušují (nebo alespoň přicházejí s novými, jednoduššími produkty), mBank jde přesně opačným směrem. Takže nyní mám účty s jednoduššími podmínkami a většími výhodami u těch největších molochů a naopak u mBank produkty ruším.
to forum bylo mrtve sokoro nikdo uz tam nechodil a zname jak na internetu dopadne forum, ktere nikdo nehlida zapleveliho SPAM a nadavky, pro provozovatele to dokonce muze bejt i pravni problem pokud tam nekdo da nezakone veci. Proste forum musite pravidelne spravovat kontrolovat a to stoji penize se nedivim ze kdyz uz to navstevuje minimum lidi ze se to zavre....netreba z toho delat vedu
Ale od odstraňování vulgarit a lichých postojů (přip. radikálních) a blokování účtů je správce fóra. Chcete říci, že kvůli několika jedincům je třeba zrušit celé fórum a odříznout tisíce rozumných? Trochu mně to připomíná zamykání psacích strojů na noc v armádě za starého režimu.
A sakra. Dnes mi přišel email z banky o novém sazebníku. Jak bylo mým zvykem, šel jsem na mforum zjistit, jaké špeky zase ukrývá. Což je nezbytná ochrana, protože prakticky s každou změnou přichází nějaký nový mPodraz a tak jsem v minulosti rušil karty, přestal používat spořící produkty a pod. Teď abych to studoval sám :-( Nebo je nějaký rozumná náhrada?
Zrušit fórum byla nutnost, nechat si kydat hnůj na hlavu vlastními vidlemi nesnese nikdo. Kladných příspěvků tam bylo minimum, většinou pouze rezignovaná rozloučení s mBankou. Místo vypsaných změn v obchodních podmínkách vám pošlou celé nové platné od června 2017 a hledej nebo vypověz smlouvu. K tomu vám do krajského města pošlou oznámení o Nových Vkladomatech, které ovšem místo do krajského města umístili do Malé Lhoty nad Seníkem. Rychle pryč.
Tak jsem tento týden zrušil u mBank dvě platební karty (mám společný účet s manželkou) a zatím účet nechám plavat minimálně do konce školního roku (mám nastavená inkasa ze školní jídelny), pokud v mBank nevymyslí pokutu za neaktivitu účtu.
Narozdíl od mnoha ostatních klientů se mně nový vzhled bankovnictví líbil, až na pár motykoidních věcí.
Přesunul jsem se k FIO, kde jsem měl účet už od doby, co se ze záložny stala banka. Nový účet jsem u FIO ovšem musel udělat manželce - bez toho si nemohla zřídit platební kartu k mému existujícímu účtu (i když v dobách ČSOB tuším k tomu účtu kartu měla).
ast
PŘÍBĚH PRO VŠECHNY, KTEŘÍ ZVAŽUJÍ ÚČET U MBANK – v cizím bankomatu jsem vybíral částku 45 tis. na úhradu dovolené za momentálně výhodnou cenu. Bankomat mi peníze z důvodu poruchy nevydal ale z mého účtu byly strženy do dvou minut. Strženy, ne blokovány! Cizí banka mi vystavila potvrzení, že peníze nebyly vydány a s tímto jsem reklamoval u “své” banky, tedy mBank. Očekával jsem, že to bude otázka několika dnů, max. do 30-ti dnů, jak ukládá zákon. Nikoli. MBank má svá pravidla a sama si určila lhůtu 45 dnů, jak jsem zjistil, jako jediná banka v ČR. Nicméně po uplynutí této lhůty mi oznámili, že na vyřešení reklamace mají až 90 dnů. Po několika urgencích mi 88 den oznámili, že reklamaci uznávají ale že musím jít na jejich pobočku nahlásit číslo účtu, kam mají zaslat peníze, protože jsem účet zrušil. Při rušení účtu jsem ale musel uvést č.účtu, pro případné odeslání peněz. Jel jsem tedy na pobočku mBank, kde se podivovali, proč jsem musel přijet, protože číslo účtu tam mají ode mne uvedené a tedy je nemají kam jinam jak dopsat. Vystavili mi potvrzení a toto jsem opět odeslal na reklamační odd. Očekával jsem, že již nic nebude bránit odeslání mých peněz. Dnes slavím výročí rovných 100 dnů od zadržení mých peněz. Na emaily dostávám odpovědi, že je email přiložen k reklamaci, tel. operátorky mi nedokážou na nic odpovědět a radí čekat. Domnívám se, že např. matka na mateřské, důchodce bez finanční rezervy a pod. se díky službám tohoto ústavu mohou ocitnout ve velkých problémech. Pokud by řešili tento problém rychlou půjčkou, tak případně v tzv. “dluhové pasti”. Smutné je, že s tímto nikdo není schopen nic dělat a mBank se pomocí placené reklamy chvástá svými smyšlenými úspěchy a vstřícností. Lidé… čtěte, než si založíte účet u banky.
Poklona,
také jsem u mBank léta letoucí - zdrhl jsem od KB jelikož chtěli poplatky, které mne deptali a nečesaná paní na pobočce označovala finanční prostředky jako „prachy“ – to mi zatrnulo. Ještě dlouho po rozchodu mne otravovali částkou 0,01Kč, naneštěstí to nebyla záporná hodnota – měl bych na krku exekuci…
Ač mi bylo divné, že mBank mění podmínky každý půl rok, nikdy jsem neplatil žádný poplatek, jelikož jsem (jako kolega) od banky nic zvláštního nechtěl – pravidelně ukládám, nevybírám hotovost, e-přijímám/platím a kartou PHM. Takto to šlo až do doby, kdy jsem hodlal platit kartou v zahraničí. Maník na pobočce mi to vysvětlil tak, že jsem si zřídil nový podúčet a zaplatil za kartu. Pak jsem zjistil, že jsem měl nevyužívaný stejný účet, ke kterému stačilo přidělat kartu. Maník má za zřízení nového účtu nejspíš provizi. No nic, čert vem kilčo. Pak jsem využil možnosti výběru ze zahraničního bankomatu. Podmínkou byla určitá minimální částka – pak to bylo bez poplatku. Podmínku jsem dodržel, obdržel cizokrajné oběživo v rozumném kurzu, a co myslíte, že jsem objevil na účtu? Ano, správně - poplatek za transakci, čili nedrželi slovo. Do třetice jsem potřeboval zapravit zboží v e-šopu na Slovensku. E-bankovnictví mi nabídlo dialogbox (nevěděl jsem, že je víc možností) a po odeslání platby se mi ukázal mastný poplatek jako trest za tuto bujarost. Když jsem se vzpamatoval, pokusil jsem se, prostřednictvím placené zákaznické linky, platbu zablokovat, ale bylo by to za další (téměř stejné) oběživo a možná by to prý ani nestihli…, tak jsem se s tím smířil a nechal to plavat. Pro příští platbu jsem si, draze poučen, přepnul na výhodnější způsob placení po EU. Proč mi moje milá banka, kterou nechávám bez sebemenší odměny podnikat s mými úsporami, nenabídla výhodnější způsob platby a naopak mi podstrčila ten nevýhodnější? Proč?!
Nyní potřebuji v SK zřídit účet. Napadla mne mBank jelikož se těším na případné přesuny oběživa mezi účty a tedy i státy, ale po přečtení článku a diskuse si nejsem jist, zda to půjde. Na dotaz mi ještě neodpověděli, ani automat ne...
Kdysi jsme prostřednictvím rozhlasového Disqusu protestovali mj. proti zrušení jména stanice „Praha“ a jeho nahrazení nápaditým „dvojka“, ale nejenom, že jsme pana Duhana nepřemluvili, leč tento drahý, permanentně mazlený (až do konce užíval AJ) Kanadský produkt zrušili a odkázali nás na FB čím se zbavili větší části kverulantů, jelikož bylo patrné, že jsou to rozumní lidé a druhdy zasvěcení fanoušci rozhlasu. Nezlepšilo se to ani, když byl pan Duhan s ostudou sesazen, odnesl si „padák“ a někde v útrobách rádia stále pobírá plat a na všechny se škodolibě šklebí... Z uvedeného plyne, že fóra se holt ruší.