Spočítejte si...

Zavřít

Mají nás banky rády?

Položili jsme šestnácti bankovním domům působícím v České republice tři otázky. Naším cílem bylo zjistit postoj bank k drobné klientele - čili k nám - drobným střádalům a drobným dlužníkům. Přinášíme Vám odpovědi čtyř bank, které na naše anketní otázky zaslané elektronicky zareagovaly nejrychleji. Které to byly?

OTÁZKY:
1. Jsou pro Vás drobní klienti duležití?
2. Je pro fyzické osoby jednoduché, získat od Vás úvěr?
3. Chystáte v blizké době na poli retail bankingu nějaké nové produkty?

ODPOVĚDI:

eBanka
reakční doba: 24 hodin (!)

1. Retailovému bankovnictví se eBanka věnuje od svého vstupu na trh. V současné době je podíl osobních účtů na celkovém počtu účtů cca 75 %.

2. eBanka nabízí fyzickým osobám dva typy úvěrů (osobní úvěrovou linku a osobní úvěr), o které si klient může požádat prostřednictvím internetu a jeho žádost je vyřízena zpravidla následující den po podání žádosti. Pro jejich získání je nutné mít účet u eBanky 6 měsíců.
Úvěry pro malé a střední společnosti budou na trh uvedeny v tomto roce, první z nich od 1.4.2001. Jeho výhody jsou následující: jednoduché a rychlé získání úvěru, překlenutí dočasného nedostatku finančních prostředků Vaší firmy, libovolné čerpání a splácení bez splátkového kalendáře, možnost změnit limit úvěru, možnost obnovit úvěr před jeho ukončením, příznivé úrokové zatížení, ad.

3. V prvním pololetí budou na trh uvedeny nové produkty a služby ve třech vlnách – 1.4., 1.5. a 1.6. Jde o následující služby: hypoteční úvěry, stavební spoření, podílové listy, životní pojištění, penzijní připojištění, úvěry malým a středním společnostem, firemní pojištění.

První městská banka
reakční doba: 48 hodin

1. Sférou našeho zájmu jsou municipální klienti, ne retail.

2. Analogicky – viz. 1.

3. V letošním roce banka kromě jiného připravuje zavedení Internet-bankingu a GSM-bankingu.

Živnostenská banka
reakční doba: 4 dny

1. Živnostenská banka je univerzální bankou, která ve své strategii kromě jiného jasně definovala záměr poskytovat finanční služby segmentu fyzických osob. Nejen samotná expanze živnostenské banky do desítek měst po území celé české republiky, ale především rozvoj a rozšiřování nabídky služeb vypovídají o našem zájmu o tyto klienty. Význam drobných střadatelů spočívá především ve stabilním zdroji finančních prostředků pro úvěrovou činnost banky na straně jedné, současně nám tito klienti poskytují v obecném měřítku cennou zpětnou vazbu vypovídající o spokojenosti a důvěře veřejnosti v naše
služby.

2. V rámci nově definované strategie je úvěrování soukromých osob a podnikatelů věnována veliká pozornost a Živnostenská banka má v této oblasti ambiciózní plány. Již od loňského roku nabízíme hypoteční úvěry a ostatní úvěrové produkty připravujeme pro uvedení na trh v tomto roce. Jsme přesvědčeni, že pro klienty, kteří splní základní podmínky pro poskytnutí úvěru, bude velmi snadné a rychlé úvěr získat.

3. Živnostenská banka v současné době připravuje obohatit svoji nabídku o kreditní karty a osobní půjčky a dále rozšiřuje o nové funkce své služby přímého bankovnictví – TeleBanku a NetBanku.

Komerční banka
reakční doba: 12 hodin

Vážený pane Němečku,

obdrželi jsme Vaši zprávu. V současné době zpracováváme veškeré dostupné informace. Jakmile to bude možné, zašleme Vám podrobné údaje.

Komerční banka Vám přeje příjemné odpoledne.
Do uzávěrky článku odpověď od KB nepřišla. (pozn. autor)