Hlavní navigace

Kuriozity z pojišťoven: kopnutí klokanem a papoušci na svobodě

30. 12. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Pojišťovny řeší každý rok nespočet pojistných událostí. Převažují samozřejmě standardní události, ale sem tam se objeví i perlička, která pobaví.

S těmi nejlepšími a kuriózními se pojišťovny podělily. Ne vše lze ale uznat.

Zranil mne přípitek

O perličky z pojistných události se s námi podělila AEGON Pojišťovna. Jeden z klientů se například zranil při krmení slepic. Při krmení slepic jsem se pokusil odrazit útok kohouta odkopnutím, pták se však ukázal být tvrdším, než jsem předpokládal.

Další zkoušel přípitek ve stylu „maršal Malinovskij“ z populárního filmu Pelíšky a skončil na pohotovosti. Při přípitku ‚maršal Malinovskij‘ jsem na sebe rozlil hořící alkohol a způsobil si popáleniny druhého stupně.

Úraz se ale může stát kdekoli. Třeba i na toaletě. Po příchodu na WC jsem upadl a poranil si hlavu o podlahu toalet. K úrazu došlo při cestě za účelem vyprázdnění.

Jiného klienta pojišťovny napadl soused kvůli chybě řemeslníka. Při nahlášené rekonstrukci se řemeslník omylem proboural zdí k sousedovi. Ten po pár minutách mlátil na mé dveře a po otevření mně napadl škrcením a ležel mi na zádech.

A nebezpečné se ukázalo i krmení „hodných“ zvířat. Šla jsem kamarádovi nakrmit hodného vietnamského kance, který zvedl hlavu, přiskočil a ostrým kančím zubem mi roztrhl ruku.

Kopl ho klokan a málem přišel o oko

Další zkušenosti s kuriózními pojistnými událostmi má ERV pojišťovna. Jeden z jejích klientů si například při vyjížďce na Korsice zlomil klíční kost, když mu před kolo vběhl zajíc a klient z kola spadl. V Austrálii zase udeřil klokan 55letého muže a zranil mu oko a lícní kosti. Úraz byl natolik vážný, že hrozilo, že muž o oko přijde.

Další turista natáčel v USA těžko přístupnou krajinu pomocí dronu a spadl do skalní průrvy. Léčení zlomených nohou a pánve nakonec vyšlo na více než 1 500 000 Kč. Studentka, která se chtěla pomocí selfie tyče vyfotit u Big Benu, udeřila omylem japonskou turistku do tváře a vyrazila jí dva přední zuby. Ve Francii natáčel jiný klient sebe a svou přítelkyni, ale zakopl a spadl na selfie tyč, která mu následně naštípla žebro.

Děti daly papouškům svobodu

Veselé situace zažívali i pracovníci Slavia pojišťovny. Jedním z nich byl i případ, kdy řidič automobilu naboural do letadla. Při couvání jej totiž přehlédl. Zasáhl vrtuli, která se ještě točila, a způsobil tak škodu jak na vozidle, tak i na letadle.

Nezvyklou situaci také řešila pojišťovna ve chvíli, kdy sjel do Labe špatně zajištěný automobil. Škoda nevznikla jen na něm, ale i na mobilním telefonu, notebooku a dortu pro manželku majitele vozu.

Někdy se klienti odvolávají na vyšší moc. Za prasklé čelní sklo nejspíš může něco mezi nebem a zemí.

Jindy se vlastně časem přijde na to, že se žádná škoda nestala. Byla jsem si jistá, že mi auto někdo ukradl. Až za dva dny se zjistilo, že jsem ho zaparkovala na jiném místě, než jsem se domnívala.

V některých situacích se snaží lidé škodě ještě zabránit alespoň na poslední chvíli. Když jsme zaznamenali kroupy, začali jsme auto zakrývat dekami a povlečením, ale už bylo pozdě a důlky všude. Ne vždy však úspěšně.

A nešťastné situace se stávají i ve chvílích, kdy to vlastně lidé myslí dobře. Děti vypustily sousedovic papoušky s dobrým úmyslem dát jim svobodu. Některé se následně podařilo odchytit. Proto nás uvedená výše škody velice překvapila.

Ze spotřebitelské poradny

O své perličky se letos podělila i spotřebitelská organizace dTest. Její poradci museli v rámci výkonu své práce řešit například situaci, zda se dá považovat reklama za klamavou, když výrobce automobilu tvrdí, že jeho značka „krotí živly“ a v reklamních záběrech mění roční období.

Jindy se potýkali s otázkou, zda existuje zákonná povinnost vzít si v obchodě košík. Spotřebitel si totiž stěžoval, že prodavačka jej nutila si košík vzít, když jej zahlédla, jak si skládá zboží z regálu přímo do igelitové tašky.

Někteří obchodníci však ke svým zákazníkům zaujímají negativní stanoviska, ačkoli nejsou v právu. Jedna paní se například domáhala vrácení peněz kvůli opakovanému výskytu vady po opravě věci. Obchodník jí sdělil, že na odstoupení od smlouvy nemá právo, na což ona reagovala citací příslušného ustanovení občanského zákoníku. Na to se prodávající bez váhání nechal slyšet, že občanský zákoník neexistuje, říká Lukáš Zelený ze spotřebitelské organizace dTest.

Jistý pronajímatel zase chtěl účtovat poplatek za to, že si nájemce vezme do bytu psa. Zákon však zakazuje práva nájemce zkracovat, a tak zoufalý pronajímatel navrhl, že by se pes mohl stát plnohodnotnou stranou nájemní smlouvy a vznikla by mu tak povinnost poplatek hradit.

Na co pojišťovna nestačí

Ne vždy ale dopadnou situace dobře. Někdy dojde k takové pojistné události, že bohužel pojišťovna neplní a případná úhrada je tak na klientovi. Stejně tomu bylo v případě, kdy klient vytopil hotelový pokoj při pracovní cestě do Španělska. Ukázalo se, že se natolik opil, že usnul ve vaně a ta následně přetekla. V tomto případě musel škodu zaplatit z vlastní kapsy.

Někdy zkoušejí klienti podvádět. Klientka, která pobývala na dovolené v Egyptě, přinesla účty za lékařské ošetření a chtěla je po pojišťovně proplatit. Zmíněný lékař, u kterého se prý nechala ošetřit, byl ale již 10 let po smrti.

skoleni_15_4

A proplacený den dovolené nedostal ani klient, který byl zatčen policií, když v Chicagu vnikal opakovaně do bezprostředního okolí domu Baracka Obamy, ačkoli na to byl upozorněn.

42letá klienta chtěla proplatit pilulku proti otěhotnění po návratu z dovolené v Kamerunu. Dle svých slov zažila vášnivou noc s místním barmanem a náklady na pilulku chtěla proplatit.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).